Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

denoontje

chansig

Niet even naar de Masters geluisterd ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Poldo

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Poldo

Citaat van: Bas Akkerman op juni 24, 2011, 12:05:36
Luisterverslag bij Hifi-Studio Zwaard en Snijders Hifi op donderdag 23 juni 2011

- *1 en *2 AudioVector Ki3 Signature (€2.200)
Dit zijn de speakers die Poldo in combinatie met de Moon versterker heeft aangeschaft. Omdat ik toch wel nieuwsgierig was naar hoe ze nu weer klonken, werden deze ook nog even aangesloten. Michael Jackson werd beluisterd en om eerlijk te zijn vond ik ze persoonlijk weer te schel en hard. Al na een halve minuut ontstond er bij mij luistermoeheid. Ik kan me echter wel helemaal voorstellen dat Poldo ze lekker vindt klinken, zeker met de muziek die hij draait. Het heeft pit, attack, de speakers hebben ballen om het zo eens te zeggen. In your face en enorm duidelijk over hoe de kwaliteit van de opname is. Omdat verandering van versterker een behoorlijk verschil gaf bij de Mangers, werd de Van Medevoort versterker ook nog even aangesloten. Hier was het tegenovergestelde aan de hand, de match was minder goed dan de combinatie van AudioVector en Moon.

2200 per stuk heh dus 4400 per paar  8)

schel en hard ervaar ik totaal niet, ik zit er nu al 3 uur non stop naar te luisteren en ik weet heel goed wanneer iets schel en hard klinkt. (monitor audio rs6 gehad)

ik weet ook 100% zeker dat de Bachs die ik heel uitgebreid beluisterd hebt meer voor schel en hard doorgaan als de audiovector. Daarom was ik ook zo verrast dat je de bachs zo goed vond en de audiovectors niet.

Bas Akkerman

Ik pas even de prijs aan. Tsja, ik vond de Bachs daar dus helemaal niet hard, maar dat had ik die AudioVectors in die ruimte misschien ook niet gevonden en vice versa. Het is duidelijk dat Poldo en ik met name die schelheid anders ervaren. Hopelijk wordt in mijn luisterverslagen ook duidelijk dat het om mijn mening gaat, niet om feitelijkheden. Vond het ook wel lastig de speakers daar goed te beoordelen met al die bekleding. Aan de andere kant kan ik mijn dedicated luisterkamer natuurlijk behoorlijk aan gaan passen. Moet geen water naar de zee dragen zijn, maar er is best wat mogelijk. En nogmaals, ik zeg niet dat de Bach een betere speaker is dan de Manger of de B&W, vind het alleen veel waar voor zijn geld. En vond de toevoeging van een (goede?) DAC opvallend. Dat heb ik proberen te beschrijven in het laatste gedeelte.

Als ik een flink aantal winkels heb bezocht, daarbij ook een paar sets van forumleden hier heb beluisterd en weet wat ik mooi vind, zal ik zeker een shortlist maken van speakers die ik graag thuis zou willen horen. Wie weet kom ik dan tot heel andere voorkeuren, maar dan weet ik al wel wat er is, hoe het ongeveer klinkt en waar het te koop is.
Volgende week staat B&G op het programma, ben daar ook erg benieuwd naar! Misschien heb ik (door mijn onervarendheid) een totaal andere smaak dan veel leden hier, maar ik zie nog vrij weinig reacties. Of ben ik nou gewoon wat te ongeduldig?  ::)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: denoontje op juni 24, 2011, 16:36:18
Ik ook, wat ga je daar luisteren?

- Wilson Benesch Square 2 met Naim Unity
- Linn Majik DSI met Harbeth Monitor 30

Dat zijn de twee combinaties die ik daar op aanraden van Bjorn ga beluisteren, de Masters wellicht ook.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Poldo

Citaat van: Bas Akkerman op juni 24, 2011, 21:17:54
- Wilson Benesch Square 2 met Naim Unity
- Linn Majik DSI met Harbeth Monitor 30

Dat zijn de twee combinaties die ik daar op aanraden van Bjorn ga beluisteren, de Masters wellicht ook.

niet de arc's?

die vond ik ook goed en is ook een monitor

de moon is trouwens lekker aan het inspelen wat een heerlijke combo, toch zou ik je adviseren nog 1 keer bij multifoon de vectors te testen, want de "standmounts" zijn ook erg goed in een kleine ruimte. si1 signature of avantgarde. Ik ervaar namelijk die hardheid die ik gisteren ook een beetje heb ervaren bij zwaard niet meer. Michel vertelde mij dat het aan de interlink en speakerkabel lag in zijn ruimte, ik heb nu een kopere kabel en interlink en er niks meer van een scherp geluid te merken.

Thijs is ook aan het swingen en wil nog niet naar bed  :clapping:  ;D

Bas Akkerman

Ik laat het even aan hen, er zal vast een goede gedachte achter zitten. En neem aan dat het zo gewisseld is. Haha, heerlijk joch en dus dezelfde genen als zijn vader. ;)

aMUSEd

Leuk weer om te lezen.
Met name de invloed van de versterker (uniti vs supernait) op het luisterplezier (ondanks de minpunten) is denk ik een leuke ontdekking.
Probeer bij bbg ook een naim versterker op harbeth te beluisteren..

Poldo

Citaat van: Bas Akkerman op juni 24, 2011, 22:00:42
Ik laat het even aan hen, er zal vast een goede gedachte achter zitten. En neem aan dat het zo gewisseld is. Haha, heerlijk joch en dus dezelfde genen als zijn vader. ;)

waarschijnlijk koopt hij 2 B&W 801 d met MacIntosh als hij 16 is ipv een scooter  :D

denoontje

Bas Akkerman

Citaat van: aMUSEd op juni 24, 2011, 22:03:07
Probeer bij bbg ook een naim versterker op harbeth te beluisteren..

Dat wil ik inderdaad ook zeker gaan doen. Ik denk dat ze nu binnen mijn budget hebben geprobeerd een set samen te stellen waar zowel streaming als de luidsprekers goed naar voren komen. Ze hebben veel know-how, dus ik ben erg benieuwd.

Of het nu de SuperNait als geheel was, of alleen de DAC die erin zat, ik vond het een leuke ontdekking die ik zeker meer wil onderzoeken.

Citaat van: Poldo op juni 24, 2011, 22:11:48
waarschijnlijk koopt hij 2 B&W 801 d met MacIntosh als hij 16 is ipv een scooter  :D

een stuk veiliger ook ;) al denk ik dat je aardig wat scooters kan kopen voor een MacIntosh.

Bas Akkerman

Heeft iemand trouwens ervaring met een SuperNait i.c.m. Sonus Faber? Hoor her en der mooie verhalen erover.
En om alvast even een voorschot te nemen, wie van de forumleden hier heeft de Usher Audio Be-718 als luidsprekers? Of kan ik dat op één of andere manier hier zelf vinden?

Lars_Portman

Citaat van: Bas Akkerman op juni 25, 2011, 16:12:43
Heeft iemand trouwens ervaring met een SuperNait i.c.m. Sonus Faber? Hoor her en der mooie verhalen erover.
En om alvast even een voorschot te nemen, wie van de forumleden hier heeft de Usher Audio Be-718 als luidsprekers? Of kan ik dat op één of andere manier hier zelf vinden?

Importeur is W&W audio wat eigenlijk niet zo goede zuiver zaak vind. Maar das voor jezelf om vinger aan pols te houden als Usher gaat luisteren.
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100

Bas Akkerman

Citaat van: Lars_Portman op juni 25, 2011, 18:05:42
Importeur is W&W audio wat eigenlijk niet zo goede zuiver zaak vind. Maar das voor jezelf om vinger aan pols te houden als Usher gaat luisteren.

Dank je, ik had inderdaad al gezien dat ze de Ushers verkopen en helaas ook gelezen dat ze de laatste tijd als minder goed worden ervaren. Zoek alleen iets meer dichterbij mijn woonplaats (Den Haag) om ze gewoon eens te beluisteren.

Xander32

Ik krijg het idee dat de ts momenteel hard op weg is zijn eigen voorkeuren aangaande het geluid te ontdekken, welke (deels) afwijkt van die van jou (Poldo). Advies aan de ts: vooral veel blijven luisteren naar verschillende combi`s en keuzes gaan baseren op hetgeen jij zelf lekker vindt.

@ Poldo: mijn bovenstaande opmerking is niet vervelend naar jouw bedoeld; in jouw reply lees ik veel oprechte en enthousiaste ervaringen, van waaruit evenzo goed bedoelde adviezen aan de ts. Maar die ervaringen (lees: smaak/voorkeur) van de ts kunnen verschillen van die van de jou he ;).

Sander.
Citaat van: Poldo op juni 24, 2011, 21:40:01
niet de arc's?

die vond ik ook goed en is ook een monitor

de moon is trouwens lekker aan het inspelen wat een heerlijke combo, toch zou ik je adviseren nog 1 keer bij multifoon de vectors te testen, want de "standmounts" zijn ook erg goed in een kleine ruimte. si1 signature of avantgarde. Ik ervaar namelijk die hardheid die ik gisteren ook een beetje heb ervaren bij zwaard niet meer. Michel vertelde mij dat het aan de interlink en speakerkabel lag in zijn ruimte, ik heb nu een kopere kabel en interlink en er niks meer van een scherp geluid te merken.

Thijs is ook aan het swingen en wil nog niet naar bed  :clapping:  ;D

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Bas Akkerman

Dat luisteren doe ik ook zeker hoor, het blijven mijn oren! Ook al ben ik het dan niet altijd eens met de smaak van die ander of de verkoper, het is interessant om hun mening te horen. De ontdekkingstocht naar muziek(weergave) is gewoon erg leuk en gaat hopelijk nooit echt over. Natuurlijk; tevreden zijn met je set is heel belangrijk, maar nieuwsgierigheid kan evengoed erg nuttig zijn.

Ik moest trouwens wel even goed nadenken wat je met "ts" bedoelt ;)

Poldo

Citaat van: Xander32 op juni 26, 2011, 13:57:49
Ik krijg het idee dat de ts momenteel hard op weg is zijn eigen voorkeuren aangaande het geluid te ontdekken, welke (deels) afwijkt van die van jou. Advies aan de ts: vooral veel blijven luisteren naar verschillende combi`s en keuzes gaan baseren op hetgeen jij zelf lekker vindt.

@ Poldo: mijn bovenstaande opmerking is niet vervelend naar jouw bedoeld; in jouw reply lees ik veel oprechte en enthousiaste ervaringen, van waaruit evenzo goed bedoelde adviezen aan de ts. Maar die ervaringen (lees: smaak/voorkeur) van de ts kunnen verschillen van die van de jou he ;).

Sander.

ik denk het juist niet want ik had de Bach's in mijn top 3 staan en ik heb het idee dat we meer naar de luisterruimte van Snijders aan het luisteren was dan naar de Bach's. Ik vond de Bach's namelijk een stuk saaier klinken als in de ruimte waar ik ze heb beluisterd.

Daarom ben ik bang dat een volgende sessie bijvoorbeeld thuis, de Bach's niet meer zo lekker klinken voor Bas, zeker gezien de Bach;s veel feller in het hoog zijn dan de Audiovector's, dat is in principe geen smaak maar meer een conclusie, of je moet inderdaad net als bij Snijders tapijt op de wanden leggen. :D

Joris1971

Waarom niet een linn ds-i?
Ben je 2975 euro kwijt... Besteed je 2900 euro aan luidsprekers, 500 euro aan een ipad (remote control en heb je intussen ook de andere voordelen van een ipad) en 300 euro aan bekabeling..en 300 euro voor een NAS

Bas Akkerman

Citaat van: Poldo op juni 26, 2011, 15:57:50
Daarom ben ik bang dat een volgende sessie bijvoorbeeld thuis, de Bach's niet meer zo lekker klinken voor Bas, zeker gezien de Bach;s veel feller in het hoog zijn dan de Audiovector's, dat is in principe geen smaak maar meer een conclusie, of je moet inderdaad net als bij Snijders tapijt op de wanden leggen. :D

Laten we de discussie omtrent de Bachs even rusten, ok? ;) Ik heb puur beschreven wat de combinatie van een "goedkopere" luidspreker voor míj deed met een duurdere versterker met DAC, in plaats van de omgekeerde route die ik tot dan toe had genomen. Het had om het even welke luidspreker kunnen zijn! Het ging mij om de invloed die een DAC (neem namelijk aan dat dat de beïnvloeder was) had op het geluid en vooral mijn belevenis.

Bas Akkerman

Citaat van: Joris1971 op juni 26, 2011, 17:20:15
Waarom niet een linn ds-i?
Ben je 2975 euro kwijt... Besteed je 3200 euro aan luidsprekers, 500 euro aan een ipad (remote control en heb je intussen ook de andere voordelen van een ipad) en 300 euro aan bekabeling

Die ga ik aanstaande donderdag ook beluisteren bij BB&G ;)

Joris1971

johnhifi

Citaat van: Lars_Portman op juni 25, 2011, 18:05:42

Wat probeer je hier eigenlijk te zeggen? Ik kan je niet helemaal volgen..
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Poldo

Citaat van: Bas Akkerman op juni 26, 2011, 17:26:38
Laten we de discussie omtrent de Bachs even rusten, ok? ;) Ik heb puur beschreven wat de combinatie van een "goedkopere" luidspreker voor míj deed met een duurdere versterker met DAC, in plaats van de omgekeerde route die ik tot dan toe had genomen. Het had om het even welke luidspreker kunnen zijn! Het ging mij om de invloed die een DAC (neem namelijk aan dat dat de beïnvloeder was) had op het geluid en vooral mijn belevenis.

was zeker niet alleen de dac, was ook de versterker. ik weet niets eens het verschil tussen de dac van de supernait en die van de uniti.

In de supernait zit een andere versterker dan een naim uniti.

Xander32

Topic Starter  ;).

Sander.
Citaat van: Bas Akkerman op juni 26, 2011, 15:44:00
Dat luisteren doe ik ook zeker hoor, het blijven mijn oren! Ook al ben ik het dan niet altijd eens met de smaak van die ander of de verkoper, het is interessant om hun mening te horen. De ontdekkingstocht naar muziek(weergave) is gewoon erg leuk en gaat hopelijk nooit echt over. Natuurlijk; tevreden zijn met je set is heel belangrijk, maar nieuwsgierigheid kan evengoed erg nuttig zijn.

Ik moest trouwens wel even goed nadenken wat je met "ts" bedoelt ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10