A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: erik s. op februari  2, 2012, 10:22:54
de stands komen van W & M...  :devil:
wel ff vullen.
Ik weet het Erik, ik wilde het niet zelf vermelden op het forum. Ik vind namelijk dat jij als W&M dealer zélf de kans moest krijgen het aan te kondigen, dat leek mij wel zo netjes...
Ik ga natuurlijk niet over jouw bedrijfsvoering maar ik ben wel heel erg tevreden over "die verarbeitung" en de stabiliteit van de stands, een overweging waard voor je denk ik......Vooral de diversiteit aan hoogtes en de verkrijgbaarheid in 2 actuele kleurstellingen zijn natuurlijk prima.
Had ik het geweten dan had ik ze absoluut bij jou besteld, al waren ze dan misschien wat duurder maar forumsponsoren gaan vóór..... 

twani

Citaat van: garmtz op februari  2, 2012, 11:29:44
Vullen is leuk, maar vul ze niet top de nok toe... Net genoeg tot de pilaren hun 'ring' kwijt zijn. En liefst ook de speakers met Blu-tak op de hoekjes van de stand vastzetten en niet 'kaal' op de stands.

Maar gave foto's twani! Die horen thuis op het Harbeth forum... ;) Dik tapijt voor de set zou het geluid denk ik overigens wel ten goede komen...
Ik heb ze helemaal niet gevuld omdat de meningen daarover (voor zover ik heb gelezen) nogal uiteenlopen. Vwb. die "ring" in de buizen, die is er inderdaad Garmt, kwalijk?
Ik heb overigens 4 heel kleine stukjes dubbelzijdig kleeftape gebruikt...fout?
Ik heb mezelf wel al geregistreerd aldaar en zal ze inderdaad plaatsen, wat een actieve "Community" zeg........

PS, er ligt een kleed, alleen nét buiten beeld gebleven op de foto`s.......
Garmt, jij riep op een gegeven moment dat deze speakers "muzikaal like hell" zijn, ik had toen zoiets van wat bedoel je precies, kon me er geen voorstelling bij maken, nu weet ik het........ ;)

garmtz

Citaat van: twani op februari  2, 2012, 11:46:46
Ik heb ze helemaal niet gevuld omdat de meningen daarover (voor zover ik heb gelezen) nogal uiteenlopen. Vwb. die "ring" in de buizen, die is er inderdaad Garmt, kwalijk?

Ik denk dat je er inderdaad goed aan doet ze iets te vullen. Ergens tussen de 25-50% volgooien met vogelzand of rijst (laatste wordt aanbevolen door Noel van Skylan stands).

CitaatIk heb overigens 4 heel kleine stukjes dubbelzijdig kleeftape gebruikt...fout?

Niet fout, maar pas op voor je fineer (oplosmiddelen in de lijm!!) en Blu-Tak zal uiteindelijk veel beter hechten en een stijvere hechting vormen met de stand.

CitaatIk heb mezelf wel al geregistreerd aldaar en zal ze inderdaad plaatsen, wat een actieve "Community" zeg........

Ja, het is een klef zootje... ;)

CitaatPS, er ligt een kleed, alleen nét buiten beeld gebleven op de foto`s.......

Het gaat er niet zozeer om DAT er een kleed ligt, maar eerder dat het kleed de eerste orde reflecties van de speakers op de vloer (althans, voor hoog en mid-hoog) goed op kan vangen. Dat kan nu niet, omdat het kleed te ver van de speakers verwijderd is. De eerste orde reflectie zal namelijk vrij dicht voor de speaker op de grond plaatsvinden.

CitaatGarmt, jij riep op een gegeven moment dat deze speakers "muzikaal like hell" zijn, ik had toen zoiets van wat bedoel je precies, kon me er geen voorstelling bij maken, nu weet ik het........ ;)

:)   

AbZ

Citaat van: garmtz op februari  2, 2012, 13:01:30Het gaat er niet zozeer om DAT er een kleed ligt, maar eerder dat het kleed de eerste orde reflecties van de speakers op de vloer (althans, voor hoog en mid-hoog) goed op kan vangen. Dat kan nu niet, omdat het kleed te ver van de speakers verwijderd is. De eerste orde reflectie zal namelijk vrij dicht voor de speaker op de grond plaatsvinden.
De opmerkingen bij de start van het topic (oa van mij) komen hier een beetje terug.  Heb de von S daar gehoord en qua 'hardheid' viel dat imho reuze mee, maar die speakers zijn wat hoger (reflectie ligt dan ook verder).  Ik hoorde wel dat er ergens in die machtige bas iets teveel terugkwam, maar dat zal met de Harbeths weer minder opspelen gok ik.  Anyway het is niet moeilijk uitproberen hoeveel het scheelt.

Het gebruik van 'orde' (als in "eerste orde reflectie") ken ik overigens niet op deze manier.  Dacht dat reflecties alleen ordinaal werden benoemd.

twani

Mmmmm, meerdere stemmen voor het "kleed experiment" dus, zodra ik klaar ben met genieten ;D ga ik me daar eens tegenaan bemoeien denk ik zo.....

Gr.
Theo.

En rijst kopen dus ;D

Jumping Jack

Hmmm, een kleed kopen en rijst...
Ben ik de enige die deze link legt?

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

qinq

Loop je niet te hard van stapel, hij kent zijn speakers pas enkele weken.

Jumping Jack

Citaat van: qinq op februari  2, 2012, 15:30:32
Loop je niet te hard van stapel, hij kent zijn speakers pas enkele weken.

:D

ah bij celebrities gaat het wel vaker snel, en we kunnen niet ontkennen dat Twani hier een celebrity is...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ChrisV

Citaat van: twani op februari  2, 2012, 15:20:02
En rijst kopen dus ;D

Kattenkorrels (die hele fijnkorrelige, van klei) werkt (ook) prima. Is eerder ook gebruikt door Harbeth en Skylan bij demo's.

ChrisV

Citaat van: garmtz op februari  2, 2012, 13:01:30
Ja, het is een klef zootje... ;)

Naar verluidt omdat alle kritische geluiden verwijderd worden door de moderator op het Harbeth Forum.

twani

Citaat van: Jumping Jack op februari  2, 2012, 15:23:22
Hmmm, een kleed kopen en rijst...
Ben ik de enige die deze link legt?


Moet ik eerst scheiden van m`n huidige vrouw, even overleggen :D

Alex Groningen

Citaat van: twani op februari  2, 2012, 10:20:44
Alex, kom luisteren! bij mij zelfs aangesloten op je favoriete merk elektronica. De looks zijn in het "echhie" indrukwekkend door oa. de fabelachtige en fijnzinnige afwerking, bijna een natuurlijk product en zonder optische Gimmicks.
Vooral oude opnames worden met zoveel ambiance en sfeer weergegeven dat je jezelf bijna weer terug in de tijd waant, zeer byzonder.
Ik word, zoals velen onder ons, zeer snel verleid technisch te gaan luisteren, zeer irritant en vermoeiend, absoluut een vorm van onrust is dat. Met de Harbeth`s is dat echt over! Nogmaals wil ik je van harte uitnodigen, je bent immer welkom!
En Alex, die stands zijn van zeer hoogwaardige kwaliteit, verkrijgbaar in zwart en zilver, in diverse hoogtes en zijn NIET duur! 

Ik zou zeker wel eens een keer bij je langs willen komen om de combi MF en Harbeth te beluisteren. Eén ding is voor mij zeker de MF gaat hier de deur niet meer uit, maar wist nooit dat het tussen beide merken een mooie match zou zijn. Die keren dat ik ze beluisterd heb was het altijd met andere merken dan MF dus vandaar dat ik ook wel twijfelde of dit goed zou gaan met MF. Maar als ik jouw verhaal zo lees ben je meer dan tevreden.

Meestal zie ik Harbeth staan op een soort van ouderwets ietswat hoog tafeltje, maar vind dat niks. Bij jou vind ik de stands zeer geslaagd onder de Harbeth luidsprekers. En het leuke is inderdaad dat ze te koop zijn bij een forum sponsor, mijn hele set wat hier staat komt van forum sponsors.

Alex Groningen

Citaat van: Kingpin op februari  2, 2012, 08:53:27
Wel heel anders dan de Ushers!

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar hoe gek het ook klinkt, beide spreken me erg aan ondanks de grote verschillen.

twani

Je hebt toch nog niet definitief  iets besteld Alex? Zo niet MOET je eerst nog maar eens komen luisteren, desnoods neem je dat KW monster van je mee....zolang je maar niet met een AMS 100 aankomt.. :D

twani

Citaat van: Jumping Jack op februari  2, 2012, 15:31:39
:D

ah bij celebrities gaat het wel vaker snel, en we kunnen niet ontkennen dat Twani hier een celebrity is...
En dat terwijl ik daar nou juist niet op uit ben :D it`s the passion for music...............(en vriendschap natuurlijk, er is al zoveel gezeik in de wereld en daar kots ik van)

Alex Groningen

Citaat van: twani op februari  2, 2012, 18:39:59
Je hebt toch nog niet definitief  iets besteld Alex? Zo niet MOET je eerst nog maar eens komen luisteren, desnoods neem je dat KW monster van je mee....zolang je maar niet met een AMS 100 aankomt.. :D

Ik heb nog helemaal niets besteld. Mijn volgende aankoop moet ik ook echt 100% achter staan. Nu weet ik niet precies waar je woont, maar als het niet al te ver is moeten we zeker even wat gaan afspreken.

En wees maar niet bang dat ik met de AMS aankom, die is als ik het goed heb bijna niet te betalen.

twani

Citaat van: Alex Groningen op februari  2, 2012, 18:59:06
Ik heb nog helemaal niets besteld. Mijn volgende aankoop moet ik ook echt 100% achter staan. Nu weet ik niet precies waar je woont, maar als het niet al te ver is moeten we zeker even wat gaan afspreken.

En wees maar niet bang dat ik met de AMS aankom, die is als ik het goed heb bijna niet te betalen.
Stel nu dat ik net als jij m`n woonplaats in m`n forumnaam zou verwerken zou daar hebben gestaan:
"Twani Zandvoort"  :D :D pff dat valt niet mee hoor ik je al denken........

twani

Overigens kun je bij ons zomers wel geregeld flink wat stereo apparatuur in het wild tegenkomen, vaak nog zónder de stofkappen ook :D

Alex Groningen

Citaat van: twani op februari  2, 2012, 19:47:12
Stel nu dat ik net als jij m`n woonplaats in m`n forumnaam zou verwerken zou daar hebben gestaan:
"Twani Zandvoort"  :D :D pff dat valt niet mee hoor ik je al denken........

Oei, das een end hier vandaan.

Citaat van: twani op februari  2, 2012, 19:58:45
Overigens kun je bij ons zomers wel geregeld flink wat stereo apparatuur in het wild tegenkomen, vaak nog zónder de stofkappen ook :D

Al breng je me zo wel weer aan het twijfelen. :D

AbZ

Citaat van: ChrisV op februari  2, 2012, 15:46:34
Kattenkorrels (die hele fijnkorrelige, van klei) werkt (ook) prima. Is eerder ook gebruikt door Harbeth en Skylan bij demo's.
Misschien wel een goed idee, gezien het gezeik over de stands.

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op februari  2, 2012, 22:09:33
Vuurgedroogd zand werkt ook goed ;)
Speelt `t MF koppel al Jan, en je showtopic? ga je dat nog doen?

YamahaRXV

Citaat van: twani op februari  2, 2012, 22:29:19
Speelt `t MF koppel al Jan, en je showtopic? ga je dat nog doen?

Nee,helaas nog niet..... Versterker is vorige week besteld,maar heb nog geen bericht gehad dat hij binnen zou zijn. Wil hem toch echt wel hebben voor het weekend  :-X
Zodra het MF koppel speelt zal ik een eerste impressie plaatsen ;) De MF Clic is al niet al te groot,maar nu is het helemaal een klein dingetje zonder een dikke versterker aan zijn zijde.... :-X
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op februari  2, 2012, 22:53:23
Nee,helaas nog niet..... Versterker is vorige week besteld,maar heb nog geen bericht gehad dat hij binnen zou zijn. Wil hem toch echt wel hebben voor het weekend  :-X
Zodra het MF koppel speelt zal ik een eerste impressie plaatsen ;) De MF Clic is al niet al te groot,maar nu is het helemaal een klein dingetje zonder een dikke versterker aan zijn zijde.... :-X
Maar de Clic speelt al wel Jan? hoe bedien jij `m?

Deleted Member 2

Mooi om je enthousiasme over je set en met name de luidsprekers hier te lezen. Vind je dat de Clic een zodanig kwalitatieve bron is dat je de Harbeth's goed tot hun recht komen? Ik vraag dit omdat ik geïnteresseerd ben ik de Clic als vervanger voor de Touch met Musical Fidelity XDac V3. De M1 Dac (zoals die in de Clic zit) is welliswaar van een hoger niveau dan de XDac V3 maar het is nou ook weer niet een wereld van verschil. Dus dan zou de streamer van de Clic het verschil moeten maken ten opzichte van de Touch. Heb jij bijvoorbeeld ervaring met de Touch en een Dac zoals de Metrum Octave?
wat kan het maken van keuzes toch lastig en tegelijkertijd ook weer leuk zijn...... :lookaround: