iPad 2

Gestart door Gaeje, maart 3, 2011, 10:45:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonG

Citaat van: HTip op januari 10, 2012, 13:20:45
Klopt! De Video Connection Kit. En het leuke daarvan is dat de HDMI kabel vaak deze connector lostrekt. Dan klinkt een Apple TV een stuk prettiger.

Ik heb wat youtube filmpjes bekeken van de apple tv met een ipad 2, ziet er goed uit en doet idd precies wat ik wil (airplay mirroring) en misschien ontdek ik nog wel meer ;D.
Binnenkort maar even naar de MM, heb nog een cadeaubon van de werkgever, kan ik deze goed besteden :D.

danielo

Citaat van: RonG op januari 10, 2012, 14:08:53
Ik heb wat youtube filmpjes bekeken van de apple tv met een ipad 2, ziet er goed uit en doet idd precies wat ik wil (airplay mirroring) en misschien ontdek ik nog wel meer ;D.
Binnenkort maar even naar de MM, heb nog een cadeaubon van de werkgever, kan ik deze goed besteden :D.

Hiervoor heb je niet eens mirror mode nodig, dat is alleen voor als de app niet zelf de 2e 'monitor' ziet (zo werkt het intern). Voordeel is dat de resolutie en aspect ratio anders kan zijn. De meeste video applicaties en games doen dit al. Bekijk bijvoorbeeld eens realracing hd 2 met 2 scherm support.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

denoontje

Citaat van: RonG op januari 10, 2012, 14:08:53
Ik heb wat youtube filmpjes bekeken van de apple tv met een ipad 2, ziet er goed uit en doet idd precies wat ik wil (airplay mirroring) en misschien ontdek ik nog wel meer ;D.
Binnenkort maar even naar de MM, heb nog een cadeaubon van de werkgever, kan ik deze goed besteden :D.

wacht even op de btw dagen dan...krijg je wellicht korting op apple ;-)

RonG

Citaat van: denoontje op januari 10, 2012, 18:29:55
wacht even op de btw dagen dan...krijg je wellicht korting op apple ;-)

En wanneer zijn deze dan? Dacht dat de BTW dagen niet gold voor apple producten :confused:

Madhouse

Vorig jaar was de iPad uitgesloten van deelname, dat zal nu waarschijnlijk niet anders zijn.

Ik ga ook een iPad 2 kopen maar wacht nog even tot een eventuele aankondiging van de opvolger zodat de iPad 2 (voor mij meer dan voldoende) misschien wat goedkoper word. Ook heb ik nog € 100.- aan cadeaubonnen liggen bij bol.com dus dat komt dan helemaal goed  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

denoontje

Citaat van: RonG op januari 10, 2012, 20:08:49
En wanneer zijn deze dan? Dacht dat de BTW dagen niet gold voor apple producten :confused:

wel hoor, vorig jaar macbook pro gekocht met korting...

Zal denk ik zijn als er ook nieuwe producten van apple aan komen....
bijv dat de ipad 3 ergens eind feb komt

Madhouse

Vorig jaar waren alle Apple producten met de BTW korting m.u.v. de Apple iPad en iPhone.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Durk

#382
te weinig marge om met 19% korting te verkopen.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

CoSo

Citaat van: Madhouse op januari 11, 2012, 09:48:25
Vorig jaar waren alle Apple producten met de BTW korting m.u.v. de Apple iPad en iPhone.
Alle nieuwe Apple producten vallen erbuiten

Madhouse

Ik heb nog steeds stille hoop dat we het zelfde als vorig jaar kregen toen de iPad 2 aangekondigd werd. De iPad (1) werd toen een behoorlijk stuk goedkoper en mochten ze nu een iPad 3 aan kondigen dan hoop ik ook dat dit met de iPad 2 gebeurt. Vind € 450.- best veel voor een tablet namelijk.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo

Citaat van: Madhouse op januari 12, 2012, 21:50:45
Ik heb nog steeds stille hoop dat we het zelfde als vorig jaar kregen toen de iPad 2 aangekondigd werd. De iPad (1) werd toen een behoorlijk stuk goedkoper en mochten ze nu een iPad 3 aan kondigen dan hoop ik ook dat dit met de iPad 2 gebeurt. Vind € 450.- best veel voor een tablet namelijk.
ik wil een 32GB en die is al weer 550,00 zonder hoes.

De iPod 8GB zal al snel vol met spelletjes dus denk dat 16 GB niet genoeg is  ;D

Madhouse

Ik red het wel met een 16GB hier, heb nu ook en iPhone 4S 16GB en heb daar nog ruimte zat. Hoorde wel van een collega dat de spellen wel groter zijn voor iPad en 16GB zo vol zit. Maar ik internet er meer op dus 16GB is voor mij voldoende.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Thunder

Ik heb een 16GB iPad, maar die is met een paar spellen toch wel erg snel vol. Gelukkig is Navigon tegenwoordig een stuk kleiner, omdat je nu zelf de landen kan uitzoeken en daarmee heb ik weer wat ruimte op de iPad gekregen. Echter de 32GB met 3G was met toch echt te duur, 600€ voor de mijne vind ik al duur zat.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Madhouse

Voor Garage Band en nog wat andere apps zoals Facebook enzo is een 16GB denk ik wel voldoende. 3G heb ik niet nodig, kan gewoon tetheren met mijn iPhone 4S als het nodig is. 32GB vind ik toch wel weer wat duur (100 euro meer voor 16GB).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Thunder

Citaat van: Madhouse op januari 13, 2012, 09:37:46
Voor Garage Band en nog wat andere apps zoals Facebook enzo is een 16GB denk ik wel voldoende. 3G heb ik niet nodig, kan gewoon tetheren met mijn iPhone 4S als het nodig is. 32GB vind ik toch wel weer wat duur (100 euro meer voor 16GB).

Ik heb de 3G an sich ook niet nodig, gebruik ook personal hotspot, maar zonder de 3G chip ook geen GPS. En dat wilde ik wel weer heel erg graag. Dat is voor mij de reden geweest de 16GB wifi+3G te kopen.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Madhouse

Logisch inderdaad dat je dan voor een 3G versie kiest!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Thunder

Tis jammer dat het 1 chipset is, want ik vind persoonlijk dat het belachelijk is dat de wifi only geen gps heeft. GPS en 3G zijn 2 aparte zaken en aangezien je geen losse GPS kan koppelen met de iPad zonder allerlei trucjes uit te halen is het vreemd dat je dan voor het duurdere model moet kiezen als je GPS wil.

Moet trouwens wel zeggen dat navigon op de iPad 2 erg lekker werkt  ;D
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

danielo

Citaat van: Thunder op januari 13, 2012, 14:27:47
Tis jammer dat het 1 chipset is, want ik vind persoonlijk dat het belachelijk is dat de wifi only geen gps heeft. GPS en 3G zijn 2 aparte zaken en aangezien je geen losse GPS kan koppelen met de iPad zonder allerlei trucjes uit te halen is het vreemd dat je dan voor het duurdere model moet kiezen als je GPS wil.

Moet trouwens wel zeggen dat navigon op de iPad 2 erg lekker werkt  ;D

Reden is simpel meestal zitten de gps en mobiele onderdelen in de zelfde chip.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Thunder

Dat zeg ik toch ook?  ??? Het zit in dezelfde chip(set), maar ik vind het jammer dat het zo is, waardoor de wifi only geen GPS heeft. Dit is ook jammer voor de mensen die hem verliezen cq waarvan hij gestolen wordt, want zoek mijn iPhone/iPad werkt dan ook niet. Verder is het voor de normale consument nauwelijks terug te vinden dat de wifi only geen gps heeft, dit vernam ik ook pas vlak voordat ik hem heb aangeschaft. Toen heb ik nog het verhaal bekeken dat de iPhone 4 het GPS signaal kan doorzetten naar de iPad, echter gebeurt dit maar 1x per minuut, waardoor navigeren nog steeds geen optie is. Als de wifi only wel gps had gehad, was ik voor de 32GB versie gegaan, maar 700€ vond ik toch echt te gortig.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

danielo

Citaat van: Thunder op januari 16, 2012, 09:56:40
Dat zeg ik toch ook?  ??? Het zit in dezelfde chip(set), maar ik vind het jammer dat het zo is, waardoor de wifi only geen GPS heeft. Dit is ook jammer voor de mensen die hem verliezen cq waarvan hij gestolen wordt, want zoek mijn iPhone/iPad werkt dan ook niet. Verder is het voor de normale consument nauwelijks terug te vinden dat de wifi only geen gps heeft, dit vernam ik ook pas vlak voordat ik hem heb aangeschaft. Toen heb ik nog het verhaal bekeken dat de iPhone 4 het GPS signaal kan doorzetten naar de iPad, echter gebeurt dit maar 1x per minuut, waardoor navigeren nog steeds geen optie is. Als de wifi only wel gps had gehad, was ik voor de 32GB versie gegaan, maar 700€ vond ik toch echt te gortig.

Afhankelijk van de applicatie (of ze de locatie dienst gebruiken van apple) kan je apps als find my ipad, maps of andere dingen best gebruiken. Hoe precies die dan is hangt af van wifi bepalingen dat werkt best ok in steden. Het is wel een reden dat je inderdaad zelfs als je geen 3g gebruikt de versie te nemen met de 3g chip/gps. Ook de nieuwe macs (lion) doen bijvoorbeeld fine my macbook air. terwijl er geen gps in zit.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

RonG

Ik heb die apple tv nu en werkt op zich redelijk goed. Alles via WIFI verbonden.

Echter wanneer ik sommige apps gebruik zijn ze op sommige momenten hakkelig op tv, ook het geluid. Niet altijd maar soms. Ik ga ervan uit dat het aan de wifi ligt maar had dit niet verwacht n.a.v. de filmpjes welke ik gezien had op youtube.
Op de Ipad zelf werkt alles goed, alleen dan op tv soms niet.


danielo

Citaat van: RonG op januari 16, 2012, 14:28:58
Ik heb die apple tv nu en werkt op zich redelijk goed. Alles via WIFI verbonden.

Echter wanneer ik sommige apps gebruik zijn ze op sommige momenten hakkelig op tv, ook het geluid. Niet altijd maar soms. Ik ga ervan uit dat het aan de wifi ligt maar had dit niet verwacht n.a.v. de filmpjes welke ik gezien had op youtube.
Op de Ipad zelf werkt alles goed, alleen dan op tv soms niet.


Dit is ook niet normaal, ik zou het inderdaad zoeken in de verbinding(en) ergens.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Rha007

#397
Sinds een week ben ik in het bezit van een ipad 2 32gb wifi only versie. Ansich een geweldig apparaat echter kan ik geen mail verzenden als ik op het netwerk thuis zit.
Mails ontvangen kan ik wel, maar na diverse instellingen, het verwijderen en opnieuw instellen van mail accounts lukt het me niet om mail vanaf de ipad te verzenden.
Ik wil een gmail account gebruiken op de ipad en krijg constant de melding:"de server accepteert het afzenderadres ****@gmail.com niet". Heb het geprobeerd met m'n ziggo account, maar ook hier hetzelfde probleem  :nopompom:
Mail account heb ik toegevoegd via de optie "gmail" en de optie "anders", maar ook dit heeft geen succes. Ook niet na elke keer de ipad aan/uit te zetten.
Wie kan me daarmee helpen?
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

RonG

Citaat van: Rha007 op januari 17, 2012, 20:29:11
Sinds een week ben ik in het bezit van een ipad 2 32gb wifi only versie. Ansich een geweldig apparaat echter kan ik geen mail verzenden als ik op het netwerk thuis zit.
Mails ontvangen kan ik wel, maar na diverse instellingen, het verwijderen en opnieuw instellen van mail accounts lukt het me niet om mail vanaf de ipad te verzenden.
Ik wil een gmail account gebruiken op de ipad en krijg constant de melding:"de server accepteert het afzenderadres ****@gmail.com niet". Heb het geprobeerd met m'n ziggo account, maar ook hier hetzelfde probleem  :nopompom:
Mail account heb ik toegevoegd via de optie "gmail" en de optie "anders", maar ook dit heeft geen succes. Ook niet na elke keer de ipad aan/uit te zetten.
Wie kan me daarmee helpen?


Check dit eens (IMAP inschakelen in gmail)

https://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=nl&answer=77695

Rha007

Thks, kan nu emails verzenden  :pompom:
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]