Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dchris

Mvg,

Dchris

MarcFR

Tja,ik zou zelf gaan luisteren naar de door jou genoemde merken,en dan kijken wat het beste bij je past (financieel & klankmatig)

Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

cardas49

#127
Ik heb een jaartje of 2 met de ondergenoemde set gespeeld icm Arcam. Eerst de AVR280 & 350, daarna met een AV8 en Marantz MM8003. Met de receivers was ik in eerste instantie best tevreden, maar het geluid was wat tam in het laag en midden, terwijl het hoogste hoog weer wat agressief klonk. Met de processor en eindversterker bleven deze eigenschappen grotendeels, alhoewel detail en het algehele geluidsbeeld er wel aardig wat op vooruit gingen. Nu dat ik met Classé draai ben ik eigenlijk pas behoorlijk tevreden over de weergave van de contours. Dynaudio + Classé is wat mij betreft een goed huwelijk, dus als 2ehands een optie is, zou ik dat zeker overwegen.

Er staat een SSP-30 MKII op audiomarkt.de te koop voor een appel en een ei, met een optie voor verzending naar Nederland. Zet daar een meerkanaals eindbak achter (CAV-75 komt tegenwoordig al voor €600 voorbij in de markt op dit forum) en je hebt een waanzinnige prijs / prestatieverhouding voor je Dyn's. Wereld van verschil met je huidige Onkyo, en zo'n Classé set speelt waarschijnlijk op hoger niveau dan al de andere spullen welke je hieronder noemt. Moet je alleen wel zonder HDMI leven.

Quote from: dchris on February 24, 2013, 20:41:36
Beste Forummers,

Ik heb hier sinds vele jaren ook een Dynaudio set staan, de audience reeks, de instapper onder de Dyn's.
Mijn set bestaat uit L+R 2x 122's : 1x 122C center en 2x 42's als rears.

Ik ben niet een audiofiel pur sang, draai met een surround setup maar ben niet vies van een lekker avondje muziek luisteren, jazz,dire straits, john mayer en film muziek. De pure Direct Mode helpt enorm met de detaillering van het geluid maar het is het nét niet. :dontgetit:

Ik draai met een surround versterker Onkyo 875, 7x 170 watt, deze heeft een flinke bak vermogen en kan de impendatie van de speakers goed aan ook op hoge volumes.
Maar.....................ik ben een klein beetje uitgekeken op deze combi en ben dan ook aan het nadenken over een waardige
vervanger van de Onkyo.

Hiervoor draaide ik volledig met B&W en denon en die sound was totaal anders, warm,soms een beetje té wollig maar wel altijd strak.
De combinatie Dynaudio en Onkyo is een te kil, ik mis de dynamiek en warmte. Ik heb een SVSPC12-NSD subwoofer en die integreerd goed en vullen de sound goed aan, maar het wordt nergens spectaculair.

Hebben jullie voor mij een goed advies welke soort surround receiver/versterker ik zou kunnen proberen met mijn Dyn set?
Ik dacht zelf aan Marantz 7007 of Pioneer LX serie, ik hoor graag jullie mening. :bigsmile:
Misschien meer high end richting cambridge audio, NAD en Arcam?

Alvast bedankt ! :clapping:
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

Die SSP staat in Zwitserland, dus je krijgt dan een importheffing en btw over inkoop+verzending voor je kiezen. Reken maar op €200 extra. En daarvoor kun je dan wel weer eenzelfde apparaat in Nederland vinden... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

Zwitserland, ok, dat had ik niet gezien. Dan is het financieel inderdaad weer wat minder interessant.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Robino

Is een terugkeer naar B&W niet mogelijk als die sound je toch liever was?

mace_be

Beste,

Ik ben op zoek naar goede set Standmount speakers. Om mijn b&w 603s3 te vervangen.

In mijn regio verkoopt er iemand een paar Dynaudio gemini's voor €750. Lijkt dit een redelijke prijs ?
Ik heb proberen op te zoeken wat zo een kit koste, en ik kwam 1200 dollar tegen ? (weet niet of dit met de orginele dynaudio drivers waren).
Weet iemand hou ze verhouden tov b&w N805 ? (€1300 2dehands)

De andere speakers die ook binnen mijn budget liggen zijn de KEF R300,B&W CM5, mss Dynaudio Focus 140.

dchris

Quote from: mark235 on March  2, 2013, 11:28:02
Ik heb een jaartje of 2 met de ondergenoemde set gespeeld icm Arcam. Eerst de AVR280 & 350, daarna met een AV8 en Marantz MM8003. Met de receivers was ik in eerste instantie best tevreden, maar het geluid was wat tam in het laag en midden, terwijl het hoogste hoog weer wat agressief klonk. Met de processor en eindversterker bleven deze eigenschappen grotendeels, alhoewel detail en het algehele geluidsbeeld er wel aardig wat op vooruit gingen. Nu dat ik met Classé draai ben ik eigenlijk pas behoorlijk tevreden over de weergave van de contours. Dynaudio + Classé is wat mij betreft een goed huwelijk, dus als 2ehands een optie is, zou ik dat zeker overwegen.

Er staat een SSP-30 MKII op audiomarkt.de te koop voor een appel en een ei, met een optie voor verzending naar Nederland. Zet daar een meerkanaals eindbak achter (CAV-75 komt tegenwoordig al voor €600 voorbij in de markt op dit forum) en je hebt een waanzinnige prijs / prestatieverhouding voor je Dyn's. Wereld van verschil met je huidige Onkyo, en zo'n Classé set speelt waarschijnlijk op hoger niveau dan al de andere spullen welke je hieronder noemt. Moet je alleen wel zonder HDMI leven.

Beste Mark bedankt voor je reactie,

Helaas is deze combi niet mogelijk omdat ik echt HDMI nodig heb, alles loopt via mijn receiver.
Die SSP-30MKII is een mooie optie, bedankt voor de tip iig!

Misschien dat ik in de toekomst toch weer terug ga naar B&W vanwege de warmere klankleur.
Voor films vind ik de Dyn's wel heel goed, open en neutraal, maar toch altijd een beetje koeltjes.

Ik hoe jullie op de hoogte hoe het verder gaat.
Verder ben ik nu bezig mijn HT kamer in te richten, schilderen is al gebeurd, inrichting gaat de goede kant op!
Nu nog sparen voor de beamer die ik erin wil hangen  :happy:

Fijn weekend allemaal!
Mvg,

Dchris

MrRedHead

#133
Ik lees hier nog erg weinig over de 'draadloze' speakers van Dynaudio, de XEO 3 en XEO 5.

Zou de XEO 3 te combineren met een paar vaste speakers (Magnepan) of komt er dan een te grote 'vertraging' door het draadloze aspect icm 'normale'  bedrade speakers, bij gelijktijdig spelen van de speakers?

Het doel is om in een grote woonkamer / keuken (60 M2) de XEO 3 als extra speaker set te gebruiken voor de eethoek, welke aan de andere zijde is van de Magnepans, zeg ongeveer 15m verder.

De XEO 3 vind ik verrassend goed klinken, heeft iemand ze al eens naast de Exite 12 gehoord (waar ze van afgeleid zijn)

harteman

Ik heb de Contour 1.3SE. Tot voor 3 maanden aangestuurd door een NAD S300 wat erg goed klonk. NAD had veel power en stuurde de Contours met gemak aan.

Sinds 2 maanden de set radicaal veranderd. Aansturing nu door een Marantz SR5007 gewoon stereo dus geen surround. In verband met connectiviteit gekozen voor de SR. TV, Blu Ray en streaming allemaal via de SR, erg makkelijk. Moet wel bekennen dat de S300 een betere partner was voor de Contours dan de SR5007. Wellicht in de toekomst de SR als voorversterker gebruiken en er een eindversterker aanhangen.

Groet,
Harteman

harteman

Kan iemand mij aangeven of een separate (eind)versterker achter de SR5007 een verbetering geeft?

Zoals in de vorige thread aangegeven mist de SR wat power/controle naar mijn gevoel om de Dynaudio's onder controle te krijgen, waardoor het wat 'geknepen' overkomt. De NAD S300 gaf een voller, ruimtelijker geluidsbeeld, maar was dan ook een dubbel mono opgebouwd bakbeest van 30kg.

Graag jullie gewaardeerde mening!

Groet,
Harteman

vanzomereng

#136
He're I come....

De Sonus Fabers hebben het veld moeten ruimen

Binnenkort staat in huize VANZOMERENG een nieuw setje Dynaudio Focus 260 zwart hoogglans te spelen  ::)

Wordt vervolgd !
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Ernst Jan

Ah ik had de XTZs verwacht.  ;D

vanzomereng

#138
Gekozen voor de veilige optie en WAF-inspraak van vrouw des huizes, dit keer mee laten tellen.
(BEETJE GOODWILL KWEKEN KAN GEEN KWAAD, MARANTZ KOMT T.Z.T. MET EEN MOOIE NIEUWE STREAMER UIT)  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Robino

Gefeliciteerd! :clapping: Mooie speakers. Je bent verder dan ik ;)

Met streamen wacht ik tot de Marantz NA 7005 er is.....

grendel

Heeft iemand al toevalig die draadloze speakers gehoord van Dynaudio?
de xeo serie?
Pioneer pdp-436xde--Denon pma-sa1--Pioneer dv-868avi--pioneer pl-505--DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.--Monster z2 bi-wire--Kimber Hero interlink

Nikon d70s --Nikon 18-70--Sigma apo dg 70-300--Sandisk extreem 3, 1gig
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/grendel

Tinus_

Quote from: grendel on March 27, 2013, 10:01:27
Heeft iemand al toevalig die draadloze speakers gehoord van Dynaudio?
de xeo serie?
Ik zit hier ook op te wachten maar helaas is er niet één Dynaudio dealer in de buurt hier.
Rebuilding my HT

Lord Elrond

Quote from: VANZOMERENG on March 26, 2013, 18:20:22
He're I come....

De Sonus Fabers hebben het veld moeten ruimen

Binnenkort staat in huize VANZOMERENG een nieuw setje Dynaudio Focus 260 zwart hoogglans te spelen  ::)

Wordt vervolgd !

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :)
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

grendel

#143
Quote from: Tinus_ on March 27, 2013, 10:09:27
Ik zit hier ook op te wachten maar helaas is er niet één Dynaudio dealer in de buurt hier.

Ik ga zo direct even luisteren bij wifimedia hier in Arnhem, ben benieuwd

@vanzomereng
Gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinsten, jij hebt me nieuwschierig gemaakt naar dynaudio, misschien is het ook wat voor mij.
leuk he zo`n zoektocht naar nieuwe speakers ;D
Pioneer pdp-436xde--Denon pma-sa1--Pioneer dv-868avi--pioneer pl-505--DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.--Monster z2 bi-wire--Kimber Hero interlink

Nikon d70s --Nikon 18-70--Sigma apo dg 70-300--Sandisk extreem 3, 1gig
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/grendel

grendel

#144
Ben vandaag naar hobo hifi geweest, daar hadden ze de xeo serie ook staan, heb ze beluisterd maar ik liep er niet warm voor :(
Ik had het vooral met de stemmen, die klonken helemaal niet lekker, helemaal vlak geen enkel stukje lucht.
Ik kon er niet aan wennen, best jammer want het systeem is op zich wel goed.

Daarna ben ik gaan kijken of liever gezegd luisteren naar de dynaudio contour s1.4, die stond opgesteld met een vette versterker van Denon de Pma sa1, die kost normaal 8000,- eurie :crazy:
Wauw wat een combi, ik stond gelijk perplex, wat een dynamiek.
En ik ben ook weer voor gaas gegaan, ik kwam voor speakers en ik ga weg met een versterker ::)
Maar ik kreeg zo`n goede aanbieding voor die versterker dat ik gewoon niet kon weigeren.
Ik ga de versterker zaterdag ophalen, maar nu moet ik eerst even weer wat verkopen voor dat ik de speakers erbij kan kopen :nervous:
Ga zaterdag nog wel even de focus aan de tand voelen met die versterker ;D
pfff ben ook weer lekker bezig

ps nog iemand die een goede suround versterker wil kopen:Pioneer vsa ax10is ;)
Pioneer pdp-436xde--Denon pma-sa1--Pioneer dv-868avi--pioneer pl-505--DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.--Monster z2 bi-wire--Kimber Hero interlink

Nikon d70s --Nikon 18-70--Sigma apo dg 70-300--Sandisk extreem 3, 1gig
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/grendel

Xander32

Gefeli met de aankoop, maar behoorlijk impulsief. Ik hoop voor je dat deze in jouw eigen ruimte en set hetgeen gaan brengen waarop je hoopt ... Je hebt namelijk bij Hobo niet naar de versterker geluisterd maar overwegend naar betreffende speakers i.c.m. de akoestiek aldaar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

grendel

Quote from: Xander32 on March 28, 2013, 07:05:53
Gefeli met de aankoop, maar behoorlijk impulsief. Ik hoop voor je dat deze in jouw eigen ruimte en set hetgeen gaan brengen waarop je hoopt ... Je hebt namelijk bij Hobo niet naar de versterker geluisterd maar overwegend naar betreffende speakers i.c.m. de akoestiek aldaar.

Hoi Xander, je hebt wel gelijk, het is behoorlijk impulsief maar ik geloof niet dat daar spijt van krijg.
Ik ben van plan om helemaal overnieuw te beginnen met mijn set, ik heb mijn dali`s al verkocht nu alleen nog mijn sub en mijn surround versterker.
En ik wil mijn nieuwe set rond deze versterker bouwen, dit is een dijk van een versterker en ik heb hem voor een hele mooie prijs :lookaround:
Als zou ik de versterker niks vinden dan kan ik hem altijd nog verkopen en kan ik nog misschien wat verdienen, in ieder geval krijg ik mijn eigen geld er uit
Dit was echt een aanbieding die ik niet kon laten gaan, als je ziet wat deze versterker nieuw kost :crazy:
Dat was ook gelijk zijn zwakte, mensen die dat kunnen en willen betalen voor een versterker kijken eerder naar andere merken zoals classe in plaats van een Denon.
ik heb nog een stuk minder betaald dan waar hij voor op de site staat van Hobo
Dus nu begint de zoektocht àlweer` :clapping: naar nieuwe speakers
Pioneer pdp-436xde--Denon pma-sa1--Pioneer dv-868avi--pioneer pl-505--DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.--Monster z2 bi-wire--Kimber Hero interlink

Nikon d70s --Nikon 18-70--Sigma apo dg 70-300--Sandisk extreem 3, 1gig
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/grendel

vanzomereng

Luisterversmurfing Dynaudio's Focus 260 - zie mijn eigen showcasetopic

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg2396995#msg2396995
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

the limp man

Klinkt veel belovend. Als ik een grotere ruimte zou hebben zou ik het wel weten.

Marantz 81

#149
Ik heb geprobeerd om men Focus 220 speakers aan te sturen met een Onkyo TX-NR3008 en de audessy te gebruiken i.v.m acoustiek die ruk is en het laag to much is

Het klinkt niet slecht op die Onkyo maar krijgt die Focussen niet tot leven eerder helemaal niet  :omg: best verassend vondt ik dat toch wel een hele dikke Ht amp van 25 kg

Ze klinken zo goed en met gemengde gevoels tekoop gezet ,ga weer overstappen op monitor speakers

Je hebt gewoon een goede stereo amp nodig om Dynaudio,s aan te sturen maar wat er dan gebeurt  :worship: