pure music, itunes, airport express

Gestart door atie, mei 22, 2011, 13:59:02

Vorige topic - Volgende topic

jobozo

Citaat van: raindog op februari 14, 2012, 01:07:59
@Jobozo, jouw mening is waarschijnlijk gebaseerd op jouw ervaringen in een bepaalde set, uitgaande van jouw audiofiele wensen. Mijns inziens is het onmogelijk om een dac aan te wijzen als 'de betere'.
Die 'bestenliste' uit de Duitse blaadjes zijn leuk leesvoer maar niemand heeft er wat aan. Interessanter is het om te lezen hoe audio-producten zich klankmatig met elkaar verhouden, zonder daar een absoluut oordeel over te vellen.  

Ik twijfel er niet aan dat de Octave een prachtig product is, maar ik zou zelf nooit iemand een product aanraden dat hij/zij niet eerst kan beluisteren.

Helemaal mee eens, maar de term onmogelijk komt niet uit mijn koker.
Als er gesteld wordt dat het onmogelijk is dat een MM-DAC combi net zo goed of beter klinkt als en Linn Ds, breng ik de Octave in het verweer, 800 e, en maar 300 duurder dan de M1.Ook ik geef alleen maar mijn ervaring door.En ik zie niet in waarom er geen oordeel als beter geveld kan/mag worden, maar dat is en blijft persoonlijk .
Ik geef wat tegengas tegen het idee dat alleen DACs van boven de 2000 e de moeite waard zijn, waarbij ik aan geef dat ik de Octave indrukwekkender vond dan Wadia, Naim, M1 dacs.Dat is alles.

Deleted Member 2

Citaat van: paaj op februari 14, 2012, 00:20:48
Is het niet een idee om de Mini uit te stellen en 'alleen' een goede DAC te kiezen? De Touch beviel toch gewoon, en heeft een prima digitale output van wat ik zo lees.

Je maakt een heel sterk punt. Geen overhaast besluit nemen (gaat mij altijd zo moeilijk af :()
De Touch met BOTW-voeding is toch eigenlijk wel een geniaal kastje

Leeuwarden

Deleted Member 2

WillyP

Voor mij is het niet zo belangrijk of de Mac Mini nu iets beter of iets minder klinkt dan een Linn Sneaky. Er is sprake van twee totaal verschillende concepten, bovendien zijn er zoveel factoren in het spel die invloed hebben op het resultaat. Wel vind ik het heel prettig om te weten - met dank aan Garmt - dat we praten over een vergelijkbaar kwaliteitsniveau.

Op zich sta ik open voor de Mac Mini, ik zou alleen graag een alternatief hebben voor XLD. Ik geloof ogenblikkelijk de kenners die zeggen dat je een betere geluidskwaliteit kunt behalen dan met iTunes, maar bij mij gedraagt XLD zich als een nukkige diva. Het is meer regel dan uitzondering dat de CD niet wordt gevonden in een van beide databases en de originele volgorde van de CD wordt bij mij meestal niet aangehouden. Kan ik alles weer met de hand op de juiste volgorde zetten.

Hoe zijn de ervaringen met Max of met Rip? Er schijnt een nieuwe ripper in aantocht te zijn: RubyRipper, alleen moet je die zelf in elkaar zetten. Het mag desnoods een PC programma zijn, als dat tenminste fatsoenlijk onder Parallels werkt.

Groet,

Willy

paaj

Als je nieuwe/onbeschadigde CD's ript doet iTunes dat ook prima hoor, het voordeel van XLD etc zit vooral in extra lezen bij twijfelgevallen en de online check.

Max is vergelijkbaar met XLD, maar ik had juist het idee dat Max minder pakte en heb met XLD geen problemen. Wel het proberen waard.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

jobozo

Citaat van: WillyP op februari 19, 2012, 09:59:52
Voor mij is het niet zo belangrijk of de Mac Mini nu iets beter of iets minder klinkt dan een Linn Sneaky. Er is sprake van twee totaal verschillende concepten, bovendien zijn er zoveel factoren in het spel die invloed hebben op het resultaat. Wel vind ik het heel prettig om te weten - met dank aan Garmt - dat we praten over een vergelijkbaar kwaliteitsniveau.

Op zich sta ik open voor de Mac Mini, ik zou alleen graag een alternatief hebben voor XLD. Ik geloof ogenblikkelijk de kenners die zeggen dat je een betere geluidskwaliteit kunt behalen dan met iTunes, maar bij mij gedraagt XLD zich als een nukkige diva. Het is meer regel dan uitzondering dat de CD niet wordt gevonden in een van beide databases en de originele volgorde van de CD wordt bij mij meestal niet aangehouden. Kan ik alles weer met de hand op de juiste volgorde zetten.

Hoe zijn de ervaringen met Max of met Rip? Er schijnt een nieuwe ripper in aantocht te zijn: RubyRipper, alleen moet je die zelf in elkaar zetten. Het mag desnoods een PC programma zijn, als dat tenminste fatsoenlijk onder Parallels werkt.

Groet,

Willy

Ik dacht begrepen te hebben dat je op je Macpro al muziek had staan?Zou je dan niet gewoon eerst eens gaan kijken hoe dat gaat met de MM, ik zou me pas later "zorgen" gaan maken over de eventuele verbeteringen met een ander ripprogramma, als je alles in 1 keer optimaal hebt, hoor je ook niet de verbeteringen van de veranderingen.
Ik zie trouwens niet in waarom men een kenner is als je beweert , en napraat van anderen, dat andere rips betere kwaliteit geven dan iTunes, als ik jou was zou ik dat zelf beoordelen en niet geloven...

Bij mij maakt het bv geen moer uit,  maar een setje spikes onder mn MM wel, evenals een ander netsnoertjes van 10 euro.

Er zijn ook meldingen geweest van vergelijkingen van rips, gemaakt met EAC, XLC,itunes waarbij de laatste als beste uit de bus kwam.

zelf luisteren en niet teveel tegelijk veranderen kan ik je adviseren

garmtz

Mijn mening is dat XLD rips beter klinken dan iTunes rips, maar dat heb ik al zo vaak gezegd... :) 

Als je het niet erg vindt Parallels (de laatste versie) te gebruiken, werkt de dBPoweramp ripper ook goed onder Windows 7 en heeft veel betere metadata lookup dan XLD.

Mitch--

Citaat van: garmtz op februari 19, 2012, 21:49:13
Mijn mening is dat XLD rips beter klinken dan iTunes rips, maar dat heb ik al zo vaak gezegd... :) 

Als je het niet erg vindt Parallels (de laatste versie) te gebruiken, werkt de dBPoweramp ripper ook goed onder Windows 7 en heeft veel betere metadata lookup dan XLD.

Klopt het dat XLD maar tot 16 bits ript? of heb ik er nu een instelling verkeerd in staan?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

garmtz

Citaat van: Mitch-- op februari 23, 2012, 09:57:30
Klopt het dat XLD maar tot 16 bits ript? of heb ik er nu een instelling verkeerd in staan?

Een CD is ook gewoon 16 bits, dus kan de ripper er geen bits 'bijverzinnen'. Met rippen met je een kopie op een schijf van de data op een CD. En die is gewoon 16 bit. Tenzij je een DVD-Audio, Blu-ray of SACD ript natuurlijk... :)

Mitch--

Citaat van: garmtz op februari 23, 2012, 11:07:01
Een CD is ook gewoon 16 bits, dus kan de ripper er geen bits 'bijverzinnen'. Met rippen met je een kopie op een schijf van de data op een CD. En die is gewoon 16 bit. Tenzij je een DVD-Audio, Blu-ray of SACD ript natuurlijk... :)
[/quot

Check!

Maar dan, korte vraag, betere opstelling: airport express naar dac of squeezbox naar dac??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

garmtz

Zal niet veel schelen denk ik, als je maar Pure Music gebruikt op de Mac die audio stuurt naar de AE. Wat heb je voor DAC? De jitter-gevoeligheid van de DAC zal ook veel bepalen of er sterke klankverschillen zijn.

Mitch--

Citaat van: garmtz op februari 23, 2012, 14:27:43
Zal niet veel schelen denk ik, als je maar Pure Music gebruikt op de Mac die audio stuurt naar de AE. Wat heb je voor DAC? De jitter-gevoeligheid van de DAC zal ook veel bepalen of er sterke klankverschillen zijn.

Heb een music hall 25.3, die nu optisch is aangesloten met de AE

paaj

Voor CD kwaliteit zal dat weinig uitmaken. Voordeel van de SB zit wat mij betreft in de stand-alone mogelijkheid als je NAS de servertaak kan vervullen. Bij een AE had je daar iTunes voor nodig (nu met airplay kan een ipod bijvoorbeeld ook, maar dat is toch beperkt qua opslag.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

garmtz

danielo

Citaat van: paaj op februari 23, 2012, 14:30:58
Voor CD kwaliteit zal dat weinig uitmaken. Voordeel van de SB zit wat mij betreft in de stand-alone mogelijkheid als je NAS de servertaak kan vervullen. Bij een AE had je daar iTunes voor nodig (nu met airplay kan een ipod bijvoorbeeld ook, maar dat is toch beperkt qua opslag.

Puur ter compleetheid, Je kan nu ook vanuit de cloud streamen/cachen met de appleTV. Hier wordt vrijwel geen aandacht aan gegeven maar als je music match hebt kan je gewoon al je muziek spelen (met de beperkingen die music match heeft) best een geinige extra optie.

Voor de rest kan je als je geen ae maar een appletv gebruikt hem eenvoudig hacken voor veel van de nas achtige features.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Spijkie

BP heeft alweer een nieuwe update, ik zal deze ook eens binnenhalen om te kijken wat dit inhoud. PM blijft ook wel vaak updaten vind ik. Wat me opvalt is dat ik soms een draaiknop heb gehad waarmee je het beschikbare geheugen kon aanpassen geloof ik maar dit is nu niet meer zo en dat vind ik wel beter. Laat het programma maar uitzoeken wat optimaal is.

Ook heb ik mijn macmini op pootjes staan, klinkt beter met mijn oren en al zou het alleen maar psychisch zijn ook goed :D.

Groeten,
Spijkie
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Leeuwarden

Grappig dat je erover begint. Ik heb vanmiddag weer eens de demo van PM gedownload en ondanks dat ik BP erg goed vind klinken, heeft PM een wat voller geluid. Moet er wel bij zeggen dat ik met mijn luidsprekerfilters aan het fiedelen ben geweest... Meter staat nu lichtjes in het voordeel van PM. Heb vanmiddag ook Decibel gedownload. Klinkt wat plat... Pffff.... houdt het dan nooit op...

Richi

BitPerfect is geupdate naar versie 1.0 en toen ontstonden er bij een aantal mensen problemen (waaronder bij mij). Na een paar beta releases waar ik ook aan meegetest heb, is nu versie 1.0.2 uitgebracht waarin de problemen verholpen lijken te zijn. Er is nog een experimentele - instabiele - beta release beschikbaar met als doel de geluidskwaliteit te verbeteren, maar dat gaf bij mij geen echte verbetering. Dus ik speel nu met versie 1.0.2. de meest recente versie uit de app store.
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

Leeuwarden

Richi

Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

raindog

Het is mij inmiddels gelukt om Snow Leopard op de MacMini te installeren, daardoor kan ik nu Bitperfect, Audirvana en PureMusic (alle drie in Integer mode) met elkaar vergelijken. Eerst was ik niet zo overtuigd van PM, maar nu in Snow Leopard en met een V-Link erbij is het voor mij toch de beste keus denk ik. Qua geluid is het verschil zoals Leeuwarden schrijft, Pure Music klinkt iets voller dan Bit Perfect.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Leeuwarden

Ik ben vreselijk benieuwd naar hoe je 10.6 op je 2011 MacMini hebt gekregen. Viel het mee of moet je nu afkicken van de Valium?

WillyP

Op de site van Pure Music wordt aangeraden om even te wachten met Lion. Om problemen te voorkomen met Pure Music maar ook met DAC's. Dat laatste klinkt me nogal vreemd in de oren. Iemand meegemaakt dat de DAC onder Lion ineens raar ging doen?

groet,

Willy

garmtz

Citaat van: WillyP op februari 27, 2012, 13:07:50
Op de site van Pure Music wordt aangeraden om even te wachten met Lion. Om problemen te voorkomen met Pure Music maar ook met DAC's. Dat laatste klinkt me nogal vreemd in de oren. Iemand meegemaakt dat de DAC onder Lion ineens raar ging doen?

groet,

Willy

Heeft te maken met de USB 'high speed' optie. Die maakt 192kHz/24bit mogelijk. Kan met enkele DACs echter wel problemen opleveren met compatibiliteit.