A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: garmtz op juli  8, 2012, 14:31:36
Heb van de week een klant langsgehad die Harbeth heeft beluisterd met zijn eigen Musical Fidelity versterker (A5). Ben dus weer een ervaring rijker... Ik persoonlijk vind de combinatie op punten uitstekend: de laagweergave met MF is altijd zeer diep en strak, er is veel rust in het geluid, relatief goede ruimtelijkheid en ongelimiteerde kracht. Echter vond ik ook dat er bar weinig 'leven' zat in het geluid en dat het midhoog wat onnatuurlijk glazig overkwam. Ik vond de combinatie niet 'slecht', maar niet echt synergetisch.
Een A5 staat veel dichter bij een A3.5 dan bij een een A5.5, die op zijn beurt wél zeer overeenkomstig klinkt met een M6i.
Maw. de M6i acteert een volle klasse hoger dan een A5....
Je omschrijving in het algemeen echter Garmt, lijkt wel van toepassing op MF versterkers waarbij rust misschien nog wel het meest kenmerkende is.
Dit is in veel gevallen plezierig (onrustige, wilde, felle, enz. muziek), echter kan igv. een wat meer "lazy" genre de boel wat doods doen laten overkomen.
Ik zal me binnenkort zeker bij jullie melden voor een sessie van de SU op Harbeth maar ben ondanks de zéér enthousiaste verhalen van Jan (die ik hoog heb zitten ;)) echt niet zo maar óm, daarvoor is de "zalvende" sound van MF me te lief. Ik heb namelijk al eens een A3.5 verkocht, een exercitie waarvan ik alleen maar spijt heb gehad..

YamahaRXV

Kom niet aan Theo z,n M6i ;) ;D
Nee hoor Theo, de M6i is gewoon een zeer goede en fijne versterker en ondanks ik wel enthousiast ben geworden over de Naim sound vraag ik mij bepaalde momenten wel af of het mij de nodige investering waard is  :angel:
De dealer waar ik de luistersessie had was trouwens wel vol lof over de M6i en melde mij dat hij ook zeker klanten heb die de MF klank verkiezen boven de Naim sound.... (ook hier weer: over smaak valt niet te twisten)
En ja, de Naim sound is zeker anders als de MF sound, het zit vol energie,body en punch, maar ligt imo gewoon prettig in het gehoor zonder vermoeiend te klinken. De M6i vind ik t.o.v. de Naim Supernait en de Superuniti wat neutraler, transparanter en misschien nog wel ietsje detailrijker, maar wel wat minder dynamisch klinken. Je zou kunnen stellen dat Naim wat meer kleuring laat horen, maar dan wel een aangename en prettig in het gehoor liggende kleuring  :wub:

Ik ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden  :angel:

(PM mij even je adresgegevens dan stuur ik je nog wat toe ;))
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli  8, 2012, 22:59:20
Kom niet aan Theo z,n M6i ;) ;D
Nee hoor Theo, de M6i is gewoon een zeer goede en fijne versterker en ondanks ik wel enthousiast ben geworden over de Naim sound vraag ik mij bepaalde momenten wel af of het mij de nodige investering waard is  :angel:
De dealer waar ik de luistersessie had was trouwens wel vol lof over de M6i en melde mij dat hij ook zeker klanten heb die de MF klank verkiezen boven de Naim sound.... (ook hier weer: over smaak valt niet te twisten)
En ja, de Naim sound is zeker anders als de MF sound, het zit vol energie,body en punch, maar ligt imo gewoon prettig in het gehoor zonder vermoeiend te klinken. De M6i vind ik t.o.v. de Naim Supernait en de Superuniti wat neutraler, transparanter en misschien nog wel ietsje detailrijker, maar wel wat minder dynamisch klinken. Je zou kunnen stellen dat Naim wat meer kleuring laat horen, maar dan wel een aangename en prettig in het gehoor liggende kleuring  :wub:

Ik ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden  :angel:

(PM mij even je adresgegevens dan stuur ik je nog wat toe ;))
Ik ook!.  De aangehaalde pluspunten van de Naim zijn naar mijn (nog ongefundeerde) mening gelijk ook de EVENTUELE! valkuilen van een audiocomponent. Maw. , iets wat direct heel erg opvalt kan VOOR MIJ! later wel eens de irriterende factor zijn.
Maar................ben zeker benieuwd en ga het ook beluisteren......
Alle mogelijke DAC achtige ingangen zijn voor mij overigens een must op een modern component, de Naim heeft die ;)

Bas Akkerman

Ik heb wel mijn mening over Naim, maar vind dat Theo eerst zelf moet gaan luisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli  9, 2012, 11:13:23
Ik ook!.  De aangehaalde pluspunten van de Naim zijn naar mijn (nog ongefundeerde) mening gelijk ook de EVENTUELE! valkuilen van een audiocomponent. Maw. , iets wat direct heel erg opvalt kan VOOR MIJ! later wel eens de irriterende factor zijn.
Maar................ben zeker benieuwd en ga het ook beluisteren......
Alle mogelijke DAC achtige ingangen zijn voor mij overigens een must op een modern component, de Naim heeft die ;)

Je hoeft hier in je eigen topic niet je persoonlijke argumenten met hoofdletters te vermelden hoor Theo  ;)
Dat ik dat soms moet doen in een ander topic is een heel ander verhaal :P
(voor je het weet heb je mensen tegen je en ligt je hoofd op het spreekwoordelijke hakblok  :o)

Maar je hebt geheel gelijk; je moet zelf ervaren of de Naim sound wel het geluid is wat je daadwerkelijk mooi vind, dat kan een ander absoluut niet bepalen ;)
Qua vormgeving,degelijkheid en aansluitmogelijkheden zijn het gewoon mooie componenten.
Toegeven, ik heb het zelf altijd een beetje een typisch en afwijkend merk gevonden en daardoor nooit objectief een luistersessie gedaan met Naim.
Ik stond dus ook neutraal, misschien zelfs enigzins negatief in het verhaal van de luistersessie met het merk en heb het gewoon over mij heen laten komen :angel:
Heb totaal ook geen merken ''fetish'', maar kan het wel waarderen als er een merk is wat voldoet aan mijn wensen en voorkeuren.

Twijfel trouwens wel een beetje als ik de uitspraak doet dat Naim geen ''mainstream'' merk is...... :withstupid:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

"Naimstream" dan? ;D  Dat is toch wel alles zeggend in dit geval ;)

Één van de dingen die ik als minpunt zou willen aandragen is dat ik al meerdere malen heb gelezen dat je een Naim component eigenlijk met Din Kabels moet aansluiten omdat dat beter klinkt dan het meer gangbare Cinch.....
Je bent dus met een nieuw duur component nog niet klaar, er zullen veel overstappers best al in het bezit zijn van hele mooie (dure?) normale kabels die je dan eigenlijk liever niet gebruikt. Dat nu, vind ik een onhebbelijkheid toch wel....
Enfin, Naim als merk heeft mijn sympathie maar ik moet toch wel erg van de sound zijn gecharmeerd voordat ik een overstap zou wagen, sprak de angsthaas :D

Jumping Jack

Met de SU heb je amper nog kabels nodig Twani, dat is net het mooie eraan  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli  9, 2012, 21:09:31
Je bent dus met een nieuw duur component nog niet klaar, er zullen veel overstappers best al in het bezit zijn van hele mooie (dure?) normale kabels die je dan eigenlijk liever niet gebruikt.

Ja inderdaad........een mooie en zeer goed klinkende Sonore interlink met een nieuwprijs van € 750,00 ;)
Hmm, alvast maar te koop zetten dan maar ? ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op juli  9, 2012, 21:16:07
Met de SU heb je amper nog kabels nodig Twani, dat is net het mooie eraan  ;)

Klopt helemaal Nick, netkabeltje+UTP kabel+speakerkabels en spelen maar met dat naimstream ding ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Je kan de sonore nog houden om de phono-versterker aan te sluiten  :alien:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op juli  9, 2012, 21:16:07
Met de SU heb je amper nog kabels nodig Twani, dat is net het mooie eraan  ;)
Tja daar `Hedde Gij` weer volledig gelijk Nick, zo scherp was ik even niet :sleepy:

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op juli  9, 2012, 21:59:11
Je kan de sonore nog houden om de phono-versterker aan te sluiten  :alien:

Nee, plaatjes draaien is (voorlopig) niets voor mij  ;)
Dus binnenkort de Sonore interlink, de SB Touch + voeding en de Apogee Wide Eye op ''de markt'' ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Je moet voor de gein eens de chronometer bij de hand houden als de squeezebox aanbiedt. Bij mij duurde het net geen 5min voor ik de eerste beller had (die ook onmiddellijk kocht)... Die dingen zijn meer gewild dan Scarlett Johanson in een slagroomtaart!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op juli  9, 2012, 22:15:15
Je moet voor de gein eens de chronometer bij de hand houden als de squeezebox aanbiedt. Bij mij duurde het net geen 5min voor ik de eerste beller had (die ook onmiddellijk kocht)... Die dingen zijn meer gewild dan Scarlett Johanson in een slagroomtaart!

Dat is goed te weten, maar eerst de MF verkopen voordat er def. een ander pad ingeslagen wordt ;)
Maar gewilder dan Scarlett..... :withstupid:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op juli  9, 2012, 22:15:15
Je moet voor de gein eens de chronometer bij de hand houden als de squeezebox aanbiedt. Bij mij duurde het net geen 5min voor ik de eerste beller had (die ook onmiddellijk kocht)... Die dingen zijn meer gewild dan Scarlett Johanson in een slagroomtaart!
Heb je de laatste dan ook in de verkoop? :inlove: :blush: :wub:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Een slagroomtaart? Ik ben geen banketbakker Bas...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

 :clapping: Jammer, ben dol op slagroomtaart. Nou wordt de M&G bij jou toch wat minder interessant.  :(
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli  9, 2012, 21:34:25
Ja inderdaad........een mooie en zeer goed klinkende Sonore interlink met een nieuwprijs van € 750,00 ;)
Hmm, alvast maar te koop zetten dan maar ? ;D
Een kabel die ik TZT nog wel eens zou willen beluisteren ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 11, 2012, 13:04:27
Een kabel die ik TZT nog wel eens zou willen beluisteren ;)

Geen probleem hoor Theo ;)
Voordat hij (mogelijk) te koop komt te staan mag jij hem beluisteren.
Als de Sonore dan goed bevalt (waar ik niet aan twijfel) mag je hem meteen overnemen  :P
(mits ik voor een Superuniti gaat natuurlijk 8))
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

THX Jan, ik weet het ;)   Eerst moet je zelf maar eens kijken of het financieel een beetje op "z`n plekkie" wil vallen, toch ook niet onbelangrijk vind ik....

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 11, 2012, 21:07:00
THX Jan, ik weet het ;)   Eerst moet je zelf maar eens kijken of het financieel een beetje op "z`n plekkie" wil vallen, toch ook niet onbelangrijk vind ik....

Zeer zeker, het hoeft/moet dan ook absoluut niet tegen elke prijs......
Was vanmiddag nog even bij een Naim dealer erg dicht in de buurt bij mij en heb de Superuniti nog even in mijn handen gehad om te voelen hoe zwaar zo,n apparaat is :o 
Verder nog even gebabbeld over wat prijstechnische details, maar de schrik sloeg mij alweer om het hart toen men mij vertelde dat de Superuniti alweer duurder was geworden door de koers van de engelse pond........?? :angel:  € 4675,00 meneer  :o :-X
Gelukkig zijn er nog wat meer ''bereidwillige'' dealers waar je zonder inruil kan aankloppen ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Yep, Harbeth wordt er ook niet goedkoper op...  :(
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op juli 11, 2012, 21:39:09
Yep, Harbeth wordt er ook niet goedkoper op...  :(

De ''lol'' gaat er zo wel van af....... >:(
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Ach ja, het zij zo. Maar als je ziet dat sommige prijzen met €200,- of €500,- omhoog zijn gegaan t.o.v. 2 jaar geleden. Maar niet teveel bij nadenken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten