Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

AbZ

Citaat van: garmtz op januari 13, 2012, 11:39:21
Jongens, laat Bas genieten van de reis! Die is minstens zo mooi als het eindpunt!
't is Bas van harte gegund hoor  :xmas:

maar de echte reis -zonder eindpunt- zit in de muziek  :music:

chansig

Het is de keus aan Bas of hij zich laat beinvloeden door deze berichten, dat is toch wat anders dan te veronderstellen dat Bas beinvloed wordt door deze berichten...jahaa..even denken. :D

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Former member 78

Jongens, laat Bas genieten van de reis! Die is minstens zo mooi als het eindpunt!

Ik ga er van uit, dat Bas zich niet gek laat maken door wat meningen van ons ;)
Als hij daar gevoelig voor was, had hij al lang iets gekocht.

Maar je hebt gelijk vwb de reis, die is idd erg mooi, leuk en spannend!

S@m

Daar zit 'm imho nou net de kneep, de reis is zó leuk. Daar krijg je nooit genoeg van dus is deze reis volbracht dan wacht de volgende... :music:

Bas Akkerman

Tsja, als het goedkoop kan, zou ik het goedkoper hebben aangepakt. Ik heb mezelf een budget gesteld en ben vervolgens gaan luisteren naar apparatuur. Het budget was naar aanleiding van ervaringen die ik bij anderen en in winkels heb gehoord. Tot nu toe is mijn ervaring dat dit budget prima is, misschien zelfs wel aan de lage kant. En dat heeft te maken met de tekortkomingen die ik in "goedkopere" sets hoor. Tekortkomingen zoals te grote kleuringen in luidsprekers, matige basweergave, schelle hoogweergave, cross-overproblemen. Zaken die me teveel afleiden van het genieten van muziek.
En natuurlijk is ignorance bliss, als ik tot een budget van €2000 had gezocht had ik misschien niet beter geweten. Tegelijkertijd, als ik naar luidsprekers van €15.000 luister, hoor ik ook verschil met wat ik nu beluister. Naar mijn idee is het budget van €7000 een mooi budget. Daaronder hoor ik teveel tekortkomingen, daar een stuk boven vind ik de vooruitgang niet meer in verhouding staan tot de kosten. Anders gezegd: de set (het middel) is onder dit budget van te grote invloed op mijn muziekbeleving (het doel), ver boven dit budget is het voor mij, op dit moment van te kleine invloed om daarin te investeren

Ik ben trouwens wel benieuwd naar jullie sets en de kosten daarvan? Als ik jullie zo hoor, hebben jullie allemaal transistorradio's waarmee jullie heerlijk muziek kunnen luisteren!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Citaat van: Bas Akkerman op januari 13, 2012, 12:16:12

Ik ben trouwens wel benieuwd naar jullie sets en de kosten daarvan? Als ik jullie zo hoor, hebben jullie allemaal transistorradio's waarmee jullie heerlijk muziek kunnen luisteren!

Onder andere...  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

eric_audio

Citaat van: ArjanR1 op januari 12, 2012, 17:32:02
Ik snap dat als je niks met deze hobby hebt, dat het wel kan.
Er moet thuis iets staan waar geluid uit komt.

Maar als je serieus met de hobby bezig bent, kan ik het mij niet voorstellen.
Je koopt namelijk op dat moment iets waarvan je denkt dat het dát helemaal is voor je.
Maar na enkele maanden ga je toch bepaalde dingen horen, die dan misschien beter kunnen.

Ik dacht met mijn eerste set ook, dit is hét! Die gedachte was wel leuk trouwens ;D

Daar ligt het dus inderdaad aan. Als AUDIO primair je hobby is (en dus eigenlijk een doel op zich), zal het snel weer gaan kriebelen, hoe mooi ook de set die je koopt.
Maar als het je primair om MUZIEK gaat (en de audio dus een middel is, geen doel op zich), dan is het goed mogelijk om jaren te genieten van dezelfde set. Gewoon muziek kopen, geen audio reviews meer lezen (of in ieder geval niet te veel), en genieten.....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Poldo

Waarom verhoog je je budget niet dan? Wat je hebt nog steeds niks gehoord wat je echt perfect vond, dus dan doen al die hifi zaken toch iets verkeerd wanneer ze het niet voor elkaar krijgen een mooi set voor 7000 euro neer te zetten  ;D
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

S@m

Tsja, als het goedkoop kan, zou ik het goedkoper hebben aangepakt.

Wat een flauwekul Bas, hoeveel zgn goedkope sets met de juiste match heb je dan zoal beluisterd..?

AbZ

Citaat van: Jumping Jack op januari 13, 2012, 12:17:24
Onder andere...  :D
Precies!
Puur muzikaal kan ik met heel bescheiden middelen al prima genieten
maar het is natuurlijk niet vervelend (afgezien vd kosten) als het beter klinkt  :smile:

chansig

Mijn kosten zijn dramtisch gestegen met de aanschaf van mijn andere speakers. Misschien ook eens wat budget sets gaan beluisteren. Zoals die van mij.. :D

Versterker: 800 euro
cd speler: 500 euro
DT: 550 euro
Bekabeling: 75 euro
Speakers: 1100 euro

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

AbZ

Citaat van: chansig op januari 13, 2012, 13:15:35
Mijn kosten zijn dramtisch gestegen met de aanschaf van mijn andere speakers. Misschien ook eens wat budget sets gaan beluisteren. Zoals die van mij.. :D

Versterker: 800 euro
cd speler: 500 euro
DT: 550 euro
Bekabeling: 75 euro
Speakers: 1100 euro

Gr Hans
Da's minder dan de helft van Bas' budget...
dus volgens Bartjens hoor je dan >50% tekortkomingen   O0   sorry Bas, kon het weer niet laten...

Poldo

Er zijn zat hele mooie combo's voor weinig geld,

De nieuwe Epos Epic speakers bijvoorbeeld op een leuke Creek evo versterker of Exposure 2010s2 (voor wat meer schwung) bij Multifoon

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

S@m

Citaat van: Poldo op januari 13, 2012, 13:29:26

De nieuwe Epos Epic speakers bijvoorbeeld op een leuke Creek evo versterker of Exposure 2010s2 (voor wat meer schwung) bij Multifoon

Bv een Sugden A21 set + een paar leuke Focal luidsprekers, laat je verrassen bij meneer de Jong notabene in Den Haag!

garmtz

Citaat van: Poldo op januari 13, 2012, 13:29:26

Klinkt heel mooi, maar ook behoorlijk rauw, weinig laag, mist openheid. Wel muzikaal, dat wel...

HuubF

Versterker (2 ucd monoblokken): 700 euro (nieuw; laten assembleren en modificeren)
cd speler: geen
DT: ? euro (2e hands gekocht voor 350 euro inclusief een hoop platen)
Bekabeling: 1500 euro (2e hands en nieuw; niet allemaal tegelijk in gebruik, wel allemaal nodig)
Speakers: 8000 euro (2e hands gekocht voor 1150 euro)
Dac: 4500 euro (vrijwel nieuw; geruild voor 3 apparaten)
Computer: 800 euro (nieuw)

Gr Huub
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Bas Akkerman

Wat een heerlijke reacties weer!

Natuurlijk kan ik genieten van muziek op een set van €400,- (mijn mp3 en Grado)! Dat is ook het punt niet. Ik kan alleen nog meer genieten van een set van €7000 of €15.000. De eerste is voor mij nu echter een mooi, haalbaar budget.

Citaat van: Poldo op januari 13, 2012, 12:40:38
Waarom verhoog je je budget niet dan? Wat je hebt nog steeds niks gehoord wat je echt perfect vond, dus dan doen al die hifi zaken toch iets verkeerd wanneer ze het niet voor elkaar krijgen een mooi set voor 7000 euro neer te zetten  ;D
Een perfecte set ga ik ook nooit vinden ongeacht het geld. Ik heb wel verschillende onderdelen gehoord waarvan ik onder de indruk was binnen het budget, dat weet je best. De juiste combinatie vinden, dat is dadelijk de uitdaging.

Citaat van: AbZ op januari 13, 2012, 12:48:45
Precies!
Puur muzikaal kan ik met heel bescheiden middelen al prima genieten
maar het is natuurlijk niet vervelend (afgezien vd kosten) als het beter klinkt  :smile:
En dat is de reden voor dit budget, het is niet vervelend als het beter klinkt. Dat was natuurlijk ook de aanleiding van mijn vraag aan jullie waarmee je speelt. Iedereen wil dat het beter speelt. Of dat beter nu vergeleken is met €100,- of €5000,-.

Ik weet niet wat het is. Misschien is het mijn geduld bij het samenstellen van de set. Misschien is het mijn stelligheid waarmee ik sets of de keuze daarvan (ook die van anderen) beoordeel (en voor sommigen hun idee misschien veroordeel). Misschien het budget dat ik te besteden heb. In ieder geval krijg ik niet alleen adviezen, maar ook meningen die maar geponeerd blijven worden. Alsof er jaloezie of aanhoudend onbegrip is over mijn "werkwijze". En dat is nergens voor nodig. Het ligt niet in mijn bedoeling onderdelen/sets van anderen die niet binnen mijn budget passen af te kraken. Ik geef alleen MIJN voorkeuren aan.

Wat dat betreft heb ik soms het gevoel dat reviews en dit soort topics wordt gebruikt om de eigen set te spiegelen aan wat er in reviews of topics wordt besproken. Wordt er een beter onderdeel in een review/topic besproken dan is het betreffende eigen onderdeel meteen niet meer voldoende. Onzin en jammer; als je tevreden bent met je eigen set is dat het belangrijkste! En dat is totaal onafhankelijk van wat anderen vinden of hebben geschreven over een vergelijkbaar onderdeel.

Advies en ook meningen kan ik zeer waarderen. Ik vind het alleen vervelend dat ze zo vaak herhaald worden en lang niet altijd onderbouwd worden. Zeker omdat ik sommige adviezen heb overgenomen en jullie mening zeker respecteer.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op januari 13, 2012, 18:40:04Ik weet niet wat het is.
Je zoekt er teveel achter, Bas.  Mensen verschillen gewoon in een heleboel opzichten.  Ze komen elkaar hier vooral tegen naar aanleiding van de spullen en hoe ze daarmee bezig zijn, en ook nog voor de leuk.  Dus daar kan je reacties over verwachten, vanuit verschillende invalshoeken.  Dus je hoort het soms als mensen iets interessant of juist onzin vinden.  En jij vindt dat leuk  ;)

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op januari 13, 2012, 22:49:02
Je zoekt er teveel achter, Bas.  Mensen verschillen gewoon in een heleboel opzichten.  Ze komen elkaar hier vooral tegen naar aanleiding van de spullen en hoe ze daarmee bezig zijn, en ook nog voor de leuk.  Dus daar kan je reacties over verwachten, vanuit verschillende invalshoeken.  Dus je hoort het soms als mensen iets interessant of juist onzin vinden.  En jij vindt dat leuk  ;)
Ja, misschien ook wel. Moet wat meer mijn werk op mijn werk laten.
Anyway, ik vind het ook zeker leuk en leer er veel van. Sommige dingen worden tot in den treure herhaald, dat hoeft niet. Maar beter dit dan een topic waar ik drie adviezen krijg. ;)

vanzomereng

En natuurlijk is ignorance bliss, als ik tot een budget van €2000 had gezocht had ik misschien niet beter geweten. Tegelijkertijd, als ik naar luidsprekers van €15.000 luister, hoor ik ook verschil met wat ik nu beluister. Naar mijn idee is het budget van €7000 een mooi budget. Daaronder hoor ik teveel tekortkomingen, daar een stuk boven vind ik de vooruitgang niet meer in verhouding staan tot de kosten. Anders gezegd: de set (het middel) is onder dit budget van te grote invloed op mijn muziekbeleving (het doel), ver boven dit budget is het voor mij, op dit moment van te kleine invloed om daarin te investeren

Bas

Reken maar dat er ook onder de 7.000 euro, sets zijn samen te stellen die de sterren van de hemel spelen.
Mijn mond is vaker van verbazing open gevallen bij budgetsets dan bij dure sets (i.v.m. verwachtspatroon)

Mijn persoonlijke ondergrens voor een zeer goede set ligt ca. bij 3.500 euro nieuwprijs (LS, Amp, CD-speler, bekabeling)
Als je bijvoorbeeld deze combinatie neerzet "Marantz PM8003 + CD6004 + Kef R700" en de wisselwerking boxen+akoestiek is goed,
zul je versteld staan wat er allemaal mogelijk is.

Als ik andere leken zou moeten adviseren en budget speelt een rol, zou ik zeggen dat je minimaal ca.1.500 euro (nieuw) kwijt ben.

Soms heb ik het gevoel, dat wat goedkopere sets wat minder gecompliceerd zijn, omdat ze niet alle "minpunten" zo sterk uitvergroten
maar niettemin over voldoende kwaliteit bezitten en een meer dan acceptabele resolutie !  

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

vanzomereng

Mijn set (deels)
Marantz PM11S2   nieuw gekocht voor 2.800 euro (advies = 4.000)
Marantz SA15S2   nieuw gekocht voor 1.250 euro (advies = 1.900)
Sonus Faber Liuto nieuw gekocht voor 3.600 euro (advies = 4.000)

Normaliter zou ik procentueel een nog groter deel besteed willen hebben aan de speakers,
echter het stond al vast dat de Sonus Faber Liuto,s gekocht zouden worden en ik
hierbij een Amp van max. 2.000 zou aanschaffen maar door een samenloop van omstandigheden
kruiste me zeer voordelig de Marantz-versterker/cd combinatie en toen ging ik voor de bijl  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Bas Akkerman

Wat me nou overkomt... :blink:

We zijn aan het ontbijten, beetje tv kijken. Zeg ik tegen mijn vrouw: "Wat zou je er van vinden als we de tv verplaatsen naar een ander gedeelte van de huiskamer?" Mijn vrouw: "Oh, wat mij betreft gaat ie helemaal weg uit de woonkamer. Dan kijken we wel in de slaapkamer of HT ruimte." Ik vraag haar vervolgens of we dan ook de loveseat kunnen verplaatsen en zo meer mogelijkheden hebben om luidsprekers te plaatsen. Mijn vrouw antwoordt letterlijk: "Ja, je moet toch het huis inrichten naar je luidsprekers en niet andersom."

Waar kan ik haar nomineren voor WAF-vrouw van het jaar? ;)

Nou zijn er weer wat (edit:) meer mogelijkheden om luidsprekers te plaatsen.

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op januari 15, 2012, 12:57:03
Wat me nou overkomt... :blink:

We zijn aan het ontbijten, beetje tv kijken. Zeg ik tegen mijn vrouw: "Wat zou je er van vinden als we de tv verplaatsen naar een ander gedeelte van de huiskamer?" Mijn vrouw: "Oh, wat mij betreft gaat ie helemaal weg uit de woonkamer. Dan kijken we wel in de slaapkamer of HT ruimte." Ik vraag haar vervolgens of we dan ook de loveseat kunnen verplaatsen en zo meer mogelijkheden hebben om luidsprekers te plaatsen. Mijn vrouw antwoordt letterlijk: "Ja, je moet toch het huis inrichten naar je luidsprekers en niet andersom."

Waar kan ik haar nomineren voor WAF-vrouw van het jaar? ;)

Nou zijn er weer wat

Topvrouw, ik denk dat ze ook eindelijk wil dat er schot in de zaak komt... ;)

vanzomereng

Citaat van: S@m op januari 15, 2012, 12:58:48

Opschieten Bas...

Ga je nog naar de Alkmaarshow in Februari ?

Bas Akkerman

Citaat van: S@m op januari 15, 2012, 12:58:48
Haha, nee dat maakt haar niets uit.

Citaat van: VANZOMERENG op januari 15, 2012, 13:01:46
Opschieten Bas...

Ga je nog naar de Alkmaarshow in Februari ?
Weet ik nog niet. Er komen flink wat mooie merken zie ik en in dit stadium is het misschien beter daar nog niet naar te luisteren. Wel een aardige vent, Ben!