Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

mainly British stuff

Willy de Woofer

Citaat van: T_I op juli 26, 2012, 08:53:34
Nee hoor, gewoon lekker luisteren en morgen uitgebreid verslag met foto's van de achtergebleven componenten, tracklist,...  :D

Veel plezier vandaag.
Vandaag is het morgen Bas   ;) Wij willen nieuws.....Wij willen nieuws......  ;D
Na 83 pagina's ben ik een klein beetje benieuwd  :)

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op juli 26, 2012, 09:26:39

Nu de subwoofer aan het inregelen, dus geluidsmatig klinkt het wel als D-day.  :crazy: De juiste luidsprekerplaatsing hebben we inmiddels gevonden. Nog wel met de nodige mitsen en maten maren, maar die zijn op te lossen. De positieve punten wegen er meer dan tegenop. Keep you posted!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Bas Akkerman

Citaat van: bmateijsen op juli 26, 2012, 15:13:06
Mitsen en maten?? ;D
Swype!  :devil: ::) Worden de Harbeths mijn maten...?? ;)

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op juli 26, 2012, 15:22:18
Worden de Harbeths mijn maten...?? ;)

Vast wel, in ieder geval voor de komende tijd, en ik gok ook voor lang erna ;)
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12

AbZ

vanzomereng

Veel luisterplezier toegewenst Bas :pompom:

Al enig idee wanneer je het "open huis feest" + "luistersessie" + warm/koud buffet gaat organiseren
voor al deze trouwe forummers hiero, die je met raad en daad hebben bijgestaan  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Willy de Woofer

Citaat van: VANZOMERENG op juli 26, 2012, 19:22:18
Veel luisterplezier toegewenst Bas :pompom:

Al enig idee wanneer je het "open huis feest" + "luistersessie" + warm/koud buffet gaat organiseren
voor al deze trouwe forummers hiero, die je met raad en daad hebben bijgestaan  :D
Met hoeveel personen mag ik komen Bas?

skyfox

Eddye

Ik ook, maar Bas zal wel ergens in de 7de muziekhemel zweven, gok ik.... :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

skyfox

Daar ben ik ook bang voor. Tis dat mn werk niet af is, anders nam ik vrij en ging ik even buurten :)

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

silver89

paaj

of in ieder geval dan een fotootje?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

Bas Akkerman

Daar ben ik dan eindelijk! Mijn langdurige (ik ben meestal wel minstens 1x in de 2 uur op HTForum te vinden) afwezigheid heeft een reden gehad.
Ik zal het nu even kort houden, een veel uitgebreider verslag krijgen jullie morgen. Inclusief waterfall-metingen, akoestiekbesprekingen, geluidsindrukken en foto's.

Gisteren zijn Garmt en ik een tijd bezig geweest met de juiste plaatsing te bepalen van de luidsprekers. Dat leidde op een gegeven moment tot de huidige opstelling, de luidsprekers halverwege het gedeelte naar de keuken en zo'n 70 cm van de zijwanden af. Praktisch is het allerminst en gisteren lag er dan ook een kabel schuin door de kamer, iets van de grond af. Mijn pragmatische houding om tot het beste geluid te komen, zal ik niet snel laten varen. Een kabel die echter zo in huis ligt, vraagt om ongelukken. En nog geen uur nadat Garmt weg was gegaan, raakte 1 luidsprekerplug los van de S80. Het gevolg was kortsluiting. Ik heb echt zitten vloeken en tieren en was even niet de gezellige Bas die jullie (hopelijk!) kennen. Garmt heeft na telefonisch contact vandaag de S80 nagekeken en deze moet ter reparatie naar de VS. Wat kostenpost valt het me nog mee, maar ik baal wel enorm. Als service speelt nu de S30 in mijn set en dat is toch wel een ander geluid. Meer omfloerst, minder autoriteit en punch, meer laid-back en misschien zelfs wat warm als je het vergelijkt met de S80.

Jammer dat ik niet kan luisteren met die laatste, de synergie is nu toch echt minder. Evengoed kan ik nog steeds genieten van de muziek, de set weet me wat dat betreft echt wel te betrekken. Maar het gemis van de S80 is er wel. Ik vind het erg jammer, maar ik heb nu ook minder de behoefte om mijn set te laten horen aan mensen. Hen met wie ik half een afspraak had, moet ik dan ook helaas teleurstellen. Het is gewoon niet het volledige, "juiste" geluid dat het kan zijn. Maar dat ligt ook zeker aan de akoestiek en is genoeg stof om morgen aan het lcd-scherm toe te vertrouwen.

Rest mij niets anders voor het moment om BB&G en Garmt in het bijzonder te bedanken. Zo'n snelle oplossing, meedenken en open staan voor de klant vind ik in één woord: klasse! En dat naast de precieze plaatsing van de luidsprekers met veel sinecure en de lol die dat brengt.

vanzomereng

Erg jammer Bas en natuurlijk balen... :(

Maar niettemin, maak er het beste van en uiteindelijk komt alles wel weer goed..

Verder is het maar ook goed te beseffen, dat in dit soort situaties, de service van een winkelier/leverancier
die meer wil zijn, dan alleen een dozenschuifer, van zeer groote waarde is.

R

Zuur zeg :( kan me helemaal voorstellen wat een teleurstelling dat is... Hopen op een snelle oplossing. Aan de andere kant kun je nu weer langer door met je topic...;)

Xander32

... je hebt al zolang jouw geduld weten te bewaren, dat je dit ongelukkige momentje ook wel kan dragen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Willy de Woofer

Bas, ik heb in de woonkamer sleuven in de vloer gefreesd, daar buizen in gelegd en de zaak weer aangesmeerd.
Door die buizen kan ik ongeacht welke kabel trekken. Je kunt er dus ook niet overheen vallen.
Verder voel ik met je mee, dit is gewoon kltn. Sterkte met alles en houd de moed er in.

skyfox

Jeetje, Bas, wat verschrikkelijk klote is dit zeg!! Gelukkig staat BB&G voor service, maar dat maakt de situatie er niet veel beter op...

Als de s80 naar de states moet voor reparatie dan zal daar minimaal een week of twee overheen gaan... Mag de set zolang blijven staan of moet je em tussendoor weer inleveren?

Sterkte! Hopelijk dient de oplossing/reparatie zich snel aan!

Eddye

Jammer van dat ongelukje. Ik kan me goed voorstellen dat je daar enorm van baalt. Hopelijk heb je toch nog plezier van deze oplossing.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Willy de Woofer

Bas, ik zit nog eens te denken aan mijn woonkamer beneden. In een woonkamer moet ook geleefd worden. Als ik alleen naar het geluid kijk dan: zitten de tuindeuren op de verkeerde plek, daardoor kan de tv nog maar op 1 plek, daardoor moeten de twee banken op een bepaalde plaats staan, enz. Vroeger kocht ik mooie Hepta Menhir ls. Deze hebben een poort aan de bovenkant. Ik sloot alles aan, richtte de boel wat uit en ging werken. Toem ik 's avonds thuis kwam had mevr. de Woofer de ls in de hoek geschoven en er een beslist leuk schemerlampje op gezet.
Verder als je op de bank een wat zwaarder boek neerlegt, hoor je door heel de kamer: whoemmmmmm.
Noodgedwongen ben ik nu op mijn (te kleine) werkkamer een set aan het samenstellen. Ik ben aan het leren, met vallen en opstaan, wat diverse apparaten doen met het geluid.
Ik hoop echt dat dit verhaal je helpt om de de moed er in te houden en het allerbelangrijkste;
Het zijn allemaal slechts luxe problemen.