A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: twani op maart 13, 2012, 21:25:13
De APees kunnen bloedmooi klinken (dat is algemeen bekend) maar zijn nogal opstellings kritisch (tenminste dat lees je toch wel heel veel).
Mijn (verder in dit geval weinig relevante) ervaring met het Transmission Line principe ligt wat meer in lijn met het verhaal van de verkoper, mijn ex VSèn (of dát Transmission Line is zeg ;D) waren nou niet bepaald lastig te plaatsen in mijn situatie.
Ter onderbouwing van Xanders betoog moet ik echter wel bekennen dat ABZ tijdens een korte luistersessie bij mij thuis, opmerkte dat hij ze heel mooi vond klinken maar dat we maar niét moesten gaan meten, hiermee waarschijnlijk netjes aangevende dat de Bass extensie toch wel van behoorlijke omvang was. Het was iets dat MIJ alleen opviel bij luider spelen, op gematigder volume vond ik het altijd wel mooi rond en vol klinken.....
Jan, ben je m`n PMC testje tegengekomen?   

Rond en vol is een goede omschrijving van de typische transmissionline-bass.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Ik kan me voorstellen dat als je bv vaak house of zo luistert, het wat teveel van het goeie kan worden. Maar met jazz of blues of akoestische muziek  :inlove:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Klopt JJ, vooral akoestisch gaat heel lekker, transmission haalt dan het kille, wellicht zelfs scherpe randje eraf. House bijvoorbeeld breekt de fundering van je huis af  :headbanging:

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 13, 2012, 21:25:13
De APees kunnen bloedmooi klinken (dat is algemeen bekend) maar zijn nogal opstellings kritisch (tenminste dat lees je toch wel heel veel).
Mijn (verder in dit geval weinig relevante) ervaring met het Transmission Line principe ligt wat meer in lijn met het verhaal van de verkoper, mijn ex VSèn (of dát Transmission Line is zeg ;D) waren nou niet bepaald lastig te plaatsen in mijn situatie.
Ter onderbouwing van Xanders betoog moet ik echter wel bekennen dat ABZ tijdens een korte luistersessie bij mij thuis, opmerkte dat hij ze heel mooi vond klinken maar dat we maar niét moesten gaan meten, hiermee waarschijnlijk netjes aangevende dat de Bass extensie toch wel van behoorlijke omvang was. Het was iets dat MIJ alleen opviel bij luider spelen, op gematigder volume vond ik het altijd wel mooi rond en vol klinken.....
Jan, ben je m`n PMC testje tegengekomen?   


Theo, ik heb de link binnengekregen via de mail ;) Waarvoor nog hartelijke dank! (zie ook mijn antwoorden in een quote van jou in een eerdere posting van mij ;))

@Xander  De theorie van de verkoper die jij als ''gezwets'' bestempelt moet je denk ik in een wat bredere context zien en ik zal dan ook wat meer details vertellen die ter sprake kwamen in het gesprek wat eigenlijk PMC ''georiënteerd'' moest zijn.
De betreffende uitleg van de verkoper kwam eigenlijk door een vraag van zijn zijde over mijn wensen/verwachtingen m.b.t. de mogelijke aankoop van een nieuwe set speakers.
Heb daarop een stukje beeldvorming gegeven van het klankbeeld zoals ik het graag zou willen en aangegeven wat er in de huidige situatie m.i. mogelijk beter zou kunnen.
Wat ik wil is een strak gedefinieerde bas die ook hoorbaar (en voelbaar) is bij wat lagere volumeniveau,s. Verder een lekker brede soundstage die goed buiten en voor de speakers treedt met veel hoorbaar detail en een goede plaatsing van instrumenten,stemmen etc.
Dat dit meestal gepaard gaat met een wat meer ''up front'' klankbeeld boeit mij niet zo; sterker nog, ik hou hier wel van.(er zijn natuurlijk wel grenzen.... ;))

Ik ben zeker niet ontevreden met het klankbeeld hier, maar heb wel het idee dat het op bovengenoemde punten nog wel wat beter kan.
Het probleem met het naar mijn zin te weinige aanwezige ''punchy'' laag is volgens de verkoper in kwestie een ongelukkige mix van twee (mogelijke) oorzaken:

> een akoestisch probleem met daarbij het gebruik van een speakersysteem met gepoorte kasten (vented). In een (zo goed als mogelijk) optimale akoestiek kunnen gepoorte speakers dus best goed klinken, maar zodra er wat minder goede akoestische eigenschappen zijn in een luisterruimte (meestal de woonkamer) dan zijn transmissionline speakers een betere optie omdat zij hiervoor gewoon veel minder gevoelig zijn en ondanks een minder goede plaatsing toch een strak laag blijven weergeven.
Het is ook niet onlogisch te bedenken dat als de weergave in een bepaald frequentiespectrum niet is wat het moet zijn dat dit dan grote invloed heeft op het totale klankbeeld van een speaker.
Heb de Focal 826 W kunnen horen bij een andere persoon en daar was het door mij ervaren probleem totaal niet aan de orde.
Ook in het verleden heb ik een soortgelijk iets meegemaakt met een set Phonar P5 EdMa speakers waar het laag maar niet echt los kwam bij mij. De speakers heb ik op een gegeven moment verkocht en eenmmaal aangesloten bij de nieuwe eigenaar viel mijn mond open van verbazing; ik hoorde mijn ex speakers een laagweergave geven die ik hier nog niet eerder gehoord had :-X :-X

De door Jumping Jack omschreven flutterecho heb ik hier dus ook in de woonkamer (Onder013 merkte dit ook al meteen op na binnenkomst in mijn woonkamer).
Het handjeklap testje is wat dat betreft simpel maar doeltreffend ;)

@Jumping Jack  Je uitnodiging om de PMC,s te komen beluisteren bij jou vind ik zeker wel interessant, zeker te meer daar ik aan de hand van de foto,s van jouw woonkamer zie dat het ook best wel een ''harde'' ruimte is. Ben dan ook zeer benieuwd naar het laag en de ruimtelijkheid die jouw PMC,s laten horen.
In welk deel van het land kan ik je vinden ? ;)


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: YamahaRXV op maart 13, 2012, 22:30:25

@Jumping Jack  Je uitnodiging om de PMC,s te komen beluisteren bij jou vind ik zeker wel interessant, zeker te meer daar ik aan de hand van de foto,s van jouw woonkamer zie dat het ook best wel een ''harde'' ruimte is. Ben dan ook zeer benieuwd naar het laag en de ruimtelijkheid die jouw PMC,s laten horen.
In welk deel van het land kan ik je vinden ? ;)




@Jumping Jack     ;) inmiddels al gezien, Belgie correct ?
Hmmm, toch nog 150 km..... :-\
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 13, 2012, 22:46:43
@Jumping Jack     ;) inmiddels al gezien, Belgie correct ?
Hmmm, toch nog 150 km..... :-\

Ach. Uurtje zoeven.

Jan, Ook ik heb TL's gehad. Ik ben er een jaar mee aan het stoeien geweest: vulling er in/ er uit, ander soort vulling, opening meer open/dichter, groter / kleiner met schuim. Laag was er in overvloed, maar nooit lekker strak. Altijd niet echt boemerig maar te vol/te bol. Ray Brown is één van de door mij bewonderde bassisten en ik weet hoe zijn bas live kan klinken. Dit geluid was op geen stukken na thuis te benaderen. Het geluid van een bas is: snaren, de stam, de kast, de bassist en de omgeving. Zo wil ik het horen en dat heb ik eigenlijk nog nooit via een TL gehoord. Voor mij hoeft het dus niet zoals JJ het typeert "schopt de kont" te zijn, maar wel laag met veel detail.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 13, 2012, 23:19:54
Ach. Uurtje zoeven.

Jan, Ook ik heb TL's gehad. Ik ben er een jaar mee aan het stoeien geweest: vulling er in/ er uit, ander soort vulling, opening meer open/dichter, groter / kleiner met schuim. Laag was er in overvloed, maar nooit lekker strak. Altijd niet echt boemerig maar te vol/te bol. Ray Brown is één van de door mij bewonderde bassisten en ik weet hoe zijn bas live kan klinken. Dit geluid was op geen stukken na thuis te benaderen. Het geluid van een bas is: snaren, de stam, de kast, de bassist en de omgeving. Zo wil ik het horen en dat heb ik eigenlijk nog nooit via een TL gehoord. Voor mij hoeft het dus niet zoals JJ het typeert "schopt de kont" te zijn, maar wel laag met veel detail.

Henk, ik durf natuurlijk niet te zeggen hoe de PMC (transmissionline speakers) hier zouden klinken. Heb het hier vanmiddag met Michel (jou wel bekend... ;)) uitvoerig over gehad.
Binnenkort ga ik maar eens een afspraak inplannen om e.e.a. uitvoerig te beluisteren. Mocht het tegenvallen op ''locatie winkel'', dan hoef ik ook geen luistertest te plannen voor de PMC,s op thuis locatie ;)
Heb in principe niets te verliezen en sta dus volledig open voor nieuwe (hopelijk goede) ervaringen  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 13, 2012, 23:35:14
Henk, ik durf natuurlijk niet te zeggen hoe de PMC (transmissionline speakers) hier zouden klinken. Heb het hier vanmiddag met Michel (jou wel bekend... ;)) uitvoerig over gehad.
Binnenkort ga ik maar eens een afspraak inplannen om e.e.a. uitvoerig te beluisteren. Mocht het tegenvallen op ''locatie winkel'', dan hoef ik ook geen luistertest te plannen voor de PMC,s op thuis locatie ;)
Heb in principe niets te verliezen en sta dus volledig open voor nieuwe (hopelijk goede) ervaringen  ;D

Helemaal eens.

Een aardige test is al om michel een lage noot te laten aanslaan op de vleugel en dan via de PMC. Michel weet prima een cd te vinden met zo'n noot. Jammer is dat het geen concert vleugel is, laat staan dat er een octaaf aan het laag is toegevoegd (zoals de Bösendorfer).

Jumping Jack

Citaat van: YamahaRXV op maart 13, 2012, 22:46:43
@Jumping Jack     ;) inmiddels al gezien, Belgie correct ?
Hmmm, toch nog 150 km..... :-\

Yup, in Oost-Vlaanderen vlakbij Gent.

met "schopt kont" bedoelde ik niet dat het laag overheerst en uw maag doet omkeren, maar gewoon dat het heel lekker klinkt. Itt wat velen denken (dachten) bij transmissielijn is het laag van de pmc's snel en gedetailleerd. Hun studio-karakter komt wel duidelijk tot uiting, wat voor sommigen minder aantrekkelijk is: heel open en transparant, amper kastkleuring, imho niet analytisch maar mss dat anderen daar anders over denken...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Als ik het verhaal over de PMCees zo eens lees, denk ik toch dat mijn Von Schweikert "transmission Line ervaring" wat minder raakvlakken met de klank van de PMCees heeft, als door mij gedacht. Welleswaar zijn beiden redelijk extensief in het laag, echter hoog en mid waren bij mij toch niet zo "upfront"  eigenlijk lustten ze alle soorten muziek wel......
Hier zal vooral de studio afkomst van PMC verantwoordelijk voor zijn (denk ik?)

Groet,
Theo. 

AbZ

Van VonS wordt wel eens gezegd dat ze te 'braaf' zijn of zo.  Dat zal je over PMC niet zo snel horen.
Heeft idd niets met de TL te maken.  Die is er alleen om lager te kunnen komen.

twani

Eigenlijk een kunstgreep/lapmiddel volgens jou Ab?  Of zie ik dat verkeerd? Ken jij overigens Transmission Line concepten waarmee je happy zou kunnen zijn?

AbZ

Citaat van: twani op maart 14, 2012, 17:28:11
Eigenlijk een kunstgreep/lapmiddel volgens jou Ab?  Of zie ik dat verkeerd?
Ken jij overigens Transmission Line concepten waarmee je happy zou kunnen zijn?
Nee hoor, TL lijkt me niet meer kunstgreperig dan een hoorn of basreflexpoort.  Het is gewoon een beproefde techniek.  Schijnt wel lastiger te zijn om te bouwen/tunen maar dat lukt wel bij Von S en PMC.  Heb 2 vd grotere Von S modellen gehoord (binnenkort een 3e) en vond dat wel goed, maar ook niet helemaal wow.  PMC spreekt me meer aan.  Kan de helderheid wezen waar JJack het al over had.

YamahaRXV



Er staat een nette set PMC OB1i te koop op MP in de kleur ''Oak''
Ze zijn van een ht forummer...... ;)
Het is niet echt ''mijn kleur'' en ook heb ik de centerspeaker niet nodig die erbij vermeld staat.....
De kleur is evt. wel wat aan te doen ;)

Ben wel benieuwd hoe deze 3-weg PMC,s klinken.....


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op maart 14, 2012, 19:12:42
Doet Norman zijn ob's weg  :blink:

Volgens mij zijn gehele set :angel:

Als er iemand interesse heeft in de center van Norman dan heb ik misschien wel interesse in de OB1i,s  ;)
Er zou dan wel een aantal laklagen hoogglans zwart aan te pas moeten komen in mijn geval.
Heb gisteren een aantal PMC,s gezien die bij een zeer goede spuiterij waren behandeld in deze kleur en dat zag er zeer goed uit :tongue2:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Jumping Jack op maart 12, 2012, 20:47:36
Pmc schopt kont, elke dag opnieuw  :D


Nav. bovenstaande schiet me voor jou zojuist een nieuwe "Forum naam" te binnen: Mij lijkt "Jumping Jack Attack" wel wat ;D

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op maart 13, 2012, 22:30:25
...
@Xander  De theorie van de verkoper die jij als ''gezwets'' bestempelt moet je denk ik in een wat bredere context zien en ik zal dan ook wat meer details vertellen die ter sprake kwamen in het gesprek wat eigenlijk PMC ''georiënteerd'' moest zijn.
De betreffende uitleg van de verkoper kwam eigenlijk door een vraag van zijn zijde over mijn wensen/verwachtingen m.b.t. de mogelijke aankoop van een nieuwe set speakers.
Heb daarop een stukje beeldvorming gegeven van het klankbeeld zoals ik het graag zou willen en aangegeven wat er in de huidige situatie m.i. mogelijk beter zou kunnen.
Wat ik wil is een strak gedefinieerde bas die ook hoorbaar (en voelbaar) is bij wat lagere volumeniveau,s. Verder een lekker brede soundstage die goed buiten en voor de speakers treedt met veel hoorbaar detail en een goede plaatsing van instrumenten,stemmen etc.
Dat dit meestal gepaard gaat met een wat meer ''up front'' klankbeeld boeit mij niet zo; sterker nog, ik hou hier wel van.(er zijn natuurlijk wel grenzen.... ;))
...
Dank je voor de nuancering :thumbs-up:, maar een strak gedefinieerde bass is nou juist hetgeen ik niet associeer met transmissionline ...

Een volle en ronde bass (echt een fundament) zoals door Twani omschreven wel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

En toch is de bas bij PMC strak. Heb je eigenlijk recent nog een PMC gehoord Xander (over Von Schweinert kan ik mij niet uitspreken  :angel:)?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Citaat van: Jumping Jack op maart 14, 2012, 19:44:57
En toch is de bas bij PMC strak. Heb je eigenlijk recent nog een PMC gehoord Xander (over Von Schweinert kan ik mij niet uitspreken  :angel:)?
Nee, geen PMC. Maar ken wel een PMC eigenaar die de bass ook als rond en vol zal omschrijven, deze ook zo ervaart.
Wat is jouw defenitie van een strakke bass, hoe zou je die omschrijven? Allicht dat wij het beiden anders omschrijven maar het zelfde bedoelen ¿

Een strakke bass is voor mij bass die puntig, kort, droog is wanneer die dat moet zijn en een goede resolutie heeft. Een volle, ronde bass is voor mij bass welke min of meer een tapijtje legt, en veel minder resolutie.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Zoiets is moeilijk te omschrijven, maar een laag fundament is voor mij niet meteen hetzelfde als bass. De PMC gaan laag en dat "tapijt" herken ik wel maar bv in het nummer Private Investigations van Dire Straits (wat iedereen wss wel kent) knallen de drums lekker droog en kort, zonder te blijven hangen. Dat is voor mij 'strak'. Of Charles Mingus' contrabas: gaat laag, maar je hoort wel elke pluk aan een snaar, het is geen brij van lage tonen...
Mss moet ik eens een filmpje proberen te maken ofzo...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op maart 14, 2012, 19:44:57
En toch is de bas bij PMC strak. Heb je eigenlijk recent nog een PMC gehoord Xander (over Von Schweinert kan ik mij niet uitspreken  :angel:)?

Dat is dus ook de interpretatie van vele reviewers van de PMC speakers die ik tot op heden al redelijk veel op het net heb kunnen lezen. Ik kan er zelf nog niet volledig objectief over oordelen daar ik te kort heb kunnen luisteren naar de PMC,s (in dit geval de Twenty 24)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Citaat van: Jumping Jack op maart 14, 2012, 20:07:26
Zoiets is moeilijk te omschrijven, maar een laag fundament is voor mij niet meteen hetzelfde als bass. De PMC gaan laag en dat "tapijt" herken ik wel maar bv in het nummer Private Investigations van Dire Straits (wat iedereen wss wel kent) knallen de drums lekker droog en kort, zonder te blijven hangen. Dat is voor mij 'strak'. Of Charles Mingus' contrabas: gaat laag, maar je hoort wel elke pluk aan een snaar, het is geen brij van lage tonen...
Mss moet ik eens een filmpje proberen te maken ofzo...
Je hebt jouw duidelijk uitgedrukt hoor, helder omschreven ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

 :pompom:

Maar: "Les gouts et les couleurs ne se discutent pas", het is en blijft een subjectief gegeven natuurlijk, dat dan ook nog eens afhangt van de rest van de apparatuur, de akoestiek, de bekabeling (hoewel je dit bijna niet meer zou durven zeggen gezien alle discussies die momenteel aan de gang zijn)...
Het komt er gewoon op neer dat ik tevreden ben met de pmc's in mijn situatie.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Citaat van: Jumping Jack op maart 14, 2012, 20:16:34
:pompom:

Maar: "Les gouts et les couleurs ne se discutent pas", het is en blijft een subjectief gegeven natuurlijk, dat dan ook nog eens afhangt van de rest van de apparatuur, de akoestiek, de bekabeling (hoewel je dit bijna niet meer zou durven zeggen gezien alle discussies die momenteel aan de gang zijn)...
Het komt er gewoon op neer dat ik tevreden ben met de pmc's in mijn situatie.
En daar gaat het om.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT