A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: Xander32 op januari 27, 2012, 21:01:34
Mooie speakers maar wel errrug pittig in het hoog (!). Dat vereist een zorgvuldige match betreft de overige componenten, waarvan de ruimte/akoestiek de grootste is ...
Dan heb ik het getroffen denk ik, net als de nieuwe Musical Fidelity versterker spelen de Harbeth`s (letterlijk) koud uit de doos de sterren van de hemel, gelukkig maar want ik ben serieus allergisch voor harde S klanken en een onderkoeld geluid, neen..... rijk, rond ,warm, sfeervol, toch detailrijk, maar bovenal muziekaal.......man wat is dit genieten..... Tranen trekkend is het ;D

R


YamahaRXV

Citaat van: twani op januari 27, 2012, 21:19:19
Dan heb ik het getroffen denk ik, net als de nieuwe Musical Fidelity versterker spelen de Harbeth`s (letterlijk) koud uit de doos de sterren van de hemel, gelukkig maar want ik ben serieus allergisch voor harde S klanken en een onderkoeld geluid, neen..... rijk, rond ,warm, sfeervol, toch detailrijk, maar bovenal muziekaal.......man wat is dit genieten..... Tranen trekkend is het ;D

@twani  Gefeliciteerd met je mooie set, ziet er toppie uit :worship:
Aan je reactie te lezen ben je dik tevreden.... :clapping:

Veel plezier nog met de set.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Tof dat je zo aan het genieten bent! Zodra ik wat meer tijd heb, ga ik zeker ook eens naar de SHL's luisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op januari 27, 2012, 21:38:40
Tof dat je zo aan het genieten bent! Zodra ik wat meer tijd heb, ga ik zeker ook eens naar de SHL's luisteren.
Zonder dralen zeg ik: Doen! 

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op januari 27, 2012, 21:01:34
Mooie speakers maar wel errrug pittig in het hoog (!). Dat vereist een zorgvuldige match betreft de overige componenten, waarvan de ruimte/akoestiek de grootste is ...

Aha,dat verklaart je reactie dus....
De normale versie van de Focal Chorus 826 kan soms (i.c.m. kille transparante versterkers/bronnen) idd. pittig klinken in het hoog.
De W versie heeft andere speaker elementen (ook te vinden in de duurdere Utopia lijn) en ook een andere filtering dan de normale versie en is in mijn optiek een compleet andere speaker qua klank.

Je zou Onder013 kunnen vragen wat hij er van vond (heeft m.i. ook een goed ''analytisch'' gehoor en een aardige aanwezige ervaring ;)) na het beluisteren van de Focal/Marantz combi bij mij.
Heb gisteren avond nog wat super audio cd,s en een paar Stockfish recordings gehoord en dat klonk toch wel erg lekker :angel:
Mijn ex Audio Physic Spark 5 die vond ik pas tegen het errrug pittig hoog aan zitten.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Xander32 op januari 27, 2012, 21:05:36
Mooie combi dus! Gefeli! De looks van Harbeth hebben niet mijn voorkeur, echter lees ik steevast dat diens prestaties deze ruimschoots compenseert.
Xander, ik begrijp jouw reserves aangaande het uiterlijk van de Harbeth`s. Echter nu ik ze in huis heb kan ik eigenlijk alleen maar zeggen dat ze van betoverende schoonheid zijn door oa.: Hun zeer neutrale voorkomen, de wonderschone afwerking, het Eucalypyus fineer (wat een fraaie masering), dit ruikt zelfs naar echt hout!
Kom eens kijken en luisteren! zeer zeer de moeite waard.......  

Groet,
Theo


Xander32

Citaat van: YamahaRXV op januari 27, 2012, 22:06:53
Aha,dat verklaart je reactie dus....
De normale versie van de Focal Chorus 826 kan soms (i.c.m. kille transparante versterkers/bronnen) idd. pittig klinken in het hoog.
De W versie heeft andere speaker elementen (ook te vinden in de duurdere Utopia lijn) en ook een andere filtering dan de normale versie en is in mijn optiek een compleet andere speaker qua klank.

Je zou Onder013 kunnen vragen wat hij er van vond (heeft m.i. ook een goed ''analytisch'' gehoor en een aardige aanwezige ervaring ;)) na het beluisteren van de Focal/Marantz combi bij mij.
Heb gisteren avond nog wat super audio cd,s en een paar Stockfish recordings gehoord en dat klonk toch wel erg lekker :angel:
Mijn ex Audio Physic Spark 5 die vond ik pas tegen het errrug pittig hoog aan zitten.

De 826 W heeft de W-mid/bass drivers uit een duurdere serie, echter, de tweeter (alu-magnesium legering)welke verantwoordelijk is voor het pittige hoog is identiek aan die van z`n V-broer  ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: twani op januari 27, 2012, 21:19:19
Dan heb ik het getroffen denk ik, net als de nieuwe Musical Fidelity versterker spelen de Harbeth`s (letterlijk) koud uit de doos de sterren van de hemel, gelukkig maar want ik ben serieus allergisch voor harde S klanken en een onderkoeld geluid, neen..... rijk, rond ,warm, sfeervol, toch detailrijk, maar bovenal muziekaal.......man wat is dit genieten..... Tranen trekkend is het ;D
Ik ga dit jaar ook zeker een keer naar Harbeth speakers luisteren bij een van onze forumsponsoren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bmateijsen


tompj

Citaat van: twani op januari 27, 2012, 21:19:19
Dan heb ik het getroffen denk ik, net als de nieuwe Musical Fidelity versterker spelen de Harbeth`s (letterlijk) koud uit de doos de sterren van de hemel, gelukkig maar want ik ben serieus allergisch voor harde S klanken en een onderkoeld geluid, neen..... rijk, rond ,warm, sfeervol, toch detailrijk, maar bovenal muziekaal.......man wat is dit genieten..... Tranen trekkend is het ;D

Heel gaaf! Echt speakers waar ik ook mee zou kunnen leven, zeker weten. Heb dezelfde allegieën als jij denk ik. Dit zijn nou eens speakers die hun prijs dubbel en dwars waard zijn. Spelen naar mijn smaak mooier dan heel veel hele dure jongens. En ik vind ze ook gewoon mooi om te zien. Gefeliciteerd!
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: bmateijsen op januari 28, 2012, 16:12:05
Cool! Nu nog wachten op de stands ;D
Tja Bjorn, wat een "bagger opstelling " zo hé ;D  Maar man.... wat hebben jullie mij blij gemaakt. En dat is dan ook gelijk de laatste keer dat ik het hier op het forum roep, mijn gekwijl wordt bijna ongeloofwaardig :D

YamahaRXV

Ondanks dat het een korte luistersessie betrof kan ik wel zeggen dat ik de MF M1 Clic netwerkspeler een zeer goed klinkende streamer vind en aangenaam verrast ben. 8)
Installeren in mijn netwerk was werkelijk een fluitje van een cent, voordat ik het goed en wel door had was mijn nas met twonkey server al gevonden door de Clic,top :worship:

Het klankbeeld wat de M1 Clic laat horen kan ik beschrijven als: vloeiend,enigzins warm met veel detail en een strakke laagweergave.
Wat opvalt is het feit dat als de M1 Clic als streamer en voorversterker  ingezet wordt hij een klankbeeld laat horen met nog meer body,meer en strakker laag,en een (nog) beter stereobeeld dan wanneer gebruikt als alleen streaming bron met de ''fixed'' uitgang.
Deze verschillen kwamen naar voren nadat ik de pre out uitgang van de Clic linkte met de P direkt ingang (eindversterker functie) van mijn inmiddels ex. Marantz PM KI Pearl versterker.
De constatering van hifi.nl recensent Max Delissen omtrent het goede presteren van de M1 Clic als voorversterker kan ik dus helemaal beamen.

@twani  Je zou dit eens moeten proberen op je nieuwe M6i, ben echt benieuwd of mijn ervaringen ook van toepassing kunnen zijn op de M1 Clic / M6i combi.
Kwestie van je interlink aan de pre out van de Clic koppelen en aan de versterkerzijde aan de Aux/HT ingang van de M6i. Alleen niet vergeten de schakelaar aan de achterzijde op HT te zetten; de M6i werkt dan als dual mono eindversterker en het volume dient dan uiteraard op de Clic geregeld te worden.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Bij deze geen forumlid meer! voor uitleg graag een PM naar Blue Eyes...

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari 30, 2012, 20:58:06
Bij deze geen forumlid meer! voor uitleg graag een PM naar Blue Eyes...

??? ??? Whats up...?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

blue-eyes

#165
Hierbij direct een uitleg:

Kinderachtig gedrag in het topic van Frank2. Waarschuwing gegeven.
Twani is het daar niet mee eens, zijn goed recht, maar ook de mijne om de waarschuwing te geven (ook nog overleg gehad met mede moderators).

Wellicht de verkeerde grap, in het verkeerde topic op het verkeerde moment. Er is een waarschuwing gegeven, niets meer, niets minder.
Hoe daar mee om te gaan is aan Twani, niet aan mij.


Wat mij betreft is vertrekken een verkeerde conclusie, maar dat is aan Twani zelf. Met een waarschuwing vergaat niet de wereld.
Kortom, jammer als je weggaat, maar dat is zoals gezegd aan je zelf.
In dezelfde posting ook B. een waarschuwing gegeven, met B. ben ik gewoon weer verder mee aan het posten, gewoon over andere zaken, waarschuwing begrepen, over tot de orde van de dag.


-----
Verder graag on topic, topic is hier niet voor bedoeld, maar deze vraag vroeg om een antwoord.
Verdere opmerkingen worden verwijderd, Twani heeft een PM verstuurd, die ik heb beantwoord.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

YamahaRXV

Citaat van: Blue-Eyes op januari 30, 2012, 21:04:43
Hierbij direct een uitleg:

Kinderachtig gedrag in het topic van Frank2. Waarschuwing gegeven.
Twani is het daar niet mee eens, zijn goed recht, maar ook de mijne om de waarschuwing te geven (ook nog overleg gehad met mede moderators).

Wellicht de verkeerde grap, in het verkeerde topic op het verkeerde moment. Er is een waarschuwing gegeven, niet meer.
Hoe daar mee om te gaan is aan Twani, niet aan mij.


Wat mij betreft is vertrekken een verkeerde conclusie, maar dat is aan Twani zelf. Met een waarschuwing vergaat niet de wereld.
Kortom, jammer als je weggaat, maar dat is zoals gezegd aan je zelf.
In dezelfde posting ook B. een waarschuwing gegeven, met B. ben ik gewoon weer verder mee aan het posten, gewoon over andere zaken, waarschuwing begrepen, over tot de orde van de dag.


-----
Verder graag on topic, topic is hier niet voor bedoeld, maar deze vraag vroeg om een antwoord.
Verdere opmerkingen worden verwijderd, Twani heeft een PM verstuurd, die ik heb beantwoord.

Okay,duidelijk nu  :dry:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Criterionlover


TS is toch Twani ?
T+A ; Sonos

AbZ

twani, geniet lekker van je nieuwe speakers en vast&zeker tot ziens!   :coffee:

twani

#169
Citaat van: AbZ op januari 30, 2012, 22:59:32
twani, geniet lekker van je nieuwe speakers en vast&zeker tot ziens!   :coffee:
Ik laat me niet op dezelfde hoop vegen als een aantal gekende ""trollers" hier, dus ja wat dan he....Los daarvan Ab...ben jij immer welkom bij mij ;)

AbZ

#170
Citaat van: twani op januari 30, 2012, 23:07:50
Ik laat me niet op dezelfde hoop vegen als een aantal gekende ""trollers" hier, dus ja wat dan he....Los daarvan Ab...ben jij immer welkom bij mij ;)
Meeste ergernissen hier zijn storm in een glas water he en zoniet, dan kan het nog steeds gewoon overwaaien als je het geheel niet overmatig serieus gaat nemen.  Dat komt dus vast wel goed, want volgens mijn metingen heb je gemiddeld namelijk een significant goed humeur.

Dank voor staande uitnodiging  :worship:  Gaat lukken!  :coffee:

peterrr

Komop Theo, we vliegen allemaal wel eens uit de bocht!

Ga even genieten ( van je gave set )en het laten zakken, daarna gewoon weer verder!
We zijn allemaal net mensen.  ;D

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Alex Groningen

Citaat van: twani op januari 12, 2012, 20:28:35
Is eigenlijk ook wat als je actief lid bent van dit forum, kun je niet eens onopgemerkt verdwijnen ;D


En nu zelf ook niet in één keer verdwijnen hè. ;) Denk er gewoon even goed over na voordat je het forum de rug toekeert.

twani

Ik vond het een nogal frontale aanval van Eisse, maar goed, ook hij is maar een mens en kan dus dezelfde (moments en stemmingsafhankelijke) inschattingsfouten maken als ik zelf doe, we hadden samen een minder moment zullen we maar zeggen
Blijf er wel moeite mee houden dat er één "specifiek topic" is waar je beter niét kunt komen als je niet alleen maar met de wind méé praat danwel een grapje maakt.
Ik ben er al wel weer doorheen en was volgens velen toch al aan een nieuwe Topic titel toe vanwege m`n nieuwe speakers.
Morgen maar nieuwe foto`s plaatsen want ik wil graag m`n enthousiastme over m`n nieuwe set blijven delen.

Groet,
Theo

AbZ