Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op juli 10, 2012, 21:34:56
Hoop dat de set je dan gaat bevallen Bas en ik ben (en met mij vele hier denk ik) uiteraard nieuwsgierig naar je uitgebreide verslag hierover!

Mooie woorden over de Harbeth 30.1 heb je geschreven, ik was al een soort van verliefd op de 30 dus op het zusje wordt ik over m'n oren als ik je mag geloven..... rockt ze een beetje?
Haha, en er komen ook foto's en misschien ook wel een filmpje. Dat wordt dus flink uitpakken. ;)
Rockt ze een beetje? Mmmm, op zich wel. Ik kan me wel voorstellen dat het wegvallen van het midlaag er voor kan zorgen dat het lijkt alsof de 30.1 minder rockt. Maar dat is mijn inziens makkelijk te "verhelpen" door bijvoorbeeld daarvoor Naim in te zetten. Heb zelf het liefst een wat neutralere luidspreker, zodat ik met de rest ervoor smaak kan toevoegen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Nou met m'n SuperNait en HiCap moet ik haar (30.1) wel rockend krijgen dan.....

Ik ga na de vakanties ook maar is een luisterafspraak maken bij de heren van BB&G.
mainly British stuff

Bas Akkerman

Dat moet vast lukken! Tegen die tijd lezen we je bevindingen wel hoop ik.
En al zijn mijn bewoordingen heel positief, wees kritisch op wat je zelf hoort. Ik blijf het herhalen, want vind het echt belangrijk.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Martin!!! op juli 10, 2012, 22:02:58
Nou met m'n SuperNait en HiCap moet ik haar (30.1) wel rockend krijgen dan.....

Ik ga na de vakanties ook maar is een luisterafspraak maken bij de heren van BB&G.

Je bent (wederom) welkom!

Bas Akkerman

26 juli krijg ik wat Amerikanen en een paar Britten voor enkele dagen op bezoek! De Schot komt, zoals afgesproken pas over een tijdje.
:music: :music: :music: :music:

Pinohelmond

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op juli 13, 2012, 13:46:44
26 juli krijg ik een wat Amerikanen en een paar Britten voor enkele dagen op bezoek! De Schot komt, zoals afgesproken pas over een tijdje.
... ben je meertalig 8). Echter geen onoverkomelijk probleem, de verschillende culturen gaan eerder de uitdaging worden ;D.

Have fun, ik ben erg benieuwd hoe e.e.a. in eigen ruimte gaat uitpakken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Bas Akkerman

Citaat van: Pinohelmond op juli 13, 2012, 13:59:42
Spannend!!
Citaat van: skyfox op juli 13, 2012, 16:24:56
Supergaaf!!!
Citaat van: Xander32 op juli 13, 2012, 18:55:31
Have fun, ik ben erg benieuwd hoe e.e.a. in eigen ruimte gaat uitpakken.
Spannend, supergaaf en benieuwd... Beter kan ik mijn eigen verwachtingen niet benoemen! :bigsmile:

Citaat van: Xander32 op juli 13, 2012, 18:55:31
... ben je meertalig 8). Echter geen onoverkomelijk probleem, de verschillende culturen gaan eerder de uitdaging worden ;D.
In dit geval werken ze in ieder geval meer dan goed samen. ;)

eric_audio

Citaat van: Bas Akkerman op juli 13, 2012, 13:46:44
26 juli krijg ik wat Amerikanen en een paar Britten voor enkele dagen op bezoek! De Schot komt, zoals afgesproken pas over een tijdje.

Ik ben benieuwd  ;D
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Bas Akkerman

Even een vraagje aan jullie.

Ik wil, totdat er een NAS en dedicated streamer is, toch op een "basisniveau" streamen. Hier heb ik nog een laptop liggen die ik eigenlijk nooit meer gebruik, omdat hij voor dagelijks gebruik te langzaam is. Voor het moment zou hij echter wel goed dienst kunnen doen als streamer. Ik heb dan een USB-naar-SPDif-converter nodig om de laptop aan te sluiten op de Resolution Audio cd-speler. Ik heb al rond gegoogled en zie bijvoorbeeld de M2Tech hiFace USB->SPDIF. Wat zijn jullie ideeën hierover?

Martijn M

Mijn mening is dat dat ding veel te duur is. Voor €30 of nog minder koop je een USB-geluidskaart met SPDIF-uitging, maar ook nog analoge in- en uitgangen. Een dure DAC is wat mij betreft ergens nog wel verdedigbaar, maar zo lang het signaal digitaal is, kan er niet veel misgaan.
Dutch & Dutch

aMUSEd

Dirk

het is wat duurder, maar ik heb nog een obsolete SB Touch liggen
ben niet van plan hem aktief te gaan verkopen (onder het motto "komt nog wel eens van pas, dus ik leg hem in de kast"), maar mocht je interesse hebben dan geef je maar een gil  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Dank jullie voor de ideeën, leuk! Ik wil er eigenlijk maximaal €100,- voor uitgeven, omdat het echt een tijdelijke optie is. Gaat dat niet voor dat bedrag? Prima, dan draai ik "gewoon" cd's het komend half jaar. Lukt het wel? Dan kan ik alvast een beetje streamen en draai ik, als ik écht luister, daarnaast cd. Wat dat betreft zit ik nog in dubio om toch de XS erbij te kopen. Met name de hoofdtelefoonaansluiting en de extra ingangen zouden dan wat mij betreft de meerwaarde zijn.

clockwork

Voor dat budget zou ik naar een tweedehands Squeezebox classic kijken. Die ben je ook zo weer kwijt als de Linn komt.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Martin!!!

"Wat dat betreft zit ik nog in dubio om toch de XS erbij te kopen."

XS? Kan ik ff niet plaatsen, toch niet de NAIM, nee dat zal wel niet, heb ik toch iets in je topic over het hoofd gezien  :popcorn:
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op juli 18, 2012, 19:56:26
"Wat dat betreft zit ik nog in dubio om toch de XS erbij te kopen."

XS? Kan ik ff niet plaatsen, toch niet de NAIM, nee dat zal wel niet, heb ik toch iets in je topic over het hoofd gezien  :popcorn:
De Resolution Audio Opus XS is een los onderdeel van de set. Die biedt meer digitale ingangen, een hoofdtelefoonversterker, tuner. Hier een linkje: http://www.resolutionaudio.com/opus21products.html

Martin!!!

Aha dat maakt het plaatje dan wel helemaal compleet, am/fm tuner, phono, head en ook nog eens een scala aan extra inputs.......

Even voor mijn beeldvorming de 26e komt er in huize Akkerman ter demo

Harbeth 30.1
Velodyne DD 18
Opus 21CD
Opus 21PS
Opus S80

Wow (nog maar 8 dagen wachten Bas :thumbs-up:)
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op juli 18, 2012, 20:28:32
Aha dat maakt het plaatje dan wel helemaal compleet, am/fm tuner, phono, head en ook nog eens een scala aan extra inputs.......

Even voor mijn beeldvorming de 26e komt er in huize Akkerman ter demo

Harbeth 30.1
Velodyne DD 18
Opus 21CD
Opus 21PS
Opus S80

Wow (nog maar 8 dagen wachten Bas :thumbs-up:)
Alleen is de headphone de grootste meerwaarde voor mij. De andere heb ik minder hard nodig (spotify, geen platenspeler en in principe geen extra apparaten om aan te sluiten).

Klopt! En dan nog Cardas Quadlink als bekabeling. 8 nachtjes slapen... Ik doe er verdorie 9 maanden over om wat uit zoeken, kan ik nu haast niet meer wachten. :satisfied:

Martin!!!

Das dan wel een hele dure hoofdtelefoonversterker..... maar ja dacht ergens gelezen te hebben dat je ooit ook nog eens aan den platendraaiert wil dan ben er qua versterking wel gelijk klaar voor!

Laat je meteen een separate voeding voor de versterker inbouwen in de PS en krijg je de zwart/zilveren versie van de Opus21?
mainly British stuff

Bas Akkerman

De DAC van de RA cd-speler vind ik dusdanig goed, dat ik de meerwaarde op een koptelefoon wel zie.
Seperate voeding voor de versterker, wat bedoel je?

Ik twijfel nog of ik bi-color of geheel zwarte fronts kies. Bi-color maakt het specialer, maar zwart vind ik wel weer mooi passen bij de Linn DSM:

paaj

zo helemaal zwart zien ze er maar suf uit vind ik ;)
heb je überhaupt die keuze? Ik dacht dat je voor de inruilset ging?

Geen idee hoe de hoofdtelefoonversterker van die XS is, maar de Graham Slee Solo uit de markt is zeker een aanrader als je ergens een output over hebt.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Martin!!!

De zwarte uitvoering vind ik ook mooier en past zeker beter bij de Linn.

http://www.beterbeeldengeluid.nl/images/prijslijst%20resolution%20audio%202011.pdf

Zie het eerste en het tweede bolletje, mbt het "voedingsverhaal"!
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: paaj op juli 18, 2012, 21:49:55
zo helemaal zwart zien ze er maar suf uit vind ik ;)
heb je überhaupt die keuze? Ik dacht dat je voor de inruilset ging?

Geen idee hoe de hoofdtelefoonversterker van die XS is, maar de Graham Slee Solo uit de markt is zeker een aanrader als je ergens een output over hebt.
Ja, die keuze heb ik nog, da's wel service.
Haha, suf is het wel een beetje, maar de match met de Linn vind ik ook wel wat hebben. Ach, heb nog even de tijd om erover te denken. Net als de XS.

Citaat van: Martin!!! op juli 18, 2012, 21:54:02
De zwarte uitvoering vind ik ook mooier en past zeker beter bij de Linn.

http://www.beterbeeldengeluid.nl/images/prijslijst%20resolution%20audio%202011.pdf

Zie het eerste en het tweede bolletje, mbt het "voedingsverhaal"!
Goede vraag en ik heb er nog niet over nagedacht. Zal Garmt en Bjorn eens vragen wat de voor- en nadelen zijn.