Sonus Faber, Pass Labs, Esoteric & EAT

Gestart door gerzom, september 28, 2011, 00:39:39

Vorige topic - Volgende topic

sultankat

Citaat van: gerzom op mei  9, 2012, 22:13:57
Even een paar foto´s van de "stand van zaken" op het moment. Veel verder naar voren en uit de hoek gaat niet lukken vrees ik  :satisfied:

Gert-Jan

Lijkt me prima zo, een mens moet ook nog leven.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

gerzom

Citaat van: Bas Akkerman op mei 10, 2012, 08:04:51
Klinkt het voor je gevoel nu ook beter?
Bas, ik heb nu een zeer breed stereobeeld, mooie controle over al het laag, al met al klinkt het nu erg lekker.
Dus ik ga nu ophouden met "technisch luisteren" en gewoon genieten van al mijn cd´s  :thumbs-up:

Gert-Jan
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Joris1971

Nu alleen nog die luidsprekerkabels wegwerken  ;D

gerzom

Citaat van: Joris1971 op mei 12, 2012, 08:17:58
Nu alleen nog die luidsprekerkabels wegwerken  ;D
Wegwerken gaat niet, dus dan zou ik ze vast moeten gaan plakken aan de voet, te veel gedoe.
Mij stoort het verder niet, dus ik "vrees" dat ze zo blijven hangen.

;D

garmtz

Jumping Jack

Prachtig! Voor zover ik kan zien ook een heel mooie woonkamer.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: gerzom op mei 12, 2012, 08:04:56
Bas, ik heb nu een zeer breed stereobeeld, mooie controle over al het laag, al met al klinkt het nu erg lekker.
Dus ik ga nu ophouden met "technisch luisteren" en gewoon genieten van al mijn cd´s  :thumbs-up:

Gert-Jan
En daar doe je het voor. Geniet ervan!

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

gerzom

Even een kleine update na 1 maand met een paar Guarneri Memento´s in huis:

Wat een feest.  :inlove:
Wat me nog wel het meeste opvalt is dat deze speakers (in combinatie met de rest?) zoveel rust "uitstralen".
Ik kan uren luisteren zonder ooit een spoortje van luister-moeheid te krijgen.
Laatst was een vriend hier, die aangaf dat zelfs als de muziek op de achtergrond speelde hij merkte dat hij toch beter en meer wilde gaan luisteren, dat het het bleef trekken. Ik vond dat wel een mooi compliment.
Het lijkt nu ook wel of de speakers zelf helemaal wegvallen en er een soort van muur van geluid is die ook van ver achter de speakers lijkt te komen. Misschien dat dit voor de geoefende luisteraar allemaal gesneden koek is, maar ik blijf me iedere keer weer over dit "effect" verbazen en heb het dan in mijn set ook nog nooit eerder zo duidelijk gehoord.
Verder was ik in het begin bang dat ik te weinig laag zou hebben uit een monitor speaker, maar ik heb al hel laag dat ik ooit nodig zal hebben (Marcus Miller heeft niet zo waanzinnig geklonken sinds Paradiso in 2007)
Nadeel is wel dat ik nu aan de lopend band nieuwe cd´s aan het bestellen ben, maar ja: je kan maar een hobby hebben  ::)

Kortom; ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeel tevreden  :thumbs-up:

Next stop: Vinyl ?  :blush:

Gert-Jan

Bas Akkerman

Madhouse

Citaat van: gerzom op mei 24, 2012, 22:14:15
Next stop: Vinyl ?  :blush:
Die gedachte schiet bij mij ook steeds door mijn hoofd  :blush:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

gerzom

Citaat van: Madhouse op mei 25, 2012, 12:07:05
Die gedachte schiet bij mij ook steeds door mijn hoofd  :blush:

Het blijft toch een vreselijke hobby; de ene upgrade is nog niet binnen of de volgende begint alweer te kriebelen  :crazy:

Jij nog steeds helemaal blij met de Concerto´s?

gerzom

Gisteren maar weer eens een diepte investering gedaan in de Nederlandse economie  :blush:

Met de aanschaf van een iPad, een AirPort Express en een Spotify Premium account heb ik mijn eerste ,voorzichtige, stappen gezet in de wereld die streaming heet.
Het geheel is vooral bedoeld als achtergrondmuziek.
Voor het serieuze luisterwerk ga ik nog steeds voor de cd-speler, maar de eerste voorzichtige luistersessie (het was gisteren 23:30 uur toen ik alles aan de praat had) klonk niet heel beroerd  ;)

Gert-Jan

m9

weet wel dat de hoogste kwaliteit van spotify 320kbps ogg vorbis is.
voor de echt kritische luisteraar met een erg goede set klinkt een cd beter.

gerzom

Citaat van: m9 op augustus  2, 2012, 14:42:51

Vandaar dat ik het ook voornamelijk ga gebruiken als achtergrond muziek en voor het ontdekken van nieuwe muziek, die ik dan vervolgens weer lekker ouderwets op CD ga bestellen  ::)

m9

ik moet eens leren om meerdere posts te lezen alvorens een reactie te plaatsen :-X.

twani

Citaat van: m9 op augustus  2, 2012, 14:42:51
Maar ik weet heel goed wat gerzom bedoelt, ik ben ook erg enthousiast over Spotify Premium, klinkt goed en ik bestel al een tijd geen cd's meer, waist of money  ;)

gerzom

Net even een 1:1 vergelijk gedaan tussen cd en Spotify, maar dat verschil is wel erg groot  :blink:

Dus zoals gezegd Spotify als achtergrond muziek, cd's als er "serieus" geluisterd gaat worden  ;D

Gert-Jan

m9

Citaat van: gerzom op augustus  2, 2012, 22:33:11
Net even een 1:1 vergelijk gedaan tussen cd en Spotify, maar dat verschil is wel erg groot  :blink:

Dus zoals gezegd Spotify als achtergrond muziek, cd's als er "serieus" geluisterd gaat worden  ;D

Gert-Jan

en ik zit nu aan m`n 10 uur limiet!

no way dat ik voor spotify ga betalen, kan ik net zo goed youtube afstruinen of nog beter de nieuwsgroepen.

gerzom

Citaat van: m9 op augustus  3, 2012, 04:57:28
en ik zit nu aan m`n 10 uur limiet!

no way dat ik voor spotify ga betalen, kan ik net zo goed youtube afstruinen of nog beter de nieuwsgroepen.

Ik heb een premium account genomen en moet zeggen dat ik het wel makkelijk vind, geen gedoe met opslag etc. gewoon zoeken en spelen, play lists van anderen gebruiken en er is nog niet veel dat ik niet heb kunnen vinden, dus ik ben er wel content mee  :clapping: (zit nu in de tuin met koptelefoon te genieten van Yello en da's helemaal niet verkeerd!!!)

Gert-Jan

gerzom

Ik heb een AudioEngine D1 DAC gekocht om eens te kijken of het geluidsniveau van de iPad-AirPort wat beter te krijgen is ondanks dat het "koud" uit de doos komt en nog niet ingespeeld is (zou 40 tot 50 uur moeten zijn) klinkt het al een stuk beter. Voor mij is dit een prima verbetering voor heel weinig geld, nu al  :clapping:

Gert-Jan

gerzom

Ik heb de volgende stap in de opbouw van mijn set gezet: schone stroom

Komende week komt de PS Audio P500 binnen (overgenomen van een mede forum lid) Ik ben heel benieuwd wat dit gaat verbeteren aan mijn set.

Tbc  ;D

AbZ

Citaat van: gerzom op september  2, 2012, 21:42:24Tbc  ;D
Antibiotica kuurtje wil nog wel eens helpen...
tegen de bacterie; niet tegen het virus.

gerzom

Citaat van: AbZ op september  3, 2012, 10:16:01
Antibiotica kuurtje wil nog wel eens helpen...
tegen de bacterie; niet tegen het virus.

Maandagochtend, dus het duurde even tot ik hem door had  ;D