Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

Skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op juli 18, 2012, 18:52:57
Ik wil er eigenlijk maximaal €100,- voor uitgeven, omdat het echt een tijdelijke optie is.

Zou je 50 tientjes meer uitgeven dan heb je een SB Touch te pakken. En het mooie is, over een half jaar krijg je dat er ook wel weer voor terug (dacht niet dat Logitech een opvolger in de startblokken heeft staan...). Best een leuk apparaat om via de coax uitgang mee te gaan streamen.

Ga je trouwens, zodra je over een half jaar voor een Linn streamer gaat, ook nog luisteren naar de Akurate en de Klimax (gewoon, omdat het kan)? Ben wel benieuwd of je verschillen hoort en hoe deze zich binnen de set profileren.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op juli 18, 2012, 23:04:35
Zou je 50 tientjes meer uitgeven dan heb je een SB Touch te pakken. En het mooie is, over een half jaar krijg je dat er ook wel weer voor terug (dacht niet dat Logitech een opvolger in de startblokken heeft staan...). Best een leuk apparaat om via de coax uitgang mee te gaan streamen.

Ga je trouwens, zodra je over een half jaar voor een Linn streamer gaat, ook nog luisteren naar de Akurate en de Klimax (gewoon, omdat het kan)? Ben wel benieuwd of je verschillen hoort en hoe deze zich binnen de set profileren.
Tegen die tijd wil ik rond de €2000,- besteden aan een streameroplossing. Dan ga ik Linn, Meridian, Naim, etc. testen en kijken welke het beste op de set doet. De verschillen tussen de Sneaky DS, DSM en DSi waren behoorlijk groot, dus het ik wil ook die zoektocht gedegen uitvoeren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Tegen die tijd heb je toch een hele goede Dac staan. Samen met een SB heb je dan al een top geluid. De digitale uitgang van een SB Touch is gewoon heel erg goed, lees de testen er maar op na.  Is een Linn ed die behoorlijke inverstering waard?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Citaat van: Maro op juli 18, 2012, 23:36:15
Tegen die tijd heb je toch een hele goede Dac staan. Samen met een SB heb je dan al een top geluid. De digitale uitgang van een SB Touch is gewoon heel erg goed, lees de testen er maar op na.  Is een Linn ed die behoorlijke inverstering waard?
Dat ga ik dan ondervinden. Maar ik heb dus al eerder de streamers van Linn onderling vergeleken en ik ben bang dat het de investering wel waard zal zijn.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Ik wil het niet weten eigenlijk..... :D. Blijf voorlopig maar bij de SB + Meridian...  :inlove:
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Citaat van: Maro op juli 18, 2012, 23:55:21
Ik wil het niet weten eigenlijk..... :D. Blijf voorlopig maar bij de SB + Meridian...  :inlove:
Ignorance is bliss, zeker. Het werd bleker, minder vol en rond, kaler zonder de Linn DSM. Maar gelukkig zal je dat niet weet, merk je het ook niet. Dus ben je nu blij? Houden zo! ;)

Maro

Er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden....durf te wedden dat je de SB Meridian combi ook nog nooit gehoord hebt dus welke keuze die je ook maakt er zijn altijd alternatieven. Dat maakt deze hobby ook zo interessant.

Bas Akkerman

Citaat van: Maro op juli 19, 2012, 00:08:19
Er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden....durf te wedden dat je de SB Meridian combi ook nog nooit gehoord hebt dus welke keuze die je ook maakt er zijn altijd alternatieven. Dat maakt deze hobby ook zo interessant.
Die combinatie heb ik niet gehoord, en ik kan er dus ook geen oordeel over vellen. Op de door mij beluisterde set met de genoemde streamers hoorde ik zeker wel verschil. Rode draad is de aparte voeding die zowel de Resolution Audio als de 47labs en de betere voeding tussen de Linn-streamers hadden. Dat leidde in mijn oren tot een rustiger geluidsbeeld met een rijker klankenpalet.

eric_audio

Citaat van: Bas Akkerman op juli 18, 2012, 21:41:55

Ik twijfel nog of ik bi-color of geheel zwarte fronts kies. Bi-color maakt het specialer, maar zwart vind ik wel weer mooi passen bij de Linn DSM:

Ik snap de kleur match met de Linn, maar ik vind de bi-color RA wel erg mooi hoor...

Maar goed, het feit dat je keuzes over dit soort dingen gaat geeft al aan hoe ver je bent...  :-)
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Bas Akkerman

Citaat van: eric_audio op juli 19, 2012, 09:18:49
Ik snap de kleur match met de Linn, maar ik vind de bi-color RA wel erg mooi hoor...

Maar goed, het feit dat je keuzes over dit soort dingen gaat geeft al aan hoe ver je bent...  :-)
De oudere Linn, die bicolor is, is ook wel een optie. Dan past de bicolor wel weer beter. Linda vindt de bicolor ook mooier trouwens.

En ja, ik ben al in een gevorderd stadium. ;)

aMUSEd

Bicolor vind ik ook mooier van RA. Het wordt toch geen 100% match. Dan is imo vaak mooier om voor duidelijk andere looks te gaan dan dat ze net niet hetzelfde zijn.

Bas Akkerman

Citaat van: aMUSEd op juli 19, 2012, 14:14:17
Bicolor vind ik ook mooier van RA. Het wordt toch geen 100% match. Dan is imo vaak mooier om voor duidelijk andere looks te gaan dan dat ze net niet hetzelfde zijn.
Goed punt, anders wordt "hetzelfde" juist heel anders.

Ben ook even aan het rondkijken voor een Auralex Great Gramma, om de buren enigszins tevreden te houden. Iemand daar ook ideeën over en tips voor?
Ik ben ook wel benieuwd naar het maximale geluidsvolume waarmee ik kan spelen zonder anderen te storen. Dat ga ik zeker in overleg en samenwerking met de onder- en bovenburen testen.

Martin!!!

mainly British stuff

Martin!!!

Voor onder de DD18 of ook onder Harbeth's?

Wat adviseert BB&G in deze?
mainly British stuff

garmtz

Als je overlast wilt verkleinen, is een gramma onder de DD18 een goed idee. Maar bedenk je ook dat de beste manier om geluidsoverlast te beperken gewoon niet te hard draaien is.... :)   Ik zou onder de Harbeth speakers gewoon stands met spikes gebruiken (met onderlegschijven). De harde koppeling zorgt ervoor dat de speaker maximaal 'stilstaat', wat de definitie van het hoog ten goede komt.

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op juli 21, 2012, 13:33:58
Voor onder de DD18 of ook onder Harbeth's?

Wat adviseert BB&G in deze?
Alleen voor onder de DD18.

Citaat van: garmtz op juli 21, 2012, 13:41:31
Als je overlast wilt verkleinen, is een gramma onder de DD18 een goed idee. Maar bedenk je ook dat de beste manier om geluidsoverlast te beperken gewoon niet te hard draaien is.... :)   Ik zou onder de Harbeth speakers gewoon stands met spikes gebruiken (met onderlegschijven). De harde koppeling zorgt ervoor dat de speaker maximaal 'stilstaat', wat de definitie van het hoog ten goede komt.
Haha, vandaar ook dat ik bij mijn buren ga luisteren om te horen bij welk volume of welke muziek er overlast is. Tuurlijk, eens in de zoveel tijd een half uurtje moet best kunnen en daar heb ik persoonlijk ook bij anderen geen last van, maar ik wil gewoon geen overlast bezorgen.
[wishfullthinking]En misschien valt het wel mee...[/wishfullthinking]

Bas Akkerman

Ik ga in ieder geval een Squeezebox Touch gebruiken, die kan ik namelijk van iemand lenen. Vind ik ook wel leuk om eens in de vergelijking te hebben, en wie weet word ik wel enorm verrast! Andere, niet al te dure, mogelijkheden om te streamen via de laptop wil ik ook nog proberen. Dus ik blijf me aanbevolen houden voor tips!

Edit: keyser, je PM-box zit vol, dus kon je niet beantwoorden... ;)

Martijn M

Dutch & Dutch

Bas Akkerman

Citaat van: keyser op juli 22, 2012, 19:36:38
Probeer nog 's.
:-)
Heeft de laptop mijn antwoord niet bewaard... :( Nou ja, ik stuur je morgen wel mijn antwoord. Nu Zomergasten!

Pinohelmond

Citaat van: Bas Akkerman op juli 22, 2012, 19:28:34
Ik ga in ieder geval een Squeezebox Touch gebruiken, die kan ik namelijk van iemand lenen. Vind ik ook wel leuk om eens in de vergelijking te hebben, en wie weet word ik wel enorm verrast!

Sinds afgelopen vrijdag heb ik ook een Squeezebox Touch plus NAS. Als je alleen goede, liefst flac, bestanden download dan is de kwaliteit heel behoorlijk. Viel me bepaald niet tegen maar eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat de combinatie van een goede cd-speler plus versterker gewoonweg beter is. Desalniettemin (schrijf ik dat goed??) wel een leuke toevoeging aan een set en het maakt het ook stukken goedkoper en makkelijker om muziek te "proeven" zonder meteen een cd te moeten kopen.

Nog een paar nachtjes slapen Bas! Is het nog vol te houden?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

T_I

Citaat van: Bas Akkerman op juli 22, 2012, 19:28:34Ik ga in ieder geval een Squeezebox Touch gebruiken, die kan ik namelijk van iemand lenen.

Ik ben benieuwd wat je er van vind. Ik heb de Classic en die bevalt mij prima. (mits met een fatsoenlijke kabel aangesloten op een fatsoenlijke DAC)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Bas Akkerman

Citaat van: Pinohelmond op juli 23, 2012, 09:00:18
Sinds afgelopen vrijdag heb ik ook een Squeezebox Touch plus NAS. Als je alleen goede, liefst flac, bestanden download dan is de kwaliteit heel behoorlijk. Viel me bepaald niet tegen maar eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat de combinatie van een goede cd-speler plus versterker gewoonweg beter is. Desalniettemin (schrijf ik dat goed??) wel een leuke toevoeging aan een set en het maakt het ook stukken goedkoper en makkelijker om muziek te "proeven" zonder meteen een cd te moeten kopen.

Nog een paar nachtjes slapen Bas! Is het nog vol te houden?
Nou, downloaden doe ik sowieso niet, dus met de kwaliteit zit het wel goed. Gebruik nu EAC, maar wil binnenkort DbPoweramp gaan gebruiken. Ik verwacht dat de DAC van de Squeezebox Touch het inderdaad niet haalt ten opzichte van een cd-speler. Via de DAC van de Resolution Audio zal het denk ik al beter gaan. Daarna ga ik nog experimenteren met verschillende streamers en zien wat het beste resultaat op het gebied van geluidskwaliteit en gebruiksgemak biedt. Met de Linn DSM was het minstens zo goed als cd, zo niet beter. Waarbij ik overigens nog steeds het gevoel heb dat de oude Linn DSM vloeiender en losser speelde dan de nieuwe DSM die wat strakker leek en bijna wat "Naimser". Maar dit laatste is puur uit mijn geheugen zonder onderling vergelijk, dus houd me te goede.

Het voelt nu echt alsof ik bijna jarig ben, heel spannend en vooral leuk!

Bas Akkerman

Citaat van: T_I op juli 23, 2012, 09:19:26
Ik ben benieuwd wat je er van vind. Ik heb de Classic en die bevalt mij prima. (mits met een fatsoenlijke kabel aangesloten op een fatsoenlijke DAC)
Ik ook! Veel mensen gebruiken hier de SBT. Om daar wat zinnigs over te zeggen, is het wel zo handig als ik die dan ook kan vergelijken. En hoewel ik niet zal ontkennen dat ik bevooroordeeld ben tegenover de SBT, laat ik me graag verrassen.

garmtz

Bas, je hebt het steeds over de DSM, maar dat is de versie met ingebouwde versterker en klonk inderdaad net iets minder op digitaal uit dan de DS. Niet dus een nieuwere versie, maar een heel ander ding... :). Voor jou is uiteraard de Majik DS de juiste oplossing, niet de DSM.

check linn.co.uk... ;)

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op juli 23, 2012, 10:14:34
Bas, je hebt het steeds over de DSM, maar dat is de versie met ingebouwde versterker en klonk inderdaad net iets minder op digitaal uit dan de DS. Niet dus een nieuwere versie, maar een heel ander ding... :). Voor jou is uiteraard de Majik DS de juiste oplossing, niet de DSM.

check linn.co.uk... ;)
:blush: :blush: Beetje dom. Ik doelde trouwens op de oude DS (die we eerst hoorden, de zilver/zwarte) en de laatste DS (die we de laatste luistersessies gebruikte, zwart/zwart). Daar heb ik het idee van dat ik toch verschil hoorde, ook al zijn de apparaten in principe hetzelfde, toch?