Op weg naar een dedicated HT voor Softpower.... Deel 1 Missie Geslaagd!

Gestart door Softpower, juni 10, 2011, 21:55:27

Vorige topic - Volgende topic

Softpower

Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

HTip

Citaat van: Softpower op juli 15, 2011, 14:45:32
dank het inpassen in het interieur was een uitdaging omdat voor mij geluid op 1 staat... als je het dan ook nog zo geregeld krijgt dat het ook nog erg mooi integreert in onze woonkamer dan is het eerste deel van de missie geslaagd...  :clapping:
Zeker weten! Je witte speakers zijn overigens wel prachtig, maar niet echt geschikt voor een dedicated HT i.v.m. lichtreflectie op je beeld. Maar dat is iets voor later... :D

Citeer
Ik kom zeker bij je voor vragen over het inrichten van een dedicated HT als het zo ver is.. We zijn nu in de slag met architecten/budgetten/gemeente om te kijken wat er allemaal mogelijk is qua bouwen/verbouwen.. We hopen dat de gemeente mee wil werken aan een onderkeldering van de schuur. Dat zou alles mogelijk maken (HT-ruimte en wijnkelder 8) )
Ik zie je vragen t.z.t. wel verschijnen ;)

Leuk dat je nu al zo kan genieten van je set. Tron is een prima film voor het inwijden. Tijdens een M&G is dat de hoofdfilm geweest en dat was een waar spektakel. Is maar goed dat we vrijstaand wonen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Mooi topic. Dikke upgrades gedaan  ... en wat er qua upgrades nog op de planning staat :blink:.
Set ziet er mooi uit zo in het wit. De combinatie van B&W met Classe zal ongetwijfeld fantastisch klinken.

Ik hoop voor je dat je goedkeuring krijgt van de gemeente om je HT te bouwen. Zo te lezen ben je wel iemand die het groots aanpakt, hou ik van!  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Softpower

Citaat van: HTip op juli 20, 2011, 08:43:55
Zeker weten! Je witte speakers zijn overigens wel prachtig, maar niet echt geschikt voor een dedicated HT i.v.m. lichtreflectie op je beeld. Maar dat is iets voor later... :D
Ik zie je vragen t.z.t. wel verschijnen ;)

Leuk dat je nu al zo kan genieten van je set. Tron is een prima film voor het inwijden. Tijdens een M&G is dat de hoofdfilm geweest en dat was een waar spektakel. Is maar goed dat we vrijstaand wonen :D

Wij wonen ook vrijstaand :D :D

buren buren hoezo buren... :clapping: :pompom:

Moet alleen soms de kleine uit logeren sturen ;)

En het klopt wit is daar minder handig voor. Ik denk alleen dat ze daar niet gaan eindigen. Althans ik denk dat ze mooi in de woonkamer blijven.. En dat ik in de ht het anders ga oplossen... Ze zullen zeker niet als fronts worden ingezet... En als ze achter de projector staan heb je ook minder last van reflecties... Ik heb ze nu met de tv (zit spiegelende glasplaat voor) niet... Nu weet ik dat dat met een proector nog net wat anders is...
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Softpower

Citaat van: high-q op juli 20, 2011, 09:00:15
Mooi topic. Dikke upgrades gedaan  ... en wat er qua upgrades nog op de planning staat :blink:.
Set ziet er mooi uit zo in het wit. De combinatie van B&W met Classe zal ongetwijfeld fantastisch klinken.

Ik hoop voor je dat je goedkeuring krijgt van de gemeente om je HT te bouwen. Zo te lezen ben je wel iemand die het groots aanpakt, hou ik van!  :D

Yep wat er in de planning staat is erg dik.. Maar daar gaat wel weer even een periode overheen voordat ik alles bij elkaar gespaard heb.. Ik heb geen geldboom in de tuin... Maar goed het hoeft morgen ook niet af.. De dedicated ht wordt meerjaren plan... Dat is ook wel de uitdaging..
Pana 42VT30E

high-q

Citaat van: Softpower op juli 20, 2011, 21:26:09
Yep wat er in de planning staat is erg dik.. Maar daar gaat wel weer even een periode overheen voordat ik alles bij elkaar gespaard heb.. Ik heb geen geldboom in de tuin... Maar goed het hoeft morgen ook niet af.. De dedicated ht wordt meerjaren plan... Dat is ook wel de uitdaging..

Trust me, time flies en die dedicated ruimte komt er ook wel eerder dan je denkt. Ik had ook niet verwacht dat ik er binnen 3 jaar na aankoop van de woning aan zou beginnen  ;)
Vrijstaand rules, lekker op "referentie niveau" kunnen draaien  :headbanging:

Afgelopen zondag Source Code gekeken, waar ook een mooie soundtrack (mooie muziek en effecten) in zit. Zeker een aanrader! Was ook blij dat ik hem niet zachter hoefde te zetten  :happy:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Softpower

Citaat van: high-q op juli 20, 2011, 21:57:41
Trust me, time flies en die dedicated ruimte komt er ook wel eerder dan je denkt. Ik had ook niet verwacht dat ik er binnen 3 jaar na aankoop van de woning aan zou beginnen  ;)
Vrijstaand rules, lekker op "referentie niveau" kunnen draaien  :headbanging:

Afgelopen zondag Source Code gekeken, waar ook een mooie soundtrack (mooie muziek en effecten) in zit. Zeker een aanrader! Was ook blij dat ik hem niet zachter hoefde te zetten  :happy:

Source code Zie ik nu al meermalen terugkomen.. Even aan mijn lijstje toevoegen...
Pana 42VT30E

Softpower

even kleine update..

de cm enter is vervangen door een nieuwe. het frontje zat verkeerd om en was ook niet anders te plaatsen. de magneten in de speaker zaten op de verkeerde plek. dus vervangen. heb een zwart frontje besteld voor de CMC. de witte wordt standaard geleverd met grijs. daar de rest wit met zwart is, is zwart wel zo mooi. dus die komt binnenkort. net als de muurbeugels voor de 805's. 16 september  is het normaal gesproken af. dan is alles ingeregeld/ingespeeld.

de oude Sony tv hangt nu boven op de slaapkamer. dus daar zou ik ook hT kunnen maken maar ik denk dat ik dan voortaan alleen slaap ;) . boven ook nog 5.1 oid is thuis onbespreekbaar :D foto volgt wel met update van de HT in de woonkamer.

ik ben nog een beetje zoekende naar de juiste plek voor de sub.. ik heb het liefst dat ie in stereo meespeelt maar dan is de plek waar ie nu staat niet goed.. de reflecties via de muren zorgen ervoor dat je hoort waar ie staat met muziek en dat is niet handig. dus staat ie nu uit met stereo afspelen. als de speakers hangen dan ga ik op dat moment wel op zoek naar goede plek... nu kunnen de 805di voldoende laag aan maar toch is het een verbetering..
Pana 42VT30E

HTip

Plaats van de sub is niet zo eenvoudig te bepalen. Het kan wel eens zo zijn dat je hem helemaal niet wil waar die het beste klinkt. Echter als je hem kan plaatsen, dan kan dat ook aan de instellingen (fase, volume, etc.) liggen. Heb je de sub ontkoppeld van of gekoppeld aan de vloer?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Softpower

Citaat van: HTip op september  5, 2011, 17:24:53
Plaats van de sub is niet zo eenvoudig te bepalen. Het kan wel eens zo zijn dat je hem helemaal niet wil waar die het beste klinkt. Echter als je hem kan plaatsen, dan kan dat ook aan de instellingen (fase, volume, etc.) liggen. Heb je de sub ontkoppeld van of gekoppeld aan de vloer?

op dit moment nog niet ontkoppeld... maar dat is bij een pv1 a niet zo mooi, b volgens mij niet nodig en c dat gaat echt niet lukken..

ik heb al geëxperimenteerd met volume en cross over...  volume gaat iets terug bij stereo cross over op zo'n 65 hz... fase nog niet... maar ga eerst kijken naar de positie... iets draaien en wat naar voren halen zou al heel veel kunnen schelen. als mede aan de andere kant van het meubel plaatsen.. daar ga ik pas mee aan de slag als de speakers hun definitieve plek hebben..

over fase wat zou dat kunnen uitmaken? dat de fase verschilt van de versterker? en wat levert dat me dan op.. overigens was de fase van de cdp300 anders dan die van de ssp800. de 800 stond op inverted.. dus maar even stekker omgedraaid.. dus wie weet klinkt de sub nu ook beter.. heb dat nog niet kunnen checken omdat ik dat echt net voor mijn vertrek geregeld heb. einde van de week weer thuis. dan eens luisteren of ik verschil hoor...
Pana 42VT30E

HTip

Positie moet je inderdaad mee beginnen. Er is een manier om erachter te komen. Je zet de sub op de luisterpositie en kruipt langs de muren met de oor op de grond. Waar de sub het beste klinkt is de beste positie. Moet je wel een filmpje van maken en hier posten :D

Met fase kan je sub integreren in je geluidsbeeld. Het is niet eenvoudig, maar het kan. Vroeger de tip gekregen met het begin van Michael Jackson - The way you make me feel. Dat basloopje mag je niet kunnen plaatsen.

Ontkoppelen kan op verschillende manieren. Ik kan me voorstellen dat een Gramma/SubDude onder een witte sub niet echt uitziet, maar er zijn nog meer dempende materialen.
Showcase - Topic

Softpower

Citaat van: HTip op september  5, 2011, 18:40:59
Positie moet je inderdaad mee beginnen. Er is een manier om erachter te komen. Je zet de sub op de luisterpositie en kruipt langs de muren met de oor op de grond. Waar de sub het beste klinkt is de beste positie. Moet je wel een filmpje van maken en hier posten :D

Met fase kan je sub integreren in je geluidsbeeld. Het is niet eenvoudig, maar het kan. Vroeger de tip gekregen met het begin van Michael Jackson - The way you make me feel. Dat basloopje mag je niet kunnen plaatsen.

Ontkoppelen kan op verschillende manieren. Ik kan me voorstellen dat een Gramma/SubDude onder een witte sub niet echt uitziet, maar er zijn nog meer dempende materialen.

Als ik zo over de grond kruip dan zal mijn vriendin wel filmpje plaatsen denk ik en daarna me op laten nemen ;)

Dat me dat basloopje ga ik uitproberen.

Iemand ideeën om n pv1 te ontkoppelen? Ik dacht eigenlijk dat ie dat al was door de vorm en ophanging. Maar kan me vergissen.
Pana 42VT30E

Maximus_Aurelius

Citaat van: Softpower op september  5, 2011, 20:02:42
Als ik zo over de grond kruip dan zal mijn vriendin wel filmpje plaatsen denk ik en daarna me op laten nemen ;)

Dat me dat basloopje ga ik uitproberen.

Iemand ideeën om n pv1 te ontkoppelen? Ik dacht eigenlijk dat ie dat al was door de vorm en ophanging. Maar kan me vergissen.

Idee voor te ontkoppelen. Valhalla Technology. Dit merk is te krijgen bij Hifi Supply en is helemaal niet duur. Ik heb de VT15 dempers eronder.(4 stuks) ik had ze nog liggen en ik dacht van beter proberen dan stof happen. Ik vind het goed werken.
Je krijgt ze met 8 stuks ;). VT heeft ook aparte voor subwoofers en dit is  type 25 en zijn per 4.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Softpower

Citaat van: Maximus_Aurelius op september  5, 2011, 20:57:31
Idee voor te ontkoppelen. Valhalla Technology. Dit merk is te krijgen bij Hifi Supply en is helemaal niet duur. Ik heb de VT15 dempers eronder.(4 stuks) ik had ze nog liggen en ik dacht van beter proberen dan stof happen. Ik vind het goed werken.
Je krijgt ze met 8 stuks ;). VT heeft ook aparte voor subwoofers en dit is  type 25 en zijn per 4.

Thanks ga daar eens neuzen... Nuenen is redelijk in de buurt.. Ben zeer regelmatig op onze vestiging in Ehvn.. Dus dan is het om de hoek...
Pana 42VT30E

Softpower

Net 2e config aangemaakt met crossover instellingen zowel op sub als ssp.. Dat klnkt erg goed... Kan nu dus snel switchen tussen fullrange zonder sub en crossover met sub... Ga dat nu verder uitwerken. Voor nu klinkt crossovered stereo top!

Ik ga nog wel even spelen met de distance van sub in de full range setup bij 5.1 geluid over het lfe kanaal..

Heb de sub ook iets gedraaid en nu lijkt het wel veel beter.. Moet daar nog wel even mee spelen en draaien totdat ie echt naar mijn zin staat.. Ga m ook nog even op andere plaatsen zetten maar daar heb ik nu ff geen tijd voor.. Van de week weer..
Pana 42VT30E

Softpower

De volledige setup is klaar!! Ik zal snel nog wat foto's maken maar speakers hangen nu aan de muur, stands zijn weg.. Alles is ingeregeld en ingespeeld! Nu bijna top genieten. Ben met de fijnafstelling van de sub bezig (op gehoor) ik ben er bijna. Waarschijnlijk wat demping eronder, maar ben nog niet uit hoe.. Door de sub 45 graden te draaien lijkt ie ineens stuk beter te staan. Cross over op 80hz zit ook goed in de richting met de fronts op small.... Moet nog paar films beluisteren en wat verschillende muziek horen.

Maar kan mooi tijdens spelen wisselen van setup waardoor ik bij stereo snel met en zonder sub kan spelen.

Nu nog even de bubble controleren en misschien afstanden tot speakers iets aanpassen..

Maar ik ben erg blij hoe het geworden is!
Pana 42VT30E

HTip

Wat goed! Plaatsing en afstelling van de sub is echt niet eenvoudig. Dus als je nu tevreden bent, complimenten! :thumbs-up:
Showcase - Topic

Martijnst1990

Goed om te horen, heerlijk is dat om voor het eerst echt goed te kunnen genieten van je set!  8)

Ben heel benieuwd naar je foto's!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Gaeje

vloekt het geluid van de fronts naar de center niet te hard? is het verschil niet te groot?

Softpower

Citaat van: Gaeje op januari  4, 2012, 00:08:34
vloekt het geluid van de fronts naar de center niet te hard? is het verschil niet te groot?

Nee dat gaat boven verwachting goed... Die cm center integreert erg mooi...

En met veel stereo muziek en filmmateriaal (spraak veelal via center) ligt het toch net weer anders.. Maar eerlijk gezegd valt het me 200% mee. Ik kan hier gewoon geen andere center plaatsen dus het was sowieso een compromis.. Maar 1 dat voor mij goed uitpakt...
Pana 42VT30E

W.Otter

prachtige set zo in het wit! ziet er gelikt uit :) ook die 805's! dat meubel en je sub matchen.. kortom goed overnagedacht?!!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Softpower

Citaat van: W.Otter op mei 16, 2012, 08:42:14
prachtige set zo in het wit! ziet er gelikt uit :) ook die 805's! dat meubel en je sub matchen.. kortom goed overnagedacht?!!

Dank!

Zekers over nagedacht! Maar goed meubel was er al...

De WAF speelt hier wel een grote rol in ;) want anders kwamen de 805's er niet in.... Dus dan op speciale bestalleing witte 805di's...
Pana 42VT30E

W.Otter

erg mooi allemaal! tja vrouwen... ik snap niet dat ze die 'kuif' (zo noemt de vrouw het) niet mooi vinden. ik vind het de 800 serie een van de mooiste speakers. maar goed, of je vind ze fantastisch, of je vind ze lelijk. denk niet dat er een tussenweg is  ;)

blij met de pv1?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Softpower

Yep blij met de pv1..

Heeft voor woonkamer genoeg punch en mooie strakke bas in stereo..

De nieuwe versie schijnt beter te zijn.. Maar die hebik nog niet gehoord..

Als ik naar dedicated ruimte ga komt er wel een andere...

Maar voor nu ben ik zeer tevreden.. Kijk t kan altijd beter maar dat kan ik nu niet kwijt..

Ik hoop voor september beetje duidelijkheid te hebben over de verbouwing... Want als dat doorgaat dan komt er een dedicated HT-ruimte...

Pana 42VT30E