A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: Hifi Addict op mei 27, 2013, 20:19:27
Die teradak voeding klinkt interessant, ik zoek nog 2 lineaire voedingen van 5A@19V voor mijn huidige streamersetup, 2 geschakelde 100 watt voedingen is niet erg hifi vriendelijk  :P wat kosten ze ongeveer? Zie iets van 150 euro online?

De Stello U3 heb ik nooit gehoord maar ik ben wel een grote XMOS fan, misschien niet de ultieme resolutie/ruimte van de EVO maar wel veel textuur op de instrumenten en een warmer geluid, op zich een goede match met een toch iets analytischer klinkende MM. Maar XMOS implementaties staan en vallen met de voedingen en klok, XMOS heeft zelf een vrij hoge jitter dus je moet er dan eigenlijk een i2s fifo buffer met reclocker achter hebben om de EVO te kunnen matchen op resolutie/ruimte. Echt verder gaat het met een galvanische scheiding van de usb power + aparte voeding voor de XMOS, en dan nog weer beter is een galvanische scheiding van het i2s signaal met weer een eigen voeding. Dan kun je zelfs nog de masterclock weer galvanisch scheiden met weer een eigen voeding maar dat heb ik zelf ook nog niet gedaan  8) Ik zit tegenwoordig meer in het DIY circuit dus weet niet zo goed welke commerciele oplossingen dat bieden, de berkeley alpha gaat geloof ik een eind mee in deze waanzin maar is waarschijnlijk niet goedkoop  8)

Hmm ok ik denk dat de EVO met terdak powersupply een hele goede keus is  ;D

Over die Berkeley Alpha zijn ze op computeraudiophile aardig lyrisch, maar die prijs....$ 1895,00  :o
De Hiface Evolution met power supply en externe clock van M2Tech schijnt ook erg goed te klinken.
Morgen maar eens bellen met Hi-Stands die zowel de Hiface Evolution als de Stello U3 verkopen  ;)

Onderstaand een ranking list met punten uit een vergelijk van computeraudiophile.

To me Berkeley Audio Designs Alpha USB defines the current state of the art in USB/SPDIF converters design.

The final shootout score is as follows:

Matrix 24/96 - 60
Hegel HD2 - 65
Musical Fidelity V-Link II - 75
Stello CDT-100 - 75
Bryston BDP-1 - 80
Halide Design The Bridge – 80 (+5 when powered from SOtM USB card)
M2Tech HiFace Evo - 80
Stello U3 - 85
JK SPDIF Mk3 - 90
M2Tech HiFace Evo + Evo Supply - 90
Soulution 590 – 90 (+5 when powered from SOtM USB card)
Audiophilleo 1/2 - 95
dCS U-Clock - 95 (+5 when used with dCS DAC and the Clock Link feature enabled)
Empirical Audio Off Ramp Turbo 5 - 95
AP1 with the PurePower battery PSU - 95 (borderline 100)
M2Tech HiFace Evo + Evo Supply + Evo Clock - 100
dCS Scarlatti CD/SACD transport - 100 (+5 when used with dCS DAC and the Clock Link feature enabled)
Berkeley Audio Designs Alpha USB – 110

De Teradak linear power supply die ik heb kwam overigens op € 240,00 incl. EMS verzending (ex. € 40 taks en handlingskosten voor de invoer)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Hifi Addict op mei 27, 2013, 20:49:35
Een foto met tekst om het bovenstaande verhaal te verduidelijken, dit is wel echt beter dan de EVO, maarja, WAF en gebruikersvriendelijkheid zijn ver te zoeken 8)

Geloof graag dat het goed klinkt, maar dit gaat het niet worden v.w.b. de MAF en WAF + een grijpgraag zoontje van 6 jaar  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Hifi Addict op mei 27, 2013, 20:22:47
Je kunt zeggen wat je wil maar voor een euro of 1200-1500 toch best een oke koop :) Doet alleen geen video he  ::)

Ja ben nog even bezig geweest met een weiss 202 maar dat is hem niet geworden uiteindelijk, ik ben toen een tijdje het "the upgrade company" pad opgegaan  ;D
Indien niet geploft had de Linn er nu nog gestaan ;)

twani

Citaat van: Hifi Addict op mei 27, 2013, 20:49:35
Een foto met tekst om het bovenstaande verhaal te verduidelijken, dit is wel echt beter dan de EVO, maarja, WAF en gebruikersvriendelijkheid zijn ver te zoeken 8)
Kijk ik hier sec naar een spdif>usb converter? :o

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 27, 2013, 23:06:17
Kijk ik hier sec naar een spdif>usb converter? :o

Yep, mooi hé.. ;D  Met een hoogwaardige clock.... :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op mei 27, 2013, 23:33:32
Yep, mooi hé.. ;D  Met een hoogwaardige clock.... :headbanging:

maar ook van i2s naar spdif en i2s naar usb. Dat zit niet standaard in een spdif>usb

Leuk om dit geheel te lezen.

Jan, v.w.b. de spdif>usb converters zou ik naast kritisch zijn op de audio-kwaliteit dit ook zijn op de bedrijfszekerheid i.v.m. de software (drivers en firmware).

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op mei 27, 2013, 09:01:03
Yep, ik wil nog een M2Tech Evolution USB converter (met separate lineaire voeding) of een Stello U3 ... :angel:
De Chord Indigo staat ook nog op het lijstje als allerlaatste upgrade voor de MM.
... leve 't vakantiegeld ;)?

En het klonk al zo goed!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hifi Addict

Het enige wat me nog te binnen schiet wat een nadeel zou kunnen zijn van de m2tech EVO is het volgende:

Zoals de mensen hier misschien wel of niet weten is er een Windows gebaseerd stukje streaming software Jplay genaamd. Jplay heeft een "ultra low latency" engine, Ultrastream. Bij Ultrastream kun je een buffer instellen, hoe kleiner de buffer, hoe energieker, dynamischer, levendiger en gedetailleerder de resulterende presentatie.  Dit kan "scary real" klinken, heel erg live, dus als je van een echte live/levensechte sound houdt en je veel waarde hecht aan timing/snelheid is dit een interessante optie. Nu komt men met de buffersize waarde voor m2tech modules niet veel lager dan zo'n 180. Ik kan op mijn XMOS tot 20 gaan. Het verschil tussen die waarden is niet subtiel op de vlakken die ik hierboven beschrijf.

Nu gaat dit dus helemaal niet op voor mac gebruikers dus FWIW, als je ooit in de toekomst wilt upgraden is dit natuurlijk wel een beperking 8)

Een goede Jplay setup is wel heel prijzig, het geheel valt of staat met snelle/stille hardware, je hebt 2 pc's nodig voor een optimaal resultaat.

Ik heb b.v. 2 fanless pc's met beiden een core I7-3770, beiden 2 netwerkadapters, dat tikt flink aan (2 lineaire voedingen is ook aan te bevelen ;) ).


Eddye

Citaat van: Hifi Addict op mei 28, 2013, 09:24:07
Het enige wat me nog te binnen schiet wat een nadeel zou kunnen zijn van de m2tech EVO is het volgende:

Zoals de mensen hier misschien wel of niet weten is er een Windows gebaseerd stukje streaming software Jplay genaamd. Jplay heeft een "ultra low latency" engine, Ultrastream. Bij Ultrastream kun je een buffer instellen, hoe kleiner de buffer, hoe energieker, dynamischer, levendiger en gedetailleerder de resulterende presentatie.  Dit kan "scary real" klinken, heel erg live, dus als je van een echte live/levensechte sound houdt en je veel waarde hecht aan timing/snelheid is dit een interessante optie. Nu komt men met de buffersize waarde voor m2tech modules niet veel lager dan zo'n 180. Ik kan op mijn XMOS tot 20 gaan. Het verschil tussen die waarden is niet subtiel op de vlakken die ik hierboven beschrijf.

Nu gaat dit dus helemaal niet op voor mac gebruikers dus FWIW, als je ooit in de toekomst wilt upgraden is dit natuurlijk wel een beperking 8)

Een goede Jplay setup is wel heel prijzig, het geheel valt of staat met snelle/stille hardware, je hebt 2 pc's nodig voor een optimaal resultaat.

Ik heb b.v. 2 fanless pc's met beiden een core I7-3770, beiden 2 netwerkadapters, dat tikt flink aan (2 lineaire voedingen is ook aan te bevelen ;) ).
Via Bootcamp kan je ook Windows draaien op je Mac, of is er een andere beperking waarom Jplay niet zou kunnen werken op een Mac?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Hifi Addict

Citaat van: Eddye op mei 28, 2013, 09:51:11
Via Bootcamp kan je ook Windows draaien op je Mac, of is er een andere beperking waarom Jplay niet zou kunnen werken op een Mac?

Uhm goed punt  ;D

twani

Wat vinden jullie eigenlijk van de evolutieversie van de Doede Douma Dac?


http://www.audio-creative.nl/hifi/dddac-1794-nos-diy-dac-deel-4-2/


Hifi Addict


Deleted Member 2


Hifi Addict

Citaat van: Onder013 op mei 28, 2013, 23:54:29
En waarom heb je dat niet gedaan?

Nou ik had er dan al 3 moeten kopen (3-weg aktief) en dan eigenlijk ook 3 reclockers en iets van een exadevices 8 kanaals usb->i2s, tikt aardig aan, dus ik ga maar gewoon voor een hypex dlcp voorlopig  ;)

Deleted Member 2

Citaat van: Hifi Addict op mei 29, 2013, 00:29:20
Nou ik had er dan al 3 moeten kopen (3-weg aktief) en dan eigenlijk ook 3 reclockers en iets van een exadevices 8 kanaals usb->i2s, tikt aardig aan, dus ik ga maar gewoon voor een hypex dlcp voorlopig  ;)

snap het.

twani


Hifi Addict

Citaat van: twani op mei 29, 2013, 22:14:57
Mmm, ik ga het wel doen denk ik.....

Commercieel moet je een veelvoud uitgeven voor dit niveau.. Op audio-creative.nl staat nog het e.e.a. Er is ook een flinke draad over op www.diyaudio.com in de "digital line level" sectie.

Alternatief is een sabre ess9012/ess9018 kitje zoals twisted pear die aanbiedt maar ik heb zelf een beter gevoel bij de dddac, ik verwacht een "muzikaler" eindresultaat :) Vooral het ontbreken van een I/V stage vind ik een grote plus 8) Ik denk dat de twisted pear kit wat verder kan komen mbt ultieme resolutie e.d. Maar wat extra resolutie ben je nog wel een keer op uitgekeken, uiteindelijk is de muziekbeleving toch het belangerijkst!! Vind ik dan  8)

twani

Kijk naar mijn apparatuur en je weet dat ik er net zó over denk. Resolutie an sich zegt me weinig en voel je verder ook niets bij, hoe anders is dat met muziek ;)

Hifi Addict

Citaat van: twani op mei 30, 2013, 19:37:49
Kijk naar mijn apparatuur en je weet dat ik er net zó over denk. Resolutie an sich zegt me weinig en voel je verder ook niets bij, hoe anders is dat met muziek ;)

Het stukje over uitgangstrafo's ipv condensatoren is interessant, speel je single ended of gebalanceerd theo?

http://www.audio-creative.nl/hifi/dddac-1794-nos-diy-dac-deel-4-2/

Hifi Addict

@yamaharxv, ik zie op hifi.nl een m2tech young staan voor 750 euro, zit daar geen m2tech evo in? Op zich is dit toch een leuke prijs kwaliteit verhouding voor usb/spdif en dac in 1 behuizing? De EVO kost al ~de helft van dit bedrag.. 8)

YamahaRXV

Citaat van: Hifi Addict op mei 31, 2013, 10:31:52
@yamaharxv, ik zie op hifi.nl een m2tech young staan voor 750 euro, zit daar geen m2tech evo in? Op zich is dit toch een leuke prijs kwaliteit verhouding voor usb/spdif en dac in 1 behuizing? De EVO kost al ~de helft van dit bedrag.. 8)

Bedankt voor de tip, maar dat is die dac die op een digitale wekker lijkt toch ? ;D  Nee, de interne dac in mijn Naim Superuniti is klankmatig een heerlijke dac en ik heb eerlijk gezegd geen zin in allerlei kastjes die weer anders van uiterlijk en kleur zijn.
Als er nog eens een externe dac komt die dan echt beter beter zou zijn dan die van de SU dan wordt het toch dé Naim dac denk ik... :angel:

Die M2Tech Hiface Evo komt er nog wel (deze wordt lekker uit het zich onder het audiomeubel gepropt), alleen heb ik geen zin om weer weken te gaan wachten op een externe lineaire voeding van Teradak. Ik denk dat het wat voeding voor de Hiface Evo betreft een 9 volt Squeeze Upgrade botw voedinkje wordt.

De klankmatige voordelen van de Teradak lineaire voeding beginnen nu echt naar voren te komen nadat ik de voeding continu onder spanning heb laten staan.
Er was in het begin al zeker potentie te horen, maar de weergave was nog niet echt zo vloeiend en gecontroleerd als dat ik wilde.
Nu klinkt het veel vloeiender en is er meer transparantie en rust waar te nemen. Vanmiddag zat de voeding volgens mij in een overgangsfase van niet - naar ingespeeld te raken want gedurende het luisteren leek het wel of er iemand virtueel gezien aan een treble knop zat te draaien.
Dit duurde goed een kwartier, totdat het klankbeeld niet meer veranderde en blijvend heerlijk gedetailleerd,vloeiend en transparant klonk  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Hifi Addict

Dat inspelen blijft toch een raar fenomeen  8)

Ik zit te twijfelen over 2 teradak voedingen voor mn pc's. Zit erg op het randje qua kosten/moeite om zelf wat te bouwen, ik heb alleen al zoveel lopende projectjes  :(

twani

Citaat van: Hifi Addict op mei 31, 2013, 10:02:04
Het stukje over uitgangstrafo's ipv condensatoren is interessant, speel je single ended of gebalanceerd theo?

http://www.audio-creative.nl/hifi/dddac-1794-nos-diy-dac-deel-4-2/
Héé voorzichtig met mij Henk :P. Je bedoeld gebalanceerd aangesloten toch? 

Ik was van plan de upgrade Mundorfs méé te bestellen.... :unsure:

Hifi Addict

Citaat van: twani op mei 31, 2013, 20:48:30
Héé voorzichtig met mij Henk :P. Je bedoeld gebalanceerd aangesloten toch? 

Ik was van plan de upgrade Mundorfs méé te bestellen.... :unsure:

Ja, gebalanceerd aangesloten, was toch niet zo?  ;D

twani

Citaat van: Hifi Addict op mei 31, 2013, 20:53:46
Ja, gebalanceerd aangesloten, was toch niet zo?  ;D
Nee hoor, zit niet op de Leben CS300 versterker :nopompom: