A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: tompj op oktober 29, 2012, 19:39:12
Zonder grote discussie te willen starten (die heeft geen zin in dit geval denk ik) wil ik wel toegeven dat ik het volledig met Zee eens ben. Volumeniveau manifesteert zich ook in een andere klankbalans. Ik geloof dat ik steeds minder geloof in verschillen tussen dacs en cd spelers en Zee heeft zo ongeveer mijn idee hierover verwoord. Sorry jongens, don't shoot me....
Dat zal ik bij jou zéker niet doen, sterker nog je kunt hier in het topic gewoon alles (netjes) zeggen hoor.
Ik weet echter zeker dat als ik de Tube DAC, welke ik zojuist heb verworven, één dag bij je parkeer je iets heel anders ervaart. Komt denk ik omdat deze qua opbouw compleet verschilt van alle nieuwerwetse (usb) DAC's die momenteel over de markt heen worden gekotst. Ook leuk spul, die klinken echter wel allen behoorlijk identiek met een kleine nuance naar links of naar rechts, inderdaad geen grote verschillen daar.

tompj

Citaat van: twani op oktober 29, 2012, 20:42:23
Ik weet echter zeker dat als ik de Tube DAC, welke ik zojuist heb verworven, één dag bij je parkeer je iets heel anders ervaart.
Dat sluit ik zeker niet uit Twani, zeker niet bij een echt andere opbouw.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Die zijn duur met veel pk's :(  is het überhaupt mogelijk om, bij een juiste match met de Harbeths, eenzelfde "afgrond diepe" bas te verkrijgen met een geïntegreerde "tuberculoze" versterker? Of is dat alleen voorbehouden aan solid State met veel vermogen zoals mijn M6i?

tompj

Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Kingpin

Citaat van: twani op oktober 29, 2012, 23:21:18
Die zijn duur met veel pk's :(  is het überhaupt mogelijk om, bij een juiste match met de Harbeths, eenzelfde "afgrond diepe" bas te verkrijgen met een geïntegreerde "tuberculoze" versterker? Of is dat alleen voorbehouden aan solid State met veel vermogen zoals mijn M6i?
Ja hoor, als je maar eenmaal de juiste match weet te vinden.
Daarnaast ... zo laag/diep gaan de Harberths nu ook niet ... moet kunnen dus.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Citaat van: tompj op oktober 29, 2012, 23:27:43
Harbeth met Leben....jammie.
Denk dat Harberth zich idd ook erg goed leent voor een buis, maar dan wel één met 'ballen' anders gaat het niet werken ben ik bang (85db/W/m).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Zee

Citaat van: twani op oktober 29, 2012, 19:08:48
Het is makkelijker om aan te geven wat er wél klopt, grofweg geroepen zeg ik dan de 1e 2 á 3 regels van je betoog, verder kom ik niet..... We moesten het er maar bij laten denk ik Zee ;)

Nou vooruit dan maar.
Anders moeten we maar eens een M&G houden.   Dat discussieert gemakkelijker, is leuker,  en dan blijkt dat we het waarschijnlijk op veel punten wel heel erg eens kunnen zijn.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

twani


YamahaRXV

Theo, hoe staan de zaken er voor v.w.b. het ''The Believer'' stekkerblok ? ;)
Nog fanatiek aan het opbouwen geweest of nog niet zover gekomen..... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober 30, 2012, 22:10:09
Theo, hoe staan de zaken er voor v.w.b. het ''The Believer'' stekkerblok ? ;)
Nog fanatiek aan het opbouwen geweest of nog niet zover gekomen..... :D
Nou nee, zoals je weet ben je in zo ongeveer alles sneller dan ik :D Dit keer kan ik echter legitiem het excuus "Tijdgebrek" opvoeren. Allerlei K*T klussen in en om het huis. Wasdroger stuk, tuintegels weer op niveau brengen, laatste dingetjes van mijn diy badkamer afmaken, je kent het allemaal wel ;)
Verder wil ik jou natuurlijk in de gelegenheid stellen sneller klaar te zijn dan ik :D

SU al opgelost? PMCees al een andere baas?

Zo, ik denk laat ik eens wat vragen retour "schieten" :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 30, 2012, 22:21:57
Nou nee, zoals je weet ben je in zo ongeveer alles sneller dan ik :D Dit keer kan ik echter legitiem het excuus "Tijdgebrek" opvoeren. Allerlei K*T klussen in en om het huis. Wasdroger stuk, tuintegels weer op niveau brengen, laatste dingetjes van mijn diy badkamer afmaken, je kent het allemaal wel ;)
Verder wil ik jou natuurlijk in de gelegenheid stellen sneller klaar te zijn dan ik :D

SU al opgelost? PMCees al een andere baas?

Zo, ik denk laat ik eens wat vragen retour "schieten" :D

En op ''actie'' volgt reactie  :D

De SU staat bij de importeur  ;)
Verder gaat de keus definitief vallen op Adam Audio  :headbanging:

En wat betreft de Über Believer.........  Onderstaand een paar foto,s zodat je kan zien in welke fase hij verkeert  ;)

Furutech Rhodium IEC inlet met Furutech Alpha 3 bekabeling (uiteraard cryogeen behandeld  :pompom:)
Verder vertind koperen geleidingstripjes op teflon blokken in de aluminium behuizing.

En last but not least: een zwarte behuizing met hoogglans gepolijste 10 mm. dikke topplaat alwaar de stekkeroutlets binnen vandaan gemonteerd gaan worden  ;)

Hier vast een paar snel genomen fotootjes als ''teaser  8)
De topplaat moet nog even schoongepoetst worden en ontdaan worden van wat resten polijstpasta en de outlets moeten nog gemonteerd worden.





Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

 Tja, wat kan ik zeggen. Sprakeloos weer...... Had je de inlets nog liggen Jan?
Ben wel benieuwd op "welk niveau", en hoe snel ze zo'n serieuze kwestie als met jouw SU bij Naim nu oplossen.
Mi. kunnen ze nu op het service vlak hun tanden eens flink ontbloten ten overstaan van een groot gedeelte van audiofiel Nederland ;)
Ik bedoel eigenlijk dat als ze deze kwestie snel en helder oplossen inclusief gedegen onderbouwing (oa. wat is er aan de hand met dit exemplaar, wat hebben ze eraan gedaan, laat zien en toon aan wat je hebt gedaan om het op te lossen, dat soort dingen) ze een onbetaalbaar stuk vertrouwen kunnen winnen bij audiominnend  NL. Ze kunnen echter ook een hoop Credits verspelen.
Ik speel het nogal op Jan, dat klopt ....maar bovenal blijft het een exorbitant duur component waarvan je op alle vlakken allen maar "The Best and nothing but The Best" mag verwachten....

twani

Momenteel "hangt" er aan mijn Harbeths Atlas Equator MK2 Bi-Wire als luidspreker kabel. Een kabel waarover ik zeer tevreden ben maar........ik heb geen referentiemateriaal om te kunnen vergelijken dus wil ik in ieder geval één, maar waarschijnlijk meerdere sets bestellen om eens lekker mee te experimenteren.

Het kader waarin het experiment zich gaat bewegen wordt gevormd door de volgende criteria:

-De kabel moet van de rol te koop zijn
-De kabel zal in Biwire configuratie worden toegepast
-Het uiterlijk van de kabel zal van ondergeschikt belang zijn omdat ik deze wil afwerken met de mooie witte katoenen mantel   van Peter HifiSupply
-De meterprijs moet aantrekkelijk zijn
-Het liefst een wat minder bekende kabel
-Er zal een minimalistisch confectionering worden toegepast, wellicht zelfs Barewire.

Een 1e selectie heb ik al op het oog ;)

1) Mogami W 3082
2) Jantzen Solid Core
3) Ocos
4) 4708 OTA

Jumping Jack

Theo, als je Ocos gaat testen, probeer dan voor het laag een dubbele kabel en laat die afwerken zoals het hoort met de Ocos-connectoren. Zwaard moet die nog wel hebben liggen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Dank je Nick ;)  De coaxialen in mijn rijtje zal ik uiteraard wél confectioneren.......Wie heeft er nog Ocos te koop Nick?

Jumping Jack

Citaat van: twani op november  1, 2012, 11:58:27
Dank je Nick ;)  De coaxialen in mijn rijtje zal ik uiteraard wél confectioneren.......Wie heeft er nog Ocos te koop Nick?

Als ik mij niet vergis, heeft Marcel van h&c nog wat liggen. Ik meen mij te herinneren dat hij dat eens gezegd heeft... De kabel wordt niet meer gemaakt, dus je zal wat geluk moeten hebben. Ik heb die van mij rechtstreeks bij de distributeur van dynaudio gekocht...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani


twani


YamahaRXV

Citaat van: twani op november  1, 2012, 11:58:27
Dank je Nick ;)  De coaxialen in mijn rijtje zal ik uiteraard wél confectioneren.......Wie heeft er nog Ocos te koop Nick?

Theo, Zwaard hifi heeft nog vele meters Ocos liggen, alleen heeft hij niet de originele Ocos verloopjes in huis.
Een kabel die ik je zeer zeker aan kan raden is de Inakustik LS 1102  ;)
Een zeer fijne en redelijk neutraal klinkende kabel. Als ik mij niet vergis de duurste kabel in het pakket van Inakustik die ''af rol'' te verkrijgen is.
De types daarboven zijn allen fabrieksgeconfectioneerde kabels, maar ook erg mooi hoor  :inlove:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Zo de mogami is besteld ;D. Nu de volgende opzoeken ;)
Ook weinig tijd Jan? Of ligt de überbeliever bij jou ook gewoon even. Stil...
Bij mij speelt ook mee dat ik de klus alleen maar beetpak als ik er ruim de tijd voor kan nemen en uitgerust ben. Ik ken mezelf, anders verpruts ik het nog :D
Dat wordt zondag dus pas ;)

Jumping Jack

Ga je al die kabels direct kopen Theo?  :o. Zo heerlijk impulsief  8).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: twani op november  1, 2012, 20:35:52
Zo de mogami is besteld ;D. Nu de volgende opzoeken ;)
Ook weinig tijd Jan? Of ligt de überbeliever bij jou ook gewoon even. Stil...
Bij mij speelt ook mee dat ik de klus alleen maar beetpak als ik er ruim de tijd voor kan nemen en uitgerust ben. Ik ken mezelf, anders verpruts ik het nog :D
Dat wordt zondag dus pas ;)

Theo, je hebt een PM  ;)

Maar idd. relatief weinig tijd, zeer zeker door redelijk wat drukte op mijn werk (alwaar ik nu nog deze tekst zit te typen voordat ik naar huis gaat  :D)
Desalniettemin is ''de Über Believer'' al klaar hoor (gisterennacht tot 01.30 u doorgewerkt  :headbanging:)) en laat zeker positieve hoorbare verschillen horen met het andere stekkerblok wat ik eerst vervaardigt had.
Het nieuwe stekkerblok wordt nu alleen voor de Naim Superuniti gebruikt en de rest van mijn aanwezige componenten is aangesloten op het andere aluminium stekkerblok wat overigens ook op een andere groep draait  ;)

Enne, dat afmaken van jouw stekkerblok zeker in alle rust doen, want het zou je maar gebeuren dat............... ;) :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Jumping Jack op november  1, 2012, 20:38:28
Ga je al die kabels direct kopen Theo?  :o. Zo heerlijk impulsief  8).
:laugh:  is niet verstandig hé :laugh:  Doe het toch ;D

YamahaRXV

@Twani   Heb interessant nieuws voor je  ;)
Zie PM
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8