A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

twani

Leuk dat Garmt vanmiddag bij je komt met JOUW!  SU....., doe hem ajb. de groeten ;)
Ben erg benieuwd naar enerzijds de verschillen tussen het ingespeelde exemplaar en het nieuwe exemplaar en anderzijds naar Garmt z`n bevindingen cq. rétouches aan de totale set up....
Zeker ga ik nog deze combi beluisteren Jan, don`t worry ;)

twani

Ik hoop voor je dat hij niet stiekem een setje Harbeth`s achter in de auto heeft liggen :pompom:

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 20, 2012, 17:00:23
Leuk dat Garmt vanmiddag bij je komt met JOUW!  SU....., doe hem ajb. de groeten ;)
Ben erg benieuwd naar enerzijds de verschillen tussen het ingespeelde exemplaar en het nieuwe exemplaar en anderzijds naar Garmt z`n bevindingen cq. rétouches aan de totale set up....
Zeker ga ik nog deze combi beluisteren Jan, don`t worry ;)

@Theo, las net pas je reply dus helaas niet de groeten kunnen doen want Bjorn (niet Garmt) is ong. 2 uur geleden weer huiswaarts gekeerd ;)
De verschillen tussen het demo exemplaar(ingespeeld) en MIJN nieuwe (niet ingespeeld) exemplaar vind ik eerlijk gezegd nog wel meevallen, de verschillen zijn niet zo groot als dat je soms merk bij niet ingespeelde speakers.
Toen Bjorn kwam had ik een paar uur van tevoren een setje Twisted Pair Design kabels aangesloten en hier een tijdje naar zitten luisteren. (met gemengde gevoelens)
Al gauw kreeg ik van Bjorn te horen dat dit in ieder geval niet helemaal lekker klonk naar zijn beleving (dit bevestigde ook mijn gevoel)
Daarna de Naim speakerkabel aangesloten waarmee in het algemeen de beste match wordt verkregen. Deze had ik ook al zelf getest, maar vond ik op bepaalde punten minder dan de Ocos.
Bjorn wilde ook nog graag de SU met de Ocos horen en dus hebben we dit ook nog geprobeerd.
In dit vergelijk een aantal punten in het voordeel van de Naim kabel, maar ook weer een aantal punten waar de Ocos weer beter was. (ook hier bleek weer dat smaken nog wel eens kunnen verschillen ;))
Verder hebben we ook nog geëxperimenteerd met de plaatsing van de PMC,s. Ze zijn nu een stuk meer naar de achterwand verschoven,wat op bepaalde punten zeker wel verbetering geeft.
Verder kan ik niet spreken voor een ander, maar ik kan denk ik wel zeggen dat Bjorn de combi Naim-PMC best kan waarderen.... ;) (mits er maar een Naim NAC A5 speakerkabel wordt gebruikt  ;D)

@Bjorn  In ieder geval nog bedankt voor de geboden service en je deskundigheid ;)



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 20, 2012, 17:01:50
Ik hoop voor je dat hij niet stiekem een setje Harbeth`s achter in de auto heeft liggen :pompom:

Nee dat niet, alhoewel ik zeker nog wel eens de combi SU-Harbeth wil horen (al is het maar uit nieuwsgierigheid :P)
Als ik weet wanneer jij een luistersessie ingepland heb kom ik wel even ''stiekem'' meeluisteren in Hilversum ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli 20, 2012, 19:48:39
Nee dat niet, alhoewel ik zeker nog wel eens de combi SU-Harbeth wil horen (al is het maar uit nieuwsgierigheid :P)
Als ik weet wanneer jij een luistersessie ingepland heb kom ik wel even ''stiekem'' meeluisteren in Hilversum ;)
Die nieuwsgierigheid heb ik met de Naim ;)  Als ik een afspraak ga maken krijg je daar echt wel wat van mee hoor Jan :headbanging:
Ik ben helemaal in de weer met de computer als bron, allerlei interessante sites met heel veel info over het op de juiste manier instellen van je laptop voor computeraudio.
Voor diegene met interesse in die richting " The Well Tempered Computer" is een meer dan aanbevelenswaardige ;)  tip van een klant van mij die, op professionele basis, digitaal gestuurde audio in Theaters verzorgt :pompom:

Deleted Member 2

Citaat van: twani op juli 21, 2012, 20:32:07
Die nieuwsgierigheid heb ik met de Naim ;)  Als ik een afspraak ga maken krijg je daar echt wel wat van mee hoor Jan :headbanging:
Ik ben helemaal in de weer met de computer als bron, allerlei interessante sites met heel veel info over het op de juiste manier instellen van je laptop voor computeraudio.
Voor diegene met interesse in die richting " The Well Tempered Computer" is meer dan aanbevelenswaardig ;)  Tip van een klant van mij die, op professionele basis, digitaal gestuurde audio in Theaters verzorgt :pompom:

Kijk je tijdens je speurtocht ook naar de mac mini? Met de juiste software klinkt deze zeer goed.

Bas Akkerman

Handig dat je ook bezig bent met het inregelen van de pc. In the time being ben ik daar ook mee bezig, dus ik ga je aanbeveling zeker even lezen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


twani

Citaat van: Onder013 op juli 21, 2012, 21:10:54
Kijk je tijdens je speurtocht ook naar de mac mini? Met de juiste software klinkt deze zeer goed.
Héé Henk :pompom: grappig! die heb ik gisterenavond bekeken als mogelijke kandidaat ;)

twani

Citaat van: Bas Akkerman op juli 21, 2012, 22:11:18
Handig dat je ook bezig bent met het inregelen van de pc. In the time being ben ik daar ook mee bezig, dus ik ga je aanbeveling zeker even lezen!
Strooi alle info over de comp. als bron maar over me uit, ik zuig alles op :D  Oa. het energiebeheer en de lopende programma`s op de achtergrond schijnen nogal mee te wegen, daar ben ik dus nu mee aan het sparren....

Deleted Member 2

Denk ook aan het programma Jplay als je een windows computer gebruikt. Jplay schakelt alles in je pc uit wat niet strikt noodzakelijk is.

Deleted Member 2

Citaat van: twani op juli 21, 2012, 23:22:03
Héé Henk :pompom: grappig! die heb ik gisterenavond bekeken als mogelijke kandidaat ;)

de mac mini heeft vele voordelen: klein, stil en bovenal - naar men zegt - de beste usb implementatie.

Voor de mac zijn uitstekende speler programma's beschikbaar. Amarra en Perfect Music zijn de best klinkende programma's en ITunes is de minst goed klinkende.
Een simpele windows laptop met JPlay in zijn volledige implementatie overtreft de bovenstaande, maar vergt nogal wat gedoe.

twani

Hé, super Henk dank je wel...Is Jplay een soort "schil" in Windows die het systeem dusdanig configureert dat de beste "Audio uit" word verkregen, of is het meer een High End Mediaplayer?
Ik vraag dit omdat ik reeds een aantal jaren al Jriver MC mediaplayer bezit die over het algemeen gezien wordt als een van de betere, zo niet de beste...
Mijn bedoeling is om Spotify Premium op een zo hoog mogelijk niveau bij m`n set te krijgen en, je raad het al, JRiver biedt geen Spotify integratie (dit tot grote teleurstelling van velen zo lees ik vaak), dus begin je eigenlijk weer opnieuw....

Bas Akkerman

Citaat van: twani op juli 21, 2012, 23:24:59
Strooi alle info over de comp. als bron maar over me uit, ik zuig alles op :D  Oa. het energiebeheer en de lopende programma`s op de achtergrond schijnen nogal mee te wegen, daar ben ik dus nu mee aan het sparren....
Zoveel informatie heb ik zelf ook nog niet. Ik kan me nog even geen streamer en NAS veroorloven, maar vond streamen wel enorm handig. Er ligt hier nog een laptop niks te doen, dus die wel ik "inrichten" als streamer. Ik zal jullie natuurlijk op de hoogte houden van mijn bevindingen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Bas, over streamen via een computer kan ik je al behoorlijk wat vertellen, vooral vanuit een Mac perspectief.

Ik snap de voorkeur voor Naim + Ocos + PMC wel. De PMC's zijn namelijk gewoon eigenlijk te pittig afgestemd en dat wordt getemd door de wat softere Ocos sound. Bij een neutrale tot warme speaker is de NAC A5 echter echt de betere keuze. Trust me, I've tried (a LOT!)... ;)

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op juli 22, 2012, 15:02:00
Bas, over streamen via een computer kan ik je al behoorlijk wat vertellen, vooral vanuit een Mac perspectief.

Ik snap de voorkeur voor Naim + Ocos + PMC wel. De PMC's zijn namelijk gewoon eigenlijk te pittig afgestemd en dat wordt getemd door de wat softere Ocos sound. Bij een neutrale tot warme speaker is de NAC A5 echter echt de betere keuze. Trust me, I've tried (a LOT!)... ;)

@Garmt  Persoonlijk zou ik PMC (zeker de laatste series zoals fact.8, de Twenty series en de FB1 i (Signature)) juist wat meer als een neutrale speaker classificeren. De oudere series hadden nog last van een ''gat'' in een bepaald frequentiespectrum, maar dat is wel veranderd door andere (betere) filtering.
Het is wel zo dat het m.i. een ontzettend snelle en ''genadeloze'' weergever is die alles laat horen wat er in de keten voor gebeurt of wordt veranderd ;)
(ook niet verwonderlijk omdat de ''roots'' van PMC toch in de studio/monitor wereld liggen)
In dat opzicht misschien wel pittig te noemen ja. Ik ben er in ieder geval zeer content mee, alleen wil ik nog wel even experimenteren met wat andere kabel.
Heb bijvoorbeeld ook de combi Naim-Audiovector (met Chord Company bekabeling) gehoord, maar dat vond ik persoonlijk wat te tam.
De NAC A5 komt er zeker nog wel tussen en ga deze dan ook langer beluisteren, want ik wil eerlijk gezegd wat meer body in het laag horen.
Dit is niet helemaal de sterkste kant van de Ocos denk ik zo.....

Nog even een vraagje : ik las dat de Linn K400 (biwire) kabel qua klank nagenoeg gelijk is aan de NAC A5 ? Klopt dit, of is het pure onzin  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op juli 22, 2012, 15:02:00
Bas, over streamen via een computer kan ik je al behoorlijk wat vertellen, vooral vanuit een Mac perspectief.
(...)
Ik had jullie topic inderdaad al door gespit. Leuk om daar donderdag dan over te bomen Garmt! Een Mac zal het niet zo snel worden, dat vind ik voor het moment een te grote uitgave en zie de streaming via de laptop echt als een tussenstap. Als dat dan achterblijft op de weergave via de cd-speler is dat voor "the time being" geen probleem. Echt geconcentreerd luisteren doe ik dan toch via de cd-speler.

Theo, het blijft wennen voor me dat het hier niet snel off-topic gaat, voel me haast schuldig bij het melden van al mijn eigen hifi-strubbelingen. Ook wel eens fijn hoor! 
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Jan, hoe heb jij de Ocos nu liggen? Zoals je wss wel weet, speel ik bi-wire met een dubbele kabel voor het laag en het klinkt echt niet dunner dan met de tc's van kimber die ik voordien had...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

#1593
Citaat van: Bas Akkerman op juli 22, 2012, 16:10:04
Ik had jullie toic inderdaad al door gespit. Leuk om daar donderdag dan over te bomen Garmt! Een Mac zal het niet zo snel worden, dat vind ik voor het moment een te grote uitgave en zie de streaming via de laptop echt als een tussenstap. Als dat dan achterblijt op de weergave via de cd-speler is dat voor "the time being" geen probleem. Echt geconcentreerd luisteren doe ik dan toch via de cd-speler.

Theo, het blijft wennen voor me dat het hier niet snel off-topic gaat, voel me haast schuldig bij het melden van al mijn eigen hifi-strubbelingen. Ook wel eens fijn hoor!
Kennelijk functioneert het uitstekend in ons topic, ik vind de melange van berichtgevingen die we voor elkaar in petto hebben een ontzettend plezierige, van alles wat.
Bovendien, wat is Off Topic als je allemaal met dezelfde hobby bezig bent, vooral het  hier ontbreken van het "wedstrijdelement" voelt prima aan.

Ik probeer nu te ontdekken of ik verschil kan waarnemen tussen de weergave van de 2 Netbookjes van mijn kinderen waarvan er één namelijk (toevallig) de door Klinkt Beter zo gewaardeerde Acer Aspire One is. De andere een Samsung 270 nog wat.
Oh ja set up is dan: USB uit naar V-link, Coaxiaal naar M1 Clic DAC, klint lekker


twani

Citaat van: Jumping Jack op juli 22, 2012, 17:30:00
Jan, hoe heb jij de Ocos nu liggen? Zoals je wss wel weet, speel ik bi-wire met een dubbele kabel voor het laag en het klinkt echt niet dunner dan met de tc's van kimber die ik voordien had...
JeeJee "007", wordt het laag daar niet wat traag van? Ook al omdat je transmissionline hebt die van nature nogal "doorrolt" in het laag?
Het is slechts een vraag Nick, waarschijnlijk is het niet zo anders bleef je niet zo draaien :P

garmtz

Citaat van: YamahaRXV op juli 22, 2012, 15:43:43
@Garmt  Persoonlijk zou ik PMC (zeker de laatste series zoals fact.8, de Twenty series en de FB1 i (Signature)) juist wat meer als een neutrale speaker classificeren. De oudere series hadden nog last van een ''gat'' in een bepaald frequentiespectrum, maar dat is wel veranderd door andere (betere) filtering.
Het is wel zo dat het m.i. een ontzettend snelle en ''genadeloze'' weergever is die alles laat horen wat er in de keten voor gebeurt of wordt veranderd ;)
(ook niet verwonderlijk omdat de ''roots'' van PMC toch in de studio/monitor wereld liggen)
In dat opzicht misschien wel pittig te noemen ja.

ik heb laatst 2 Twenty modellen gehoord en daar vond ik het hoog erg pittig. Misschien toch anders dan van de 'klassieke' serie?

[/quote] ben er in ieder geval zeer content mee, alleen wil ik nog wel even experimenteren met wat andere kabel.
Heb bijvoorbeeld ook de combi Naim-Audiovector (met Chord Company bekabeling) gehoord, maar dat vond ik persoonlijk wat te tam.
De NAC A5 komt er zeker nog wel tussen en ga deze dan ook langer beluisteren, want ik wil eerlijk gezegd wat meer body in het laag horen.
Dit is niet helemaal de sterkste kant van de Ocos denk ik zo.....[/quote]

Het is zekerniet mijn doel jou aan de NAC A5 te krijgen... :)

CitaatNog even een vraagje : ik las dat de Linn K400 (biwire) kabel qua klank nagenoeg gelijk is aan de NAC A5 ? Klopt dit, of is het pure onzin  :angel:

Beetje onzin... De Linn K20 is eigenlijk NAC A4.... Die lijkt er dus op, maar toch niet hetzelfde. De Linn K20/K400 is iets softer en transparanter, maar ook versmeerder. De A5 is iets 'grover' en 'groovier'.... ;)

Jumping Jack

Ik ben zelf ook wat traag, dus een trage bas valt mij niet op  ;D.

Nee, de bas is, in tegenstelling tot inderdaad de vooroordelen tov transmissielijn-speakers, snel en precies. Dynaudio (die de Ocos-kabel op de markt heeft gebracht en gebruikt) raadt zelf een dubbele of zelfs drievoudige kabel aan voor het laag in een bi-amp opstelling (of mss denken zij vooral aan hun kassa en ben ik daarin wat naïef, ah, ignorance is bliss zeker)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: twani op juli 22, 2012, 22:11:05
quote author=Bas Akkerman link=topic=113436.msg2226722#msg2226722 date=1342966204]

Oh ja set up is dan: USB uit naar V-link, Coaxiaal naar M1 Clic DAC, klint lekker

Kan je iets meer toelichten in welke zin het lekker klinkt?  ;D
Bijvoorbeeld Gelijk aan / beter dan / minder dan via de Clic speler? Of misschien zelfs wel nog meer specifiek ;D

twani

Citaat van: garmtz op juli 22, 2012, 22:25:13
ik heb laatst 2 Twenty modellen gehoord en daar vond ik het hoog erg pittig. Misschien toch anders dan van de 'klassieke' serie?

ben er in ieder geval zeer content mee, alleen wil ik nog wel even experimenteren met wat andere kabel.
Heb bijvoorbeeld ook de combi Naim-Audiovector (met Chord Company bekabeling) gehoord, maar dat vond ik persoonlijk wat te tam.
De NAC A5 komt er zeker nog wel tussen en ga deze dan ook langer beluisteren, want ik wil eerlijk gezegd wat meer body in het laag horen.
Dit is niet helemaal de sterkste kant van de Ocos denk ik zo.....

Het is zekerniet mijn doel jou aan de NAC A5 te krijgen... :)

Nog even een vraagje : ik las dat de Linn K400 (biwire) kabel qua klank nagenoeg gelijk is aan de NAC A5 ? Klopt dit, of is het pure onzin  :angel:


Beetje onzin... De Linn K20 is eigenlijk NAC A4.... Die lijkt er dus op, maar toch niet hetzelfde. De Linn K20/K400 is iets softer en transparanter, maar ook versmeerder. De A5 is iets 'grover' en 'groovier'.... ;)

Jeetje Garmt, ik blijf mij iedere keer weer verbazen hoe je toch de klankmatige eigenschappen tot in detail in de bovenkamer hebt opgeslagen, en deze als een soort database weet op te roepen op het moment dat iemand daarnaar vraagt. Is voor mij niet minder dan een wonder, ook al omdat ik een aan zekerheid grenzend vermoeden heb, dat jij al heel wat verschillende componenten en kabels hebt gehoord  in je leven :music:

twani

Citaat van: Onder013 op juli 22, 2012, 22:32:34
Kan je iets meer toelichten in welke zin het lekker klinkt?  ;D
Bijvoorbeeld Gelijk aan / beter dan / minder dan via de Clic speler? Of misschien zelfs wel nog meer specifiek ;D
Mmmm Henk, daar heb je me ;D  Dat  "Klinkt Lekker"was inderdaad een wel zeer algemene opmerking van me. Ik had er eerlijk gezegd nog geen analyse op los gelaten omdat ik momenteel alleen maar Spotify luister hetgeen natuurlijk van een behoorlijk minder niveau is dan mijn Flac files op de NAS.
En toch vermaak ik me er prima mee op het moment want, en vooruit daar gaat ie ;D : er is wel degelijk sprake van een homogeen klankbeeld waar alle facetten gelijkwaardig aanwezig zijn, er is sprake van plaatsing, 3 D, een diepe maar niet wapperende bass, er is flink maar gedoceerd hoog en zonder sissende ss-en. En!...en dat vind ik dan weer moeilijk om te moeten zeggen, ik hoor eigenlijk geen verschil tussen beide Netbookjes hetgeen een aantal dingen kan betekenen. 1) mijn oren zijn niet getraind genoeg,2) mijn set is niet op een dusdanig niveau dat deze zulke verschillen kan laten horen 3) er is niet veel verschil...