pure music, itunes, airport express

Gestart door atie, mei 22, 2011, 13:59:02

Vorige topic - Volgende topic

WillyP

Voorlopig heb ik nog geen HD materiaal dus dat probleem heb ik niet, lijkt me.

Dank voor het antwoord.

Groet,

Willy

garmtz

Citaat van: WillyP op februari 27, 2012, 19:46:49
Voorlopig heb ik nog geen HD materiaal dus dat probleem heb ik niet, lijkt me.

Dank voor het antwoord.

Groet,

Willy

Weet je niet... Het gaat er namelijk niet om wat je voor resolutie aan de DAC aanbiedt, maar de versie van de USB connectie.

WillyP

Ben bang dat ik het niet begrijp, dat van die USB connectie. En treft het probleem dan ook de optische poort?

Groet,

Willy

garmtz

Citaat van: WillyP op februari 27, 2012, 19:58:52
Ben bang dat ik het niet begrijp, dat van die USB connectie. En treft het probleem dan ook de optische poort?

Nee, treft alleen USB. Hi-speed USB (oftewel USB 2.0) is een nieuw protocol t.o.v. USB 1.1. Dit nieuwe USB 2.0 maakt voor veel computers het afspelen van 192kHZ/24bit materiaal mogelijk op daarvoor geschikte DAC's. USB 1.1 is begrenst tot 96kHz/24bit.

Nou is het zo dat sommige DACs niet lekker op kunnen schieten met het USB 2.0 protocol, maar wel het USB 1.1 protocol. Op de betere DACs kun je daarom omschakelen van 'full-speed' (1.1) naar 'hi-speed' (2.0) USB, om compatibiliteit te garanderen. Maargoed, die feature heeft niet iedere USB DAC.

raindog

Citaat van: Leeuwarden op februari 27, 2012, 10:22:30
Ik ben vreselijk benieuwd naar hoe je 10.6 op je 2011 MacMini hebt gekregen. Viel het mee of moet je nu afkicken van de Valium?

Ha, eigenlijk viel het mij reuze mee! De MacMini via een firewire 800 kabel aan mijn oude iMac gehangen. Vervolgens de MacMini als externe HD opgestart. Via de iMac de installatieschijf van Snow Leopard op een partitie van de MacMini schijf geïnstalleerd. Dat ging probleemloos. Daarna Snow Leopard vanaf de HD van de MacMini opstarten op de iMac en het systeem de combi-update naar 10.6.8 laten installeren. Als die er eenmaal opstaat kun je Snow Leopard direct via de MacMini opstarten. De aanpassingen die je vervolgens in het systeem zelf uit moet voeren nemen maar vijf minuten in beslag en gaan precies zoals in de eerder genoemde handleiding staat beschreven. Tot nu toe werkt alles perfect :smile:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Leeuwarden

Als ik het goed begrijp heb je daar dus de OSX 10.6installatie dvd voor nodig? (ik heb alleen de upgrade)

En dad de hamvraag natuurlijk: was het de moeite waard en klinkt het beduidend beter?

paaj

De upgradedisk is de installatieschijf, daarmee kun je een clean installatie doen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

raindog

Zelf heb ik de originele installatieschijf van Snow Leopard gebruikt.

Voor mij was het de moeite waard omdat PureMusic nu probleemloos werkt en deze uiteindelijk, in mijn set, de beste resultaten blijkt te geven. Of dat komt door de Integer Mode weet ik niet, het klinkt in ieder geval erg goed nu terwijl ik met Lion (en zonder V-Link) niet zo enthousiast over PureMusic was.

Ik ben vooral blij dat ik nu eindelijk mijn definitieve setup heb gevonden.
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

paaj

zit er ook aan te denken terug te stappen naar SL, hij 'crasht' nu vrij vaak (geen respons, en dan vastlopende programma's). Kan de nieuwe RAM zijn, maar toch even testen.
Apple TV 4K || LG 42C3

Leeuwarden

@ raindog: Is het teveel gevraagd als je de handelswijze hier punt voor punt neerzet?

raindog

Citaat van: Leeuwarden op februari 29, 2012, 16:07:59
@ raindog: Is het teveel gevraagd als je de handelswijze hier punt voor punt neerzet?

ik denk niet dat ik het beter kan beschrijven dan de persoon op het Apple forum die dit allemaal zo bedacht heeft. Maar ik kan wel het een en ander nog eens achter elkaar zetten. Alleen lijkt mij dat te uitvoerig en te off-topic om het in dit draadje te zetten. Zal vanavond een nieuw draadje aanmaken hiervoor in Htforum.nl > PC/Mac/Consoles etc. vragen en discussies > Algemene vragen over Mac's.

Leeuwarden

raindog

Justapoke

Citaat van: garmtz op februari 27, 2012, 20:18:09
Nou is het zo dat sommige DACs niet lekker op kunnen schieten met het USB 2.0 protocol, maar wel het USB 1.1 protocol. Op de betere DACs kun je daarom omschakelen van 'full-speed' (1.1) naar 'hi-speed' (2.0) USB, om compatibiliteit te garanderen. Maargoed, die feature heeft niet iedere USB DAC.

Simpel op te lossen door een oude 1.1 USB kabel te gebruiken in dat geval?
--
"This power cord is built using high-tech materials costing a small fortune. It might make your system sound a bit better. Or it might not. If it does, we're not really sure why. Still, might be worth trying it - look at the shiny gold plugs!"

paaj

Nee, de kabels zijn gelijk (net als HDMI nu). Als het al mis gaat (USB is gewoon backwards compatibel dus oud USB spul blijft werken) moet je dat op driver-niveau oplossen.
Apple TV 4K || LG 42C3

Justapoke

Citaat van: paaj op maart  5, 2012, 10:11:56
Nee, de kabels zijn gelijk (net als HDMI nu). Als het al mis gaat (USB is gewoon backwards compatibel dus oud USB spul blijft werken) moet je dat op driver-niveau oplossen.

Weet je dat zeker? (ik niet namelijk)

Op USB kabels stond toch ten tijde van de overgang naar 2 altijd 'High speed compatible' of zoiets?
En op HDMI kabels staat toch ook 1.3 - 1.4 enzo..

Dus met computer kabels worden we ook net zoals met audio voorgelogen?
--
"This power cord is built using high-tech materials costing a small fortune. It might make your system sound a bit better. Or it might not. If it does, we're not really sure why. Still, might be worth trying it - look at the shiny gold plugs!"

Isflicka

Citaat van: Justapoke op maart  5, 2012, 14:32:10
Weet je dat zeker? (ik niet namelijk)

Op USB kabels stond toch ten tijde van de overgang naar 2 altijd 'High speed compatible' of zoiets?
En op HDMI kabels staat toch ook 1.3 - 1.4 enzo..

Dus met computer kabels worden we ook net zoals met audio voorgelogen?

De vergelijking met HDMI is niet heel handig gekozen. Bij HDMI heb je aanvullende functionaliteiten (bijvoorbeeld netwerk over HDMI het grootste verschil tussen 1.3 zonder netwerk en 1.4 met netwerk). Maar bij USB gaat het alleen maar om de gegarandeerde snelheid. Overigens werkt een uitstekende 1.1 USB kabel meestal beter (minder foutcorrectie) dan een goedkoop 2.0 kabeltje.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

paaj

Los van de netwerk uitbreiding zit er ook in HDMI kabels alleen verschil in de snelheid waarop ze gegarandeerd werken.. Verder verschil tussen de verschillende versies zit in de gebruikte apparatuur. Tegenwoordig mag het volgens mij niet eens mee op de kabel staan wat voor versie HDMI het zou zijn, alleen de snelheidsversie en eventueel ethernet.
Apple TV 4K || LG 42C3

danielo

Citaat van: paaj op maart  5, 2012, 17:48:07
Los van de netwerk uitbreiding zit er ook in HDMI kabels alleen verschil in de snelheid waarop ze gegarandeerd werken.. Verder verschil tussen de verschillende versies zit in de gebruikte apparatuur. Tegenwoordig mag het volgens mij niet eens mee op de kabel staan wat voor versie HDMI het zou zijn, alleen de snelheidsversie en eventueel ethernet.

Het wordt zo alleen maar onduidelijker want de hdmi organisatie heeft besloten dat merken niet meer mogen praten over hdmi 1.3,1.4 of 1.5. Er dient vanaf nu alleen gesproken te worden in handleidingen en specs over hdmi en welke features ze wel of niet ondersteunen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

garmtz

Even een nieuwtje... Mountain Lipn gaat weer integer mode support krijgen en een demo van Bitperfect op Mountain Lion werkte verbluffend...

http://www.computeraudiophile.com/content/Integer-Mode-back-Mountain-Lion

Volg verder de Audiostream link in het artikel.

evilniek

Citaat van: garmtz op april  1, 2012, 13:47:29
Even een nieuwtje... Mountain Lipn gaat weer integer mode support krijgen en een demo van Bitperfect op Mountain Lion werkte verbluffend...

http://www.computeraudiophile.com/content/Integer-Mode-back-Mountain-Lion

Volg verder de Audiostream link in het artikel.

Apple had/heeft nog wat goed te maken, en niet alleen op het gebied van Integer-Mode support. ;)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

danielo

Citaat van: evilniek op april  1, 2012, 14:04:02
Apple had/heeft nog wat goed te maken, en niet alleen op het gebied van Integer-Mode support. ;)

Hehe apple en goedmaken ?, daar doen ze niet aan ze zullen hun redenen wel hebben om het er weer in te zetten maar iets zegt mij niet dat ze zich schuldig voelde dat is niet de apple way :).

Daniel.

HoefMeistert

Citaat van: danielo op februari 25, 2012, 09:45:18
Puur ter compleetheid, Je kan nu ook vanuit de cloud streamen/cachen met de appleTV. Hier wordt vrijwel geen aandacht aan gegeven maar als je music match hebt kan je gewoon al je muziek spelen (met de beperkingen die music match heeft) best een geinige extra optie.

Voor de rest kan je als je geen ae maar een appletv gebruikt hem eenvoudig hacken voor veel van de nas achtige features.

Daniel.
Ja dit is ook een methode welke bij mij nu op de shortlist staat. Een StandAlone SB is leuk, maar hoor veel mensen dat ze hem dat toch bedienen via een iDevice.
ITunes match brengt mij echter dichter naar de AE oplossing. Je kan dan immers je complete muziek bibliotheek streamen naar de AE en dit (indien gematched) op goede kwaliteit.

danielo

Citaat van: HoefMeistert op april 11, 2012, 09:02:14
Ja dit is ook een methode welke bij mij nu op de shortlist staat. Een StandAlone SB is leuk, maar hoor veel mensen dat ze hem dat toch bedienen via een iDevice.
ITunes match brengt mij echter dichter naar de AE oplossing. Je kan dan immers je complete muziek bibliotheek streamen naar de AE en dit (indien gematched) op goede kwaliteit.

Voor de duidelijkheid met een appleTV ipv AE hoeft je itunes niet eens meer aan te staan. Je kan 100% standalone rechtstreeks vanuit de cloud (apple servers) streamen naar je appletv.

Daniel.

HoefMeistert

Citaat van: danielo op april 11, 2012, 22:47:55
Voor de duidelijkheid met een appleTV ipv AE hoeft je itunes niet eens meer aan te staan. Je kan 100% standalone rechtstreeks vanuit de cloud (apple servers) streamen naar je appletv.

Daniel.
Ik heb geen AppleTV, dus voor mij zou het een Airport Express of een nieuwe reciever met Airplay worden.
Muziek kan gewoon via iDevice middels de Itunes (Match) cloud.
Zelf ben ik echter nog wel benieuwd naar de kwaliteit... Het is imo erg intressant zeker gezien de kosten welke imo erg laag zijn een AE kost rond de E90, en het gebruiks gemak