pure music, itunes, airport express

Gestart door atie, mei 22, 2011, 13:59:02

Vorige topic - Volgende topic

Leeuwarden

Met Snow L. kan je Integer Mode aanzetten, dat heeft Apple er bij Lion uitgehaald. Men zegt dat dat beter klinkt. Ik heb er zelf geen ervaring mee...

Poldo

mijn vraag is al beantwoord het is vaak makkelijker dan verwacht met apple  :D
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Poldo

Nou te vroeg gejuicht,

Ik heb dus nu mijn flac file in de itunes biblio gezet via pure music, vervolgens afspelen en...geen geluid???

Ik heb alle settings juist gezet, ik snap er niks meer van.

iemand enig idee hoe ik deze flac files kan afspelen in itnunes - pure music???

dank is groot

poldo

Poldo

pffff ik ben echt helemaal klaar met itunes, wanneer ik youtube open draait muziek gewoon over mijn speakers en met itunes gaat hij muziek afspelen over mijn macbook, ik snap er echt helemaal geen drol meer van.

lang leve de cd speler. ;D

Poldo

Ok, nu heb ik dezelfde cd in apple lossless geript ipv flac via xld en hij speelt het prima af in pure music.

Iemand enig idee hoe dit kan, ik dacht dat pure music ook gewoon flac kon afspelen in itunes?

Ik heb de instellingen van Joris gebruikt alleen ipv flac heb ik apple lossless aangeklikt, zit er verschil tussen in kwaliteit of is dit gewoon hetzelfde?

Ik hoor overigens wel verschil tussen amarra en pure music, amarra lijkt iets zachter/softer, pure music iets meer verfijnder en benadrukt het hoog meer. Het enige vervelende van pure music is dat ik niet kan doorspoelen in nummer, of ligt dit aan de demo versie?

Leeuwarden

Flac file moet je toevoegen via het menu van Pure Music. Even in de menubalk kijken waar dat precies zit.

Poldo

Ja klopt dat deed ik ook, echter dan speelt hij geen geluid af, hij speelt wel het nummer af alleen ik hoor niks  :huh2:.

Wanneer ik apple lossless afspeel hoor ik wel gelijk geluid.

martijnk

Zijn de FLAC files aan je iTunes Library toegevoegd? Dan doen ze het niet...

In iTunes prefs moeten "Keep iTunes Media Folder organized" & "Copy files to Itunes Media Folder..." niet aangevinkt zijn.

Als je zelf CDs ript zou ik ze lekker naar ALAC rippen.

Poldo

Jep ik heb die 2 dingen niet aangevinked maar toch geen geluid alac is dan de beste optie maar toch vind ik het vreemd.

martijnk

Vreemd ja. Stonden de vinkjes al uit voor het toevoegen aan iTunes?

Weggooien en opnieuw toevoegen via puremusic werkt ook niet?
Zijn de flac files na het toevoegen misschien verplaatst naar een andere folder?

Poldo

Nee ik heb ook geprobeerd ze opnieuw vanuit de xld map via pure in itunes te krijgen maar dan speelt itunes over de mac maar niet over de dac alac ging vlekkeloos ik ga het vanavond mog 1 proberen

garmtz

Er is absoluut geen reden om naar FLAC te rippen i.p.v. Apple Lossless, kwaliteit is hetzelfde... De enige reden is als je 'lui' bent en bijv. een FLAC hebt gedownload en die niet wilt omzetten naar Apple Lossless. Beter echter is in zo'n geval de files toch gewoon handmatig om te zetten met XLD en in XLD in te stellen dat hij automatisch het geripte in de iTunes library opneemt.

raindog

Citaat van: jobozo op februari  5, 2012, 20:49:54Alleen de stap naar Snow Leopard snap ik niet helemaal, PM draait toch ook met Lion, of...

Behalve dat Lion geen Integer Mode kent heeft het meer nadelen. Vrijwel elke software, die ik afgelopen week uitgeprobeerd heb, heeft wel enige functionele problemen met Lion. Bij Bitperfect is dat het niet goed afspelen van radiostreams, bij Amarra gestotter op het einde van een track en het regelmatig crashen van iTunes. Volgens de meeste berichten is het in Snow Leopard allemaal een stuk stabieler.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Poldo

Citaat van: garmtz op februari  6, 2012, 16:43:59
Er is absoluut geen reden om naar FLAC te rippen i.p.v. Apple Lossless, kwaliteit is hetzelfde... De enige reden is als je 'lui' bent en bijv. een FLAC hebt gedownload en die niet wilt omzetten naar Apple Lossless. Beter echter is in zo'n geval de files toch gewoon handmatig om te zetten met XLD en in XLD in te stellen dat hij automatisch het geripte in de iTunes library opneemt.

Ja dat liep vlekkeloos in Apple lossless, dat wordt hem. Ik hoop dat itunes ooit eens hd tracks aan gaat bieden.

denoontje

Citaat van: garmtz op februari  6, 2012, 16:43:59

ben nu alles eigenlijk in flac aan het rippen, pakt de linn ook apple losless?

martijnk

Citaat van: denoontje op februari  7, 2012, 11:14:42
ben nu alles eigenlijk in flac aan het rippen, pakt de linn ook apple losless?

Ja

denoontje

kan ik ze beter omzetten dus, kan ik ze makkelijker afspelen via de macbook indien nodig.
Een testen dus

WillyP

Wat ik graag zou willen weten, is welke geluidskwaliteit bereikt kan worden.

Er zijn natuurlijk veel verschillende configuraties mogelijk, maar om de gedachte te bepalen: als ik uitga van een

Mac Mini 2011 met 4 GB geheugen en ingebouwde hard disk;
XLD om CDs te rippen, optimaal ingesteld;
Pure Music;
USB kabel van goede kwaliteit, bijvoorbeeld van AudioQuest;

Dit alles aangesloten op de USB ingang (asynchrone modus) van mijn CD speler.

Met de Mac Mini en toebehoren zit ik al aardig in de buurt van bijvoorbeeld een Yamaha NPS-2000 of een Linn Sneaky. Geldt dat nu ook voor de geluidskwaliteit? Of doe ik een hoop moeite voor niets en kan ik beter investeren in een audio streamer?

Groet,

Willy

Spijkie

Hallo Willy,

Ik heb zowat exact dezelfde setup als je beschrijft:

Macmini met 320 gb maar met 2gb intern, rippen in xld afspelen middels puremusic via USB audioquest naar Vlink asynchrone via transparent naar mijn atollversterker met ingebouwde dac. Hoe de kwaliteit verschilt met een streamer alla sneaky DS of yamaha kan ik niet zeggen. wat ik wel kan zeggen is dat het niet slechter klinkt dan mijn wadia dock aangesloten op een meridian G61 met lyngdorf eindversterking. Anders klinkt het natuurlijk wel.

Wel denk ik dat een streamer makkelijker is, waarom? Updates van de macmini, updates van itunes , updates van puremusic. Dit is natuurlijk niet vaak maar wel eens irritant als je gaat luisteren + de onrust die men kan ervaren zoals Garmtz meende ik al een keer zei van het kunnen blijven upgraden. Met een streamer kan er minder ge upgrade worden ( kabeltjes ed).

En ach, in onze hobby is 125 euri voor een programma als pure music peanuts toch  8)
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Leeuwarden

En anders begin je toch gewoon even heel makkelijk uit de app.store met BitPerfect?

jobozo

Citaat van: WillyP op februari  8, 2012, 18:54:20
Wat ik graag zou willen weten, is welke geluidskwaliteit bereikt kan worden.

Er zijn natuurlijk veel verschillende configuraties mogelijk, maar om de gedachte te bepalen: als ik uitga van een

Mac Mini 2011 met 4 GB geheugen en ingebouwde hard disk;
XLD om CDs te rippen, optimaal ingesteld;
Pure Music;
USB kabel van goede kwaliteit, bijvoorbeeld van AudioQuest;

Dit alles aangesloten op de USB ingang (asynchrone modus) van mijn CD speler.

Met de Mac Mini en toebehoren zit ik al aardig in de buurt van bijvoorbeeld een Yamaha NPS-2000 of een Linn Sneaky. Geldt dat nu ook voor de geluidskwaliteit? Of doe ik een hoop moeite voor niets en kan ik beter investeren in een audio streamer?

Groet,

Willy

Mac Mini 2011 met 4 GB geheugen en ingebouwde hard disk"  599 euro(2010 ca 400, dan ca 100 erbij voor een vlink)
XLD om CDs te rippen, optimaal ingesteld;                              0
Pure Music;                                                                     100
USB kabel van goede kwaliteit,          bv kimber                     50
                                                                                     ____+
                                                                                      750  euro
Linn Sneaky                                                                    1404 euro

Toch wel een behoorlijk verschil lijkt mij.
En dan heb je met de Linn S een voor-eindversterker erbij, waar je niks aan hebt als je deze al heb staan .

Verder zal je DAC vnl het eindresultaat gaan bepalen.
Zelf heb ik geen last van die upgrades.

zie eerdere suggesties bettr. computeraudiophile, lees hoe goed de MM het ervan brengt,en dat er niemand klaagt over storing etc

Ik zelf zou ook benieuwd zij hoe het Linn-streamingsdeel van een DS het er van af brengt in vergelijking met  de MM, over een zelfde DAC, zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119910.0, maar helaas , ben hierin afhankelijk van anderen, zal daar zelf niet zomaar achterkomen, dus hou ik het zo.

Verder:het klonk nog nooit zo goed bij mij thuis als nu,kan ik je vertellen, maar of je het gelooft...

succes met je keuze

groet

WillyP

Dank voor de reacties.

Zelf had ik de iets zwaardere Mac Mini in gedachten, die is 200 Euro duurder en een hard disk voor de back-up. Een paar weken geleden kon je de Yamaha NPS-2000 voor zo'n 900 Euro kopen. De Linn Sneaky is inderdaad duurder, maar stel dat die veel beter zou klinken, dan kan ik in ieder geval overwegen om nog even door te sparen.

Zoals ik al in een ander topic aangaf, ik ben Apple-gebruiker dus het inrichten is voor mij gemakkelijker dan bij sommige streamers (al vind ik tot nog toe XLD gewoon een vervelend programma), maar een duidelijke vergelijking tussen de verschillende systemen ben ik niet zo vaak tegengekomen, wel discussies tussen voor- en tegenstanders.

Jobozo, ik geloof je meteen, echt. Je neemt de moeite nemen om het mij te vertellen en dat vind ik heel prettig.

Ik ga nog even broeden.

Groet,

Willy

Leeuwarden

Waarom wil je die zwaardere uitvoering?

Leeuwarden

Ah, ik lees net dat BitPerfect alweer een (kleine) update heeft gehad.

Nog steeds niemand BP1.0 geprobeerd?

WillyP

Dat kan handig zijn als ik ook beeld ga afspelen met de Mac Mini: meer geheugen, meer snelheid en ruimere voorzieningen voor de video kaart. Maar niet heel belangrijk, het geluid vind ik het belangrijkste.

Groet,

Willy