A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 32 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op april  1, 2012, 14:52:28
Thanks Henk ;)  De PMC,s wil ik alleen als ze (op korte termijn) in het zwart hoogglans geleverd kunnen worden. Ze klinken er geen toon beter door, maar de vrouw des huizes vind speakers in de klassieke houtkleuren eenmaal niet mooi. (persoonlijk vind ik ze in het zwart hoogglans ook wel mooier hoor..... ;))
Michel heeft op voorhand al contact gehad met Stage Acoustics en PMC engeland en zegt dat ik volgende week donderdag eigenaar kan zijn van één van de zeer weinige sets 24,s in het zwart. :angel:
Als het gaat lukken dan vind ik het erg knap, want er zijn andere PMC dealers die zeggen dat het wel eens twee maanden kan duren..... :crazy:
Er is in ieder geval toegezegd dat ik de demo,s hier kan houden tot dat ze verwisseld worden voor de nieuwe zwarte exemplaren ;)


Prima afspraak over het zekerstellen dat je muziek in huis hebt :music:

De uitvoering die je nu hebt misstaat overigens ook niet. Maar ja de waf he ;D

YamahaRXV

Over WAF gesproken..... ;) 8) :clapping:



Groeten,

Jan
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Mooi mooi! Ik ga die kabel ook eens bekijken, leuke tip!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

Ik vind de hoogglans versie toch echt een juweeltje om te zien, goed dat je daar voor gekozen hebt. PMC heb ik nooit gehoord, maar transmissielijn is mij wel bekend (mijn oude T+A's) hadden dat ook.

Veel plezier ermee. en tot die tijd kun je lekker luisteren met het demopaar weet je straks hoe alles klinkt, want de nieuwe zul je wel moeten inspelen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Bas Akkerman

Tof hoor Jan! Leuk ook dat je vrouw van de luidsprekers kan genieten, zowel van het geluid als het uiterlijk. En dat de luidsprekers je inzicht geven waarom je vrouw Marco Borsato (neem aan dat je die bedoelt en niet één of ander familielid van Ali ;)) goed vindt, dat zegt wel genoeg!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op april  1, 2012, 16:00:34
Mooi mooi! Ik ga die kabel ook eens bekijken, leuke tip!

@Jumping Jack,

Toen de dealer hier de demo,s kwam brengen en het over de Ocos kabel had verwachte ik minimaal een vingerdikke kabel die optisch gezien al een topper moest zijn :angel:
Mijn verbazing was dan ook groot toen er twee zeer simpel ogende coax achtige dunne kabels tevoorschijn kwamen; dit kon nooit beter klinken dan mijn toch al niet goedkope Inakustik LS 1302 kabels die ik heb gekocht na een serieus vergelijk met o.a. een aantal Audioquest kabels, de Furutech FS Alpha, een John van Gent (silver/gold) en nog een aantal niet kinderachtige kabels van Siltech en Kimber.
Het blijkt maar weer eens dat een kabel er niet exotisch uit hoeft te zien om goed te klinken. Met de Ocos is het stereobeeld net nog wat beter (stemmen knallen er werkelijk uit en staan strak in het midden), het laag nog wat strakker, maar het valt vooral op dat er gewoon meer rust en zwarting is in de gehele presentatie en dat voor een meterprijs van zo,n € 36,00 p/m.

Het is geen eye catcher die indruk maakt met zijn uiterlijk, maar wel qua klank ;)
Ik ben dan ook reuze benieuwd of anderen mijn ervaring met deze kabel kunnen onderbouwen :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

@ allen  Dank voor de positieve reacties op de hoogglans zwarte PMC 24,s ;) :pompom:

Ondanks het feit dat de Almarone (palissander) kleur niet mijn favoriet is kan ik wel zeggen dat de PMC,s er zeer goed afgewerkt uitzien en aanvoelen.
De kast voelt dikwandig en stijf aan,iets wat de de door PMC geclaimde neutraliteit wel ten goede moet komen.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

vanzomereng

Nog veel luisterplezier met die PMC 24..... mooie slanke speakers om te zien  :inlove:

Ik hoor wel vaker positieve geluiden over de PMC en ben dus wel benieuwd hoe dit klinkt

Woon je in de buurt (Nijmegen)  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.

YamahaRXV

Citaat van: VANZOMERENG op april  1, 2012, 20:27:49

Woon je in de buurt (Nijmegen)  ;D

Niet echt....... ;D Niet zo ver van Gorinchem ;)
Mocht je in de buurt zijn dan ben je welkom om te komen luisteren ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Wow, die vriendin van je heeft er verstand van en groot gelijk: heel veel mooier in het zwart. :worship:

Als ik zo de uitvoering op de foto zie moet er nog wel iets met de spikes gebeuren!

Speel je nog met de Ocos? Zit het zobel netwerk er ook in opgenomen? Als dat zo is, heb je dan ook geprobeerd wat het verschil is?

Groet,

Henk

twani

Geweldig Jan! Gefeliciteerd, zeker een goede keuze. Voor het eerst heb ik ook een verschilletje tussen ons kunnen ontdekken  ;D , jouw huiskamer is namelijk helemaal anders ingericht dan die van mij, maar wel stijlvol, en met het voor de akoestiek zo gewenste tapijt, dat krijg ik er hier echt nog niet doorheen hoor. Tussen al het speakergeweld van Jan door ;D wil ik nog wel even kwijt dat bron nummer 2 bij mij nu staat te spelen waarbij ik moet zeggen dat de V-link me verrast, goed hoor!

Deleted Member 2

Citaat van: twani op april  1, 2012, 22:31:19
Geweldig Jan! Gefeliciteerd, zeker een goede keuze. Voor het eerst heb ik ook een verschilletje tussen ons kunnen ontdekken  ;D , jouw huiskamer is namelijk helemaal anders ingericht dan die van mij, maar wel stijlvol, en met het voor de akoestiek zo gewenste tapijt, dat krijg ik er hier echt nog niet doorheen hoor. Tussen al het speakergeweld van Jan door ;D wil ik nog wel even kwijt dat bron nummer 2 bij mij nu staat te spelen waarbij ik moet zeggen dat de V-link me verrast, goed hoor!

Goed bericht Theo. Kan je al iets zeggen over hoe het zich verhoudt ten opzichte van de Click?

YamahaRXV

Citaat van: twani op april  1, 2012, 22:31:19
Geweldig Jan! Gefeliciteerd, zeker een goede keuze. Voor het eerst heb ik ook een verschilletje tussen ons kunnen ontdekken  ;D , jouw huiskamer is namelijk helemaal anders ingericht dan die van mij, maar wel stijlvol, en met het voor de akoestiek zo gewenste tapijt, dat krijg ik er hier echt nog niet doorheen hoor. Tussen al het speakergeweld van Jan door ;D wil ik nog wel even kwijt dat bron nummer 2 bij mij nu staat te spelen waarbij ik moet zeggen dat de V-link me verrast, goed hoor!

:clapping:Dank je Theo!  Inderdaad een tapijt op de grond; wij zijn nogal trouwe Bonaparte aanhangers :P
De wens van tapijt kwam meerendeels bij mijn vriendin vandaan; een echte ''koukleum'' die een hekel heeft aan koude voeten..... ;D (ondanks het feit dat we goede vloerverwarming hebben ;))
Onze ''raggende man'' in huis (mijn zoontje van 5) vind het ook wel prettig dat tapijt ;D
Het tapijt heeft zeker wel een positieve bijdrage aan de akoestiek, maar kan ook wel eens (te) absorberend werken m.b.t. de laagweergave.
Ik merk best wel een redelijk verschil met het huidige tapijt wat er nu zo,n half jaartje ligt en het minder hoogpolige tapijt wat we voor die tijd hadden.
Het laag komt wat minder door bij de luisterpositie en ik merk ook dat ik wat meer op vermogen moet spelen ;)

@Henk  De spikes van de PMC,s verdwijnen geheel (onzichtbaar) in het bovengenoemde tapijt en prikken hier door heen tot op de zware betonnen vloer.
Die vloer is overigens zo dood als een pier; de jongens bij Rhapsody hadden mij nog even voorgelicht over een testmethode hier over en dat heb ik dan ook geprobeerd.

De Ocos kabel is niet voorzien van het zgn. Zobel netwerk, althans voor ik het zover kan zien. Ik wil Michel nog wel eens even vragen hoe dit nu precies zit want ik lees hier toch wel wat positieve dingen over.
Ik heb de Ocos nu al 4x verwisseld en uitvoerig vergeleken qua klank met de Inakustik LS 1302 die ik heb. Iedere keer kom ik weer op dezelfde luisterervaring met de Ocos.
Eerlijk gezegd kan ik nog steeds niet begrijpen dat zo,n dun prutserig kabeltje in staat is om zo,n klankbeeld weer te geven :withstupid:
Wat opvalt is vooral het gemak en de rust waarmee de kabel weergeeft. :o
Het zou mooi zijn als er meerdere mensen wat ervaring met deze kabel zouden hebben en hun meningen aansluiten op die van mij.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op april  1, 2012, 23:19:10


Eerlijk gezegd kan ik nog steeds niet begrijpen dat zo,n dun prutserig kabeltje in staat is om zo,n klankbeeld weer te geven :withstupid:
Wat opvalt is vooral het gemak en de rust waarmee de kabel weergeeft. :o
Het zou mooi zijn als er meerdere mensen wat ervaring met deze kabel zouden hebben en hun meningen aansluiten op die van mij.



Vertrouw je je eigen oordeel niet helemaal? Als het goed is (beter dan Inakustik LS 1302), is het toch goed. Zoals je de verschillen beschrijft loont het de aanschaf (die gedekt wordt met de verkoop of inruil van de Inakustik LS 1302) :smile:

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op april  1, 2012, 23:32:45
Vertrouw je je eigen oordeel niet helemaal? Als het goed is (beter dan Inakustik LS 1302), is het toch goed. Zoals je de verschillen beschrijft loont het de aanschaf (die gedekt wordt met de verkoop of inruil van de Inakustik LS 1302) :smile:

Henk, ik moet eerlijk zeggen dat het echt beter klinkt dan met de Inakustik, terwijl ik deze kabel in het verleden met div. ''competitors'' heb vergeleken en beter heb bevonden ;)
De reactie van Michel over deze kabel vond ik trouwens ook wel een mooie; hij zag mijn verbazing en zei gelijk dat de prijs en vooral uiterlijk van een kabel nog steeds niet bepalend zijn voor goede klankeigenschappen en dat er al te veel spectaculair uitziende kabels worden verkocht voor bizar hoge prijzen en dat de prijs-kwaliteit verhouding hier van compleet zoek is ???
Lekker no nonsense, handelend vanuit pure luisterervaring en zeker geen die hard ''kabel believer'', ik mag dat wel ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op april  1, 2012, 23:50:33

Lekker no nonsense, handelend vanuit pure luisterervaring en zeker geen die hard ''kabel believer'', ik mag dat wel ;)

Vergis je daar niet in Jan. Ze zijn een flinke tijd bezig geweest met kabels en hebben op hun specificatie kabel laten fabriceren (dat is wat ze zeggen en ik heb geen reden om daar aan te twijfelen).


Deleted Member 2

Citaat van: twani op april  2, 2012, 09:13:36
http://www.hifi.nl/recensies/1180/Ocos,-dun-en-toch-lekker-Ocos,-dun-en-toch-lekker.html

Als ik zo de recentie lees, heeft de ocos nogal invloed op de laagweergave (slanker, strakker, geen dreun). Is dat wat jij ook opmerkt als je zegt dat het allemaal wat schoner klinkt. Kom je als laagliefhebber dan niet iets tekort of heeft de pmc nou juist zo'n kabel nodig?

twani

Ik denk dat de kabel júist op een PMC met z`n transmissie laag (rollend? en vól!) het heel goed doet. Ik las hetzelfde als jij Henk, maar igv. PMC kon het `m toch wel eens zijn, die Ocos ;)

twani

Schiet me ook nog de 47labs OTA 4708 te binnen, kon ook wel eens goed zijn voor PMC, ook zo`n dunnetje mét snelheid in de Bass....

Jumping Jack

Ik heb ondertussen contact gehad met de Belgische / Franse distributeur van Ocos en blijkbaar wordt de kabel niet meer geproduceerd maar zijn er wel nog voorraden van... Daarom kunnen er ook behoorlijke kortingen worden gegeven. Wss spreek ik morgen eens af met de distributeur om wat kabels te proberen.

Bijgesloten een prijslijst in pdf
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs