FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LuPo



W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Ziet er strak uit allemaal, hulde  :worship:
Die donkere muur vind ik heel geslaagd.
Ik heb niet je hele topic door gelezen, maar ga je ook op akoestisch gebied iets doen?
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

RubenV.

Ziet er goed uit Fear! What's next?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

FeaR1986

Thnx heren  :hehe:

Citaat van: StefaanD op april 25, 2013, 12:14:58
Netjes gedaan. Welke ondervloer heb je boven ?

Ik weet niet precies welke ondervloer ze er onder hebben gelegd, maar het is wel een iets beter dan gemiddeld. Is omdat het een huis uit 1938 is en dus nog met houten vloeren. Nu heb ik er als single natuurlijk snel last van dat er iemand boven lawaai maakt als ik beneden zit  :smile:

Citaat van: Rha007 op april 25, 2013, 18:11:20
Ziet er strak uit allemaal, hulde  :worship:
Die donkere muur vind ik heel geslaagd.
Ik heb niet je hele topic door gelezen, maar ga je ook op akoestisch gebied iets doen?

Niets specifieks op akoestisch gebied van panelen of wat dan ook. Enige is dat de Auralex Subdude HD meegaat en Focals standaard op spikes staan (waar ik nog wel cups voor moet regelen). Ik ga de ruimte natuurlijk wel aankleden met zachte materialen als een stoffen bank, gordijnen en dergelijke. Het moet niet een al te harde ruimte worden. Ik twijfel over een vloerkleed. De reden is dat ik dan een Pebble-kleed wil (zoals dit kussentje). Echter vragen ze voor dat kussentje al gemiddeld 50 euro, kan je nagaat wat een heel vloerkleed kost  :crazy:

Citaat van: RubenV. op april 25, 2013, 20:37:22
Ziet er goed uit Fear! What's next?

Next is dit weekend de vloer (laten) leggen aangezien de meubels 1 mei komen. Heb net de trap en leuningen geverfd, waren donkerbruin en die zijn - net als de wand en dorpels - ook grijs geworden:



Komen nog wel aluminium halve manen overheen voor de grip en het slijten van de trap. Iets industriële look als het ware.

Ga nu ook wat meer kopen voor de inrichting zodat ik weet wat voor budget ik over heb voor de leuke dingen. Eigenlijk wil ik sowieso twee keer een Chorus 816W in Satin Black en een nieuwe TV. Alleen de TV hangt weer af van de prijs van de 65VT60, al zal qua prijs-kwaliteit de 65" van de VT50 niet te verslaan zijn. Voor andere leuke dingen als een AV8801 van Marantz zal nog even gespaard moeten worden. Kan het wel meteen kopen, maar dan ben ik in één keer klaar wat niet leuk is en het lijkt me ook wel handig om nog wat liquide middelen reserve te hebben.

Maar eerst maar eens de koelkast, wasmachine, wasdroger en magnetron scoren. Ga er compleet open in, want dat soort dingen zijn echt niet mijn hobby waar ik veel van weet. Enige eis is dat de koelkast een RVS moet zijn vanwege de looks  :tongue2:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Zou voor Miele gaan mbt de wasmachine, op internet niet veel korting maar bij witgoedwinkels als De Harense Smid kun je onder de internetprijs komen.
Koelkast geen Miele nemen, dit zijn nl Liebherr kasten, Top maar dan kan je beter een echte Liebherr nemen, als is de kwaliteit minder belangrijk dan bij een wasmachine.

Trap wordt gaaf zo!
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Miele werd inderdaad echt overal aangeraden. Heb nu Bauknecht gekocht, semi Whirlpool maar dan wel uit Duitsland en niet uit Italië. Zeker niet het beste merk om te kopen, maar ik als single ga hooguit 2 - 3 wasjes per week doen en dan is iets als een Miele gewoon niet grappig om neer te zetten. Ander merk wat me ook zeker aansprak was Electrolux , leuke opties als stomen, maar uiteindelijk toch voor de Bauknecht-combi gegaan. Mede omdat van de winkels waar ik ben geweest niemand de combi van Electrolux kon leveren. En - gek als ik ben - vond ik twee gelijke apparaten wel mooier staan.

Verder nog heel wat dingen voor mijn huisje gekocht.

Philips LivingColors Iris Black (2x)


Had er al eentje van de eerste generatie, maar die mag naar de slaapkamer verhuizen. Voor de woonkamer heb ik er namelijk twee nodig. Lichtopbrengst van de nieuwe versie lijkt wel veel intenser. Maar qua vormgeving vond ik de oude toch wel mooier. Idem met de remote, heb je een zwarte lamp krijg je een witte remote er bij. En de eerste generatie was een touch-remote, nu is het een fysiek wieltje om kleuren te selecteren.

Had nog getwijfeld voor een LivingColors Aura, maar de lichtopbrengst van die is een stuk minder.

Dyson DC37 Musclehead


Heb mijn ouders thuis elk jaar een gewone stofzuiger zien verslijten en de Dyson gaat al jaren mee. Voor mij de reden om er dan ook maar één te kopen.

Bauknecht koelkast


Enige eis was No-Frost en RVS-kleur, verder maakte het me niet heel veel uit. Qua prijs/kwaliteit kwam deze Bauknecht dan voor mij het beste er uit. Liebherr en AEG hadden ook nog wel leuke machines, maar honderden euro's meerprijs was het mij niet waard. Verder was het ook wel erg fijn dat deze koelkast nog niet echt meedoet met de trent van heel veel lades en vage klepjes om diverse producten vers(er) te houden, moet ik allemaal niet hebben.

Bauknecht wasmachine en bijhorende droger


Zie boven voor de uitleg  ;)

Whirlpool JT378


Ik heb geen over in mijn huisje, dus moest een combi worden. Whirlpool hebben we thuis ook en ik vind de CRISP-Grill stand echt fijn.

Villeroy en Boch - Victor


Bestset moest ik nog en met ING Rentepunten was dit toch best heel erg aantrekkelijk. Scheelt het maar een paar euro met zo'n standaard bestekset, maar het voelt wel veel degelijker aan.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

#933
Mooie spullen hoor  :clapping:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Rha007

Heb het idee dat jij niet met minder genoegen neemt  :D
Hele mooie spullen hoor!
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

FeaR1986

Citaat van: Rha007 op april 28, 2013, 08:50:13
Heb het idee dat jij niet met minder genoegen neemt  :D
Hele mooie spullen hoor!

Hoe bedoel je? Vond mezelf best netjes met die Bauknecht apparatuur.

Nu eens naar het ziekenhuis pa bezoeken. Die is gisteren van het dak gevallen. Wel stabiel nu, maar echt veel gebroken qua ribben. Ook een klaplong en een gedeukte wervel. Niet echt handig...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT


FeaR1986

Citaat van: morca op april 28, 2013, 17:41:02
Jammer van je vader te horen,hopelijk knapt ie snel weer op,beterschap!!

Verhaal is eigenlijk iets langer... na de val had hij moeten blijven liggen, maar hij draaide zich om en ging lopen om meer lucht te krijgen. In het ziekenhuis bleek dat hij vijf gebroken ribben heeft (waarvan sommige op meer plekken zijn gebroken), een klaplong en een gedeukte wervel. Oftewel met dat lopen en verliggen had alles wat gebroken is kunnen gaan "lopen" met alle gevolgen van dien: dwarslaesie of zelfs dood. Nacht op de IC doorgebracht en ligt nu wel op zaal. Maar wel heftig allemaal.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Eddye

Zo, serieus kl0te, man.
Beterschap voor je vader.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

MegaJ

Zo heftig van je pa, beterschap gewenst.

Huis ziet er goed uit, mooi opgeknapt  :clapping:
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Kanariepiet

Beterschap met je pa!
Je huisje ziet er goed uit, ben benieuwd hoe het er ingericht uitziet.

rovinggecko

Citaat van: FeaR1986 op april 27, 2013, 19:48:31
Whirlpool JT378


Ik heb geen over in mijn huisje, dus moest een combi worden. Whirlpool hebben we thuis ook en ik vind de CRISP-Grill stand echt fijn.
Beste aankoop! Ga je nog jaren plezier van hebben :) Als mijn Whirlpool ooit stuk gaat stap ik gelijk in de auto voor een nieuwe, die crisp stand is geweldig!

Hoop dat het met je pa snel beter gaat. Kan hij mooi bij jou thuis komen genieten (en loopt hij het klussen met een goed excuus mis)!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Rha007

Citaat van: FeaR1986 op april 28, 2013, 17:35:52
Hoe bedoel je? Vond mezelf best netjes met die Bauknecht apparatuur.
Ik doelde op die dyson.

Veel sterkte met je vader
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Sjoerd303

Dat zijn inderdaad ook echt spullen die je naast je banana plugs van der Hul bedrading:P ook nodig hebt... top man, ga je plezier aan beleven. Heftig verhaal van je vader. Hopelijk kun je de tijd goed gebruiken om klaar te staan voor je pa en aan je huis te werken...Herstel zal wel even duren heb ik mij wel eens laten vertellen met ribben.... Sterkte met je vader.
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

Denon Focal

Beterschap met je vader, klinkt erg pijnlijk.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Leentje

Hey Fear, als eerste beterschap met je vader en hoop dat ie snel weer de oude is. Je hebt weer mooie spullen aangeschaft :clapping: en je trap en vloer zien er ook erg gaaf uit  :headbanging: :popcorn: Succes verder. Cheers
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

FeaR1986

Mijn pa heeft nu een korset om wat hij zeker zes weken aan moet. Morgen gaat de drain stop worden gezet om te zien hoe het gaat. Als alles oké is gaat de drain er uit en zou hij in theorie tegen het weekend wel naar huis mogen. Totale revalidatie gaat zeker drie maanden duren. Al met al valt het me nog best mee als je het begin zag: met de ziekenwagen naar het ziekenhuis, opname op de Intensive Care en verhalen dat hij dood had kunnen zijn.

Toch nog wel redelijk goed nieuws dus  :smile:

Hoop eind deze week wat foto's te posten in een verder stadium van de woning. Laminaat ligt in de kamer, nu de plinten nog. Kamer lijkt wel veel breder met door het gebruik van 30 cm breden planken. Woensdag komen de meubels, dus net zo handig om dan foto's te maken als het iets is ingericht. Al komt de HiFi de week later pas, dan ga ik een busje regelen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

De vloer ligt!!

Hal:


Strip links is om het hoogteverschil op te vangen tussen de kamer en de gang. Opvullen ging hem niet worden, dan zou de voordeur niet meer open kunnen en had je een afstapje naar de wc :P

Woonkamer:




Al met al een stuk lichter geworden en ook voor het oog veel breder door het gebruik van de brede (30 cm) planken. Toch een heel verschil met de donkere ruimte die het eerst was.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT


Eddye

Staat netjes, hoor. Ff de meubels erin en klaar!
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005