A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: Bas Akkerman op maart  8, 2012, 11:36:00
Ah ok, twani had het over "open te gaan pulken", vandaar.
2 minuten werk, bij uitblijven van succes staat er terstond een supermooie "Rock Grotto Fully Modded" MF buizenbuffer voor een hele scherpe prijs te koop in de markt, sta ik bekend om hé Ab..... ;D

twani

Citaat van: -madison- op maart  8, 2012, 11:09:00
:headbanging:
Ik zou de buffer niet eens proberen, gewoon lekker blijven luisteren!

Het is weinig werk, ik heb `m toch al en de mens is van nature nu eenmaal een nieuwsgierig wezen :sigh:

AbZ

Citaat van: twani op maart  8, 2012, 12:12:23
2 minuten werk, bij uitblijven van succes staat er terstond een supermooie "Rock Grotto Fully Modded" MF buizenbuffer voor een hele scherpe prijs te koop in de markt, sta ik bekend om hé Ab..... ;D
Tot vele decimalen achter de komma op scherp gesteld  :worship:

ps Heb de cd's nog steeds niet opnieuw geteld.  Nog <10% beluisterd...

twani

Citaat van: AbZ op maart  8, 2012, 12:20:01
Tot vele decimalen achter de komma op scherp gesteld  :worship:

ps Heb de cd's nog steeds niet opnieuw geteld.  Nog <10% beluisterd...
En over welke "genre" hebben we het dan in het gemeen Ab?   Enne.... ga eens gauw luisteren jij! :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart  8, 2012, 12:07:34
Heeft wellicht te maken met de "match" met de andere componenten, bij mij CLICT ;D `t wel.....

Hier ook hoor..... ;) ;D

Morgen trouwens bij mijn audiodealer (de naam noem ik niet, anders krijg ik weer ''off-topic'' beschuldigingen geuit ;)) een franse getinte avond bijwonen met lekkere wijnen :P en eens aandachtig luisteren wat de Triangle Magellan Grand Concert in combi met Accuphase gaat laten horen tijdens de demo show.
Altijd gezellig, zeker als onze grote vriend Paul Hattink (imp. Accuphase) weer eens even een live optreden gaat geven met z,n gitaar ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op maart  8, 2012, 20:30:53
Hier ook hoor..... ;) ;D

Morgen trouwens bij mijn audiodealer (de naam noem ik niet, anders krijg ik weer ''off-topic'' beschuldigingen geuit ;)) een franse getinte avond bijwonen met lekkere wijnen :P en eens aandachtig luisteren wat de Triangle Magellan Grand Concert in combi met Accuphase gaat laten horen tijdens de demo show.
Altijd gezellig, zeker als onze grote vriend Paul Hattink (imp. Accuphase) weer eens even een live optreden gaat geven met z,n gitaar ;)
Ik ben ook erg benieuwd naar "jouw" audiodealer. Hoop er binnenkort een luistersessie te hebben.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: YamahaRXV op maart  8, 2012, 20:30:53
Hier ook hoor..... ;) ;D

Morgen trouwens bij mijn audiodealer (de naam noem ik niet, anders krijg ik weer ''off-topic'' beschuldigingen geuit ;)) een franse getinte avond bijwonen met lekkere wijnen :P en eens aandachtig luisteren wat de Triangle Magellan Grand Concert in combi met Accuphase gaat laten horen tijdens de demo show.
Altijd gezellig, zeker als onze grote vriend Paul Hattink (imp. Accuphase) weer eens even een live optreden gaat geven met z,n gitaar ;)
Verdorie, dat klinkt als een hele fijne avond Jan. Jij hebt toch maar een mooi leven zeg! net terug van wintersport en nu weer zo`n gezellige avond ;D En je weet Jan, in mijn topic zeuren we niet over "off topic", hij die gezellig en positief ingesteld is, is bij ons altijd en immer "On Topic" er zijn al regeltjes zát in het leven.... ;)
Wel een verslag van de avond graag! ;)
Heeft Paul overigens recent niet een flinke "Clash" meegemaakt met de vooraanstaande dealer "Audio-Life"? Dusdanig hoog oplopend dat ze Audio Life het dealerschap werd ontnomen zelfs dacht ik

Grtz
Theo..

YamahaRXV

Ha Theo, life is what you make it  ;) ;D ;D   Je moet het in het leven zelf zo aangenaam mogelijk maken want een ander doet dat niet voor je.
Een wintersportweekje, een demoshowtje hier en daar, wat evt. interessante speakers beluisteren en dan heb ik het zeker wel naar m,n zin hoor...... :clapping:
Het is jammer dat Zandvoort wat verder weg is van Oud-Beijerland, anders had ik je zeker uitgenodigd om mee te gaan ;)

Dat verhaal met Paul H. en de jongens van Audio Life heb ik dan even gemist  :-[  Ik kan mij nog wel een demoshow van ACF herinneren dat Hi Fine (Paul H.) en Audio Life (Remco en compagnon) als ''buren'' naast mekaar stonden opgesteld met hun demo ruimtes en dat het geluidsniveau van de Audio Note set dusdanig opgeschroefd werd dat buurman Paul zijn grijze weinige haren op een gegeven moment recht overeind stonden van ergernis  ;D ;D
Als gast had ik hier stiekem wel wat plezier van ;) Er was tenminste wel ''leven'' in de brouwerij. 
Later las ik hier ook op het forum dat er meerdere bezoekers vonden dat ze compleet de demo ruimte uitgeknald waren door de stevige geluidsdruk  ;D

Ik hou je wel op de hoogte hoe de avond is verlopen ;)



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Als je er nog over wilt lezen kun je op het "Blog" van de Audio-Lif website wel het eea vinden over dit verhaal....
Veel plezier daar :pompom:

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart  9, 2012, 11:42:28
Als je er nog over wilt lezen kun je op het "Blog" van de Audio-Lif website wel het eea vinden over dit verhaal....
Veel plezier daar :pompom:

Heb het hele verhaal vanmiddag gelezen...... : ;)
Tja, wat moet je er van zeggen. In de basis vind ik het nogal een overtrokken reactie van Hi Fine.
Wat is er mis met een demoshow met de genoemde twee merken. Je zal toch blijven houden dat de ene persoon de voorkeur geeft aan Accuphase qua klank en uiterlijk en de ander aan Luxman.
Oké, de merken hebben qua uiterlijk (soort van vintage look) wel wat gemeen, maar toch elk hun eigen reputatie en klankbeeld en daar zullen de liefhebbers hun eigen keus naar laten bepalen.
Ik heb gelukkig het probleem om te moeten kiezen tussen beide merken niet; vind het (qua uiterlijk van beiden) al sowieso helemaal niks. :(
Heb Accuphase soms mooie dingen horen doen, maar heb ook een demo meegemaakt dat ik na 10 min. al de luisterruimte uit ben gelopen.
Heb daarna een Octave buizen voorversterker met 2 Octave buizen eindversterkers gehoord in combi met DSS (Dutch Speaker Systems met Scanspeak Illuminator) monitors en dat was wel even andere koek :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart  9, 2012, 17:55:29
Heb het hele verhaal vanmiddag gelezen...... : ;)
Tja, wat moet je er van zeggen. In de basis vind ik het nogal een overtrokken reactie van Hi Fine.
Wat is er mis met een demoshow met de genoemde twee merken. Je zal toch blijven houden dat de ene persoon de voorkeur geeft aan Accuphase qua klank en uiterlijk en de ander aan Luxman.
Oké, de merken hebben qua uiterlijk (soort van vintage look) wel wat gemeen, maar toch elk hun eigen reputatie en klankbeeld en daar zullen de liefhebbers hun eigen keus naar laten bepalen.
Ik heb gelukkig het probleem om te moeten kiezen tussen beide merken niet; vind het (qua uiterlijk van beiden) al sowieso helemaal niks. :(
Heb Accuphase soms mooie dingen horen doen, maar heb ook een demo meegemaakt dat ik na 10 min. al de luisterruimte uit ben gelopen.
Heb daarna een Octave buizen voorversterker met 2 Octave buizen eindversterkers gehoord in combi met DSS (Dutch Sound Systems met Scanspeak Illuminator) monitors en dat was wel even andere koek :angel:

En dan vanavond lekker genieten van Accuphase, Triangle, glaasje wijn en kaas. Veel plezier Jan :coffee:

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart  9, 2012, 18:00:26
En dan vanavond lekker genieten van Accuphase, Triangle, glaasje wijn en kaas. Veel plezier Jan :coffee:

@Henk bedankt ;)  Een wijntje en een stukje kaas is altijd lekker.  Nu nog hopen dat het echt genieten wordt van de combi Accuphase-Triangle :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op maart  9, 2012, 17:55:29
Heb het hele verhaal vanmiddag gelezen...... : ;)
Tja, wat moet je er van zeggen. In de basis vind ik het nogal een overtrokken reactie van Hi Fine.
Wat is er mis met een demoshow met de genoemde twee merken. Je zal toch blijven houden dat de ene persoon de voorkeur geeft aan Accuphase qua klank en uiterlijk en de ander aan Luxman.
Oké, de merken hebben qua uiterlijk (soort van vintage look) wel wat gemeen, maar toch elk hun eigen reputatie en klankbeeld en daar zullen de liefhebbers hun eigen keus naar laten bepalen.
Ik heb gelukkig het probleem om te moeten kiezen tussen beide merken niet; vind het (qua uiterlijk van beiden) al sowieso helemaal niks. :(
Heb Accuphase soms mooie dingen horen doen, maar heb ook een demo meegemaakt dat ik na 10 min. al de luisterruimte uit ben gelopen.
Heb daarna een Octave buizen voorversterker met 2 Octave buizen eindversterkers gehoord in combi met DSS (Dutch Speaker Systems met Scanspeak Illuminator) monitors en dat was wel even andere koek :angel:

Met alles eens, "het leven en laten leven principe" was hierop mooi van toepassing geweest. Mensen moeten eens leren dat concurrentie niet alleen maar lastig is, in dit geval had men mét elkaar het ultieme Hifi gevoel kunnen versterken...

 

YamahaRXV

Net terug van een gezellig en ''luisterrijk'' avondje met de nodige genuttigde glazen wijn :P ;)
Mijn oren ''piepen'' nog aardig van de enorme geluidsdruk waarmee de demo ruimte gevuld werd.
De ''match'' Triangle Magellan Grand Concert-Accuphase bleek een (zeer) goede te zijn. Wat er ook afgespeeld werd, het klonk allemaal zeer goed naar mijn mening
Het laag strak en diep, het hoog zeer open en gedetailleerd zonder scherpe randjes en een stage en plaatsing waar je U tegen zegt.
Zelfs met een luisterpositie van minimaal 9 meter vanaf de speakers. Kost wat (€ 90.000....zucht), maar dan heb je ook wat  :P

Nog een aantal interessante gesprekken gehad met één van de mannen van Triangle France en markant persoon Paul H.
Wat voor mij interessant was, was de medeling van de Triangle medewerker dat er in Mei dit jaar een geheel nieuwe en sterk verbeterde Genese Quartet op de markt komt waar ze zeer hoge verwachtingen van hebben. Met name het veranderen van de tweeterconstructie en de toegepaste materialen en andere gebruikte materialen voor de mid en laagsectie weergevers zouden er voor gaan zorgen dat er een holografische weergave van zeer hoog niveau moet zijn. Veelbelovend dus,als ik de woorden van de sympathieke Triangle medewerker mag geloven.

Al met al een leuke,gezellige maar vooral ook informatieve avond 8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Leuk verslag Jan. Ben je anders gaan denken over Accuphase?

Als je de KI Pearl verkoopt hoeft er nog maar €88.450,- bij :o

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 10, 2012, 00:47:37
Leuk verslag Jan. Ben je anders gaan denken over Accuphase?

Als je de KI Pearl verkoopt hoeft er nog maar €88.450,- bij :o

Hmmmm, moeilijk te zeggen.......qua uiterlijk kan ik het nog steeds niet mooi vinden,dus dan komt zoiets er bij mij nooit in ;)
Qua klankbeeld moet ik mijn menig eerlijk gezegd wel een ''beetje'' bijschaven t.o.v. de laatste keer dat ik een dure Accuphase set in combi met zeer prijzige Verity Leonore speakers hoorde spelen; dit klonk i.m.o. totaal niet. Schreeuwerig hoog, een dun klinkend mid en geen fundament in het laag.
Nu met de Triangle,s was er een compleet ander beeld; pure kracht,autoriteit,bakken detail en een zeer indrukwekkende soundstage. Je kunt natuurlijk ook stellen dat de Triangle,s gewoon erg goed klinken en dat terwijl het merk door velen blijkbaar gezien wordt als een merk met een (te) pittige hoogweergave :angel:

Laten we het verder maar niet over de prijs hebben van de opgestelde set.... :sadlike: :blink: ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

vanzomereng

Citaat van: Onder013 op maart 10, 2012, 00:47:37
Leuk verslag Jan. Ben je anders gaan denken over Accuphase?

Als je de KI Pearl verkoopt hoeft er nog maar €88.450,- bij :o

Waarom, zou deTriangle niet zeer goed passen op  KI Pearl  (je zult verrast staan)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Bas Akkerman

Werd er ook nog gedemonstreerd met een meer betaalbare set? Of hebben ze alleen alles uit de kast gehaald om de luisteraar te imponeren? Dat laatste is gelukt als ik je zo lees.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: YamahaRXV op maart 10, 2012, 00:05:46
Net terug van een gezellig en ''luisterrijk'' avondje met de nodige genuttigde glazen wijn :P ;)
Mijn oren ''piepen'' nog aardig van de enorme geluidsdruk waarmee de demo ruimte gevuld werd.
De ''match'' Triangle Magellan Grand Concert-Accuphase bleek een (zeer) goede te zijn. Wat er ook afgespeeld werd, het klonk allemaal zeer goed naar mijn mening
Het laag strak en diep, het hoog zeer open en gedetailleerd zonder scherpe randjes en een stage en plaatsing waar je U tegen zegt.
Zelfs met een luisterpositie van minimaal 9 meter vanaf de speakers. Kost wat (€ 90.000....zucht), maar dan heb je ook wat  :P

Nog een aantal interessante gesprekken gehad met één van de mannen van Triangle France en markant persoon Paul H.
Wat voor mij interessant was, was de medeling van de Triangle medewerker dat er in Mei dit jaar een geheel nieuwe en sterk verbeterde Genese Quartet op de markt komt waar ze zeer hoge verwachtingen van hebben. Met name het veranderen van de tweeterconstructie en de toegepaste materialen en andere gebruikte materialen voor de mid en laagsectie weergevers zouden er voor gaan zorgen dat er een holografische weergave van zeer hoog niveau moet zijn. Veelbelovend dus,als ik de woorden van de sympathieke Triangle medewerker mag geloven.

Al met al een leuke,gezellige maar vooral ook informatieve avond 8)
Fijne avond zo te lezen Jan...Dat met die geluidsdruk, was dat niet té? Ik merk dat ik de laatste jaren vooral een "s avonds láát en vooral zacht luisteraar" ben geworden. Maw. luister jij altijd op hoger volume? want daarin verschillen sommige luidsrpekers nogal. Er zijn er die indien niet lekker opengeschroeft niet lekker loskomen, wel iets om mee te nemen in je overweging denk ik.....
Eb vwb die 88.450.....kun je de BMW misschien inruilen? :D

Theo.

Deleted Member 2

Citaat van: VANZOMERENG op maart 10, 2012, 07:58:50
Waarom, zou deTriangle niet zeer goed passen op  KI Pearl  (je zult verrast staan)
Omdat hij de versterker (de KI Pearl dus) inmiddels aan mij heeft verkocht. Jan heeft nog wel de cd-speler KI Pearl te koop en daar sloeg de opmerking op. ;D

Overigens past zijn nieuwe versterker ook prima bij de Triangle (verwacht ik). Maar de KI Pearl zou het beter doen. :-X

twani

En dit ga ik dus morgen plaatsen! Inmiddels toch wel een beetje benieuwd:

Deleted Member 2

Citaat van: twani op maart 10, 2012, 11:16:30
En dit ga ik dus morgen plaatsen! Inmiddels toch wel een beetje benieuwd:

Zie ik daar een X10 met dubbelglas? ;D

twani

Met kijkglas en ook geschikt voor "Onder013" water!  ;D

YamahaRXV

@Bas Akkerman  Bij deze demo ging het inderdaad alleen om de combi Accuphase en Triangle Magellan Grand Concert. Dat de set imponeerde was zeker het geval. :thumbs-up: ;D
In het verleden zijn er ook meerdere demo,s geweest met andere gecombineerde sets, en er zullen er nog meer volgen..... (zeg verder niets want ik mag hier geen reclame maken voor niet forum sponsors ;))


@Theo  Tja, het volume werd menig keren tot ongekende hoogte opgeschroefd door de heer Paul H(ifine) tijdens deze gezellige avond. ;)  Zeker toen er een stukje streaming audio te horen was van zijn eigen band O0
De discussie over ''de rel'' tussen Hifine en Audio Life er buiten houdende moet ik wel eerlijk zeggen dat je de beste man er goed bij kan hebben met zijn gezonde dosis humor en zijn karakteristieke houding. ;D
Zelf ben ik thuis ook niet zo,n enorme volume player; de soms spaarzame momenten die ik heb (Onder013 kent mijn situatie) om een lekker stukje muziek te draaien laten het ook niet altijd toe om hard te draaien. Daarbij zou ik het ook niet prettig vinden om speakers te bezitten die alleen bij luider volume kunnen laten horen wat ze kunnen.
Dit is idd. wel iets om zorgvuldig rekening mee te houden bij aankoop van evt. andere speakers.
Het grappige is dat ook dit onderwerp naar voren kwam in het interessante gesprek met de aanwezige medewerker van de Triangle fabriek. Verder ook nog gehad over de voor-en nadelen van een merk speakers waar ik stiekem ook nog wel een beetje verliefd op ben, en last but not least: welke merken versterkers matchen in het algemeen het best met Triangle ?
Dat Musical Fidelity (o.a. M6i :wub:)  genoemd werd bij de eerste 3 van het rijtje was wel een leuk gegeven. De persoon in kwestie wist toen nog niet met welke merken ik zelf thuis draai. ;)

@ Onder013  Dat de Marantz ook een goede ''match'' partner zou kunnen zijn met Triangle werd idd. ook aangegeven in het interessante gesprek wat ik had.
Ik begrijp uit jouw opmerking dat je nog erg tevreden ben met je aankoop ? ;) ;D

Als ik zou willen zou ik op korte termijn een setje Genese Quartet hier kunnen hebben staan om te proberen, maar er werd met klem geadviseerd om te wachten tot het nieuwe type in mei op de markt zal zijn en dit zeer de moeite van het geduld waard zou zijn. :angel:





Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2