A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Er missen nog slechts vier dingen om je gloedvolle betoog helemaal compleet te maken:

1. een fraaie vintage draaitafel
2. heerlijke muziek op het zwarte goud
3. genieten van muziek met de bekende warmte van analoog
4. af en toe het vertrouwde geknisper en een tikje van het al vele malen afgespeelde plaatje.

Analoog zou overigens ook voor je high-end set van een verdieping hoger een prachtige aanvulling zijn......

Jumping Jack

 :withstupid:

De betrokkenheid en beleving is met vinyl gewoon onklopbaar Twani, toch kernwoorden in jouw visie op onze hobby (en ook in die van mij trouwens).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Jullie zijn ook wel échte "vinylboeren" hé....  Voor wat betreft het knisperen kan ik nog overwegen een open haard in het sousterrain te bouwen  :D

Het woordje gloedvol is in z`n geheel wel van toepassing op mijn wijze van communicatie, mooie omschrijving ook wel ;)


T_I

Citaat van: twani op september 20, 2012, 16:16:18Jullie zijn ook wel échte "vinylboeren" hé....  Voor wat betreft het knisperen kan ik nog overwegen een open haard in het sousterrain te bouwen  :D

Als je je LP's nou gewoon schono zou houden dan knisperen ze ook niet en kun je netjes muziek luisteren bij de open haard. :D
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

twani

De Marantz in z`n natuurlijke "Habitat", sfeer verzekerd ;)

twani

De Akai SW 155 luidsprekers zijn binnen, incl. 30 cm woofers, een superoptiek (de kleine oneffenheden op de foto zijn in het echt nauwelijks waarneembaar en horen bij het "platina" van 40! jaar oude luidsprekers ;)

Totaal ongewilde en NIET gezochte speakers in Vintage land, maar ik heb ze wel :P

YamahaRXV

Gaaf, die verlichting van de Marantz  :headbanging: 
Is dat een dac Theo, die naast de V-Link op de Marantz ligt ?
Ik neem aan dat je de laptop als bron gebruikt  ;)

Zoals je zelf al aangaf, filmpjes zijn altijd welkom hoor  ;)

Wel een studio microfoon gebruiken, want je weet maar nooit...... ;D O0
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Vintage Beresford DAC en ná heel lang speuren nog een vintage USB>Spdif converter op de kop kunnen tikken. ;D

Zonder dollen, netbookje, mijn oude V-link en inderdaad een Beresford dacje dat ik nog had liggen ;)
Ofwel Vintage meets Digital :D  Ik beleef er erg veel lol aan allemaal :pompom:

YamahaRXV

Citaat van: twani op september 21, 2012, 22:10:36
Ik beleef er erg veel lol aan allemaal :pompom:

Gaaf om te lezen dat je er veel plezier aan beleeft, want dat is waar het primair om gaat !  ;)

Komen de Akai speakers nog een keer op fishtank stands (of hoe noemen ze die dingen ;))of blijven ze voorlopig op de vintage bloempotten staan..... ;) ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

tompj

Leuk dat je er ook een vintage fototoestel bij hebt genomen....... ;)

Serieus, erg leuk project. Kan me voorstellen dat je er veel plezier aan beleeft. Al die high end zorgt er soms alleen maar voor dat je wordt afgeleid van waar het eigenlijk om gaat. Zo'n vintage set brengt je dan wel weer een beetje tug naar waar het om draait.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op september 21, 2012, 22:52:08
Leuk dat je er ook een vintage fototoestel bij hebt genomen....... ;)

Serieus, erg leuk project. Kan me voorstellen dat je er veel plezier aan beleeft. Al die high end zorgt er soms alleen maar voor dat je wordt afgeleid van waar het eigenlijk om gaat. Zo'n vintage set brengt je dan wel weer een beetje tug naar waar het om draait.
Zo is het ;).  Ik heb natuurlijk wel makkelijk "lullen" met een goede set op de 1e etage, dat maakt het genieten van de vintage set ook wat eenvoudiger......

twani

Citaat van: YamahaRXV op september 21, 2012, 22:45:50
Gaaf om te lezen dat je er veel plezier aan beleeft, want dat is waar het primair om gaat !  ;)

Komen de Akai speakers nog een keer op fishtank stands (of hoe noemen ze die dingen ;))of blijven ze voorlopig op de vintage bloempotten staan..... ;) ;D
De bloempotten zijn tijdelijk Jan, ga zondag experimenteren met de opstelling van deze krasse knarren ;)

botsen

Citaat van: twani op september 21, 2012, 21:10:09
De Akai SW 155 luidsprekers zijn binnen, incl. 30 cm woofers, een superoptiek (de kleine oneffenheden op de foto zijn in het echt nauwelijks waarneembaar en horen bij het "platina" van 40! jaar oude luidsprekers ;)

Totaal ongewilde en NIET gezochte speakers in Vintage land, maar ik heb ze wel :P

Platina = Patina neem ik aan?

Heel mooi, ik draai ook met speakers van 45 jaar oud (B&O) en geniet er iedere dag van.

Bas Akkerman

Zeg ik nou iets raars als ik die bloempotten juist wel wat vind hebben? ???
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Citaat van: Bas Akkerman op september 22, 2012, 07:21:00
Zeg ik nou iets raars als ik die bloempotten juist wel wat vind hebben? ???
yep, maar da's ook niet de eerste keer  ;) :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op september 22, 2012, 07:42:37
yep, maar da's ook niet de eerste keer  ;) :D
Haha, daarom moet ik me ook niet ineens anders gaan gedragen. Raken mijn forumgenoten alleen maar van in de war. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: botsen op september 22, 2012, 01:20:41
Platina = Patina neem ik aan?



Huh, is dat werkelijk zo? :blink: Probeer toch altijd wel op mijn spelling te letten, Had kennelijk ná de HAVO toch nog moet dóórleren :D

tompj

Citaat van: twani op september 22, 2012, 08:32:36
Probeer toch altijd wel op mijn spelling te letten
Kijk, dat zouden meer mensen moeten doen..
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op september 22, 2012, 07:21:00
Zeg ik nou iets raars als ik die bloempotten juist wel wat vind hebben? ???

Uhhh, tenzij je ze voor groot uitgevallen Ceraballs aanziet  ;) ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op september 22, 2012, 12:49:05
Uhhh, tenzij je ze voor groot uitgevallen Ceraballs aanziet  ;) ;D
Nee, zó erg ben ik nu ook weer niet met hi-fi bezig! :P :happy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Zo net een uurtje Vintage achter de rug in de "kelders" van huize Twani ;D  En raad eens? De Akai speakers mogen dan totaal ongezocht zijn in de vintage scène, ze doen het heel erg lekker daar beneden, feest was het :pompom:
Vraag me af waarom deze speakers, alhoewel ze vast en zeker niet bij de Vintage top horen, ( dat weet ik ook wel) het predikaat totaal óninteressant opgeplakt hebben gekregen. Ik ken namelijk nog best heel veel meer speakermerken uit die jaren die niet zo heel veel beter zijn, waar men wel grif veel geld voor betaald :crazy:
Ach, ik ben in ieder geval al jaren van die gedachte af, dat als iedereen het wil hebben het ook wel erg goed zal zijn ;)
Ik ben er in ieder geval heel gelukkig mee want ze gaven mij een financiële "set back" van slechts 55 hele euro's. Zélfs Monique lukte het dit keer niet daar een sneer over te geven :D

Maro

Luister je daar nu ook naar gepaste vintage muziek of ga je daar knallen met moderne zooi? :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

MVG

Waar ik nog steeds benieuwd naar ben: zat er nu zo een vintage hifi girl bij die marantz? en zo ja, waar heb je haar gelaten?  ;D

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -