Op weg naar een dedicated HT voor Softpower.... Deel 1 Missie Geslaagd!

Gestart door Softpower, juni 10, 2011, 21:55:27

Vorige topic - Volgende topic

Softpower

Al vanaf de eerste keer dat ik als jongen alleen naar de bioscoop wil ik een bioscoop voor mezelf. Nu is dat niet zo maar 1,2,3 te realiseren dus tja dat blijft het bij dromen. Tijdens mijn studententijd ging ik wekelijks naar de film en bleef de droom spelen. De eerste stap is dan een set in je studentenhuis realiseren en als het daarbij zou blijven is het natuurlijk ook goed. Dus vele uren bijgewerkt toen ik met een grote zak met geld zo'n 15 jaar terug op pad ging voor een 5.1 set plus tv. Na veel luisteren en shoppen kwam ik thuis met het volgende:

Sony KV-32FD1 Wega (flat crt)
Yamaha RX-2095RDS
Yamaha DVD-796
Yamaha CDX-593 Pro-Bit
B&W 603 Front
B&W CC1 Center
B&W 601 Rear

Ik heb toen geen sub aangeschaft omdat de 601's de ruiten al lieten trillen en in een vooroorlogs rijtjes huis je als student de buren toch een beetje op je hand wilt houden.

Tot op de dag van vandaag heb ik geen spijt gehad van die keuze. Na mij studententijd heb ik weinig veranderd aan de set. Een paar jaar terug heb ik de tv vervangen door een Sony KDL-40W2000. Daarnaast de set uitgebreid met een Sony BDP-350 blu-ray speler en een Logitech Duet. Op bijgevoegde foto zie je een impressie van de huidige situatie met de spullen in een tv-meubel van USM. Dit meubels heeft specifieke kabeldoorvoeren en een geperforeerde achterwand om e.e.a. Koel te houden. Tijdens gebruik staan de kleppen natuurlijk open. Er volgen nog wat foto's van de huidige set als ik daar weer in de gelegenheid toe ben.

In de tussentijd zijn we verhuisd. Sinds die verhuizing is het weer gaan kriebelen. Een echte eigen bioscoop. Nu is er misschien ook de mogelijkheid voor. We zijn in gesprek met de gemeente voor een grote verbouwing waarbij misschien die mogelijkheid ontstaat. Daarnaast ben ik blijven sparen voor een nieuwe set. Door de gesprekken met de gemeente ben ik me ook maar vast gaan orienteren op een nieuwe set die eventueel naar die nieuwe ruimte kan.  En zo is het balletje weer gaan rollen. Dus de afgelopen periode weer heel druk geweest met luistersessies. Na vele uurtjes luisteren naar verschillende combinaties van speakers en versterkers heb ik de knoop doorgehakt. Daarbij alvast rekeninghoudend dat we er met de gemeente uitgaan komen en de huidige situatie waarbij mijn vriendin moeite heeft met grote speakers. Wat me opgevallen is dat ik toch bij B&W uitgekomen ben terwijl ik daar niet mee begonnen ben. Blijkbaar passeb die het beste bij mijn smaak. Het warme geluid heldere vocals en zoals ik het in de setup harde de strak bas maken me erg vrolijk. In de week van 12 mei komt alles binnen en ben ik druk met de installatie. Daarvan houd ik jullie natuurlijk op de hoogte.

Het volgende gaat dan de sterren van de hemel spelen:

Classe SSP-800
Classe CA-2200
Classe CA-5100
Classe CDP-300

Marantz UD7006

B&W 805D (Front en af fabriek in wit! Tja je moet geven en nemen in een relatie ;) )
B&W CM1 (Rear)
B&W CMC (Center)
B&W PV1 (Sub)

Audioquest King Cobra (XLR)
Audioquest Alpha-Snake (RCA)
Audioquest Chocolate (HDMI overige componenten)
Audioquest Carbon (HDMI Classe CDP-300)
Audioquest Type 4 (LS)
Audioquest Rocket 88(LS)

Panasonic TX-42VT30

Rotel RC-1070 (multiroom)

De B&W 600's ga ik in verschillende kamers gebruiken. De sony tv gaat naar de slaapkamer alsmede de sony blu-ray speler. De oude sony crt zal ergens anders een plekje moeten vinden. Maar bij ons is daar geen plaats meer voor.

Deel 1 van de missie naar een dedicated HT is geslaagd ->

table]

Deel 2 is afhankelijk van onze gemeente. Mocht de gemeente meewerken dan kan ik daarna aan de slag met een nieuwe uitdaging. Het bouwen en inrichten van een thuisbioscoop. Gaat het niet door dan is er nog geen man overboord!

Want genieten wordt het devies. Dat heb ik de afgelopen jaren gedaan en dat ga ik de komende jaren ook doen. Want daar draait het voor mij om!

Groet,

Softpower

Ps ik heb nu best wat geld uit aan bekabeling uitgegeven. Ik zal daar in de toekomst mee gaan experimenteren. Ik lees nu ook dat zelfs stroomkabels uitmaken. Hebben jullie daar ervaring mee? Ben benieuwd naar jullie ideeen. Ook advies omtrent de overige bekabeling hoor ik graag. Ik ga natuurlijk het eerst zo proberen.  :sleepy:
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Martijnst1990

Allereerst: Welkom hier :)

Je hebt al een mooie set, maar met deze plannen word het helemaal prachtig. Persoonlijk ken ik de combinatie Classe/B&W niet maar lees wel vaak dat het een hele goede match is. Ben ook erg benieuwd naar de 805D's in het wit! Laat die foto's maar gauw komen als alles netjes staat ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

CoSo

idd mooie set en wordt nog mooier.

Waarom 2 versterkers, aan de speakers te zien ga je geen 7.1 draaien.
Kan je dan niet beter voor de CA5200 gaan?

Softpower

Dank dank. Plannen genoeg ;)

Ik gebruik de 2200 voor de 805ds en 2 kanalen van die 5100 voor multiroom. Vandaar. In de toekomst ga ik 7.1 draaien in de ht- ruimte. In de woonkamer is daar geen plek voor. Daarnaast was het zo een in mijn ogen goede deal.

Ik hoor eind van de week of de witte 805ds er ook in de week van 12 juli zijn. Anders krijg ik tijdelijk zwarte demo's van B&W. Het is namelijk niet zo maar even wit spuiten. Er zitten blijkbaar 11! lagen lak op de speakers. Schijnt veel handwerk te zijn. Met polijsten e.d.

Groet,

Erik
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

AnubisNefer

Citaat van: Softpower op juni 13, 2011, 00:17:21
Dank dank. Plannen genoeg ;)

Ik gebruik de 2200 voor de 805ds en 2 kanalen van die 5100 voor multiroom. Vandaar. In de toekomst ga ik 7.1 draaien in de ht- ruimte. In de woonkamer is daar geen plek voor. Daarnaast was het zo een in mijn ogen goede deal.

Ik hoor eind van de week of de witte 805ds er ook in de week van 12 juli zijn. Anders krijg ik tijdelijk zwarte demo's van B&W. Het is namelijk niet zo maar even wit spuiten. Er zitten blijkbaar 11! lagen lak op de speakers. Schijnt veel handwerk te zijn. Met polijsten e.d.

Groet,

Erik

11 lagen maar? Voor die prijs zou ik minstens 12 lagen eisen  :D
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

Softpower

Citaat van: AnubisNefer op juni 14, 2011, 20:44:39
11 lagen maar? Voor die prijs zou ik minstens 12 lagen eisen  :D

Rofl..

Overigens moet je dik extra betalen voor wit. Dat gaat op speciaal verzoek.
Pana 42VT30E

Softpower

Pana 42VT30E

jantje112

aan je plannen te zien schiet mij gelijk een vraag te binnen. Wat heb je gestudeerd :)

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

clockwork

Citaat van: Martijn90 op juni 18, 2011, 09:22:58
Mooie ruimte en vooral: Wat een prachtige vloer!  8)

+1

En dan ook nog mijn droomset op komst. Ben jaloers! :inlove:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Softpower

Dank! Zeer waarschijnlijk gaan we over een paar jaar de vloer in het hele huis vervangen. Deze vloer is mooi maar wat er in de rest van het huis ligt is schoonmaak technisch een drama en dam moet deze vloer helaas mee.

Ik kan niet wachten totdat is er is. Als je er dan uit bent dan wil je het eigenlijk ook direct in huis hebben. Maar goed voor nu zitten we goed.

Ik heb technische bedrijfskunde gestudeerd. Vanwaar je vraag?
Pana 42VT30E

blue-eyes

Hoe ga je de CDP300 aansluiten op de SSP800? Ik heb deze combi ook gehad, maar de CDP300 verkocht. Ik had de CDP300 via XLR bypass (dus niet reguliere XLR maar in het menu bypass inschakelen) en digitaal aangesloten en hoorde te weinig verschillen met de fors goedkopere Oppo en andere spelers.
De DACs in de SSP800 zijn zeer goed te noemen naar mijn smaak (en te lezen op het inet, bij veel anderen ook).

Derhalve snel verkocht om geld te "besparen". Beter gezegd, geld terug te halen uit de set.

Eerlijk is eerlijk, het staat waanzinnig mooi al die componenenten van een merk! Als ik een goedkope CDP100 zie zal ik het niet nalaten, just for the looks........ (dom eigenlijk :D :D)

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op juni 18, 2011, 20:09:20
Hoe ga je de CDP300 aansluiten op de SSP800? Ik heb deze combi ook gehad, maar de CDP300 verkocht. Ik had de CDP300 via XLR bypass (dus niet reguliere XLR maar in het menu bypass inschakelen) en digitaal aangesloten en hoorde te weinig verschillen met de fors goedkopere Oppo en andere spelers.
De DACs in de SSP800 zijn zeer goed te noemen naar mijn smaak (en te lezen op het inet, bij veel anderen ook).

Derhalve snel verkocht om geld te "besparen". Beter gezegd, geld terug te halen uit de set.

Eerlijk is eerlijk, het staat waanzinnig mooi al die componenenten van een merk! Als ik een goedkope CDP100 zie zal ik het niet nalaten, just for the looks........ (dom eigenlijk :D :D)

Gelukkig hoor ik wel de grote verschillen tussen de Oppo en de CDP-300 Eisse, als de nieuwe eigenaar van jouw ex-CDP-300...
Ik heb inmiddels ook zo'n Oppotje gekocht en de verschillen zitten luisteren... Maar de Classe is echt velen malen beter in diepte werking, resolutie, zwarting etc. noem maar op. De Oppo gaat ongemodificeerd (dat is dus de mijne) niet zomaar aan voorbij... De gemodificeerde daarentegen zijn wel ook erg goed, maar dan heb je ook een speler van 2500 tot 3000 euro... (allemaal beluisterd ;))...

De CDP-300 gaat overigens ook veel mooier dan de CDP-100, dat was echt een heel groot verschil. Ik zou eerder de 100 willen vergelijken met de Oppo SE ...
Oppo is wel erg goed voor dat geld hoor ;).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

blue-eyes

Je moet als PRE de SSP800 nemen Rens, daar doel ik op ;)

Blijkbaar doet de SSP800 dan erg goed zijn werk, is dus de mooie techniek en DAC's van de CDP300 niet meer nodig, dat doet de SSP800 wel voor ons ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Softpower

Citaat van: Blue-Eyes op juni 18, 2011, 20:09:20

Looks zijn ook belangrijk ;)

Ga m aansluiten middels xlr. Of dat bypass wordt of niet moet ik allemaal nog proberen... Ik ben straks daar mooi zoet mee ;) dat houdt me mooi van de straat. En ik heb veel spelers gehoord de afgelopen weken. Voor mij was de cdp300 de beste. Ik heb geen oppo gehoord overigens. Maar genoeg andere.

Maar goed het scheelt een hoop geld.
Pana 42VT30E

blue-eyes

Doe aub bypass, is een no-brainer. Daarmee bypass je allerlei circuits die niet nodig zijn!

Ik ben benieuwd wat je gaat vinden. Digitaal of XLR......... Digitaal aansluiten van een andere goede speler is wellicht veel goedkoper dan de CDP300, maar zoals gezegd, de looks :D

Dan nog wel een fatsoenlijk rack er bij aanschaffen.

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op juni 18, 2011, 20:25:45
Je moet als PRE de SSP800 nemen Rens, daar doel ik op ;)

Blijkbaar doet de SSP800 dan erg goed zijn werk, is dus de mooie techniek en DAC's van de CDP300 niet meer nodig, dat doet de SSP800 wel voor ons ;)

De 800 is zo goed? Wel de droom Proc. ;)
Ik wacht nog even zodat ze goedkoper zijn.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Softpower

Citaat van: Blue-Eyes op juni 18, 2011, 21:35:44
Doe aub bypass, is een no-brainer. Daarmee bypass je allerlei circuits die niet nodig zijn!

Ik ben benieuwd wat je gaat vinden. Digitaal of XLR......... Digitaal aansluiten van een andere goede speler is wellicht veel goedkoper dan de CDP300, maar zoals gezegd, de looks :D

Dan nog wel een fatsoenlijk rack er bij aanschaffen.

Dat rack komt er pas als ik dedicated ht mag bouwen van gemeente. Dit meubel kan op slot en zo kunnen de kleine kinderhandjes niet echt schade aanbrengen. Daarnaast is ook nog the partner effect (TPE) om rekening mee te houden. Het is dus aan onze gesprekken de komende paar maanden of dat gaat lukken. Meubel is aan de achterkant geperforeerd en kan zelfs helemaal open. Koelingstechnisch komt het wel goed.

En naar mijn mening is die ssp-800 zo goed. Haalt veel meer uit de tracks dan enige andere processor die ik gehoord heb. Rekenkracht doet wonderen. Er zitten echt zeer grote verschillen tussen de verschillende dsp's die ik gehoord heb. Er zit zoveel meer te horen in de bv dts-ma track van the Dark Knight dan ik ooit vermoedde. Mijn ogen gingen open.
Pana 42VT30E

jaco

blue-eyes

Citaat van: Softpower op juni 18, 2011, 22:51:13
En naar mijn mening is die ssp-800 zo goed. Haalt veel meer uit de tracks dan enige andere processor die ik gehoord heb. Rekenkracht doet wonderen. Er zitten echt zeer grote verschillen tussen de verschillende dsp's die ik gehoord heb. Er zit zoveel meer te horen in de bv dts-ma track van the Dark Knight dan ik ooit vermoedde. Mijn ogen gingen open.

Daarom ben ik verbaasd dat je alsnog zoveel geld hebt uitgegeven aan een CDP. Ik had dan een combi verwacht, een BD speler met ook goede CD prestaties zoals de Oppo 95.
Dat scheelt ruimte en geld.

Maar idd, ik herken de "need for looks"  :D

Peerless Monster

Je kan natuurlijk ook een Classe cdp100 op de kop tikken en daar Oppo spullen inzetten...
Behoud je het uiterlijk ;) alleen tft schermpje zal een probleem vormen... ;D

Softpower

Citaat van: Blue-Eyes op juni 19, 2011, 11:14:03

Daarom ben ik verbaasd dat je alsnog zoveel geld hebt uitgegeven aan een CDP. Ik had dan een combi verwacht, een BD speler met ook goede CD prestaties zoals de Oppo 95.
Dat scheelt ruimte en geld.

Maar idd, ik herken de "need for looks"  :D

Ach de cdp ging voor demoprijs... Soms doe je dan eens wat geks ;)

Ik heb de volgende processors vergeleken:

Rotel RSP-1570
Marantz AV8003
Denon AVP-A1HDA
Arcam AV888

Ze staan zo eigenlijk ook wel in volgorde. Ik heb ze overigens allemaal gehoord met bijbehorende versterker van het merk zelf. De rotel vond ik de minste en de arcam de best of the rest. Bij allemaal miste ik geluidseffecten die ik wel bij de ssp hoorde of was het veel minder transparant/erg wollig.

Na luistersessies nog wel aan Krell gedacht maar ik was eigenlijk al verkocht. En ik hou van brute rekenkracht ;) en dan gaat er niks boven een SSP-800 :wicked:
Pana 42VT30E

Softpower

Citaat van: Peerless Monster op juni 19, 2011, 11:26:02
Je kan natuurlijk ook een Classe cdp100 op de kop tikken en daar Oppo spullen inzetten...
Behoud je het uiterlijk ;) alleen tft schermpje zal een probleem vormen... ;D
LOL...
Pana 42VT30E

blue-eyes

Citaat van: Softpower op juni 19, 2011, 14:47:53
Ach de cdp ging voor demoprijs... Soms doe je dan eens wat geks ;)

Daarom zal het mij ook niet verbazen als ik ook straks weer een CDP heb staan, maar dan moeten de bonussen een beetje mee zitten ;)

Denon Focal

Mooie combi Classé en B&W, ben benieuwd naar de voortgang
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks