A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Theo, de MF V-Link is binnengekomen en inmiddels heb ik al wat luisteruurtjes achter de rug ;)
Ik moet zeggen dat het helemaal niet tegenvalt........sterker nog, ik sta eigenlijk versteld wat de laptop met de V-Link gelinkt aan de dac van de Superuniti laat horen  :headbanging:
Één ding is wel zeker voor mij; de dac van de SU doet het erg goed en weet een zeer aangename en goede sound weer te geven met o.a. iTunes bestanden en Spotify.
Ook heb ik wat WAV bestanden via de laptop afgespeeld en dan moet ik wel goed mijn best doen om nog verschillen te horen met de SU als streamer en dac ineen  ;)
De verschillen die ik dan hoor zijn de volgende: met de laptop als bron heb ik het idee dat de muziek zich wat minder ''up-tempo'' laat weergeven. Het stereobeeld en de hoogte van plaatsing is een tikkie minder,maar niet schokkend.
Wat wel opvalt is dat het laag meer fundament heeft wanneer de laptop als bron gebruikt wordt.
Al met al ben ik zeker tevreden ver de aanschaf van de V-Link, al heb ik wel wat moeten stoeien met wat verschillende dig. coax interlinks om het op het huidige niveau te krijgen.
De interlink die er nu tussen zit doet het (ondanks niet ingespeeld) al erg goed.

Onderstaand nog wat snel geschoten foto,s  ;)










Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op september  1, 2012, 21:52:25
En al meteen de ingang een naam gegeven, netjes!  ;)

Yep, dat behoort tot één van de mooie mogelijkheden van de Superuniti  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Gaaf dat je (ahummmm reeds door mij voorspelde ;D) "Fun" ervaart met de V-link, ik had er al goede hoop op.
Mooie foto's ook! :clapping:
Grappig ook om te lezen dat jouw laptop de boel een beetje meer "lazy" maakt, bij mij is dat precies andersom
Mooie hightech look Jan, dat zilver ;D ;D ;D ;D ;D ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op september  1, 2012, 22:45:45
Mooie hightech look Jan, dat zilver ;D ;D ;D ;D ;D ;D

ahummm, ''het kastje met higtech look'' ligt nu nog op het audiomeubel, maar verdwijnt morgen naar de achterzijde van het meubel  ;) ;D

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op september  1, 2012, 23:05:42
ahummm, ''het kastje met higtech look'' ligt nu nog op het audiomeubel, maar verdwijnt morgen naar de achterzijde van het meubel  ;) ;D
Mijn collega/vriend heeft óók een donkere (heel donkere O0) vriendin en zegt altijd:
Once you go Black, you will never go back ;D

Fijne zondag

Robiwan

Citaat van: YamahaRXV op september  1, 2012, 21:43:11
Theo, de MF V-Link is binnengekomen en inmiddels heb ik al wat luisteruurtjes achter de rug ;)
Ik moet zeggen dat het helemaal niet tegenvalt........sterker nog, ik sta eigenlijk versteld wat de laptop met de V-Link gelinkt aan de dac van de Superuniti laat horen  :headbanging:
Één ding is wel zeker voor mij; de dac van de SU doet het erg goed en weet een zeer aangename en goede sound weer te geven met o.a. iTunes bestanden en Spotify.
Ook heb ik wat WAV bestanden via de laptop afgespeeld en dan moet ik wel goed mijn best doen om nog verschillen te horen met de SU als streamer en dac ineen  ;)
De verschillen die ik dan hoor zijn de volgende: met de laptop als bron heb ik het idee dat de muziek zich wat minder ''up-tempo'' laat weergeven. Het stereobeeld en de hoogte van plaatsing is een tikkie minder,maar niet schokkend.
Wat wel opvalt is dat het laag meer fundament heeft wanneer de laptop als bron gebruikt wordt.

De NAC05 kabels zitten die niet te hard tegen de LS aansluiting te duwen aangezien deze zo stug zijn? Ik heb de mijne juist omhooglopen.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Martin!!!

Citaat van: LPlover op september  2, 2012, 11:43:14
De NAC05 kabels zitten die niet te hard tegen de LS aansluiting te duwen aangezien deze zo stug zijn? Ik heb de mijne juist omhooglopen.

Je bedoeld de NAC A5 kabels.......
mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: LPlover op september  2, 2012, 11:43:14
De NAC05 kabels zitten die niet te hard tegen de LS aansluiting te duwen aangezien deze zo stug zijn? Ik heb de mijne juist omhooglopen.

Het zijn inderdaad stugge ''krengen'' die NAC A5 speakerkabels  ;)  Op de foto lijkt het inderdaad dat er door de stugheid van de kabels een bepaalde druk staat op de Naim speakerconnectors, maar dat valt in werkelijkheid reuze mee.
De kabels heb ik van tevoren al wat ''voorbocht'' gegeven door ze van tevoren kortstondig te verwarmen met een verfstripper (de föhn van mijn vriendin mag ik niet meer gebruiken omdat ik er al 2 gesloopt heb van haar in het verleden  ;D)
In eerste instantie had ik WBT banaanstekkers aan de NAC A5 zitten en had ik niet dit probleem. Ik moet wel zeggen dat de originele Naim connectors klankmatig ietsje meer verbetering geven dan de WBT,s. (ze zien er alleen niet uit die dingen..... ;D)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op september  2, 2012, 08:55:18
Mijn collega/vriend heeft óók een donkere (heel donkere O0) vriendin en zegt altijd:
Once you go Black, you will never go back ;D

Fijne zondag

;) ;D ;D ;D ;D  Theo, het diepe zwart van Naim componenten vind ik  :wub:
Wat betreft het andere ''onderwerp'' waar jouw collega op doelt houd ik het bij voorkeur op een kleurtje wat tussen licht en donker zit (een soort mix dus  ;D)
Net zoals bij drankmixen en cocktails is dit ook erg lekker...... 8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Robiwan

Citaat van: YamahaRXV op september  2, 2012, 12:31:20
Het zijn inderdaad stugge ''krengen'' die NAC A5 speakerkabels  ;)  Op de foto lijkt het inderdaad dat er door de stugheid van de kabels een bepaalde druk staat op de Naim speakerconnectors, maar dat valt in werkelijkheid reuze mee.
De kabels heb ik van tevoren al wat ''voorbocht'' gegeven door ze van tevoren kortstondig te verwarmen met een verfstripper (de föhn van mijn vriendin mag ik niet meer gebruiken omdat ik er al 2 gesloopt heb van haar in het verleden  ;D)
In eerste instantie had ik WBT banaanstekkers aan de NAC A5 zitten en had ik niet dit probleem. Ik moet wel zeggen dat de originele Naim connectors klankmatig ietsje meer verbetering geven dan de WBT,s. (ze zien er alleen niet uit die dingen..... ;D)

oke,

"voorbocht" das een mooie :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

AbZ


YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op september  2, 2012, 13:11:28
Niet te verwarren met ''voorvocht'' hé.... 8) ;D
Misschien heeft dat wel enorm positieve akoestische eigenschappen... :sleep:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op september  2, 2012, 13:15:41
Misschien heeft dat wel enorm positieve akoestische eigenschappen... :sleep:

;D ;D  Wie weet Bas, ik sta tegenwoordig nergens meer versteld van in de audio ''materie''  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op september  2, 2012, 13:11:28
Niet te verwarren met ''voorvocht'' hé.... 8) ;D
Ach, in het kader van het miereneuken van Abel ;D

twani

Nog even een plaatje van de Green District Area, de veelgebruikte nieuwe bron (laptop) nog de oude V-link, en het omgebouwde Rittal blok....

YamahaRXV

Ah foto,s ,altijd leuk en interessant om te zien  ;)  Wanneer verwacht je de nieuwe V-Link 192 binnen Theo ?

Kan jij mij misschien nog wat vertellen over jouw instellingen in JRiver mediaplayer, en dan met name jouw voorkeurinstellingen in het DSP menu  ;)
Het lijkt trouwens wel of ik hetzelfde pad bewandel als jou....... ;D  Het is gewoon leuk om hier wat mee te ''stoeien''.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Een soort van vibrapods onder je laptop, waarom ook niet? :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op september  3, 2012, 08:35:26
Een soort van vibrapods onder je laptop, waarom ook niet? :thumbs-up:
Waarom wel:  betere luchtcirculatie, minder warmte-ontwikkeling,
minder ventilatorgeluid overgedragen op klankbord.  Looks cool & koel.


twani

Citaat van: AbZ op september  3, 2012, 10:10:59
Waarom wel:  betere luchtcirculatie, minder warmte-ontwikkeling,
minder ventilatorgeluid overgedragen op klankbord.  Looks cool & koel.
Jij hebt 'm Abel ;)

twani

Citaat van: YamahaRXV op september  2, 2012, 23:27:17
Ah foto,s ,altijd leuk en interessant om te zien  ;)  Wanneer verwacht je de nieuwe V-Link 192 binnen Theo ?

Kan jij mij misschien nog wat vertellen over jouw instellingen in JRiver mediaplayer, en dan met name jouw voorkeurinstellingen in het DSP menu  ;)
Het lijkt trouwens wel of ik hetzelfde pad bewandel als jou....... ;D  Het is gewoon leuk om hier wat mee te ''stoeien''.
Wasapi moet het zijn Jan ;). Ik beleef er zoveel Fun aan dat ik er ( in geval van Spotify) graag iets aan klank kwaliteit voor inlever. Verder klinkt Spotify wellicht minder audiofiel echter wel zeker muziekaal
En inderdaad is er zoveel te struinen  en te stoeien met de laptop naar betere instellingen en nieuwe muziek dat je voorlopig wel even van de straat bent ;D

twani

Eigenlijk zou ik m`n laptop (gebruikt als Spotify bron) wel van mijn dressoir af willen hebben zodat ik vanaf mijn schoot door Spotify heen kan wapperen.
Een bijna 8 meter lange usb kabel door de woonkamer heen heb ik niet zo`n zin in.
Ik vroeg mij dus af of de "Pont Neuf" oplossing van Resolution Audio ook gebruikt kan worden icm. andere apparatuur dan alleen die van Resolution Audio (Cantata) en of deze er dan verliesvrij voor kan zorgen dat ik met de laptop op schoot de boel kan bedienen.
Een vraag voor Garmt en Bjojrn denk ik.......

Gr
Theo.

Deleted Member 2

Citaat van: twani op september  7, 2012, 14:24:36
Eigenlijk zou ik m`n laptop (gebruikt als Spotify bron) wel van mijn dressoir af willen hebben zodat ik vanaf mijn schoot door Spotify heen kan wapperen.
Een bijna 8 meter lange usb kabel door de woonkamer heen heb ik niet zo`n zin in.
Ik vroeg mij dus af of de "Pont Neuf" oplossing van Resolution Audio ook gebruikt kan worden icm. andere apparatuur dan alleen die van Resolution Audio (Cantata) en of deze er dan verliesvrij voor kan zorgen dat ik met de laptop op schoot de boel kan bedienen.
Een vraag voor Garmt en Bjojrn denk ik.......

Gr
Theo.

Je kan de laptop "overnemen" met een programma zoals VNC op je smartphone of tablet. De laptop staat dan dicht bij de versterker met een korte usb kabel verbonden met de vlink.
er zijn diverse programma's zoals VNC, maar ik weet niet welke een app voor je phone beschikbaar hebben

Groet,

Henk

twani

Dat heb ik nog liever, wist ik niet. Eens kijken welke app ik daarvoor moet hebben ;)

THX Henk...........