A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

tompj

Citaat van: twani op september  7, 2012, 17:57:53
Dat heb ik nog liever, wist ik niet. Eens kijken welke app ik daarvoor moet hebben ;)

THX Henk...........
Je hebt een app die heet 'remoteless' voor Spotify. Werkt prima. Mijn Laptop hangt ook aan een dac en ik gebruik Remoteless en 'remote' voor iTunes.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

YamahaRXV

Citaat van: twani op september  7, 2012, 17:57:53
Dat heb ik nog liever, wist ik niet. Eens kijken welke app ik daarvoor moet hebben ;)

THX Henk...........

Ik heb een tijdje met het idee gelopen om met de iPad Spotify (wireless) af te spelen m.b.v. een Airport Express of Apple TV gelinkt via de dig. out aan de dac van de SU, alleen had ik toch de angst dat ik zou gaan inleveren op geluidskwaliteit en heb toch besloten om in de V-Link een 4 meter lange USB kabel te prikken die ik uit kan rollen naar de laptop die binnen handbereik op de luisterpositie neergezet kan worden  ;)
De Monster Cable USB die ik heb is relatief dun en valt hier niet echt op als hij over het hoogpolige donkerkleurige tapijt loopt  ::)
Op deze manier kan ik ook lekker prutsen en experimenteren met de laptop (met JRiver) als bron  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

MVG

Citaat van: YamahaRXV op september  7, 2012, 18:35:08
Ik heb een tijdje met het idee gelopen om met de iPad Spotify (wireless) af te spelen m.b.v. een Airport Express of Apple TV gelinkt via de dig. out aan de dac van de SU, alleen had ik toch de angst dat ik zou gaan inleveren op geluidskwaliteit en heb toch besloten om in de V-Link een 4 meter lange USB kabel te prikken die ik uit kan rollen naar de laptop die binnen handbereik op de luisterpositie neergezet kan worden  ;)
De Monster Cable USB die ik heb is relatief dun en valt hier niet echt op als hij over het hoogpolige donkerkleurige tapijt loopt  ::)
Op deze manier kan ik ook lekker prutsen en experimenteren met de laptop (met JRiver) als bron  ;D

Ook ik zat en zit met deze gedachte om op deze manier te streamen. Ik dacht ook waarom geen airport express naar een dac, dan is bijvoorbeeld een squeezebox overbodig... lijkt mij dan. Nu gebruik ik een mini pc, nog zonder dac dat wel.

Kun je me vertellen waarom de optie die je nu hebt gekozen beter klinkt dan via de optie ipad/phone -airport express -- dac?

Ik ben hierin nog een leek, dus ik had het idee dat het niet uitmaakt als je er een fatsoenlijke dac tussen zet, de dac maakt dan toch het geluid? of is de bron dan nog steeds erg belangrijk? Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou denken dat het geen verschil zou hoeven maken of je airport express aan je dac koppelt, of vanuit je pc rechstreeks aan dac..


twani

Als je dan toch rechtstreeks vanaf je laptop naar je DAC wilt zou ik absoluut voor Jriver Mediacenter 17 gaan, heb je alles op het allerhoogste niveau, voor een heel redelijk bedrag ook nog eens....
Algemeen beschouwd de meest audiofiele mediaplayer van het moment, met een geweldige support ook nog eens (forum, ontwikkelaar)

Gr
Theo.   

MVG

Thanks voor je reply!

Als ik het goed begrijp dan klopt dit dus niet:
Citaat van: MVG op september  7, 2012, 21:59:27
Ik ben hierin nog een leek, dus ik had het idee dat het niet uitmaakt als je er een fatsoenlijke dac tussen zet, de dac maakt dan toch het geluid? of is de bron dan nog steeds erg belangrijk? Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou denken dat het geen verschil zou hoeven maken of je airport express aan je dac koppelt, of vanuit je pc rechstreeks aan dac..



De dac alleen bepaalt dan dus niet het geluid? Bron blijft nog steeds belangrijk? Het lijkt me namelijk wel erg relaxt streamen vanaf een ipad.. Geen pc aan, geen tv scherm. Ideaal zou je denken. Ik vind het gebruiksgemak via pc wel erg groot, maar een het scherm dat aan staat lijdt wel af van de muziek.. Wat een hoop manieren om te streamen zijn er trouwens ook, hoe meer keus des te meer twijfel vaak  ;)

YamahaRXV

Citaat van: MVG op september  8, 2012, 11:50:01
Thanks voor je reply!

Als ik het goed begrijp dan klopt dit dus niet:
De dac alleen bepaalt dan dus niet het geluid? Bron blijft nog steeds belangrijk? Het lijkt me namelijk wel erg relaxt streamen vanaf een ipad.. Geen pc aan, geen tv scherm. Ideaal zou je denken. Ik vind het gebruiksgemak via pc wel erg groot, maar een het scherm dat aan staat lijdt wel af van de muziek.. Wat een hoop manieren om te streamen zijn er trouwens ook, hoe meer keus des te meer twijfel vaak  ;)

Uiteraard is de dac grotendeels bepalend voor de klankkwaliteit, maar bij mij gaat de klankkwaliteit voor het bedieningsgemak.
Met de toevoeging van de Musical Fidelity V-Link 2 en ''bedraad'' vanaf de laptop heb ik gekozen voor de kwalitatief beste oplossing binnen mijn beoogde doelstelling (denk ik... ;))
Ik kan jammergenoeg niet uit ervaring spreken, maar ik denk toch wel dat de V-Link als bedrade ''interface'' tussen de laptop en de dac een stukje beter presteert dan een Apple Airport Express of een Apple TV unit.

Je zou anders Gerzom eens kunnen vragen of hij geheel content is met het draadloos streamen via de Airport Express ?
Zie dit topic  ;)  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116108.125

Succes !

Groeten,

Jan
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

MVG

Bedankt voor het antwoord, duidelijk!  :) Hier kan ik wat mee!

Uiteraard als de dac usb accepteert is het helemaal mooi, dan kan je meteen vanuit de pc de dac in...

Complimenten overigens voor je prachtige spullen! Heb Naim nog nooit gehoord, maar alleen het uiterlijk al is om van te smullen!

Thanks voor de tip! Ik zal eens gaan kijken :)

Groeten,
Maarten

S@m

Citaat van: YamahaRXV op september  8, 2012, 12:50:53
Uiteraard is de dac grotendeels bepalend voor de klankkwaliteit

Daar vergis je je in. Het/een loopwerk bepaald zeker net zoveel in het uiteindelijke klankkarakter.


frank2

Klopt tenzij je via usb een hard disk met muziek op de DAC zet, dan mis je weer een grote stap.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Het gaat in het geval van MVG zijn interesse dan ook over streamen vanaf een pc/laptop of iPad  ;)
Wordt nergens over een loopwerk gepraat....
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: MVG op september  8, 2012, 13:04:38

Uiteraard als de dac usb accepteert is het helemaal mooi, dan kan je meteen vanuit de pc de dac in...

Complimenten overigens voor je prachtige spullen! Heb Naim nog nooit gehoord, maar alleen het uiterlijk al is om van te smullen!


Bedankt voor de complimenten  ;)

Wat betreft de USB aansluiting; de dac op mijn Superuniti heeft vele soorten dig. ingangen, maar geen USB dus vandaar de (noodzakelijke) keus voor een V- Link  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Jan, ik gebruik nu " Remoteless for Spotify" (op aanraden van Tompj :clapping: :clapping:) Ik kan mijn geluk niet op, hemels gewoon........

Tompj, nogmaals dank :worship:

tompj

Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

YamahaRXV

Citaat van: twani op september  9, 2012, 21:31:11
Jan, ik gebruik nu " Remoteless for Spotify" (op aanraden van Tompj :clapping: :clapping:) Ik kan mijn geluk niet op, hemels gewoon........

Tompj, nogmaals dank :worship:

Theo, als ik het goed begrijp kan je de betreffende app dus gebruiken voor de bediening van Spotify ?
Wat ik alleen nog niet helemaal begrijp is hoe (of beter gezegd waar vandaan) de signaaloverdracht plaats vindt naar je dac......  Moet je laptop aanstaan en gebruik je de app op je iPad als "afstandsbediening" van de laptop, want ik las ergens dat je ook nog een programmaatje op de laptop moet installeren.....?

Voorlopig valt het voor mij niet mee om redelijk vaak de iPad te gebruiken omdat er hier een 6 jarige constant spelletjes op aan het spelen is..... De iPad gaat zelfs al mee naar opa en oma  :-X
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

tompj

Citaat van: YamahaRXV op september  9, 2012, 22:06:52
Moet je laptop aanstaan en gebruik je de app op je iPad als "afstandsbediening" van de laptop, want ik las ergens dat je ook nog een programmaatje op de laptop moet installeren.....?
Klopt helemaal.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: YamahaRXV op september  9, 2012, 22:06:52
Theo, als ik het goed begrijp kan je de betreffende app dus gebruiken voor de bediening van Spotify ?
Wat ik alleen nog niet helemaal begrijp is hoe (of beter gezegd waar vandaan) de signaaloverdracht plaats vindt naar je dac......  Moet je laptop aanstaan en gebruik je de app op je iPad als "afstandsbediening" van de laptop, want ik las ergens dat je ook nog een programmaatje op de laptop moet installeren.....?

Voorlopig valt het voor mij niet mee om redelijk vaak de iPad te gebruiken omdat er hier een 6 jarige constant spelletjes op aan het spelen is..... De iPad gaat zelfs al mee naar opa en oma  :-X
Tssss, wat een slechte opvoeding zeg ;D.  Ik bedien met m'n IPad  vanaf de bank m'n laptop die als bron op het dressoir staat met het display uít overigens en dat is helemaal Cool.....

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

47 eergisteren........

Alsnog van harte gefeliciteerd Theo.  :coffee:

Groet,

Henk

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op september 11, 2012, 00:27:32
47 eergisteren........

Alsnog van harte gefeliciteerd Theo.  :coffee:

Groet,

Henk
Dat moet ik toch eens wat beter in de gaten houden... Gefeliciteerd Theo!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani


YamahaRXV

Geen 47 labs, maar 47 years  ;D  Nog van harte gefeliciteerd Theo  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8


twani

Yooooooooooooo...........Vandaag heb ik mijn vintage Marantz mogen ophalen :pompom:

In bijna "Mint" conditie, geheel gereviseerd, dóórgesoldeerd, afgesteld, gerécapped enz enz.

Het bouwjaar is 1972 of 73, heel oud natuurlijk, maar wat gaaf om vast te houden en te bekijken...

Het exacte type is de 2270 met de zware 500 travo ;) bij Marantz staat dat in die jaren voor het aantal RMS watts, opgegeven als 2x70 continue, in de praktijk meestal flink sterker gemeten....

Tussen het "gaaswerk" door is voor de goede ogen wat van de restauratie werkzaamheden te zien..



twani

Mmmmm, rare foto's zie ik nu, morgen maar even beter maken...