FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

LuPo

Ik dacht dat jij niet in kabels geloofde FeaR. :P

Mooie kabel hoor! Het scheelt dat je niet het volle pond hoeft te betalen heb ik al een aantal keer gelezen. :D

FeaR1986

Citaat van: LuPo op april  5, 2013, 09:08:56
Ik dacht dat jij niet in kabels geloofde FeaR. :P

Mooie kabel hoor! Het scheelt dat je niet het volle pond hoeft te betalen heb ik al een aantal keer gelezen. :D

Ik geloof ook niet in kabels zoals dat door sommigen beweerd wordt. Ik geloof wel dat ik voor mijn eigen gevoel mijn set aan wil sluiten met kwalitatief goede kabel, puur omdat ik dat fijn vind. En door die connecties kan ik dit soort kabels neerleggen. Natuurlijk is het overkill voor de rears en wellicht zelfs voor mijn speakers, maar tof is het ook wel.

Citaat van: Martijn90 op april  4, 2013, 23:13:16
Mooi kabeltje hoor! :D

Ga je nog iets aan afwerking doen? Behalve andere connectoren.

Ik moet volgende week even contact opnemen met Erik van JouwHifi. Ik wil voor de Viablue TS bananen en spades gaan, die zouden de 8,36mm² van de Van den Hul moeten slikken. De T6S van Viablue is ook zeer mooi, maar dat gaat een duur grapje worden denk ik. Verder was er twijfel of de mantel in geheel in de pluggen past, dus wellicht een stukje krimpkous. Maar verder laat ik de kabel zoals hij is. Voor een groot deel werk ik hem weg en valt hij achter de bank of gordijnen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Vandaag de twee netsnoeren op basis van de X25 van Viablue met Rhodium-connectoren binnen gekregen van Nooff. Zien er zeer mooi uit, ook zeer chique met de kleine stoffen zakjes over de connectors.

Als het goed is staat mijn spindel Van den Hul - The Magnum Hybrid al bij de koerier en die komt volgende week mijn kant op. Tevens contact gehad met Erik van JouwHiFi en na overleg heb ik besloten voor Viablue banaanstekkers en spades te gaan en wel de versies uit de T6S-serie. Die hebben riumte waar de mantel van de Van den Hul in kan, scheelt weer met afwerken. Zal als ik alles totaal binnen heb eens wat foto's maken  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

LuPo


Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Vandaag is een bevriende elektricien langs geweest en die heeft wat leuke dingen gedaan in mijn huis.

Als eerste had ik maar drie groepen en een zeer verouderde installatie:


Daar is nu dit van gemaakt:


Twee extra groepen voor mijn HiFi. Één moet wel genoeg zijn, maar mocht het toch allemaal te veel worden als de 65" plasma komt en wellicht nog wat zwaardere apparatuur dan kan ik het mooi verdelen. Al twijfel ik om mijn Emotiva XPA-2 op de ene groep te zetten en de XPA-5 op de andere.

Meneer de elektricien hoorde ook dat HiFi mijn hobby was en vond het niet kunnen dat ik dan alles in het zicht had staan van kabels...
Dus na een paar minuten zag de wand waar de TV op komt er zo uit:


Goot er in:


En dichtsmeren, de eerste laag:


De twee gaten zijn voor HDMI, S/PDIF en voeding vanuit mijn toekomstige TV-meubel naar de TV. Op de andere foto is te zien dat er boven de brede buis een iets kleinere zit, daardoor komen drie kabels van de Van den Hul The Magnum Hybrid om dan over het plafond naar de hoeken te gaan waar de speakers staan. De center en front left kan ik zo vanuit het meubel aansluiten.
De twee buizen die rechts uit de muur steken zijn voor één maal UTP en één maal COAX. Leg ik achter het meubel wel een switch om netwerk naar alle apparaten te krijgen.

Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Citaat van: FeaR1986 op april  5, 2013, 20:49:08
Vandaag de twee netsnoeren op basis van de X25 van Viablue met Rhodium-connectoren binnen gekregen van Nooff. Zien er zeer mooi uit, ook zeer chique met de kleine stoffen zakjes over de connectors.

Toch een fotootje dan:



En wat beschermen die zakjes...

De Rhodium Schuko en IEC:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

jantje112

Die nieuwe zekeringen schijnen audiotechnisch niet echt vooruitgang te zijn..

LuPo

Dat ziet er allemaal erg netjes uit! :clapping:

erik s.

Citaat van: jantje112 op april  6, 2013, 20:17:32
Die nieuwe zekeringen schijnen audiotechnisch niet echt vooruitgang te zijn..
dat is helaas zo.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

FeaR1986

#885
Citaat van: jantje112 op april  6, 2013, 20:17:32
Die nieuwe zekeringen schijnen audiotechnisch niet echt vooruitgang te zijn..

Gelukkig heb ik in mijn huidige kamer ook mijn AV op een groepenkast met nieuwe zekeringen, dus verschil zou ik dan niet mogen merken. Vraag me sowieso af of ik dat soort verschillen hoor, ik ben niet zo van de kabels en dergelijke. Al is het stoppenkast wel de eerste plek waar alles binnen komt natuurlijk...

Maar hebben die oude zekeringen dan meer een buizen-sound? Wat oldskool?  :P Zou voor mij dan juist beter zijn dat alles vervangen is, ik ben meer van de felle en strakke sound.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Vandaag is er een koerier langs geweest, dus toen ik thuis kwam van het werk stond dit op mijn kamer te wachten:



Snel openmaken om wat brochures te vinden, en de rekening....


Spindel uit de doos:


Mooi rood is niet lelijk:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

MegaJ

Ziet er sjiek uit! De kabel dan, de kamer heb je nog wel wat werk aan zo te zien  :P
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

FeaR1986

Citaat van: MegaJ op april  8, 2013, 19:51:31
Ziet er sjiek uit! De kabel dan, de kamer heb je nog wel wat werk aan zo te zien  :P

Extreem veel werk  :nopompom: Gelukkig is boven voor 99% af van wat ik zelf kan doen, moet alleen nog een stukje afkitten. Als dat klaar is kan de vloer er in. Als die ligt kan de vloer beneden gelegd worden waarna dan de meubels kunnen komen. Maar tussen die handelingen zit telkens een week. De eerste vloer komt pas eind april. Dus medio mei zou het af moeten zijn. En dan heb ik een huis wat "af" is. Komen de andere dingen als overhuizen van spullen plus het huis afmaken met accessoires.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Leentje

Erg lekker bezig Fear :clapping: Dat schiet toch lekker op zo. Mooie kabel die je gekocht heb :wub:
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

DV79

Ziet er allemaal netjes uit. Gefeliciteerd ermee.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Martijnst1990

Mooi spul hoor :) Die netkabels zien er ook erg gaaf uit! Ik kan ook geen verschil in geluid horen, maar ze zien er wel stoer uit 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Denon Focal

#892
Wat een hoop kabels, zeker voor een non-believer.
Maar ze zien er weel bruut uit.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Citaat van: DV79 op april  9, 2013, 12:52:27
Ziet er allemaal netjes uit. Gefeliciteerd ermee.

Citaat van: Leentje op april  9, 2013, 00:18:12
Erg lekker bezig Fear :clapping: Dat schiet toch lekker op zo. Mooie kabel die je gekocht heb :wub:

Thanks, ben er ook erg content mee. Ben benieuwd als die Viablue T6S-bananen en spades er op zitten hoe het er dan uit ziet. Combinatie rode kabel met zwarte pluggen is altijd wel mooi. Al is de Van den Hul - Berri Bus ook erg mooi, maar dan moet je gaan solderen.

Had nog even een vergelijk gemaakt van de Van den Hul The D-352 Hybrid waarvan ik een klein stukje had liggen en de Van den Hul The Magnum Hybrid. Scheelt toch behoorlijk qua formaat en dikte.





Citaat van: Martijn90 op april  9, 2013, 12:57:16
Mooi spul hoor :) Die netkabels zien er ook erg gaaf uit! Ik kan ook geen verschil in geluid horen, maar ze zien er wel stoer uit 8)

Netkabels heb ik ook mede voor de looks. Dingen als mijn subwoofer komen nu wat meer in de kamer te staan dan in een hoek en wil daar wel een leuke kabel naar toe hebben lopen. Wellicht ook maar op zoek naar een mooie interconnect om de subwoofer aan te sluiten, ook iets met een zwart met witte mantel. Inakustik ofzo?

Citaat van: Denon Focal op april  9, 2013, 14:59:16
Wat een hoop kabels, zeker voor een non-believer.
Maar ze zien er wwel bruut uit.

Haha, thanks. En inderdaad, een non-believer. Althans, nog wel. Je weet maar nooit wat die kabels met me gaan doen. Maar wilde altijd al wat chiquere kabel, want vind mijn spullen het wel waard om ze niet met no-name 2,5mm² aan elkaar te knopen. Al is de interne bekabeling van een Focal Chorus wel om te huilen...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

mijavere

OK dan, tijdje geleden dat ik ingelogd hebt, maar zie dat ik weer een hoop mis. Ga dit zeker weer volgen. Tot nu toe ziet het er goed uit.

W.Otter

dat ziet er allemaal goed uit!!
waar heb je die kabelgoot vandaan?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

FeaR1986

#896
Citaat van: mijavere op april  9, 2013, 20:10:46
OK dan, tijdje geleden dat ik ingelogd hebt, maar zie dat ik weer een hoop mis. Ga dit zeker weer volgen. Tot nu toe ziet het er goed uit.

Niet normaal meer eigenlijk hoe veel rotzooi en bende je eerst moet maken om alles goed te krijgen. Morgen komen ze de muur helemaal glad maken waarna de kleur er op kan. Nou ja kleur, warm wit (9001 of 9010 geloof ik). Nog een maandje en dan zijn de vloeren aan de beurt, dan hoop ik toch wat mooiere foto's te kunnen maken. Al is het natuurlijk pas helemaal af als de meubels er staan en de TV hangt en de 5.1 aan is gesloten  :P

Citaat van: W.Otter op april  9, 2013, 20:40:48
dat ziet er allemaal goed uit!!
waar heb je die kabelgoot vandaan?

Kabelgoot die in de muur zit? Dat is een simpele goot om een luchtsysteem aan te leggen in je huis, koop je voor een paar euro bij elke bouwmarkt. Ook wel "vierkante buis" genoemd. Dingen zijn een meter lang bij 11 centimeter breed en iets van vier dik:



Aan de boven en onderzijde maak je dan met de haakse slijper gaten zoals op deze foto en dan inmetselen maar.

De smallere goot is een kabelgoot extra diep, ook van de bouwmarkt.

Aanvullend:
Wel de kabelgoot even inkrassen met een priem of beitel, anders houdt de stuc niet en kan je overnieuw beginnen :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

W.Otter

duidelijk ;) dacht dat je 'm zo had gekocht met de gaten er al in!
heb zelf aluminium gebruikt maar die hebben zeer beperkte maten. Dit is wel een mooie afmeting! ik heb moeite om de hdmi er goed doorheen te krijgen  :D maar thnx voor de tip!

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Leentje

Citaat van: FeaR1986 op april  9, 2013, 17:17:15
Thanks, ben er ook erg content mee. Ben benieuwd als die Viablue T6S-bananen en spades er op zitten hoe het er dan uit ziet. Combinatie rode kabel met zwarte pluggen is altijd wel mooi. Al is de Van den Hul - Berri Bus ook erg mooi, maar dan moet je gaan solderen.

Had nog even een vergelijk gemaakt van de Van den Hul The D-352 Hybrid waarvan ik een klein stukje had liggen en de Van den Hul The Magnum Hybrid. Scheelt toch behoorlijk qua formaat en dikte.






Dat scheelt inderdaad een behoorlijk stuk. Nadat ik zag dat jij hier een spindel van had gekocht ben ik ook eens gaan kijken voor een stukje. Want als straks onze tv wand door Gé is geplaatst moet ik nog een stukje nieuwe kabel aanschaffen voor de centerspeaker en dit is inmiddels wel een hele grote kandidaat geworden. Het enige wat ik optisch gezien wel jammer vindt is dat er niet zo'n mooie sleeve omheen zit, dat heb ik bij m'n onlangs aangeschafte JIB HF-004 speakerkabel wel. Je ziet uiteindelijk bijna niets van die sleeve maar voor het gevoel is het dan meer een geheel. Maar nogmaals vindt de kabel geweldig :clapping:
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

FeaR1986

Citaat van: Leentje op april 10, 2013, 00:45:54
Dat scheelt inderdaad een behoorlijk stuk. Nadat ik zag dat jij hier een spindel van had gekocht ben ik ook eens gaan kijken voor een stukje. Want als straks onze tv wand door Gé is geplaatst moet ik nog een stukje nieuwe kabel aanschaffen voor de centerspeaker en dit is inmiddels wel een hele grote kandidaat geworden. Het enige wat ik optisch gezien wel jammer vindt is dat er niet zo'n mooie sleeve omheen zit, dat heb ik bij m'n onlangs aangeschafte JIB HF-004 speakerkabel wel. Je ziet uiteindelijk bijna niets van die sleeve maar voor het gevoel is het dan meer een geheel. Maar nogmaals vindt de kabel geweldig :clapping:

Als ik geen deur tussen mijn AV-meubel en mijn Front Right zou hebben dan had ik ook een kabel gekocht welke af-fabriek af is gewerkt met krimpkous en spades/bananen. Dus zoiets als jij ook hebt met je JIB. Qua afwerking is dat gewoon vele malen mooier, dat kan je gewoon niet ontkennen. Toen dat niet kon had ik als volgende "eis" dat het wel een leuke kabel moest zijn die in het zicht kan liggen en er dan niet uit ziet als een no-name Gamma of wat dan ook. Met de Van den Hul heb ik dat wel gevonden denk ik, het ziet er - naar mijn inziens - niet uit als een stuk gewone kabel. En inderdaad, 99% van de kabel zit in goten of is relatief weggewerkt maar toch wil je dat alles er mooi en netjes uitziet. Als je een centimter of dertig achter een speaker ziet is het veel. Kabel is overigens niet extreem stug, iets wat mij wel kon bekoren aangezien ik het anders met geen mogelijkheid door die kabelgoten zou krijgen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT