A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

#1850
alweer gefeliciteerd met de oldtimer prachtige vintage marantz. Ga je deze in plaats van het jonkie van MF inzetten of tenminste een kans geven met je geliefde Harbeth's? Het toeval wil dat ik in een grijs verleden dit type een tijdje heb gehad. Zijn opvolger was een Braun 550. Wat een geweldenaar was dat :wub:

Groet,

Henk

twani

Citaat van: Onder013 op september 12, 2012, 23:05:32
alweer gefeliciteerd met de oldtimer prachtige vintage marantz. Ga je deze in plaats van het jonkie van MF inzetten of tenminste een kans geven met je geliefde Harbeth's? Het toeval wil dat ik in een grijs verleden dit type een tijdje heb gehad. Zijn opvolger was een Braun 550. Wat een geweldenaar was dat :wub:

Groet,

Henk
"Marrie" gaat zeker een kans krijgen op de "Harries" ;). Geen "hang" meer ooit weer eens zo'n Braun terug aan te schaffen dan?

Deleted Member 2

ze zijn zeer schaars en zeer geliefd. De kans dat je er één tegenkomt in onberispelijke staat is klein. Het is ook een beetje nostalgie hoor. Destijds heb ik de 550 weliswaar met wat weemoed, toch verkocht en een Rotel voor/eind combi aangeschaft.

Toch merk ik dat er een paar audio-onderdelen zijn die je na aan het hart liggen. De 550 is er één van en de Thorens TD160 is er nog zo één. De laatste heb ik compleet met alle denkbare upgrades nog altijd.

Deleted Member 2

Oh ja, nog een reden is dat mijn "museum" een beetje aan het saneren ben: 4 draaitafels, 3 dacs, twee verhuisdozen vol met bekabeling, etc, etc.......

twani

Citaat van: Onder013 op september 13, 2012, 08:11:30
Oh ja, nog een reden is dat mijn "museum" een beetje aan het saneren ben: 4 draaitafels, 3 dacs, twee verhuisdozen vol met bekabeling, etc, etc.......
Garageverkoop? :D

Deleted Member 2


twani

Vandaag de vintage Marantz 2270 in de "Main" set geplaatst :pompom:

Nu maar kijken wat zoal de plussen en minnen zijn :sigh:

Jumping Jack

Mooi spul Twani!  :worship:
Ik ben benieuwd naar de uitkomst. Ik vermoed dat de Marantz jou wel eens erg goed zou kunnen bevallen, een beetje smooth en laidback...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

De 1e echte nadelen van Vintage in beeld, wat een k*t speaker terminals....
Zie wat er van de Atlas biwire kabels áfkwam en zie hoe ze nu zielig in de terminals van de Marantz hangen, een doorn in het Highfidele oog...... ;D

Oftewel het aansluiten van een versterker anno 1972 á 73 en als ook het nú gaat

tompj

Citaat van: twani op september 13, 2012, 20:43:48
Vandaag de vintage Marantz 2270 in de "Main" set geplaatst :pompom:

Nu maar kijken wat zoal de plussen en minnen zijn :sigh:
Erg benieuwd. Ziet er in ieder geval prachtig uit.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

En nog een ploatie van the inside ;)

Xander32

Verrassende move :), ben benieuwd naar jouw bevindingen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

twani

Citaat van: Xander32 op september 13, 2012, 20:53:20
Verrassende move :), ben benieuwd naar jouw bevindingen.
Ik ook, eerst moet het meisje nog een "flutfilm" op de tv afkijken  , daarna lekker luisteren straks :pompom:

Het is overigens geen echt move want de MF gaat echt niet weg, I Love The Horsepower :P
De toekomst zal ongetwijfeld het opbouwen van een vintage set zijn, een paar lekkere JBL classics oid. gaan daar vast nog bijkomen, een 2e set dus sprak Twani lekker decadent, ahum ;D

twani


MVG

Prachtig spul heb je daar! Ik verbaas me er soms over wat een geluid, excuus ik bedoel muziek, eruit wil komen uit sommige vintage apparatuur!

Veel plezier!

Bas Akkerman

Nou Theo, ik ben wederom benieuwd naar je ervaringen. Voor mijn gevoel is vintage toch altijd wat wollig klinkend met minder definitie. Echt een vooroordeel (?).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Citaat van: twani op september 13, 2012, 21:00:31
Ik ook, eerst moet het meisje nog een "flutfilm" op de tv afkijken  , daarna lekker luisteren straks .................een 2e set dus sprak Twani lekker decadent, ahum ;D
Misschien kun je beter een tweede TV kopen...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Deleted Member 2


Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

MVG


Dirk

Citaat van: Bas Akkerman op september 13, 2012, 21:30:21
Voor mijn gevoel is vintage toch altijd wat wollig klinkend met minder definitie. Echt een vooroordeel (?).
maak van die altijd een vaak en je hebt absoluut gelijk, maar het is natuurlijk ook zo dat je ook bij vintage een beetje eerlijk moet vergelijken (als je uberhaupt al wil vergelijken), dus het is een beetje te algemeen gesteld, dat vooroordeel van je  ;)

de M6i is een zuivere integrated met een dik vermogen, terwijl de 2270 een goede receiver is van een dikke 70W...twee behoorlijk verschillende toestellen qua insteek & opbouw dus, ook al zat deze Marantz toen hij uitkwam redelijk hoog gepositioneerd in het gamma, het is nou eenmaal een feit dat ook bij Marantz het beste wel bewaard werd voor de versterkers pur sang.

btw : goede vintage (en ik denk deze 2270 dus ook) klinkt absoluut niet wollig, het bewijs wordt hier tegenwoordig dagelijks geleverd  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea


Deleted Member 2

Citaat van: twani op september 13, 2012, 20:48:11
De 1e echte nadelen van Vintage in beeld, wat een k*t speaker terminals....
Zie wat er van de Atlas biwire kabels áfkwam en zie hoe ze nu zielig in de terminals van de Marantz hangen, een doorn in het Highfidele oog...... ;D

Oftewel het aansluiten van een versterker anno 1972 á 73 en als ook het nú gaat

Die k*t terminals verwijderen en je kan de luidsprekers kabels direct op de print aansluiten. Dwz, als je met de soldeerbout wat beter kan opschiten dan met de boormachine..... ;D :(

Opgewekte groet,

Henk

twani

Citaat van: Onder013 op september 13, 2012, 22:13:15
Die k*t terminals verwijderen en je kan de luidsprekers kabels direct op de print aansluiten. Dwz, als je met de soldeerbout wat beter kan opschiten dan met de boormachine..... ;D :(

Opgewekte groet,

Henk
Wederom ;D :worship: :worship: Ik hou enorm van deze humor ;)

1e impressie van de klank heb ik al wel voor jullie. Ingeleverd is de "V8 Sound" van de MF, ervoor terug is een nogal "delicaat" en fijnzinnige weergave.... Dnky sprak al wijze woorden, vintage is vaak wollig, niet altijd dus ook nu dus niet......
Hij zal overigens gauw weer plaats maken voor de MF want Monique is maar matig gecharmeerd van het uiterlijk van de Marantz :D Geeft niets, hij gaat toch de 2e vintage set aansturen