pure music, itunes, airport express

Gestart door atie, mei 22, 2011, 13:59:02

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Citaat van: Leeuwarden op november  7, 2011, 14:23:08
Als ik alles aan heb staan (Macmini + PM en iTunes, DAC, MiniDSP en eindtrappen) dat krijg ik een harde KRAK als ik het eerste nummer start.
Iemand enig idee?

Ik heb geen idee (sorry), maar een klein vraagje: wat is MiniDSP?
Is dat software of hardware en is het wat ik vermoed dat het is?

Grtz
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Leeuwarden

Peerless Monster

Grappig, maar waar plaats je die dan?
Je hebt dan toch een PC nodig naast je mac mini?
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Leeuwarden

Uhhh de Mac Mini is een computer en aldus de bron. De MiniDSP is een aktief electronisch crossover voorzien van DSP. Die wordt dus tussen DAC en de eindversterkers geplaatst. Het is de bedoeling dat tussen de DAC en de MiniDSP nog een voorversterker komt, maar voor nu speelt ie even zonder.

Spijkie

IK denk dat de minidsp de boosdoener is en volgens mij kan je m er even tussenuit halen om te proberen of dit de oorzaak is toch?

Groeten,
Spijkie
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Leeuwarden

Kan je uitleggen waarom jij denkt dat het de MiniDSP is?

Leeuwarden

Gevonden. Ik hed de upsample mogelijkheid op "power of 2" staan. Dan gaat ie dus van 44,1 naar 88,2 ipv 96. Als ie naar 88,2 schakelt geeft dat een knal. Naar 96 is stil.

Spijkie

Hallo Leeuwarden, ik dacht de minidsp omdat je dac en minidsp elkaar aan corrigeren gaan of de input output opelkaar moeten afstemmen ( ik kan het niet beter verwoorden) maar aan de andere kant had je dat probleem ook al eerder gehad.

Wat ik me wel afvraag is wat de minidsp nog toevoegd?

Mooi dat het probleem is opgelost btw, en is het puremusic verschil echt zo groot? ( ik durf nog niet de trial te downloaden :) )

Groeten,
Spijkie

yorkie13

gewoon downloaden, is 2 weken gratis

Leeuwarden

En daarna kan je het nog eens downloaden voor 7 dagen als ik het goed begrepen heb. Maar als je installatie het kan weergeven ben je nar een kwartiertje wel om.
Je zou overigens BitPerfect uit de appstore voor 4 euro ook nog eens kunnen proberen.

Leeuwarden

@Spijkie Bij de Minidsp gaat het "luidsprekerfilter van NA de eindversterker naar VOOR de eindversterkers (meervoud). Zodoende filter aktief ipv passief. MiniDSP heeft nog een extraatje ten opzichte van een "gewoon" aktief filter namelijk dat je heel makkelijk je curve kunt aanpassen dmv software. Of dat beter is? Ik denk dat als je heel veel ervaring met passief filteren hebt het verschil heel klein wordt en misschien zelfs wel wegvalt. Maar ik heb geen ervaring met passief filteren dus heb ik 6 eindtrappen in elkaar geknutseld en een MiniDSP gekocht. Filteren wordt op die manier inzichtelijker maar je zal nog steeds door een leercurve moeten om het goed te doen...

Spijkie

@ Leeuwarden, heb je bitperfect zelf eens geprobeerd en zo ja wat vind je er van tov PM?

Groeten,
SPijkie

Leeuwarden

Spijkie

Zojuist ook de trial gedownload van PureMusic, heeft iemand hier nog tips n trucs voor de instellingen? Het programma ziet mijn MF Vlink nu wel en blijft ook staan als uitvoeraparaat geloof ik en dit is ook de bedoeling. Maar er zijn nogal wat settings.

Ik hoor het graag van de mensen die er ervaring mee hebben.

Leeuwarden

Mijn trail is net verlopen... Ik had qua instellingen alleen wat memory toegewezen en de upsampling ingesteld.

Net BitPerfect gedownload. Morgen daar maar eens mee ompielen. Heb overigens het idee dat Fluke in 10.7 niet erg werkt...

aMUSEd

Citaat van: Leeuwarden op november 14, 2011, 21:42:42
Net BitPerfect gedownload. Morgen daar maar eens mee ompielen.
Laat even weten hoe het bevalt.

Spijkie

Ik ben daar ook wel heel erg benieuwd naar Leeuwarden, ik moet zeggen dat ik PM zeker op sommige punten een verbetering vind. Soms denk ik dat de dynamiek ook aangepast is maar ik kan de vinger nog op de plek liggen laat staan goed omschrijven. Het is zeker anders met PM en ik zou het iedereen aanbevelen om de trial te downloaden.

GRoeten,
Spijkie

Leeuwarden

Helaas op korte termijn geen mening over BitPerfect: Er moeten eerst problemen worden opgelost met mijn voorversterker... :'(

Spijkie

Aaargh, damn! wat voor probleem heb je als ik vragen mag? Iets waar wij op het forum iets voor kunnen verzinnen wellicht?

Leeuwarden

Het probleem is vrij simpel: hij doet het niet  :pompom:

Ik ben bezig met een oplossing samen met de ontwerper.
En mocht het onverhoopt niet lukken dan sta ik open
voor aanbiedingen van lieden die een gebalanceerde pre
in de aanbieding hebben of ik bouw een XCCS-BOZOS van Pass.
Eerst maar even afwachten.

Had jij niet dat je PM over de hele linie veel gedetailleerder vond als iTunes?
Ook de ruimtelijke afbeelding vond ik beter... Baal er alleen van dat die lieden niet iets met PayPal doen.

Pjotr

Jongens, bedankt voor dit topic! Jullie tips voor XLD hebben me ertoe gezet om eens een CD te rippen middels dit programma. Even voor de duidelijkheid, ik heb mijn CD-collectie (300+) geript via iTunes met Apple Lossless. Even een CD geript met XLD als FLAC met de instellingen die Garmt en Joris hebben opgegeven. En....ik hoor duidelijk verschil :crazy: in het voordeel van XLD.

Nogmaals bedankt!

Peter (die zijn hele CD-collectie opnieuw aan het rippen is)
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Leeuwarden

300+... 't houd je even van de straat  ;D

Pjotr

Citaat van: Leeuwarden op november 18, 2011, 08:01:26
300+... 't houd je even van de straat  ;D
Inderaad  :D heb inmiddels 9% van de collectie geript. Alvast een goede voorbereiding voor aanschaf van en streaming oplossing. Zal waarschijnlijk een Squeezebox Duet worden met een losse DAC.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Spijkie

Zojuist Bitperfect in de app store gedownload, eerste indruk is minder warm dan PureMusic maar ik moet nog wat instellingen langs in Bitperfect. Niet dat dat er heel veel zijn maar moet wel even correct natuurlijk.

De overeenkomst is er wel tussen Bitperfect en Puremusic, meer rust tov alleen itunes gebruiken. Minder luistermoeheid zegmaar.

Keep u posted!
Spijkie

Spijkie

Volgens mij eet BP mijn geheugen van mn macmini op , kreeg zojuist een zwrt scherm dat mn computer opnieuw opgestart moest worden