Jumping Jack

Gestart door Jumping Jack, maart 14, 2011, 10:58:47

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op mei 17, 2014, 10:59:31
;D. Ik leg die nieuwe snaar dan op als ik wat meer tijd heb om te luisteren.

Citaat van: Onder013 op mei 17, 2014, 10:25:32
Ik zie nu dat de vpi een ronde snaar heeft? Dan doet de diameter er inderdaad toe.

Overigens zou als de snaar dikker is de snelheid hoger moeten zijn en je gaf eerder aan dat de snelheid lager lag.

Jumping Jack

Niet als ie minder grip heeft doordat ie niet perfect in de groeven van de poelie past.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Meer dan een maand niet meer gepost in mijn topic: tijd voor een update!

De snaar van de vpi heb terug geruild voor een nieuwe. En nu klinkt het wel zoals het hoort! De Heed voeding is dan ook terug verkocht: nu de gelijkloop in orde is, was diens meerwaarde te beperkt om een extra kastje te rechtvaardigen.

De kabel tussen de Scout en de Superline is nu een RCA-bnc kabel, gemaakt door flashback sales (uk). Naim claimt immers dat de bnc-aansluitingen van de superline superieur zijn aan de RCA.

Ingegeven door de positieve commentaren op dit forum staat er ook een furutech fp-3ts20 stroomkabel voor de ndx in bestelling (bij forumsponsor Jouwhifi) en komt er deze week een audioquest Colorado 72v tussen de ndx en de supernait.

Tevens bij een steenkapper twee zwarte graniettegels laten maken voor onder de speakers ter bescherming tegen de matchbox autootjes die hier geregeld door de woonkamer racen... Die zouden binnen een tweetal weken klaar moeten zijn.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mitch--

das een interessante keuze om de Colorado te nemen, waarom juist die, en niet een HiLine oid?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jumping Jack

Ten eerste de prijs: de Colorado is een ex-demo voor een scherpe prijs.
Ten tweede de opbouw: de hiline is mij te fragiel...
Ten derde: de Colorado krijgt alleen maar positieve reviews (oa op dit forum)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted member

In de DAC-test die ik een tijdje terug heb gedaan met de NDX was een aanzienlijke verbetering merkbaar toen de NDX middels een Colorado interlink op de streamer aangesloten was.

Denk dat het een goede keuze is. Moet wel eerlijk zeggen dat ik die HiLine kabel niet ken.
Stereo-fan for life!

Streamz

#1906
Is die Colorado er dan ook met connectoren voor Naim?

Jumping Jack

Je kan die wel met DIN-connectoren krijgen, maar deze is een RCA. Dat is ook flexibel mocht je de kabel ooit terug willen verkopen en of het echt zo veel uitmaakt....
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Zaterdag de Colorado ontvangen. Nog nooit zo'n mooi verpakking van een kabel gezien, dus qua 'pride of ownership' zit het wel goed  ;D.

En ook klankmatig zit het goed: opener en wat frisser dan met de cardas cross.

Vandaag ook de graniet-tegels opgehaald bij de steenkapper. Nu zouden de speakers wat veiliger moeten staan voor al dat jong geweld hier in huis...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

#1909
Citaat van: Jumping Jack op juni 30, 2014, 22:06:01
Zaterdag de Colorado ontvangen. Nog nooit zo'n mooi verpakking van een kabel gezien, dus qua 'pride of ownership' zit het wel goed  ;D.

En ook klankmatig zit het goed: opener en wat frisser dan met de cardas cross.

Vandaag ook de graniet-tegels opgehaald bij de steenkapper. Nu zouden de speakers wat veiliger moeten staan voor al dat jong geweld hier in huis...

Heb je een mooie foto van de graniet-tegels....ben benieuwd qua looks met de PMC

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op juni 22, 2014, 10:00:30
Ten tweede de opbouw: de hiline is mij te fragiel...

Niet alleen dat... Als je de Hiline niet perfect kunt 'dressen', kun je beter de Lavender gebruiken...

Jumping Jack

Citaat van: lynch1979 op juli 13, 2014, 21:01:37
Heb je een mooie foto van de graniet-tegels....ben benieuwd qua looks met de PMC

Ik ben er alvast er blij mee: de speakers staan erg vlak en stabiel en ik vind het ook wat strakker klinken. De autootjes maken nu geen schijn van kans meer  :D.

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Binnenkort komt er trouwens een andere speakerkabel op proef...

Hint: Zwitsers.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Citaat van: Jumping Jack op juli 13, 2014, 21:06:47
Ik ben er alvast er blij mee: de speakers staan erg vlak en stabiel en ik vind het ook wat strakker klinken. De autootjes maken nu geen schijn van kans meer  :D.



Ziet er netjes uit en autootjes proof  ;)

En dat het strakker klinkt kan ik beamen, dat was bij mij thuis ook het geval.

Doubleoz

Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

YamahaRXV

#1915
Citaat van: Jumping Jack op juli 13, 2014, 21:28:51
Binnenkort komt er trouwens een andere speakerkabel op proef...

Hint: Zwitsers.

Vovox Textura ?  :angel:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Citaat van: YamahaRXV op juli 13, 2014, 22:44:21
Vovox  ;)

Dat dacht ik ook gelijk. Wel een mooi merk...

Jumping Jack

Idd vovox, maar geen textura. Geen zin om dergelijk geld aan een kabel te hangen. Het wordt de initio. Voor het geld een erg nette kabel. Ik heb ze al vaker 'gehoord' bij een lokale dealer (ook met naim en pmc) en volgens mij zijn ze transparanter en sneller dan de Ocos. En wit, dat gaat ook beter matchen met de muur  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op juli 13, 2014, 22:52:17
Idd vovox, maar geen textura. Geen zin om dergelijk geld aan een kabel te hangen. Het wordt de initio. Voor het geld een erg nette kabel. Ik heb ze al vaker 'gehoord' bij een lokale dealer (ook met naim en pmc) en volgens mij zijn ze transparanter en sneller dan de Ocos. En wit, dat gaat ook beter matchen met de muur  ;D.

Zat ik toch goed qua merk  ;)  Zoals Garmt al aangaf een mooi merk dat Vovox; zeker geen ''eenheidsworst'' qua uiterlijk en toegepaste techniek.
De Initio ken ik persoonlijk niet klankmatig, maar wel de Textura....
Ik ken de Textura ook als een snelle en erg goed klinkende speakerkabel, en toch wel breed inzetbaar. Klinkt ondanks de snelheid zeker niet scherp maar mooi uitgewogen en eigenlijk ''neutraal''  ;)
Deze staat bij mij naast de Siltech Explorer 180 L ook nog op het lijstje om te testen hier.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Isflicka

Citaat van: Jumping Jack op juli 13, 2014, 22:52:17
Idd vovox, maar geen textura. Geen zin om dergelijk geld aan een kabel te hangen. Het wordt de initio.

Dat is toch zo'n superdunne platte kabel?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Jumping Jack

Klopt: twee dunne solidcore kabels met een plastic tussenstuk. Ik heb de kabel gisterenavond ontvangen en provisoir aangesloten. Indrukken volgen nog...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

cardas49

Citaat van: Jumping Jack op juli 15, 2014, 17:58:14
Klopt: twee dunne solidcore kabels met een plastic tussenstuk. Ik heb de kabel gisterenavond ontvangen en provisoir aangesloten. Indrukken volgen nog...
Is afscherming / invloed van andere kabels meer een probleem bij flat cables dan bij ronde kabels? Het lijkt me nogal lastig voor een fabrikant om goede afscherming te creëren op zo'n ontwerp ivm beperkte ruimte rondom de core.

Leuk dat je naar vervanging van de ocos kijkt. Hoe significant vind je de verschillen die de andere ls kabels opleveren in je set?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Jumping Jack

De Initio is in elk geval niet afgeschermd. Ik denk ook niet dat dit meer een probleem hoeft te zijn bij platte kabels. Uiteindelijk is het stuk geleidende kabel ook gewoon een ronde koper-kabel, enkel met een andere mantel. Het voordeel van bv de Vovox is, naast het discrete uiterlijk (tegen een witte wand zie je de kabel amper), een constante lage capacitance door de vaste afstand tussen beide aders.

De verschillen zijn, voor mijn oren althans, niet echt groot te noemen. Maar ik moet er nog wat langer naar kunnen luisteren. De kabel doet op het eerste gehoor zeker niets verkeerd: mooi laag, geen scherp hoog, nette plaatsing. De claim dat het een zeer neutrale kabel zou zijn, lijkt mij niet overdreven. De Ocos geeft volgens mij een iets warmer geluid.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Vandaag de kabel terug gebracht naar Widescreen Audio en de Ocos weer aangesloten.

De vovox initio is voor het geld een zeer mooie kabel met een uitgebalanceerde klank, veel detail, strak laag en een nette plaatsing. Maar ik hou het toch bij mijn (dubbele) Ocos die mss wat minder detail laat horen, maar imo een mooier middengebied en wat meer druk in het mid-laag brengt.

Wie in de markt is voor een betaalbare, ietwat heldere en visueel subtiele kabel, moet zeker de initio een kans geven.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

beetle99

Jouw dubbele ocos kabel is dat simpel gezegd twee ocos one kabel gekoppeld in een banaan/spade?
En dan krimpkous er omheen om ze bij elkaar te houden?

Gr.,
Stefan