A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op mei 14, 2012, 14:24:51
Ik wou vooral duiden dat er wel degelijk lovende reviews te vinden zijn over de North Star dac's. Er zijn gewoon niet bijster veel bronnen te vinden over North Star producten tout court...

Zoals Nick al aangeef zijn er zeker wel lovende reviews te vinden over de Northstar dacs........!!

https://s3.amazonaws.com/hifi.nl/Music-Emotion/ME7-8-11-NorthStar.pdf

Klik bovenstaande koppeling maar eens aan en lees maar eens goed !

Mijn ervaring met de Northstar USB DAC 32 tot op heden is dat deze (in mijn set) veel detail laat horen en dit bovendien op een zeer muzikale en aangename manier doet.
De Essensio zal ik ook zeker nog gaan beluisteren.
Smaken en voorkeuren zijn, en blijven uiteraard persoonlijk.
Wat ik wel heel typerend vind is het feit dat er mensen zijn die in één relatief korte luistersessie zomaar een aantal dacs weten te beluisteren en het klankbeeld rotsvast weten te omschrijven.
Persoonlijk vind ik het dan weer een beetje jammer dat er al snel weer ''kuddedieren'' gedrag vertoond wordt en er sommige merken/types dacs (in dit geval) afgeserveerd lijken te worden door personen die blind varen op de beoordeling van een ander zonder daadwerkelijk deze zelf gehoord te hebben.

In mijn situatie bleek ook al dat het beter is om puur op eigen gehoor en situatie af te gaan  ;)
Als ik blind was gevaren op de vele meningen van anderen zonder te luisteren had ik nu per saldo een dac in huis gehad die voor geen meter klonk  >:(
Ondanks het feit dat dit in zijn prijsklasse en ver daarboven de maatstaf zou moeten zijn :-X

De zoektocht naar ''de heilige graal'' zal voor sommigen oneindig blijven.....
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Ik kan het niet laten om nog maar even wat personen tegen te spreken met bevindingen van ervaren recensenten >:(

Nog een stukje uit de music emotion recensie ;)

De Essensio
presteert met dit nummer meteen zo
ontzettend goed dat het menig reeds
eerder geteste (sa)cd-speler in de prijsklasse
tot zo'n € 10.000,-, gewoon kan
evenaren! Wie had dat ooit kunnen denken
of verwachten. De goede of eigenlijk
zéér goede aspecten van deze dac
zitten in eerste instantie in de extreem
enthousiaste en spontane speelwijze.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op mei 14, 2012, 23:22:56
Ik kan het niet laten om nog maar even wat personen tegen te spreken met bevindingen van ervaren recensenten >:(

Nog een stukje uit de music emotion recensie ;)

De Essensio
presteert met dit nummer meteen zo
ontzettend goed dat het menig reeds
eerder geteste (sa)cd-speler in de prijsklasse
tot zo'n € 10.000,-, gewoon kan
evenaren! Wie had dat ooit kunnen denken
of verwachten. De goede of eigenlijk
zéér goede aspecten van deze dac
zitten in eerste instantie in de extreem
enthousiaste en spontane speelwijze.

Wat recensenten schrijven kan input zijn voor een eerste grove selectie. Het allerbelangrijkste is dat jij (en je vriendin ;)) er blij mee zijn en - als het even kan - een tijdje blijven. ;D




Bas Akkerman

Inderdaad altijd zelf luisteren, het liefst in je eigen set. En het belangrijkste; vertrouw je eigen oren en smaak! Van wat de ander (recensent, dealer, degene naast je op de bank) zegt kun je leren, maar het is uiteindelijk jouw beslissing.

Wat mij op zich wel helpt bij het luisteren van iets nieuws, is goed in kaart brengen wat je mist of tegenvalt in datgeen je wil vervangen. Dus mis je pit in een DAC, ga je onder andere luisteren naar die pit in een andere DAC. Maar weeg dat wel af tegen de voordelen van je oude DAC. Ik heb namelijk soms het idee dat mensen het kind met het badwater weggooien en zo nieuwe problemen creeeren. Geen enkele set is perfect, de uitdaging is de meest perfecte te vinden binnen je budget.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

T_I

Citaat van: Bas Akkerman op mei 14, 2012, 22:29:36Voor je het weet staan de genadeloze luisteraars Henk en Bas bij je op de stoep hoor! ;)

Altijd gezellig.  :coffee:
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

YamahaRXV

En weer een positieve...... ;) ''Vers van de pers''

https://s3.amazonaws.com/hifi.nl/Music-Emotion/ME3-12-NorthStar.pdf

Als voorversterker goed in zijn prijsklasse, maar als dac presterend ver boven zijn prijsniveau.
Men heeft het in het laatste stukje zelfs over een dac die op high-end niveau presteert.....

Het is maar een recensie, maar toch  8)
Ze zijn dus wel degelijk te vinden die positieve reviews over Northstar Design dacs  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

 ;D ik had de review net gelezen en wou het ook hier even melden, maar je was me voor!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Ik wil hier geen discussie opwerpen over recensies, e.d., maar ik vind het wel frappant dat de Northstar als tonaal gelijkmatig wordt omschreven. Maar misschien heeft dat ook wel te maken met de gebruikte kabels/set?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op mei 15, 2012, 22:50:42
Ik wil hier geen discussie opwerpen over recensies, e.d., maar ik vind het wel frappant dat de Northstar als tonaal gelijkmatig wordt omschreven. Maar misschien heeft dat ook wel te maken met de gebruikte kabels/set?

Die ervaring hadden wij ook tijdens de luistersessie. De kabel die met een andere dac het slecht deed was nu met de northstar uitstekend en het omgekeerde was waar met weer een andere kabel. In de juiste combinatie presteerde de dac heel goed en evenwichtig. Het laatste stukje van een 3D weergave konden we nog niet bereiken, maar met wat experimenteren met de plaatsing en het in/uitdraaien van de luidsprekers moet dat zeker ook mogelijk zijn.
En uiteraard is het laatste woord aan Jan (en vriendin) om te beslissen of dat de sound is die zij willen.

Groet,

Henk

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op mei 15, 2012, 22:50:42
Ik wil hier geen discussie opwerpen over recensies, e.d., maar ik vind het wel frappant dat de Northstar als tonaal gelijkmatig wordt omschreven. Maar misschien heeft dat ook wel te maken met de gebruikte kabels/set?

Tonaal gelijkmatig met wat of welke dac dan Bas ?
Doel je op de eerder door mij geplaatste link naar de Northstar recensie en de recent geplaatste link ?

Als je het laatste bedoel dan kan je gelijk hebben over tonale gelijkmatigheid tussen de Essensio en de Essensio plus versie.
Beiden zijn eigenlijk gelijkwaardig qua dac, met dat verschil dat de plus versie volume regeling (voorversterker functie) heeft ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei 15, 2012, 23:00:25
En uiteraard is het laatste woord aan Jan (en vriendin) om te beslissen of dat de sound is die zij willen.

Groet,

Henk

Ik blijf er bij dat de Northstar dac die ik hier heb staan echt wel op aardig hoog niveau speelt.
Hij weet veel detail te combineren met een aangename klankmatige weergave. Ik vind het een knappe prestatie als een component veel detail weet te laten horen en daarbij nog zeer muzikaal en ritmisch blijft klinken ;)
De aanzet in het laag (voor zover het er daadwerkelijk is ?) vind ik persoonlijk heerlijk; het maakt het in mijn set tot een aardig compleet en in balans zijnde weergave.
Qua 3D en de ''lucht'' om stemmen en instrumenten weergave staan met name de Northstar dacs juist goed aangeschreven; in bijna elke review komt dit weer naar voren.
Met name het 3D beeld zie ik bijna nergens zo vaak beschreven worden als bij de Northstar dac reviews. Eigenlijk net zo veel als dat er bij de dure hoog aangeschreven Antelope Zodiac dacs wordt gesproken over een wat klinische weergave met een (te) slanke laagweergave
Of het moet zijn dat alle recensenten die de Northstar dac reviews hebben gedaan niet gezegend zijn met een goed gehoor of een gezonde dosis kennis van zaken ??

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op mei 15, 2012, 23:05:31
Tonaal gelijkmatig met wat of welke dac dan Bas ?
Doel je op de eerder door mij geplaatste link naar de Northstar recensie en de recent geplaatste link ?

Als je het laatste bedoel dan kan je gelijk hebben over tonale gelijkmatigheid tussen de Essensio en de Essensio plus versie.
Beiden zijn eigenlijk gelijkwaardig qua dac, met dat verschil dat de plus versie volume regeling (voorversterker functie) heeft ;)
Met tonaal gelijkwaardig bedoel ik in dit geval dat alle gebieden (laag, midlaag, mid, midhoog, hoog) even duidelijk worden weergegeven. De beide Northstars vond ik het midlaag iets aanzetten t.o.v. de andere gebieden. Vergelijking maak ik met de DAC in de Resolution Audio Opus 21 cd-speler en de Van Medevoort 466. Allebei duurdere DAC's. De RA-dac is ook niet neutraal en heeft op alle gebieden een wat afgerond karakter en een afgeronde/diffuse plaatsing. Smaak dus ook.
Het aanzetten van het midlaag "doet" Naim ook en dat vinden een hoop mensen een fijn geluid, dus zie dit niet als oordeel.

Citaat van: YamahaRXV op mei 15, 2012, 23:40:56
Ik blijf er bij dat de Northstar dac die ik hier heb staan echt wel op aardig hoog niveau speelt.
Hij weet veel detail te combineren met een aangename klankmatige weergave. Ik vind het een knappe prestatie als een component veel detail weet te laten horen en daarbij nog zeer muzikaal en ritmisch blijft klinken ;)
De aanzet in het laag (voor zover het er daadwerkelijk is ?) vind ik persoonlijk heerlijk; het maakt het in mijn set tot een aardig compleet en in balans zijnde weergave.
Qua 3D en de ''lucht'' om stemmen en instrumenten weergave staan met name de Northstar dacs juist goed aangeschreven; in bijna elke review komt dit weer naar voren.
Met name het 3D beeld zie ik bijna nergens zo vaak beschreven worden als bij de Northstar dac reviews. Eigenlijk net zo veel als dat er bij de dure hoog aangeschreven Antelope Zodiac dacs wordt gesproken over een wat klinische weergave met een (te) slanke laagweergave
Of het moet zijn dat alle recensenten die de Northstar dac reviews hebben gedaan niet gezegend zijn met een goed gehoor of een gezonde dosis kennis van zaken ??
Details en toch muzikaal vind ik ook een fijne combinatie.
Over je laatste opmerking. Het gaat me er niet om wat recensenten schrijven, om wat ik zelf hoor. Ook al betekent dat recensenten positiever dan wel negatiever zijn over een product dan ik. Maar natuurlijk is het gevoelsmatiger fijner om een product te hebben waar iedereen lovend over is dan dat er vernietigend over wordt geschreven.
Ik vraag me wel af of je de Northstar hebt vergeleken met (bijvoorbeeld) de Zodiac DAC en zo ja, wat je bevindingen waren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Jan, het klinkt alsof je je aangevallen voelt. Dat is allerminst de bedoeling van de opmerkingen over 3D, bekabeling e.d. hoor. Het waren slechts wat indrukken die ik had en waar we ook mee bezig zijn geweest (zoals de resonantie in het mid-laag in de stem van Livingstone taylor).
Wat je ook kiest, maakt niet uit zolang jij er gelukkig van wordt. heb ik verkeerd aangevoeld: nog beter. :smile:

Met opgewekte groet,

Henk

twani

De Zodiacs hebben hun oorsprong in de proff. audio wereld en worden meer dan gemiddeld als klinisch en zakelijk waargenomen.
Jan, ook ik had een beetje het gevoel dat je je aangevallen voelde over de North Star DACS, is niet zo hoor!!!! Al eerder heb ik aangegeven dat ze goed zijn en bovendien moet hij juist jou behagen, dat is het belangrijkst....

Gr
Theo.

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 16, 2012, 09:55:03
De Zodiacs hebben hun oorsprong in de proff. audio wereld en worden meer dan gemiddeld als klinisch en zakelijk waargenomen.
Jan, ook ik had een beetje het gevoel dat je je aangevallen voelde over de North Star DACS, is niet zo hoor!!!! Al eerder heb ik aangegeven dat ze goed zijn en bovendien moet hij juist jou behagen, dat is het belangrijkst....

Gr
Theo.

Theo, ik voelde mij niet persoonlijk aangevallen hoor, zeker niet door jou  ;)  Ook ben ik niet ''getrouwd'' met het merk Northstar, Musical Fidelity of welk merk dan ook.
Mijn interesse voor een bepaald merk komt meestal voort uit een combinatie van bepaalde dingen zoals: klankmatige aspecten/voorkeuren, afwerking, prijs/kwaliteit verhouding, en een stukje historie van een merk met daarin aangetoonde bewezen kwaliteiten (deze worden uiteraard vaak door recensies an publiek gemaakt).
Verder ben ik wat dat betreft misschien een rare vogel; merken waar hele hordes mensen over roepen dat het zo goed is (zonder ze ooit zelf niet of nauwelijks gehoord te hebben) mijd ik het liefste.  Laat ik ze voor het gemak maar de mainstream (of forum-mainstream  ;)) merken noemen.

Wat mij redelijk veel opvalt (en lichtelijk irriteert  :-X) op verschillende fora is dat er altijd een bepaalde groep mensen is die op één of andere manier als een soort van ''goeroe'' gezien worden en hun mening, ervaringen,voorkeur, keuze, etc. als een soort wijsheid te zien.
De ''goeroe volgelingen'' vertrouwen dan bijna blind op de in pacht zijnde wijsheid van ''de goeroe'' en laten hun keus (of mening) vaak bepalen hierdoor, zonder zelf hier eigenlijk een oprecht oordeel over te hebben. (in dit geval dus aankoop audio component, zonder zelf geluisterd te hebben in eigen situatie, of in die van anderen)
Het is waarschijnlijk voor velen een vertrouwde keus naar gevoel, want tenslotte zijn er velen die ook deze keus hebben gemaakt, dus het moet gewoon goed zijn dan :angel:
Een mooi voorbeeld is bijvoorbeeld een recent te koop geplaatste dac die binnen een dag verkocht is door de positieve naamsbekendheid op het forum hier.
Als koper hoef je je geen zorgen te maken over de aankoop van deze dac (wel of niet goed klinkend in eigen set) want tenslotte vindt een grote meerderheid van de mainstream forum gebruikers het goed.
Ook hoef je je geen zorgen te maken over evt. vragen waarom je deze aankoop heb gedaan zonder te beluisteren of wat dan ook.

Het wordt een ander verhaal als je je durf te wagen aan een keuze of merk die laten we zeggen wat afwijkender is dan die van de mainstream forum gebruikers.
Wat dan op lijkt te vallen is het feit dat deze keuze vaak in twijfel getrokken wordt, want het is tenslotte niet de keuze van de mainstream forum gebruikers ??
Eigen positieve ervaringen en zelfs positieve !! recensies over het merk of produkt van keuze lijken niet voldoende relevant te zijn en worden min of meer tegengesproken; recensies zijn wat dat betreft totaal niet serieus te nemen...... :-X
Ik vraag mij persoonlijk af hoe lang het zou duren voordat er weer kritische kanttekeningen geplaatst gaan worden als ik aankomend weekend bv. evt. positieve  luisterervaringen met een NAD M51 hier zou plaatsen.......

Nog even samenvattend: nee, ik voel mij niet persoonlijk aangevallen ;) 
Ja, ik irriteer mij soms wel aan de bovenstaande bevindingen, ongeacht welk merk,type,etc. als discussiepunt.

Zo, dat is er weer uit. Nu weer tot de orde van de dag  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Jan, ik begrijp wat je bedoelt. Bij wat jij bedoelt kan het wel degelijk nuttig zijn om de krenten te vissen uit de pap van alle verhalen, ervaringen en overtuigingen - en misschien ook wel belangen - die je op dit forum tegen komt.
Zo heb ik heel veel opgestoken van Frank2 die op dit forum in zijn draadje regelmatig met de grond is gelijk gemaakt.

Zo, dat is er weer uit. Nu weer tot de orde van de dag ;D ;D

opgewekte groet,

Henk

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op mei 16, 2012, 19:02:48
Theo, ik voelde mij niet persoonlijk aangevallen hoor, zeker niet door jou  ;)  Ook ben ik niet ''getrouwd'' met het merk Northstar, Musical Fidelity of welk merk dan ook.
Mijn interesse voor een bepaald merk komt meestal voort uit een combinatie van bepaalde dingen zoals: klankmatige aspecten/voorkeuren, afwerking, prijs/kwaliteit verhouding, en een stukje historie van een merk met daarin aangetoonde bewezen kwaliteiten (deze worden uiteraard vaak door recensies an publiek gemaakt).
Verder ben ik wat dat betreft misschien een rare vogel; merken waar hele hordes mensen over roepen dat het zo goed is (zonder ze ooit zelf niet of nauwelijks gehoord te hebben) mijd ik het liefste.  Laat ik ze voor het gemak maar de mainstream (of forum-mainstream  ;)) merken noemen.

Wat mij redelijk veel opvalt (en lichtelijk irriteert  :-X) op verschillende fora is dat er altijd een bepaalde groep mensen is die op één of andere manier als een soort van ''goeroe'' gezien worden en hun mening, ervaringen,voorkeur, keuze, etc. als een soort wijsheid te zien.
De ''goeroe volgelingen'' vertrouwen dan bijna blind op de in pacht zijnde wijsheid van ''de goeroe'' en laten hun keus (of mening) vaak bepalen hierdoor, zonder zelf hier eigenlijk een oprecht oordeel over te hebben. (in dit geval dus aankoop audio component, zonder zelf geluisterd te hebben in eigen situatie, of in die van anderen)
Het is waarschijnlijk voor velen een vertrouwde keus naar gevoel, want tenslotte zijn er velen die ook deze keus hebben gemaakt, dus het moet gewoon goed zijn dan :angel:
Een mooi voorbeeld is bijvoorbeeld een recent te koop geplaatste dac die binnen een dag verkocht is door de positieve naamsbekendheid op het forum hier.
Als koper hoef je je geen zorgen te maken over de aankoop van deze dac (wel of niet goed klinkend in eigen set) want tenslotte vindt een grote meerderheid van de mainstream forum gebruikers het goed.
Ook hoef je je geen zorgen te maken over evt. vragen waarom je deze aankoop heb gedaan zonder te beluisteren of wat dan ook.

Het wordt een ander verhaal als je je durf te wagen aan een keuze of merk die laten we zeggen wat afwijkender is dan die van de mainstream forum gebruikers.
Wat dan op lijkt te vallen is het feit dat deze keuze vaak in twijfel getrokken wordt, want het is tenslotte niet de keuze van de mainstream forum gebruikers ??
Eigen positieve ervaringen en zelfs positieve !! recensies over het merk of produkt van keuze lijken niet voldoende relevant te zijn en worden min of meer tegengesproken; recensies zijn wat dat betreft totaal niet serieus te nemen...... :-X
Ik vraag mij persoonlijk af hoe lang het zou duren voordat er weer kritische kanttekeningen geplaatst gaan worden als ik aankomend weekend bv. evt. positieve  luisterervaringen met een NAD M51 hier zou plaatsen.......

Nog even samenvattend: nee, ik voel mij niet persoonlijk aangevallen ;) 
Ja, ik irriteer mij soms wel aan de bovenstaande bevindingen, ongeacht welk merk,type,etc. als discussiepunt.

Zo, dat is er weer uit. Nu weer tot de orde van de dag  ;)
Jan, ik ben het volledig met je eens!
Iedereen moet zijn eigen weg gaan en, ik val in herhaling, zijn eigen, kritische oren vertrouwen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Ik heb gelukkig niks met goeroes Jan ;D Jullie mening (ik doel even op Bas Henk en Jan) is mij daarentegen wel heel veel waard, want ongekleurd, eerlijk, vakkundig en oprecht, kijk daar kunnen we wat mee ;)
Zónder Jan en Henk te kort te doen, want heel vakkundig kan ik persoonlijk erg genieten van de rake omschrijvingen welke Bas weet neer te pennen over Audiofiele onderwerpen (Jan en Henk; ik weet zeker dat ik dat van jullie hier kan en mag zeggen ;D)

Morgen allen vrij?

twani

@Jan

Vinden de buren dat niet vervelend dat die slee met de andere DAC bij hún door de huiskamer rijdt? ;D

Deleted Member 2

Citaat van: twani op mei 16, 2012, 21:17:36
@Jan

Vinden de buren dat niet vervelend dat die slee met de andere DAC bij hún door de huiskamer rijdt? ;D

Welnee. De buurman heet SantaClaus :P

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 16, 2012, 21:17:36
@Jan

Vinden de buren dat niet vervelend dat die slee met de andere DAC bij hún door de huiskamer rijdt? ;D

@Theo

Hmmmm, nee dat valt gelukkig mee (tot nu toe)  ;)  Eerder een verbaasde blik zo van: hoe kan dat nou, een arreslee in aantocht in de lente ?!!  ;D ;D

Om jouw andere vraag te beantwoorden: ja, morgen (gelukkig) vrij, en als het een beetje meezit vrijdag ook..... ;)
Heb er eerlijk gezegd een paar redelijk ''pittige''dagen werk op zitten deze week; zware geschillen met een klant over (terechte)  in rekening gebrachte meerwerkkosten voor een project, falende gehuurde meetapparatuur (frans makelij....) in het bijzijn van de klant :-X en zo nog wat dingetjes.

Nu is het tijd om weer even lekker van muziek te gaan genieten en de opgedane frustraties en belevingen van mij af te laten glijden 8)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei 16, 2012, 20:28:17
Jan, ik begrijp wat je bedoelt. Bij wat jij bedoelt kan het wel degelijk nuttig zijn om de krenten te vissen uit de pap van alle verhalen, ervaringen en overtuigingen - en misschien ook wel belangen - die je op dit forum tegen komt.
Zo heb ik heel veel opgestoken van Frank2 die op dit forum in zijn draadje regelmatig met de grond is gelijk gemaakt.

Zo, dat is er weer uit. Nu weer tot de orde van de dag ;D ;D

opgewekte groet,

Henk

;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op mei 16, 2012, 21:55:47
@Theo

Hmmmm, nee dat valt gelukkig mee (tot nu toe)  ;)  Eerder een verbaasde blik zo van: hoe kan dat nou, een arreslee in aantocht in de lente ?!!  ;D ;D

Om jouw andere vraag te beantwoorden: ja, morgen (gelukkig) vrij, en als het een beetje meezit vrijdag ook..... ;)
Heb er eerlijk gezegd een paar redelijk ''pittige''dagen werk op zitten deze week; zware geschillen met een klant over (terechte)  in rekening gebrachte meerwerkkosten voor een project, falende gehuurde meetapparatuur (frans makelij....) in het bijzijn van de klant :-X en zo nog wat dingetjes.

Nu is het tijd om weer even lekker van muziek te gaan genieten en de opgedane frustraties en belevingen van mij af te laten glijden 8)
Herkenbaar dat soort dagen, je werkt hard en niets "loopt" of lukt :devil: Gelukkig zijn er ook dagen dat dat beter gaat en je de klant oprecht gelukkig kan maken :pompom:
Oa. voor de slechte dagen hebben wij mazzelaars dan weer een "Hai Fidele" installatie klaarstaan om de stress van de dag van ons af te laten glijden, Lucky Bastards we are........

Bas Akkerman

Ik ben al een tijdje vrij (werkloos) helaas. Vandaag in mijn eigen speurtocht het tweede gedeelte van Studio Alkmaar gedaan. En er een haat-liefdeverhouding met een DMC12 van Spectral door gekregen. Ik zal er meer over vertellen in mijn eigen topic, maar dat wilde ik gewoon even kwijt. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op mei 16, 2012, 22:31:50
Ik ben al een tijdje vrij (werkloos) helaas. Vandaag in mijn eigen speurtocht het tweede gedeelte van Studio Alkmaar gedaan. En er een haat-liefdeverhouding met een DMC12 van Spectral door gekregen. Ik zal er meer over vertellen in mijn eigen topic, maar dat wilde ik gewoon even kwijt. ;D
Dat is balen Bas, in welke hoek zat je? (in die waar de klappen vielen maar dat bedoel ik niet :D) en waarin zoek je weer werk?