A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

Hifi Addict

Oh P.S. ga je het gewoon eerst in elkaar zitten/proberen met de standaard bijgeleverde mundorf's? Trafo's kunnen altijd nog :)


YamahaRXV

#5677
Citaat van: twani op juni 24, 2013, 20:41:13
Uhh ja, ik geloof het wel :unsure:

;D Dat klink niet echt overtuigend.... :withstupid: 

Alvast succes toegewenst Theo  :smile:  Ben benieuwd hoe dit project gaat lopen; wel gaaf om zo je eigen dac te gaan opbouwen  ;)
Ben ook benieuwd wat voor behuizing je gaat vinden om de interne componenten netjes te kunnen gaan huisvesten.

Voorlopig laat ik dat zelf opbouwen van een dac maar even aan jou en Hifi Addict over en daarom heb ik besloten om mijn hart (en oren) te volgen en onderstaande dac a.s. vrijdag op te gaan halen :pompom:
Nadat ik gisteren de MM met M2Tech Evo weer aan de interne dac van de SU had gelinkt was dit toch weer even een kleine klankmatige teleurstelling t.o.v. de Burson die mij vorige week in de beschikbare tijd telkens aan de set wist te kluisteren  :music:

Mijn bevindingen tot op heden (met de nog niet ingespeelde Conductor) komen aardig overeen met de samengevatte tekst die ik uit één van de reviews heb geplukt.

- Great extraction of any details
- Large soundstage, extended in all directions
- Airy, uncluttered and liquid sound
- Black as night background, sounds are coming from nowhere
- Top class headphone amplification
- Neutrality, linearity, absence of a sound footprint,  you listen to music, not the device



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

De Burson is duidelijk een topper Jan.....wanneer staat ie er? :P.

Mijn dacproject is niet gespeend van enig opportunisme :D. Voordeel is dat ik geen haast heb, gisteren weer zo erg genoten van de huidige setup dat ik echt zoiets had van: "waarom eigenlijk een andere dac"?

Ik heb mezelf als antwoord gegeven dat het onderdeel uitmaakt van de hobby om een beetje te pionieren.....

tompj

Stilstand is achteruitgang?

Dat er met je set al niets mis was was al duidelijk Theo, maar experimenten blijft leuk. Ben benieuwd!
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni 24, 2013, 22:06:30
De Burson is duidelijk een topper Jan.....wanneer staat ie er? :P.

Mijn dacproject is niet gespeend van enig opportunisme :D. Voordeel is dat ik geen haast heb, gisteren weer zo erg genoten van de huidige setup dat ik echt zoiets had van: "waarom eigenlijk een andere dac"?

Ik heb mezelf als antwoord gegeven dat het onderdeel uitmaakt van de hobby om een beetje te pionieren.....

Voor mij is het in elk geval een topper Theo en je weet dat ik al langer erg enthousiast was over die heerlijke muzikale en betrokken Burson sound.
De Conductor beschikt ook over een erg goed klinkende asynchrone USB ingang die t.o.v. de M2Tech Evo + lineaire voeding weinig onderdoet.
Verder vind ik de Burson persoonlijk erg goed matchen met de Superuniti en het speelt heerlijk vloeiend en erg muzikaal en weet je echt volledig in de muziek te betrekken zonder dat je ook maar de neiging krijgt om technisch te moeten gaan luisteren. Dit is volgens mij ook één van de sterke punten van Burson.

Vrijdagmiddag ga ik hem ophalen  ;)

Wat betreft jouw dac project denk ik ook dat dit het leukste (en beste) is als je het op een rustige en gecontroleerde manier verwezenlijkt. In rap tempo in mekaar ''stampen'' lijkt mij ook hobbymatig gezien niet de leukste optie  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Hifi Addict op juni 24, 2013, 14:48:36
Oh P.S. ga je het gewoon eerst in elkaar zitten/proberen met de standaard bijgeleverde mundorf's? Trafo's kunnen altijd nog :)

Die knoop ik er inderdaad eerst maar eens achter, hebben we nog wat te upgraden over :P

Xander32

Citaat van: twani op juni 24, 2013, 23:28:01
Die knoop ik er inderdaad eerst maar eens achter, hebben we nog wat te upgraden over :P

Knopen, was dat niet een vaardigheid waarmee veelal in de voorgaande eeuw door vlijtige huismoeders van die lelijke tafelkleden en bedspreien werden vervaardigd?


::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: tompj op juni 24, 2013, 22:16:21
Stilstand is achteruitgang?

Dat er met je set al niets mis was was al duidelijk Theo, maar experimenten blijft leuk. Ben benieuwd!
Ik hou me aardig aan mijn "strijdplan 2013" Tom. Hierin staat experimenteren met de bron/dac centraal.
Speakers en versterker gaan niet meer worden vervangen, ik kan er eigenlijk alleen maar op achteruit gaan, de synergie is hemels......


tompj

Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Audiofiel in opleiding ;D

notoxus

Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

twani

Citaat van: notoxus op juni 28, 2013, 21:17:32
:pompom: :pompom:
Mmm, jij hebt een aantal van mijn favoriete "spullekes" staan ;)

De EE dac en de Sugden :inlove:  dan kies je inderdaad puur voor muziek zoals je "lijfspreuk" ook al aangeeft :clapping:

tompj

Theo, heb jij nog andere buizen getest in je Leben? (Heb je het vast eerder over gehad, maar ben het kwijt). Ben benieuwd naar je ervaringen nl. Ik had zelf niet verwacht dat wisselen van buizen zo'n verschil zou brengen.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni 24, 2013, 22:06:30
De Burson is duidelijk een topper Jan.....wanneer staat ie er? :P.

En de Burson Conductor staat er........met naast zich een Naim Supernait + HiCap  :music: :inlove:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op juni 29, 2013, 03:47:14
En de Burson Conductor staat er........met naast zich een Naim Supernait + HiCap  :music: :inlove:
Vet Jan!, is wel een hele échte dac hé :clapping:

Mmmm, ik lees er in 1e instantie even overheen maarrreee........Supernait? HiCap? Superuniti? :o :o

Vertel, vertel ,vertel!

Xander32

#5691
Citaat van: YamahaRXV op juni 29, 2013, 03:47:14
En de Burson Conductor staat er........met naast zich een Naim Supernait + HiCap  :music: :inlove:
... Steeds meer bekruipt mij het gevoel dat ik in een veel te vroeg stadium bij jou ben wezen luisteren; je was nog maar half opweg ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Citaat van: twani op juni 27, 2013, 21:09:34
Audiofiel in opleiding ;D.

Of hij zit gewoon een spelletje te spelen op zijn ipad en wil niet gestoord worden.  ;D

twani

Citaat van: Xander32 op juni 29, 2013, 08:20:54
... Steeds meer bekruipt mij het gevoel dat ik in een veel te vroeg stadium bij jou ben wezen luisteren; je was nog maar half opweg ::).
Jij kent Jan nog niet goed, die is pas nét begonnen :P

twani

Citaat van: Joris1971 op juni 29, 2013, 08:25:21
Of hij zit gewoon een spelletje te spelen op zijn ipad en wil niet gestoord worden.  ;D
Tja, dat heb je met die "gassies" ;D

twani

Citaat van: tompj op juni 28, 2013, 23:55:54
Theo, heb jij nog andere buizen getest in je Leben? (Heb je het vast eerder over gehad, maar ben het kwijt). Ben benieuwd naar je ervaringen nl. Ik had zelf niet verwacht dat wisselen van buizen zo'n verschil zou brengen.
Ik heb noodgedwongen (heftig plopgeluid bij het uitzetten van de versterker) de prébuisjes vervangen. De standaard Sovteks heb ik toen gewisseld voor Genelec Gold Lion Gold Pin (qua prijs niks bijzonders hoor).
Ik ben alleen altijd zo réteslecht in het waarnemen van de verschillen van dit soort wijzigingen in mijn set :nopompom: (misschien toch eens Frank2 uitnodigen :D)   Het klonk al goed, en dat doet het met de nieuwe buisjes nog steeds. Als ik een verschil zou moeten noemen dan "denk ik" dat het klankbeeld zich (nog) wat beter van de speakers "löscht" (hoe zeg je dat in knap Nederlands). In ieder geval lijkt het in weinig meer op de wat plattere presentatie die jij nog van jouw luistersessie bij mij kent met de M6i.... Tubes are magic :pompom:

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op juni 29, 2013, 03:47:14
En de Burson Conductor staat er........met naast zich een Naim Supernait + HiCap  :music: :inlove:

Mooie setup Jan  :worship: en zoals al gezegd heel veel plezier ermee.....  :pompom: :pompom:
mainly British stuff

Jumping Jack

Citaat van: YamahaRXV op juni 29, 2013, 03:47:14
En de Burson Conductor staat er........met naast zich een Naim Supernait + HiCap  :music: :inlove:

Heb je de SU ingeruild of verkocht? Ik ga zelf hoogstwss voor een ndx en de supernait 2...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op juni 29, 2013, 09:22:25
Heb je de SU ingeruild of verkocht? Ik ga zelf hoogstwss voor een ndx en de supernait 2...

Neem dan ook nog een een buizenversterker mee in de overwegingen? Of ben je zeer gehecht aan 'boogiewoogie'? 8)

Jumping Jack

Buizen worden wat moeilijk te plaatsen en ik hou wel van de naim-signatuur en hun streaming oplossingen. Een tweedehandse ndx en de supernait (ooit) houden het financiële plaatje wat in balans en zouden klankmatig toch een behoorlijke stap vooruit zijn (source first in gedachten)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs