Jumping Jack

Gestart door Jumping Jack, maart 14, 2011, 10:58:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Jumping Jack

Gisteren een set naca 5 ontvangen om ze nog eens een kans te geven. Afgemonteerd met de naim-pluggen aan versterkerkant en Qed Airloc's aan speakerzijde. Ik had nog wat korte stukjes naca liggen en daar heb ik brugjes mee gemaakt (bare-wire)... Vandaag maar even wat luisteren  :coffee:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

Citaat van: Jumping Jack op januari 11, 2015, 09:55:28
Gisteren een set naca 5 ontvangen om ze nog eens een kans te geven. Afgemonteerd met de naim-pluggen aan versterkerkant en Qed Airloc's aan speakerzijde. Ik had nog wat korte stukjes naca liggen en daar heb ik brugjes mee gemaakt (bare-wire)... Vandaag maar even wat luisteren  :coffee:.

En???
mainly British stuff

Jumping Jack

Alles werkt nog.


Voor de rest: wat warmer en voller. De ocos zijn erg neutrale kabels, de naca geeft wat meer (aangename) kleuring.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

#1954
Citaat van: Jumping Jack op januari 12, 2015, 19:37:47
Alles werkt nog.


Voor de rest: wat warmer en voller. De ocos zijn erg neutrale kabels, de naca geeft wat meer (aangename) kleuring.

Het laag/midlaag is waarschijnlijk wat ''voller'' ?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Yup, en dat klinkt lekker met de fact.s die wel eens wat 'droog' kunnen zijn.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op januari 12, 2015, 19:59:53
Yup, en dat klinkt lekker met de fact.s die wel eens wat 'droog' kunnen zijn.

NAC A5 is geen ''exoot'' om te zien, maar klankmatig gezien zeker niet verkeerd hoor...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Robiwan

Citaat van: YamahaRXV op januari 12, 2015, 20:27:38
NAC A5 is geen ''exoot'' om te zien, maar klankmatig gezien zeker niet verkeerd hoor...

De technische eigenschappen zijn helemaal geent op een Naim eindversterker. Je ziet deze kabel vrijwel nooit in andere niet Naim sets.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Ja, vandaar dat ik de kabel nog eens een kans wou geven. Een tijd terug heb ik de naca al eens in huis gehad, maar dat was toen nog met de SuperUniti en die kabel was ook niet afgemonteerd. Ik was er toen niet erg van onder de indruk...

Maar nu klinkt het dus wel erg goed en het staat netjes ook. De 'overtollige' kabel (mijn set staat niet tussen de speakers, dus aan de rechterspeaker heb ik best veel overschot) heb ik opgevouwen 'firecracker'-stijl (op het naim-forum ook wel eens de 'jumping jack'-methode geheten, hoe toepasselijk).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op januari 13, 2015, 13:21:03
Ja, vandaar dat ik de kabel nog eens een kans wou geven. Een tijd terug heb ik de naca al eens in huis gehad, maar dat was toen nog met de SuperUniti en die kabel was ook niet afgemonteerd. Ik was er toen niet erg van onder de indruk...

Maar nu klinkt het dus wel erg goed en het staat netjes ook. De 'overtollige' kabel (mijn set staat niet tussen de speakers, dus aan de rechterspeaker heb ik best veel overschot) heb ik opgevouwen 'firecracker'-stijl (op het naim-forum ook wel eens de 'jumping jack'-methode geheten, hoe toepasselijk).

ze praten geen poep daar bij Naim wat betreft gebruik van eigen NACA5 kabel en Naim speakerpluggen! Helaas is ook deze kabel nogal prijzig geworden.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Ja, de prijs loopt al snel op bij de nodige meters. Maar dit is een tweedehandse (ingeruild bij BB&G). Die nieuwe kabels van naim zijn nog net wat prijziger  :crazy:.

Er staat trouwens op hifi.nl een Koetsu Rosewood Signature element, na wat ik op de New Music beurs gehoord heb erg aanlokkelijk. Must resist  :-X.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

scrutinizer

Citaat van: Jumping Jack op januari 13, 2015, 14:02:09

Er staat trouwens op hifi.nl een Koetsu Rosewood Signature element, na wat ik op de New Music beurs gehoord heb erg aanlokkelijk. Must resist  :-X.

Zeer mooi element, flashing Jack... resistance is futile;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Jumping Jack

Budget is eveneens futile  ;D.

Ik sta trouwens ook nogal weigerachtig tegenover het kopen van een dergelijk kostbaar en fragiel element bij een particuliere verkoper. Even testen is niet voor de hand liggend, evenmin als een correcte montage en afstelling.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

scrutinizer

#1963
Citaat van: Jumping Jack op januari 13, 2015, 14:53:47
Budget is eveneens futile  ;D.

Ik sta trouwens ook nogal weigerachtig tegenover het kopen van een dergelijk kostbaar en fragiel element bij een particuliere verkoper. Even testen is niet voor de hand liggend, evenmin als een correcte montage en afstelling.

Ik begrijp het.
Het kopen van een gebruikt element is tricky, thats for sure!
Zeker bij een element als Koetsu. Waar als deze iets mankeert, je een mnd of 8 na opsturen weer eens wat te horen krijgt over het hoe of wat van je element en ...the price related!! ;)

Neemt niets weg aan het feit deze exemplarisch mooi kunnen zijn. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Jumping Jack

De NACA5 bevalt erg goed en mag blijven, dus de Ocos kabels staan in de marktsectie.  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

#1965
Vandaag is felix01 op luisterbezoek gekomen. Hij was vooral benieuwd naar de draaitafel dus zijn er vooral platen de revue gepasseerd. En de conclusie: op mijn set klinkt vinyl voor hem beter dan het streamen. Hij is natuurlijk zijn eigen set gewoon met buizen in zowel bron als versterking, maar ik kan zijn oordeel wel volgen: een goed opgenomen en goed geperste lp voegt iets erg aangenaams toe aan de weergave tov een digitaal bestand...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

felix01

#1966
Citaat van: Jumping Jack op februari  8, 2015, 21:04:43
Vandaag is felix01 op luisterbezoek gekomen. Hij was vooral benieuwd naar de draaitafel dus zijn er vooral platen de revue gepasseerd. En de conclusie: op mijn set klinkt vinyl voor hem beter dan het streamen. Hij is natuurlijk zijn eigen set gewoon met buizen in zowel bron als versterking, maar ik kan zijn oordeel wel volgen: een goed opgenomen en goed geperste lp voegt iets erg aangenaams toe aan de weergave tov een digitaal bestand...

JJ hartelijk dank voor de ontvangst!! :clapping:
Na een M&G bij mij thuis was het nu tijd om de set van JJ eens aan de tand te voelen. Een set opgebouwd uit een naim versterker, streamer ,en  de nodig voedingen .Het parade paardje is een mooie vpi draaitafel. Mijn grote nieuwsgierigheid ging eigenlijk uit naar de draaitafel ,daar het toch wel een tijd geleden was dat ik nog eens deftig naar vinyl geluisterd had.
De streamer valt op door het gebruiksgemak, lekker met de ganse bibliotheek bij jou op schoot en maar nummers kiezen zonder uit de zetel te komen en dit met een meer dan degelijke kwaliteit.
De draaitafel daarentegen ,die kon me echt wel bekoren!!! Kenmerken zijn meer vloeiendheid, muzikaliteit ,mooier podium en meer rust in de muziek; vooral de betere opnamen maakten het verschil nog groter!
Hier moet dus duidelijk gewerkt worden:plaatjes wassen ,naaldje ontstoffen; maar je krijgt er wel iets voor terug!
Kortom een leuke namiddag die zeker eens voor herhaling vatbaar is!!
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Jumping Jack

Morgen ga ik een VPI classic 1 ophalen. Benieuwd wat dat gaat brengen  :pompom:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

felix01

Citaat van: Jumping Jack op februari 28, 2015, 20:33:08
Morgen ga ik een VPI classic 1 ophalen. Benieuwd wat dat gaat brengen  :pompom:.
Mooie upgrade :pompom: :pompom: :pompom:
Blijft het element hetzelfde?
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Jumping Jack

Ja, dat gaan we gewoon overzetten. De classic komt met een mooi element van grado, maar geen mc en mijn phono doet enkel mc... En dan afhankelijk van de uitkomst, gaat één van twee verkocht worden.

Enig nadeel: de stofkap van de scout gaat niet passen op de classic.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

felix01

Citaat van: Jumping Jack op februari 28, 2015, 20:43:03
Ja, dat gaan we gewoon overzetten. De classic komt met een mooi element van grado, maar geen mc en mijn phono doet enkel mc... En dan afhankelijk van de uitkomst, gaat één van twee verkocht worden.

Enig nadeel: de stofkap van de scout gaat niet passen op de classic.
ga je dan ook voor een andere phono die ook het grado element aankan?
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Jumping Jack

Nee, in geen geval. Gewoon mijn huidig element overzetten en dan de grado verkopen met de draaitafel of apart...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

felix01

Ok,ben benieuwd wat de nieuwe DT brengt :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Jumping Jack

Mijn vrouw moest toevallig vandaag ook naar Nederland voor een vakbeurs, dus heb ik haar eerst naar Houten gebracht om vervolgens zelf door te rijden naar Cuijk waar een nagelnieuwe VPI Classic op mij stond te wachten bij highendaudio.

De dozen (het plateau zit in een aparte doos) waren nog verzegeld en er wachtte mij (en Toni) nog een mooie verrassing: ipv het geadverteerde Grado MM-element bleek er een Dynavector 20x2 MC-element fabrieksaf gemonteerd te zijn! Ipv mijn at oc 9 over te plaatsen, ga ik eerst eens met de Dynavector aan de slag want dit element had toevallig al langer mijn aandacht (en de superline doet enkel MC)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

felix01

profi met de nieuwe DT :clapping:
deze verdiend op zijn minst wel een mooie foto........
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,