A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 33 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: Kingpin op maart 30, 2012, 22:44:41
@Onder13: ik hoorde dat je naar Enschede moest, jammer dat de AP's die je gehoord hebt niet bevallen, anders had je hier eens kunnen luisteren hoe AP hoort te klinken.
Ik heb zelden AP gehoort in een winkel die zo klinken als hier, ze zijn heel erg kritisch wat plaatsing betreft.

Dat is op zich mooi, maar ik ben daar niet voor deze luidsprekers naar toe geweest. Ze stonden toevallig opgesteld en we hebben daar de cd-speler die ik wilde beluisteren op aangesloten. Dat beviel niet heel erg en hebben andere luidsprekers opgesteld om de cd-speler te testen.

Groet,

Henk

Kingpin

Citaat van: Onder013 op maart 30, 2012, 23:10:01
Dat is op zich mooi, maar ik ben daar niet voor deze luidsprekers naar toe geweest. Ze stonden toevallig opgesteld en we hebben daar de cd-speler die ik wilde beluisteren op aangesloten. Dat beviel niet heel erg en hebben andere luidsprekers opgesteld om de cd-speler te testen.
Ah, ok duidelijk!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Zo, ik ben weer bijgekomen van een eerlijk gezegd grote desillusie :o
Waar ik eerder op de middag mij al voorzichtig uitdrukte over de teleurstelling die ik al vrij snel had met de Tempo 25,s zo uitgesproken durf ik nu wel mijn mening te uiten over diezelfde Tempo,s :-X
Wat een regelrechte teleurstelling !!  Een klankbeeld wat gehoormatig gewoon niet klopt; het laag ongecontroleerd en rommelig, hoge tonen die niet lekker open en sprankelend klinken en zo kan ik jammergenoeg nog wel even doorgaan ???
De middentonen worden op zich best wel goed weergegeven,maar doordat er gewoon geen fundament en controle in het laag is het klankbeeld niet homogeen en hangt als los zand aan mekaar.
Geen slam,geen definitie, het leeft gewoon niet en betrek je dan ook geen seconde bij de muziek :-X
De Tempo,s zijn ingedraaid,uitgedraaid,naar voren en naar achteren geschoven, maar het werd er nauwelijks beter door.
Misschien verklaren sommigen mij voor gek, maar de Audio Physic Spark die ik jaren geleden had klonk echt vele malen beter dan deze Tempo 25.
Mijn vriendin die best wel gezegend is met een goed gehoor hoorde het meteen en zei: zo mooi als deze speakers er uit zien, zo slecht klinken ze  ;) ;D

Een gevoel van enorme spijt dat ik mijn Focals had verkocht bekroop mij al snel en ik keek dan ook met verlangen uit naar het moment dat Michel Zwaard met twee PMC Twenty 24,s voor de deur zou staan.
Dat moment kwam omstreeks 19.30 u toen Michel met de set PMC,s aankwam.
Voordat de PMC,s werden aangesloten gaf Michel aan graag de Tempo,s te willen horen.
Na een korte luistersessie kwam er van zijn kant al snel het zelfde oordeel als dat ik had ???

Toen was het moment van afkoppelen van de Tempo,s en het aansluiten van de PMC,s daar en kon ik (hopelijk) weer bijkomen van de eerdere flinke teleurstelling.
De PMC,s werden bewust op de minst positieve plaatsen opgesteld (klem tegen de achterwand en slechts 1,5 m. uit mekaar) en het luisteren kon beginnen.....
De eerste reactie van mij was W.T.F wat een verschil in klank :crazy:  Meteen al het gevoel hebben in de muziek te zitten met een zeer brede soundstage, strak en gedefinieerd laag, vol en realistisch mid en een mooi open en sprankelend hoog.
Het laat zich natuurlijk raden dat na het optimaal positioneren van de PMC,s het klankbeeld nog beter werd en ik een gevoel van euforie niet kon onderdrukken; dit was de sound zoals ik hem wilde hebben :headbanging: ;)
Ik sluit dan ook niet uit dat er misschien wel eens gauw een bestelling wordt gedaan voor een set hoogglans zwarte PMC Twenty 24,s ;D

@Henk  De afspraak om het pareltje te beluisteren heb ik inmiddels (begin van de avond) vast gezet op volgende week vrijdagavond.
Mocht dit niet uitkomen dan is volgende week zaterdag ook nog mogelijk ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Wie kent trouwens deze € 36,00 p/m kostende coax speakerkabel van het merk Ocos ?

http://www.sumikoaudio.net/ocos/idx_products.htm

Het ziet er misschien niet indrukwekkend uit, maar klonk vanavond zeer indrukwekkend tussen de M6i en PMC,s ;)
Misschien nog wel beter dan mijn Inakustiks..... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

@Henk  De afspraak om het pareltje te beluisteren heb ik inmiddels (begin van de avond) vast gezet op volgende week vrijdagavond.
Mocht dit niet uitkomen dan is volgende week zaterdag ook nog mogelijk

Dank je wel Jan. Dat komt mij veel beter uit.

Wat een slecht en wat een goed bericht over je kandidaat luidsprekers. Wat betreft het slechte bericht: heel toevallig heb ik de AP's vanmiddag beluisterd en ik ben het geheel met je eens. Het klonk zeer matig. Kingpin geeft aan meer te weten hoe je ze moet plaatsen om ze goed te laten klinken. Mijn geduld was echter snel op. >:(

Wat betreft het goede nieuws: de PMC's. Heeft Michel nog iets gezegd over de akoestiek? Zo te lezen pakte het wel goed uit. Kan je omschrijven wat de PMC's nou beter deden dan je Focal's?
Probeer eens concreet te maken wat je minimale eisen zijn die je stelt aan je nieuwe luidsprekers.

Vanmiddag had ik een verrassende ervaring hoe op zich uitstekende luidsprekers plotseling een klasse beter spelen met een relatief eenvoudige ingreep: zie verslag in draadje van Frank2. als je wilt kunnen we dat bij jou ook eens proberen.

Groet,

Henk

Kingpin

@YamahaRXV: ik herken in niets van wat jij beschrijft. Ik deel wel je mening dat de Sparks in sommige situaties beduidend beter klinken dan de duurdere modellen in deze serie, ook bij mij thuis ben ik van Scorpio naar Tempo naar Spark gegaan, veel homogener dan de Scorpio/Tempo met hun sub aan de zijkant, deze kreeg ik ook niet bij mij onder controle.

Ben nu over naar vrij zeldzame Brilons uit de tijd van Joachim Gerhard ... en das wel een heel verschil ...

Waren ze wel ingespeeld? en zou je mij eens ongeveer kunnen beschrijven wat je luisterafstand was en hoever de speakers uit elkaar stonden?
Op welke apparatuur heb je ze beluisterd?

Citaat van: YamahaRXV op maart 30, 2012, 23:44:58
Een klankbeeld wat gehoormatig gewoon niet klopt; het laag ongecontroleerd en rommelig, hoge tonen die niet lekker open en sprankelend klinken en zo kan ik jammergenoeg nog wel even doorgaan ???
De middentonen worden op zich best wel goed weergegeven,maar doordat er gewoon geen fundament en controle in het laag is het klankbeeld niet homogeen en hangt als los zand aan mekaar.
Geen slam,geen definitie, het leeft gewoon niet en betrek je dan ook geen seconde bij de muziek :-X
De Tempo,s zijn ingedraaid,uitgedraaid,naar voren en naar achteren geschoven, maar het werd er nauwelijks beter door.
Zelfs opgenomen met mijn camera klinkt mijn set in test opstelling nog beter dan wat jij omschrijft  :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Henk, grappig,maar ook interessant te horen dat jouw luisterervaringen met de A.P. ,s overeenkomen met die van mij ;)
De verhalen over de specifieke plaatsing van A.P. ken ik wel (net zoals de ''superlatieven'' ;)) maar uitgaande van hetgeen ik vanmiddag en vanavond gehoord heb in mijn situatie kon ik er weinig moois van maken :-X

Het verhaal akoestiek is zeker wel besproken en ook is jouw naam nog gevallen ;) ;D
Heb Michel nadrukkelijk gevraagd een objectieve mening te ventileren over de akoestiek bij mij.
Er van uitgaande dat het een woonkamer betreft vond Michel de akoestiek hier zeker niet echt slecht en hij gaf zelf aan dat hij geen voorstander is van woonkamers/luisterruimtes die volgestouwd zijn met dempende materialen omdat dit best wel een hoop ''absorptie'' kan geven en daardoor de speaker een hoop afstraalvermogen kan verliezen en er zowieso met meer vermogen moet worden gespeeld om een goede diepe en brede soundstage te kunnen verkrijgen.
Mooi voorbeeld was het verhaal dat hij de demo PMC,s die nu bij mij staan had weggehaald bij een geinteresseerde die zijn woonkamer vol had staan met boekenkasten, stoffen meubelen etc. en waar de PMC,s moeilijker aan het ''zingen'' te krijgen waren dan bij mij en er behoorlijk meer versterking/volume benodigd was om ''in'' de muziek te komen.
Volgens Michel was het plafond bij mij (en dan met name het gedeelte boven de speakers) evt. een punt waar nog wat verbetering uit te halen zou zijn.
Dit hebben we ook getest door te praten en handje te klappen op bepaalde plaatsen en de aanwezige flutterecho ijlt steevast na in de hoek boven mijn speakers.
De PMC,s zouden speakers moeten zijn die relatief weinig last zouden moeten hebben van akoestische beperkingen.
Dat dit geen onzin is bleek wel toen Michel de speakers echt op de meest onlogische manieren draaide. Wat hij ook draaide, het had totaal geen negatief effect op de laagweergave van de PMC,s. Ook was het verbazingwekkend te noemen hoeveel hoogweergave en detail er nog te horen was toen de speakers vanuit de optimale stand 90 gr. haaks om naar buiten werden gedraaid.

Mijn (ex) Focals deden het hier absoluut veel beter dan de Tempo 25,s. De PMC,s gaan nog even een stapje verder dan de Focals op het gebied van ruimtelijkheid,plaatsing,detailweergave en vooral ''betrokkenheid''.
Verder hebben de PMC,s een hoorbaar strakkere laagweergave dan de Focals,ondanks het feit dat dit zeker niet slecht was te noemen.
Het opvallende van de PMC,s is dat ze een heel neutrale klank hebben en dat er geen kleuring ontstaat bij hogere volumes. Zeer zacht of vreselijk hard spelen, het maakt niets uit voor de PMC,s , het klankbeeld blijft constant hetzelfde :o
Wat ik dus zoek in een luidspreker wordt eigenlijk verwezenlijkt door de demo PMC,s die hier nu staan te spelen ;)

Verder ben ik altijd in om iets te proberen wat verbetering kan geven. (jij doelt waarschijnlijk op het proberen van de Metrum Octave dac ? ;))
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Perfectionist

Citaat van: YamahaRXV op maart 30, 2012, 23:44:58
Zo, ik ben weer bijgekomen van een eerlijk gezegd grote desillusie :o
Waar ik eerder op de middag mij al voorzichtig uitdrukte over de teleurstelling die ik al vrij snel had met de Tempo 25,s zo uitgesproken durf ik nu wel mijn mening te uiten over diezelfde Tempo,s :-X
Wat een regelrechte teleurstelling !!  Een klankbeeld wat gehoormatig gewoon niet klopt; het laag ongecontroleerd en rommelig, hoge tonen die niet lekker open en sprankelend klinken en zo kan ik jammergenoeg nog wel even doorgaan ???
De middentonen worden op zich best wel goed weergegeven,maar doordat er gewoon geen fundament en controle in het laag is het klankbeeld niet homogeen en hangt als los zand aan mekaar.
Geen slam,geen definitie, het leeft gewoon niet en betrek je dan ook geen seconde bij de muziek :-X
De Tempo,s zijn ingedraaid,uitgedraaid,naar voren en naar achteren geschoven, maar het werd er nauwelijks beter door.
Misschien verklaren sommigen mij voor gek, maar de Audio Physic Spark die ik jaren geleden had klonk echt vele malen beter dan deze Tempo 25.
Mijn vriendin die best wel gezegend is met een goed gehoor hoorde het meteen en zei: zo mooi als deze speakers er uit zien, zo slecht klinken ze  ;) ;D


Zo zie je maar weer hoe subjectief bepaalde ervaringen zijn, hoewel het ook in de aansturing en plaatsing kan zitten.

Ik was, na veel luidsprekers gehoord te hebben, juist helemaal weg van de Tempo's. Betrekken je juist erg bij de muziek door het enorme ruimtelijke beeld, zowel diep als breed.

Het laag klinkt met Arcam juist gecontroleerd en ook het hoog met de HCCT tweeter klinkt juist schoon en sprankelend.....

Zou het aan de match met de aansturing kunnen liggen?
Een beter forum begint bij jezelf.

YamahaRXV

Citaat van: Kingpin op maart 31, 2012, 01:14:48
@YamahaRXV: ik herken in niets van wat jij beschrijft. Ik deel wel je mening dat de Sparks in sommige situaties beduidend beter klinken dan de duurdere modellen in deze serie, ook bij mij thuis ben ik van Scorpio naar Tempo naar Spark gegaan, veel homogener dan de Scorpio/Tempo met hun sub aan de zijkant, deze kreeg ik ook niet bij mij onder controle.

Ben nu over naar vrij zeldzame Brilons uit de tijd van Joachim Gerhard ... en das wel een heel verschil ...

Waren ze wel ingespeeld? en zou je mij eens ongeveer kunnen beschrijven wat je luisterafstand was en hoever de speakers uit elkaar stonden?
Op welke apparatuur heb je ze beluisterd?
Zelfs opgenomen met mijn camera klinkt mijn set in test opstelling nog beter dan wat jij omschrijft  :D


De Tempo,s waren zeker wel ingespeeld (zijn ex demo,s van Rhapsody) en heb ik aangestuurd met mijn Musical Fidelity M6i.
Ik heb bij Rhapsody de Tempo 25,s horen spelen op een Moon i 600 versterker, maar dat kon mij niet zo bekoren.
Mijn meegenomen M6i is daarna aan de Tempo,s gekoppeld en dat vond ik toen al veel beter klinken ;)
Dat was dus ook de reden dat ik ze hier thuis wilde horen.
Ondanks het feit dat ik graag had gewild dat ze hier de sterren van de hemel zouden spelen klonk het gewoon niet. Het verschil in performance met de PMC,s die hier nu staan is niet een klein beetje, maar een wereld van verschil.

De Tempo,s hebben ongeveer zo,n 2,5 meter uit mekaar gestaan en de luisterafstand is een goede drie meter.
Ik blijf het ongekend mooie speakers en een mooi merk vinden, maar om € 4400,00 te moeten neertellen voor een set nieuwe speakers die blijkbaar moeilijk ''matchen'' met de meeste akoestische situaties gaat hem niet worden >:(
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Citaat van: YamahaRXV op maart 31, 2012, 01:40:56
De Tempo,s waren zeker wel ingespeeld (zijn ex demo,s van Rhapsody) en heb ik aangestuurd met mijn Musical Fidelity M6i.
Ik heb bij Rhapsody de Tempo 25,s horen spelen op een Moon i 600 versterker, maar dat kon mij niet zo bekoren.
Mijn meegenomen M6i is daarna aan de Tempo,s gekoppeld en dat vond ik toen al veel beter klinken ;)
Dat was dus ook de reden dat ik ze hier thuis wilde horen.
Ondanks het feit dat ik graag had gewild dat ze hier de sterren van de hemel zouden spelen klonk het gewoon niet. Het verschil in performance met de PMC,s die hier nu staan is niet een klein beetje, maar een wereld van verschil.

De Tempo,s hebben ongeveer zo,n 2,5 meter uit mekaar gestaan en de luisterafstand is een goede drie meter.
Ik blijf het ongekend mooie speakers en een mooi merk vinden, maar om € 4400,00 te moeten neertellen voor een set nieuwe speakers die blijkbaar moeilijk ''matchen'' met de meeste akoestische situaties gaat hem niet worden >:(
3m afstand horen ze eigenlijk een goede 3m60 onderlinge afstand te hebben ;) Het afstraalgedrag van AP is enorm, weinig indraaien.

Maar idd, een speaker die je niet bevalt zou ik ook nooit overwegen ook al worden ze door anderen wel de hemel in geprezen, dat heb ik ook.
Er is ook altijd nog een smaak kwestie.
PMC zijn zeker mooi, heb destijds ook overwogen en beluisterd.
Suc6 met de aankoop.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Bas Akkerman

Nou Jan, wat een verschil zo te horen! Hopelijk veranderen de PMC's niet na een poosje thuis te hebben geluisterd en blijf je er positief over. Veel plezier nog!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Als de pmc's ingespeeld zijn (wat niet zo lang duurt) gaan ze niet meer veranderen hoor. Prijs je gelukkig dat er een afgetekend verschil is tussen beode speakers, moet je geen moeilijke keuzes maken  ;)!

Ik heet je alvast welkom in het uiterst selecte pmc-eigenaren-clubje  :clapping:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op maart 31, 2012, 08:16:54
Als de pmc's ingespeeld zijn (wat niet zo lang duurt) gaan ze niet meer veranderen hoor. Prijs je gelukkig dat er een afgetekend verschil is tussen beode speakers, moet je geen moeilijke keuzes maken  ;)!

Ik heet je alvast welkom in het uiterst selecte pmc-eigenaren-clubje  :clapping:
"Un-Officially Supported" by " A Woman's Nightmare" zoals reguliere bezoekers van dat Topic wel weten ;D
Zonder dollen, PMC is niet Mainstream en dat heeft bij mij om "niet grijpbare" redenen altijd een streepje vóór....

Dan word het YamahaRXVPMC335i toch Jan? ;D

Deleted Member 2

Citaat van: twani op maart 31, 2012, 09:27:17
"Un-Officially Supported" by " A Woman's Nightmare" zoals reguliere bezoekers van dat Topic wel weten ;D
Zonder dollen, PMC is niet Mainstream en dat heeft bij mij om "niet grijpbare" redenen altijd een streepje vóór....

Dan word het YamahaRXVPMC335i toch Jan? ;D

:clapping:

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op maart 31, 2012, 08:16:54
Als de pmc's ingespeeld zijn (wat niet zo lang duurt) gaan ze niet meer veranderen hoor. Prijs je gelukkig dat er een afgetekend verschil is tussen beode speakers, moet je geen moeilijke keuzes maken  ;)!

Ik heet je alvast welkom in het uiterst selecte pmc-eigenaren-clubje  :clapping:

Dank je J.J. ;) Je kan er voor 99,9 % van uit gaan dat ik lid wordt van het selecte en exclusieve clubje van PMC bezitters ;) ;D  Net zoals Theo ben ik eerlijk gezegd wel een liefhebber van de niet mainstream merken waar hele massa,s mensen voor kiezen.
Na een lange luistersessie met de PMC,s tot diep in de nacht zit ik nu weer met volle tevredenheid te luisteren en kan eigenlijk niet anders stellen dat het gewoon heerlijk klinkt :headbanging:
De dealer heeft mij gegarandeerd dat hij volgende week een set hoogglans zwarte 24,s kan leveren dus ik denk dat ik zometeen maar de telefoon ga pakken en accoord geef voor bestelling :worship:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 31, 2012, 09:27:17
"Un-Officially Supported" by " A Woman's Nightmare" zoals reguliere bezoekers van dat Topic wel weten ;D
Zonder dollen, PMC is niet Mainstream en dat heeft bij mij om "niet grijpbare" redenen altijd een streepje vóór....

Dan word het YamahaRXVPMC335i toch Jan? ;D

;D ;D Dat wordt dan wel een hele lange gebruikersnaam Theo ;)
Het is jammer dat het niet makkelijk is om mijn gebruikersnaam te veranderen anders had ik het al wel gedaan :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 31, 2012, 12:13:32
;D ;D Dat wordt dan wel een hele lange gebruikersnaam Theo ;)
Het is jammer dat het niet makkelijk is om mijn gebruikersnaam te veranderen anders had ik het al wel gedaan :P


of gewoon een nieuwe inschrijving doen: M624335i

twani

Wel lekker "Snobistisch" de typenamen van al je, voor gewone stervelingen ;D onbereikbare verworvenheden, in je gebruikersnaam verwerken, ik hou daarvan ;D


Deleted Member 2

Jan,

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met de PMC's. Tijd voor een zondagmorgen evaluatie van de vorderingen. Houd ons niet langer in spanning! Is het ja of is het nee? Of toch nog eerst even die fraaie luidspreker ........ ::)

twani

@Kingpin: zat nog even jouw filmpje te spelen, blijft mooi zo`n Cayin.........Verder roep jij de afstand tussen de Apees, welke 3,60 meter zou bedragen, dit gewenst vanwege hun brede afstraalgedrag. Oei :crazy: dat is een "end", ik heb geen kleine woonkamer maar dan staat er toch echt al één AP bij de keuken "bar" ;D

Jan heeft de zondagmorgen "Blues" ;D


Ik ga straks bron no. 2 installeren (naast de Clic dus) :Compaq laptop met Jriver 15 mediaplayer (kernel/wasapi) via de MF Vlink A-synchronus naar de Clic(dac), lekker pielen........

twani

Citaat van: YamahaRXV op maart 31, 2012, 00:02:54
Wie kent trouwens deze € 36,00 p/m kostende coax speakerkabel van het merk Ocos ?

http://www.sumikoaudio.net/ocos/idx_products.htm

Het ziet er misschien niet indrukwekkend uit, maar klonk vanavond zeer indrukwekkend tussen de M6i en PMC,s ;)
Misschien nog wel beter dan mijn Inakustiks..... ;)

Jan :pompom:   http://www.6moons.com/audioreviews/ring/ring.html

Kingpin

Citaat van: twani op april  1, 2012, 10:14:16
@Kingpin: zat nog even jouw filmpje te spelen, blijft mooi zo`n Cayin.........Verder roep jij de afstand tussen de Apees, welke 3,60 meter zou bedragen, dit gewenst vanwege hun brede afstraalgedrag. Oei :crazy: dat is een "end", ik heb geen kleine woonkamer maar dan staat er toch echt al één AP bij de keuken "bar" ;D

Jan heeft de zondagmorgen "Blues" ;D

Ik ga straks bron no. 2 installeren (naast de Clic dus) :Compaq laptop met Jriver 15 mediaplayer (kernel/wasapi) via de MF Vlink A-synchronus naar de Clic(dac), lekker pielen........
De afstand lijkt idd in eerste instantie raar, ik heb de mogelijkheid om in de breedte van de woonkamer te spelen, dus dat kwam mooi uit.
Zelfs op deze afstand de AP niet te ver indraaien. Om een voorbeeld te geven van mijn driepoot in mijn situatie, de binnente staat grofweg 35cm van de wand en de buitenste 45cm.

Veel plezier vandaag met de 'blues' (ben trouwens ook een echte liefhebber hiervan  :D)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op april  1, 2012, 00:34:21
Jan,

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met de PMC's. Tijd voor een zondagmorgen evaluatie van de vorderingen. Houd ons niet langer in spanning! Is het ja of is het nee? Of toch nog eerst even die fraaie luidspreker ........ ::)

Na de zondagochtend blues voor alle geïnteresseerden een evaluatie van de vorderingen ;) ;D
Na een lange luistersessie vrijdagavond met de PMC,s (tot diep in de nacht ;)) heb ik gisterenmiddag de Audio Physic Tempo 25,s zonder twijfel of wat dan ook weer teruggebracht naar Hilversum (Rhapsody).
Daar ik gisterenavond visite kreeg is er verder weinig meer terechtgekomen van het luisteren naar de PMC,s en heb vanaf vanmorgen 10.00u de sessie maar weer voortgezet ;)
Zojuist nog met vriendin haar favoriet Marco B. beluisterd en virtueel zag en hoorde zij Marco hier in de woonkamer staan zingen (aldus haar bewoordingen....) ;)
Toegeven; het nummer ''wat is mijn hart'' en ''het water'' klonken zo realistisch kippenvel gevent, zo heb ik het hier nog niet eerder heb mogen horen.
Daarna het nummer ''Keith don,t go'' van Nils Lofgren acoustic, man o man, wat een hoorbaar detail en een ruimtelijkheid. Verder is het opvallend te horen hoe snel en puntig de PMC,s kunnen weergeven.
Dit is geen speaker met een laid back karakter, maar een uiterst uitgebalanceerd precisiewapen ;)
Waar de PMC,s al goed presteren met mijn redelijk neutraal klinkende Inakustik LS 1302 reference speakerkabel, daar gaan de PMC,s nog een stapje verder met die simpel uitziende Ocus ''constant low impedance'' speakerkabel die het volgens dealer Zwaard heel goed doet op Dynaudio en PMC.
Met de Ocus kabel klinkt het net nog wat uitgebalanceerder en ronder.
Waar de A.P. Tempo,s het al moeilijk kregen bij volumestand ''9 uur'' op de M6i, daar gaan de PMC,s met uiterste precisie zonder greintje vervorming gewoon vrolijk door tot volumestand ''12 uur''. (waar ligt de grens...??)
De ''betrokkenheid'' en het aldoor strak blijvend klinkende klankbeeld doen je niet beseffen dat er op zeer hoge volumes gespeeld wordt :wub:

Waar mijn ex Focals op het gebied van hoogweergave bij het nummer ''Keith don,t go'' bij hoger volume begonnen dicht te lopen, daar blijft de controle en beheersing perfect aanwezig bij de PMC,s.
Verder staat ook de ruimtelijkheid,detaillering en vooral ''betrokkenheid'' van de PMC,s op een hoger niveau dan de Focal,s. (gelukkig maar, want ze kosten dan ook het dubbele ;))
Vraag is: kan het in deze prijsklasse en in mijn woonkamersituatie nog beter ? Misschien wel, misschien niet....  Mijn woonkamer ''zuigt'' op één of andere manier erg veel laagweergave weg.
Het is dan ook voor mij wenselijk een speaker te hebben die qua laagweergave voldoende ''ballen'' heeft. Dat de PMC,s dit hebben is geen twijfel over mogelijk, ze staan er dan ook bekend om ;)
De Tempo 25,s hadden het zeker niet (althans niet in mijn situatie)
Het merk Usher (minidancer) heb ik ook nog overwogen te gaan luisteren maar een aantal zaken (optisch,maar ook moreel gezien) spelen bij mij wel mee om niet te kiezen voor dit merk.
Als ik de reacties van een hoop (mainstream misschien ;)) Usher luisteraars/bezitters hier op het forum mag geloven dan moet het klanktechnisch wel goed zitten.

Om een lang verhaal kort te maken; de PMC,s bevallen mij erg goed en daarom heb ik gisteren een bestelling geplaatst voor een set hoogglans zwarte PMC 24,s ;) :P
Als ik het mag geloven dan kunnen ze aankomende week geleverd worden. :headbanging:

Onderstaand nog een ''quickshot'' van de demo PMC 24,s in Almarone kleur ;)





Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Van harte gefeliciteerd Jan, met het besluit. Enne, deze kan je natuurlijk gewoon houden tot je de nieuwe geleverd krijgt he?  >:( Houdt de druk er ook een beetje op om de belofte na te komen.

Ik heb het vermoeden dat de usher mini dancer 2 met de DMD tweeter het bij jou heel goed zouden doen, maar PMC doe je niks verkeerd.

Veel plezier er van.

Groet,

Henk

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op april  1, 2012, 14:23:55
Van harte gefeliciteerd Jan, met het besluit. Enne, deze kan je natuurlijk gewoon houden tot je de nieuwe geleverd krijgt he?  >:( Houdt de druk er ook een beetje op om de belofte na te komen.

Ik heb het vermoeden dat de usher mini dancer 2 met de DMD tweeter het bij jou heel goed zouden doen, maar PMC doe je niks verkeerd.

Veel plezier er van.

Groet,

Henk

Thanks Henk ;)  De PMC,s wil ik alleen als ze (op korte termijn) in het zwart hoogglans geleverd kunnen worden. Ze klinken er geen toon beter door, maar de vrouw des huizes vind speakers in de klassieke houtkleuren eenmaal niet mooi. (persoonlijk vind ik ze in het zwart hoogglans ook wel mooier hoor..... ;))
Michel heeft op voorhand al contact gehad met Stage Acoustics en PMC engeland en zegt dat ik volgende week donderdag eigenaar kan zijn van één van de zeer weinige sets 24,s in het zwart. :angel:
Als het gaat lukken dan vind ik het erg knap, want er zijn andere PMC dealers die zeggen dat het wel eens twee maanden kan duren..... :crazy:
Er is in ieder geval toegezegd dat ik de demo,s hier kan houden tot dat ze verwisseld worden voor de nieuwe zwarte exemplaren ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8