Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

AbZ

Citaat van: chansig op juli 29, 2012, 16:31:28
Wat heb je nu voor speakerdraadjes en waarom 2 per kant (dus 4 per speaker) ?

Gr Hans
4-baans Autobahn

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Xander32

... iemand die zoveel moeite doet om diens (tijdelijke) gear in beeld te brengen (zowel middels schrift als middels foto`s),
is er m.i. wel erg content mee.

Kunnen wij het "tijdelijke" al doorstrepen Bas ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Jumping Jack

Je hebt een tolerante vrouw / vriendin Bas! En wat is die sub groot zeg  :o
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Maro op juli 29, 2012, 16:23:30
I-Phone met Tascam iM2 mic... :headbanging:
Ik heb geen iPhone, maar als je van je iPhone en Tascam iM2 mic af wilt... ;D

Citaat van: chansig op juli 29, 2012, 16:30:25
Kraftwerk is... O0

Gr Hans
Ik ken er relatief weinig van, maar ik vind het zeker cool. De subwoofer is echt een toevoeging hierbij en het komt ook erg mooi op deze set over. Eigenlijk alle muziek wel...

Citaat van: chansig op juli 29, 2012, 16:31:28
Wat heb je nu voor speakerdraadjes en waarom 2 per kant (dus 4 per speaker) ?

Gr Hans
Een aparte manier van bi-wiring Hans. In principe raadt Harbeth dat af, maar ik vind het echt een meerwaarde hebben. Zeker met de S80, dan wordt het nóg ruimtelijker. Maar nu is de gelaagdheid al zo mooi, net 'Spies' van Coldplay bijvoorbeeld... Echt prachtig hoe de gitaar aan het begin rechts schuin achter de andere stem en gitaar staat. En de aanslagen en de aflopende "umph" van het drumstel. :inlove: Dat waren even wat mindere 5 minuten en 19 seconden voor mijn buren ben ik bang. ???

Citaat van: AbZ op juli 29, 2012, 16:33:23
4-baans Autobahn
Je moest eens weten hoe ik kan scheuren in huis. En dan heb ik mijn sportrolstoel hier ook nog staan. :devil:

Citaat van: Xander32 op juli 29, 2012, 16:38:47
... iemand die zoveel moeite doet om diens (tijdelijke) gear in beeld te brengen (zowel middels schrift als middels foto`s),
is er m.i. wel erg content mee.

Kunnen wij het "tijdelijke" al doorstrepen Bas ?
Nog niet, eerst de praktische oplossingen met mijn vader overleggen. Maar het wordt steeds waarschijnlijker dat ik na afloop van deze week mijn portemonnee moet gaan trekken. Die overigens zwaarder is dan de Velodyne. ;) Nog wel...

Citaat van: Jumping Jack op juli 29, 2012, 19:07:21
Je hebt een tolerante vrouw / vriendin Bas! En wat is die sub groot zeg  :o
Dat heb ik zeker. Maar ook zelf wil ik de subwoofer iets meer voor de luidsprekers rechts en uiteraard een goede oplossing voor de luidsprekerkabel. Godzijdank hoort Linda ook wel hoe goed het speelt. Dat had ze eigenlijk al toen ze de eerste keer in Hilversum kwam. Na 5 minuten daar geluisterd te hebben, zei ze al dat de subwoofer er absoluut bij moest. :blink:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Tsja als Harbeth bi wire afraad en er ook geen simpele mogelijkheid voor schept (een paar extra terminals) dan zou ik het ook doen.. ;D

Maar als het beter klinkt dan moet je het zeker doen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Maro

Ik wil niet van mijn I-Phone af. Als je iemand kunt vinden met de combi met de Tascam zul je zien hoe zo'n goed geluid je daarmee op kunt nemen. Als ik weer thuis ben zal ik wel eens een opname van mijn setje maken als voorbeeld.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

garmtz

Fijn verslag weer, zoals altijd! :)

Voor de duidelijkheid... De Monitor 30.1 heeft geen mogelijkheid meer voor bi-wiring, zoals de 'oude' Monitor 30 dat had. Omdat onze Cardas Quadlink demokabels wel bi-wire zijn, gebruiken we hem 'geshotgunned' op de single terminals van de 30.1. 'Het werkt', zullen we maar zeggen... :) Uiteindelijk is hier uiteraard een enkel paar banaanpluggen/spades een praktischere oplossing.

Bas Akkerman

Citaat van: Maro op juli 29, 2012, 20:56:55
Ik wil niet van mijn I-Phone af. Als je iemand kunt vinden met de combi met de Tascam zul je zien hoe zo'n goed geluid je daarmee op kunt nemen. Als ik weer thuis ben zal ik wel eens een opname van mijn setje maken als voorbeeld.
Natuurlijk niet, zei het gekscherend. Wel leuk als je dat wil doen, ben wel nieuwsgierig. Hier ga ik even kijken hoe ik het beste kan opnemen.

Citaat van: garmtz op juli 29, 2012, 22:12:19
Fijn verslag weer, zoals altijd! :)

Voor de duidelijkheid... De Monitor 30.1 heeft geen mogelijkheid meer voor bi-wiring, zoals de 'oude' Monitor 30 dat had. Omdat onze Cardas Quadlink demokabels wel bi-wire zijn, gebruiken we hem 'geshotgunned' op de single terminals van de 30.1. 'Het werkt', zullen we maar zeggen... :) Uiteindelijk is hier uiteraard een enkel paar banaanpluggen/spades een praktischere oplossing.
Leuk om te horen, jij was er immers ook bij. ;)
Het werkt nu ook al zijn er nog genoeg dingen af te werken, niets mis mee wat mij betreft. Ondanks of dankzij het feit dat ik niet technisch luister, kruipt de set (lees: de muziek) onder mijn huid en in mijn bloed. Dan luister ik gewoon door de akoestiekproblemen en de nog niet optimale opstelling heen.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Nou ik zit er steeds meer aan te denken om de (maximaal) €2000,- die ik aan een mooie streamingoplossing wilde besteden in de akoestiek te investeren. Ik denk dat ik daar een behoorlijk grote vooruitgang mee kan boeken, ook al speelt het nu al behoorlijk goed! Het midlaag gooit alleen roet in het eten en daardoor valt het onderste middengebied net wat weg.
Maar wat mis ik de Resolution Audio Opus S80...

Skyfox

Investeren in akoestiek is nooit verkeerd. Zeker niet als je er nog weinig tot niets aan gedaan hebt. Enfin, je kent de verschillen zelf. Dus ik denk dat je in deze een hele goede keus maakt  :music:

En ik kan me voorstellen dat je de S80 mist... Hou vol!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Kingpin

Citaat van: Bas Akkerman op juli 30, 2012, 20:57:18
Nou ik zit er steeds meer aan te denken om de (maximaal) €2000,- die ik aan een mooie streamingoplossing wilde besteden in de akoestiek te investeren. Ik denk dat ik daar een behoorlijk grote vooruitgang mee kan boeken, ook al speelt het nu al behoorlijk goed! Het midlaag gooit alleen roet in het eten en daardoor valt het onderste middengebied net wat weg.
Maar wat mis ik de Resolution Audio Opus S80...
Dat weet ik wel zeker. Begin maar eens met een leuk hoogpolig vloerkleed, dat doet denk ik al wonderen  ;)
Hier en daar in de hoeken een leuke grote plant scheelt ook wel wat, of als je het goed aan wilt pakken kun je ook met panelen beginnen (of de vrouw daar zo blij mee is)...
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Bas Akkerman

Citaat van: Kingpin op juli 30, 2012, 23:26:19
Dat weet ik wel zeker. Begin maar eens met een leuk hoogpolig vloerkleed, dat doet denk ik al wonderen  ;)
Hier en daar in de hoeken een leuke grote plant scheelt ook wel wat, of als je het goed aan wilt pakken kun je ook met panelen beginnen (of de vrouw daar zo blij mee is)...
Een hoogpolig vloerkleed gaat er zeker komen, maar voor de rest ben ik niet zo zeker. Het dekbed, in zoverre dat je dat mag vergelijken met een hoogpolig vloerkleed, doet zeker wel wat. Het maakt het middengebied iets rustiger en wat beter omlijnd, maar het doet niets aan de basboost en de reflecties van de zijwand. Ik merk het laagprobleem en dat vind ik zelf niet zo eenvoudig op te lossen. Daarnaast wil ik ook oppassen met diffusie en demping, ik merk dat het nu in mijn HT op het randje zit. "Zomaar" wat diffusie- of diffusiepanelen op gaan hangen vind ik dus geen slim idee.

Ik bedoelde dus ook met het voorbeeld van de €2000,- dat ik de prioriteit van de streamer naar de akoestiek verleg. Dat betekent niet dat ik perse €2000,- móet uitgeven aan akoestiek. Er is volgens mij soms een beetje een misverstand over de bedragen en bestedingen die ik in mijn planning en verwachtingen reserveer. Alsof ik geld uitgeef om het uitgeven. Natuurlijk wil ik de meeste "bang for buck". Kan het goedkoop? Graag! Maar ik wil het wel serieus aanpakken (zou je niet zeggen :P) en niet out of the blue wat gaan doen, zeker niet op akoestiekgebied. Ook daar is het wat mij betreft (tot op bepaalde hoogte) trial en error en hoeft het niet te duur te zijn, maar ik wil om zo effectief mogelijk te zijn daar wel hulp bij. Nu speelt de set op 75% van zijn kunnen, ik streef naar meer.

Joris1971

Wordt dat laag probleem gecreerd door de Velodyne of de Harbeth luidsprekers?

Maro

Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Joris1971

Maro

bmateijsen

Citaat van: Joris1971 op juli 31, 2012, 19:41:45

Lees even terug.. het antwoord is al gegeven ;)

Bas Akkerman

Citaat van: Joris1971 op juli 31, 2012, 19:41:45
Door de ruimte. Klinkt misschien een beetje flauw, maar met de Harbeth luidsprekers had ik dat ook al, met de Velodyne is dat ietsje erger, maar niet veel. In de opstelling bij de tv, hoorde ik ook in het tussenstuk bij het gedeelte een staande golf. Daar is voor mijn gevoel ook het meeste laag. Voordeel van die plek is dat er een soort brede koof van ruim een meter is die wellicht mede oorzaak is, maar die ik misschien ook als mooie, onopvallende basstrap kan gebruiken. Dat zeg ik even als leek op akoestisch gebied hoor. De wens zal vast ook de vader van de gedachte zijn in dit geval.

De nagalmtijd valt naar mijn idee reuze mee. Op het gebied van het midhoog en hoog had ik de meeste problemen verwacht, maar ik vind het allesbehalve scherp klinken. Zoals ik al eerder zei wel wat rommelig en te weinig omlijnd. Maar ik vind het lastig te ontdekken wat de precieze invloed van de basboost op de beleving van het midden en hoog is. Voor mijn gevoel zijn mijn hersenen meer bezig om dat weg te filteren, zodat ik eventueel mindere punten op andere gebieden minder goed hoor. In algemene zin kan ik wel zeggen dat door de basboost het middengebied wat wegvalt en er daardoor gehoormatig veel details verloren gaan.

Kortom, zelf zou mijn eerste aanpak die van de basboost zijn. Maar het zou ook kunnen zijn dat er juist meer aan het hoog gedaan moet worden. Dat wil ik met hulp gaan onderzoeken.

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op juli 31, 2012, 19:31:42
Een hoogpolig vloerkleed gaat er zeker komen

Krijgt ome S@m na een jaartje toch nog gelijk  ;D  en ik niet  ;D
Citaat van: S@m op juli 10, 2011, 07:59:31hoogpolige vloerbedekking
Citaat van: AbZ op juli 10, 2011, 09:38:47
Ik denk dat hij geen hoogpolig tapijt neemt  ::)

Bas Akkerman

Quote from: Bas Akkerman on Today at 19:31:42
"Een hoogpolig vloerkleed gaat er zeker komen

Krijgt ome S@m na een jaartje toch nog gelijk    en ik niet 

Quote from: S@m on July 10, 2011, 07:59:31
"hoogpolige vloerbedekking
Quote from: AbZ on July 10, 2011, 09:38:47
"Ik denk dat hij geen hoogpolig tapijt neemt

Jullie krijgen geen van beiden gelijk, hoewel jij met de onderste nog wel een beetje. ;)
Tapijt/vloerbedekking zou namelijk door de hele kamer komen en dat vind ik erg onpraktisch. Een vloerkleed onder de bank dat tot een meter voor de luidsprekers loopt, is echter nog wel goed te doen. Ik "spring" toch op de bank en heb dan dus geen last met de rolstoel. Die zet ik naast de bank neer, zodat hij niet in mijn geluidsbeeld staat. ;D

AbZ

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op juli 31, 2012, 20:15:25
Je kunt het ook op het plafond plakken  :hehe:
De wereld op zijn kop! Maar een akoestisch aangepast plafond behoort ook zeker tot de mogelijkheden. Hoewel hoogpolig tapijt aan het plafond me wel een vreemd gezicht lijkt... :sigh:
Ik wil "gewoon" binnen mijn budget de meest effectieve oplossing.

Kingpin

Je kunt je rolstoel ook beplakken met pritex en als mobiele basstrap gebruiken  ;)
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Joris1971

Citaat van: Bas Akkerman op juli 31, 2012, 19:53:30
Door de ruimte. Klinkt misschien een beetje flauw, maar met de Harbeth luidsprekers had ik dat ook al, met de Velodyne is dat ietsje erger, maar niet veel. In de opstelling bij de tv, hoorde ik ook in het tussenstuk bij het gedeelte een staande golf. Daar is voor mijn gevoel ook het meeste laag. Voordeel van die plek is dat er een soort brede koof van ruim een meter is die wellicht mede oorzaak is, maar die ik misschien ook als mooie, onopvallende basstrap kan gebruiken. Dat zeg ik even als leek op akoestisch gebied hoor. De wens zal vast ook de vader van de gedachte zijn in dit geval.

Waarom heb je die velodyne dan eigenlijk? Oftewel waarom heb je geen luidsprekers genomen met een gefundamenteerder laag zonder dat je gebruik  hoeft te maken van een subwoofer.

En is een andere plaats voor de luidsprekers onmogelijk?

Misschien de Harberth M40.1? Oeps forget it, zag net even de prijs.