A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op mei 12, 2013, 14:05:21
Hoi Martin,

Als proef op de som zal ik (als de Belden hier een tijdje ligt) nog wat vergelijkingstestjes gaan doen met bv. Audioquest etc.
Ik vraag mij nu al hardop af of er dan daadwerkelijke verschillen hoorbaar zullen zijn... :angel:

Geen idee Jan, het 'schijnt' um nu net in het laatste stukje te zitten van de switch naar de streamer, zoals ook met de netkabel (powercoble) vaak het geval is.

In ieder geval (weer) een leuk experiment.

Hier twee stuks draka cat5e door de pijp van de router naar de wanddoos, een freubel kabeltje van KPN naar de SBT en met een bij de Synology geleverde cat5e van NAS naar de router. De andere cat5e is voor de tv in gebruik.
mainly British stuff


twani

#5152
Pass heeft 2 geïntegreerde versterkers op het program staan die beiden ongeveer hetzelfde presteren qua klank, beiden even duur zijn maar compleet andere  techniek gebruiken. Ze zie er ook hetzelfde uit. Waar zou je het beste voor kiezen?

Het gaat om de int 150 en de int 30a...... Zien er ook hetzelfde uit......

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op mei 12, 2013, 14:21:43
Geen idee Jan, het 'schijnt' um nu net in het laatste stukje te zitten van de switch naar de streamer, zoals ook met de netkabel (powercoble) vaak het geval is.

In ieder geval (weer) een leuk experiment.

Hier twee stuks draka cat5e door de pijp van de router naar de wanddoos, een freubel kabeltje van KPN naar de SBT en met een bij de Synology geleverde cat5e van NAS naar de router. De andere cat5e is voor de tv in gebruik.

Als de laatste stukken van de switch naar de streamer het meest doorslaggevend zijn dan kan het vast geen kwaad als ik alles met de Belden cat. 7 bekabel  :P ;)
Ik ken mijzelf goed genoeg om te weten dat ik toch te zijner tijd gaat denken: wat nou als...... :angel:

De 20 m. Belden die ik besteld heb (met goede connectoren) is nou ook niet echt de meest schokkende investering en als ik ergens aan begin wil ik het gelijk goed doen.
Zo,n freubel cat. 5e KPN kabeltje zat hier (tot gisteren) achter de MM en ik vond het al erg verrassend om te horen dat de uit de Superuniti getrokken Draka cat. 5e een andere weergave liet horen.
Het is moeilijk om te beschrijven wat de klankmatige verschillen echt waren, maar op één of andere manier lijkt het of de muziek vloeiender en makkelijker weergegeven wordt; minder ''samengepakt'' (een vreemde beschrijving misschien, maar dat is even hoe ik het persoonlijk ervaar ;))

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

#5155
Citaat van: twani op mei 12, 2013, 22:17:31
Pass heeft 2 geïntegreerde versterkers op het program staan die beiden ongeveer hetzelfde presteren qua klank, beiden even duur zijn maar compleet andere  techniek gebruiken. Ze zie er ook hetzelfde uit. Waar zou je het beste voor kiezen?

Het gaat om de int 150 en de int 30a...... Zien er ook hetzelfde uit......

Heel toevallig  ;D heb ik mij al een tijd verdiept in de verschillen tussen de int. 150 en de 30 A.  Wat ik zo ''her en der lees'' schijnt de 30 A nog net ietsje muzikaler te zijn dan de int. 150 en is volledig klasse A opgebouwd  ;)  De 30 A is gebruikt nog wat moeilijker te vinden en erg gewild.
Wat mij opvalt is dat áls er eentje op Audiomarkt.de staat deze binnen de kortste keren verkocht is.

De nieuwprijs van beide versterkers ligt zo,n beetje rond de € 7800,00  :)

Hier: http://www.moremusic.nl/pass_labs/Brochures/brochure_INT-30a_INT-150.pdf nog wat interessant leesvoer en vergelijkingsmateriaal  ;)

Hier: http://www.moremusic.nl/reviews/passlabs/INT-30A_hifimedia_ENG.pdf  nog een review waarbij de klankmatige verschillen tussen de 30 A en de int. 150 beschreven worden  ;)















Laat ik nou een mooi gebruikt exemplaar van de int. 150 op het oog hebben... 8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op mei 12, 2013, 22:25:22
Theofiel, die link werkt wel, maar ik zie wel een heel vreemde lay out op mijn scherm... :withstupid:
Kan er niet echt wijs uit worden  :threadclosed:
Hij was ook niet voor dit topic bedoeld, een vaag moment van me :blink:  En ik drink niet eens :D

YamahaRXV

Zeer mooie en degelijke RJ 45 connector  ;)
Bij de duitse audiofielen en kabelfanaten een favoriete connector (zo heb ik mij laten vertellen...)
Wel een beetje prijzig, maar geen gereedschap nodig voor confectioneren  :)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op mei 12, 2013, 23:19:36
Zeer mooie en degelijke RJ 45 connector  ;)
Bij de duitse audiofielen en kabelfanaten een favoriete connector (zo heb ik mij laten vertellen...)
Wel een beetje prijzig, maar geen gereedschap nodig voor confectioneren  :)


Heb je die besteld Jan?  En zo ja, welke is het en waar te koop?

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 12, 2013, 23:21:09
Heb je die besteld Jan?  En zo ja, welke is het en waar te koop?

De afgebeelde connector is van het duitse merk Telegärtner en kost €9,06 (per stuk !)
Verkrijgbaar via Amazon.de
Ik heb deze niet gekocht (heb er voor het mooie 10 nodig) en heb maar met ietsje goedkopere genoegen genomen, maar betreffende connectoren (Hirose) zijn ook goed hoor.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Hifi Addict

Als we (audiofiel) puristisch gaan denken dan zou je denken dat de telegartner inferieur is gezien de extra contact overgang en het extra stukje printplaat. Nu kan dit in de praktijk natuurlijk wel beter uitwerken, wie zal het zeggen  8)

evilniek

De Meicord Opal die ik heb, heeft een flinke plastic connector met een goeie trek-ontlasting, geen idee hoe ze die connector officieel noemen. Maar ik neem aan dat je die ook los wel kunt vinden ergens.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

YamahaRXV

Citaat van: Hifi Addict op mei 13, 2013, 11:55:45
Als we (audiofiel) puristisch gaan denken dan zou je denken dat de telegartner inferieur is gezien de extra contact overgang en het extra stukje printplaat. Nu kan dit in de praktijk natuurlijk wel beter uitwerken, wie zal het zeggen  8)

Enerzijds zou je dat wel denken ja..... Toch denk ik dat een bedrijf als Telegartner (met een rijke ervaring in ''datatransport'') niet zo snel een product op de markt zet wat inferieur is. Al met al ziet het er wel heel goed afgewerkt en doordacht uit vind ik  ;)
Aan de hand van de specs heeft de connector geen moeite met zeer hoge snelheden, dus mag je wel veronderstellen dat er een goed stukje geleiding eigenschappen aanwezig moeten zijn.

http://www.telegaertner.com/en/karl-gaertner/data-voice/artikel/MFP8.php#btnFilm
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8



YamahaRXV

#5165
Het mooie van deze RJ 45 connector is dat deze (i.t.t.) de meeste andere RJ 45 connectoren dikkere massieve aderen kan handle-en (tot 21 AWG) + dikkere buitenmantels kan huisvesten.
8 tot 8,5 mm. buitendiameter is geen probleem  ;)

De Belden cat.7 heeft een buitendiameter van 8 mm. en Lapp zit al aan ruim 8,5 mm.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Jan, doet de klankschaal al waar deze voor bedoeld was? :angel:

twani

Citaat van: Onder013 op mei 13, 2013, 23:12:43
Jan, doet de klankschaal al waar deze voor bedoeld was? :angel:
Ja Jan, hoe "schaal je de klank nu in"? :P

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei 13, 2013, 23:12:43
Jan, doet de klankschaal al waar deze voor bedoeld was? :angel:

;D  Ja Henk, heb hier nog nooit zo,n relaxte en uiterst opgewekte vriendin in huis zien lopen... :blink:
Zelfs de kookkunsten zijn er nog meer op vooruit gegaan, en die waren al niet slecht te noemen  :P

Het klankschaaltje staat nu boven op de Superuniti  O0
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 13, 2013, 23:14:48
Ja Jan, hoe "schaal je de klank nu in"? :P

Heel goed hoor, en het kan nog beter worden... :D

http://www.hifi.nl/HiVisit_pagina2/282/Healing-sounds-Rhapsody-Tupperwareparty.html

Wat voor jou Theo ?  Zeer vriendelijke mensen daar ;)   Een beetje ''zweverig'' maar dat ben ik ook soms  :wacko:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op mei 13, 2013, 23:20:07
;D  Ja Henk, heb hier nog nooit zo,n relaxte en uiterst opgewekte vriendin in huis zien lopen... :blink:
Zelfs de kookkunsten zijn er nog meer op vooruit gegaan, en die waren al niet slecht te noemen  :P

Het klankschaaltje staat nu boven op de Superuniti  O0

En hij kan het nu opnemen tegen de mm? :unsure:

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei 13, 2013, 23:30:04
En hij kan het nu opnemen tegen de mm? :unsure:

:nowink:












En dan nog zonder voedingupgrade... :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Tweaken, als je het doet, doe het dan goed; nu al twee pagina's over CAT kabels en connectors :o.


;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Ja mooi hé! Over "Tupperware parties" gesproken.... :P

Deleted Member 2

Citaat van: Xander32 op mei 14, 2013, 06:51:38
Tweaken, als je het doet, doe het dan goed; nu al twee pagina's over CAT kabels en connectors :o.


;D

Nee hoor, het gaat ook over klankschalen ;D