FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

FeaR1986

Citaat van: Denon Focal op juni  5, 2012, 14:37:24
Wellicht een 2de hands Denon met Upgrade?

Als ik een Denon AVP-A1HD zou vinden met upgrade (dus met 3D en HDMI 1.4) dan zou ik die zeker meteen nemen. Dan zou ik zelfs de zilveren kleur voor lief nemen. Maar die zie je al haast nooit aangeboden worden en als ze aangeboden worden zitten ze ook wat over budget heen. Ach, we zien wel wat er op het pad komt. Wellicht dat Marantz opeens een gekke bui heeft en een AV8006 maakt ofzo :P En ook de opvolger van de PR-SC5509 ben ik wel benieuwd naar. Hoop sowieso dat het nog even duurt, want de XPA-5 komt wel erg snel na de XPA-2. Upgraden moet wel leuk blijven en dus niet te snel gaan :)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

T.Rodenburg93

Citaat van: FeaR1986 op juni  5, 2012, 03:58:40
.............
Dus kijken naar een processor doe ik zeker wel, maar ik weet nog niet welke het wordt. Een Emotiva valt sowieso af. De blauwe LEDjes op de XPA's vind ik nog wel oké, maar op de processoren zitten me er toch wat te veel  :smile:

Nou je hebt bij de Emotiva ook een hele grote knop op de afstandsbediening om het scherm en de lichtjes helemaal te dimmen ;)

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

FeaR1986

En hij is er!!






De standaard zilveren trim zit er ook bij, maar die werd los meegeleverd. Ik vind het zonder toch mooier en aankomende week(en) verwacht ik twee setjes Black Trim zodat ik de XPA-2 en XPA-5 meteen compleet heb.

Kreeg er ook nog vijf interlinkjes bij;


Vanmiddag maar eens passen en meten met het meubel. Al is de kans groot dat het morgen een tripje naar de IkEA wordt om te zien of er iets tijdelijks gekocht kan worden  :blush:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raphie

JBL PRX Power!

JCL


Martijnst1990

Beestachtig is wel het juiste woord ja, heel gaaf :D Laat de ruimte voor de nieuwe rears maar komen ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

FeaR1986

En alles staat in/op het kastje :P



Close-up van de apparatuur:


Op het kastje staan nu de XBox 360 Elite, PS3 Fat en de HDI Dune Smart D1.
In het kastje staat linkstboven de Denon DVD-2500BT, rechtsboven de Denon AVR-2809; en onderop links de XPA-2 en rechts de XPA-5.

Toch wel een ander meubel zoeken, maar dat kan ik nu op mijn gemak doen aangezien het allemaal wel oké staat. Blokje onder het kastje was nu toch echt wel nodig  :devil:

Enige waar ik een beetje aan twijfel is om de middelste plankjes nog iets te laten zakken zodat de AVR-2809 wat meer lucht krijgt. Maar denk dat het wel goed moet gaan omdat de receiver nu niets meer hoeft te versterken en dus relatief koel kan blijven. De Emotiva's zullen toch wat warmer worden en hebben daarom het meeste headroom gekregen. Mocht ik tegen problemen aanlopen ga ik daar mee aan de slag.

Heb nu heerlijk de DTS stream van Brothers in Arms opstaan  :popcorn:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

clockwork

Staat keurig zo! :clapping:

Mijn complimenten. :pompom:

En hoe klinkt het?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

FeaR1986

Citaat van: Martijn90 op juni  9, 2012, 12:57:06
Man man, wat een berg apparatuur zo :D  :headbanging:

Thnx  8)

Volgende week eens een metertje kopen om te zien wat zo'n set nu verbruikt. Weet eigenlijk niet of ik dat wel echt wil weten...

Citaat van: clockwork op juni  9, 2012, 13:02:12
Staat keurig zo! :clapping:

Mijn complimenten. :pompom:

En hoe klinkt het?

Om jouw naam maar te mogen gebruiken: het klinkt als een klok  :wub:
Gaat natuurlijk pas echt goed loskomen als de rears zijn vervangen, want de Magnatjes die er nu staan voegen niet heel veel toe. Maar de center kan nu wel meekomen met de rest van de set, en aangezien dat een Focal is pakt dat goed uit.

Blu-ray van Adele staat op en het is echt genieten, zelfs voor iemand die Adele-moe is  :P

De combinatie Denon - Emotiva - Focal is een heerlijke match. Wellicht voor sommigen wat too much in het hoog, maar ik vind het scherpe randje echt heerlijk. Hierna ook maar eens Diana Krall opzetten. En speel nu op volume - 37.5 dB. Eens zien wat er gebeurt als het volume richting de < -20 dB gaat.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

clockwork

Citaat van: FeaR1986 op juni  9, 2012, 13:16:39
Thnx  8)

Volgende week eens een metertje kopen om te zien wat zo'n set nu verbruikt. Weet eigenlijk niet of ik dat wel echt wil weten...


Dat wil je waarschijnlijk echt niet weten. Wij kregen hier de eerste afrekening sinds de xpa-1's hier staan.  :wacko:. Ik heb mijn vrouw wijsgemaakt dat het toch echt aan de vloerverwarming in de badkamer ligt. ;)

Dus de volgende upgrade zit alweer in de planning? (nieuwe surrounds?).
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

FeaR1986

Citaat van: clockwork op juni  9, 2012, 13:22:48
Dat wil je waarschijnlijk echt niet weten. Wij kregen hier de eerste afrekening sinds de xpa-1's hier staan.  :wacko:. Ik heb mijn vrouw wijsgemaakt dat het toch echt aan de vloerverwarming in de badkamer ligt. ;)

Dus de volgende upgrade zit alweer in de planning? (nieuwe surrounds?).

Wat er meer aan elektriciteit wordt gebruikt bespaar ik dan wel weer op de kosten voor de verwarming  :P

Op dit moment geen updates meer, moet eerst een eigen huisje hebben. Wat ik nog wil is een nieuwe TV en nieuwe rears. Maar rears kan ik niet kwijt (wil een 816V/W), ik kan zelfs geen paar 806V kwijt op dit moment! Een TV zou ik nu weer maximaal 42" kunnen neerzetten. En wil qua TV het meteen goed doen en naar minsten 50". Leuke VT50 in 50" of een grotere, maar dan wordt het een ST50.

En natuurlijk ooit een processor, maar weet echt nog niet wat dat zou moeten worden...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Thnx Bart  8)

Hoop één dezer dagen ook de setjes Black Trim binnen te krijgen, dus dan kan ik creatief gaan doen met de Trim. Black Trim met zilveren schroefjes, Black Trim met zwarte schroefjes, et cetera.

Net wel met veel plezier de eerste foto's van de Denon AVR-4520 en de Marantz AV8801 zitten bekijken. Dat Marantz weer een product maakt in de 8000-serie doet me sowieso deugd. Al vraag ik me wel af of een andere behuizing en wat XLR-aansluitingen genoeg is om van een SR7007 een AV8000 serie te kunnen maken. Maar als Marantz van hun topmodel een processor maakt, hopelijk doet Denon dan hetzelfde met de AVR-4520. Lijkt me wel een mooie toevoeging voor het assortiment van Denon. Maar ben sowieso blij met de komst van de AV8801, die mag sowieso op de shortlist voor als ik naar een pre/pro ga.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Was gisteren bij Hobo in Den Bosch om naar een MF Click te kijken.
Hoorde van Stephan dat D&M Holding een andere strategie gaat varen.
Denon wordt voornamelijk Mid market waarbij ze met Marantx High End blijven doen.
Erg jammer en dom.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Maro

Ik verwacht wel dat de verschillen tussen de Marantz AV 7005 en deze nieuwe 8 serie wel wat meer behappen dan een andere behuizing en XLR aansluitingen. Verwacht een betere voeding (ringkern) verkoperd chassis betere video processing en Dac's + de nieuwst ADSY..Straks wordt ie nog zo goed als de Integra.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

FeaR1986

Citaat van: Denon Focal op juni 15, 2012, 10:39:53
Was gisteren bij Hobo in Den Bosch om naar een MF Click te kijken.
Hoorde van Stephan dat D&M Holding een andere strategie gaat varen.
Denon wordt voornamelijk Mid market waarbij ze met Marantx High End blijven doen.
Erg jammer en dom.

Zou wel erg jammer zijn inderdaad. Al is de AVR-4520 van Denon met £2300 ook niet echt mid-market meer te noemen. Die staat naar mijn inziens al boven de SR7007 welke ongeveer gelijk met de AVR-3313 staat. Sowieso heeft de AVR-3313 en hoger de nieuwe vorm van Denon Link, ook iets wat niet echt mid-end te noemen is aangezien dat vroeger alleen op de hogere modellen zat. Zie je dus ook weer een positieverschuiving van de AVR-3313. Waar de AVR-3312 eigenlijk low-end was qua opbouw is dat met de AVR-3313 niet meer het geval. Sowieso heeft de AVR-2800 en AVR-3300 serie nog nooit Denon Link gehad.

Hoe dan ook ben ik wel al lang blij dat Marantz iets maakt wat boven de SR/AV7005 staat. Want hoe leuk dat apparaat ook is, ik zou het niet kopen. Vind het wat magertjes voor een pre/pro. Ik zou er haast aan denken gewoon een AVR-4520 ofzo te nemen en alleen de Pre-Outs te gebruiken, maar dat zal wel zonde zijn...

Maarre, alleen naar de MF gekeken of staat hij al in bestelling? :P

Citaat van: Maro op juni 15, 2012, 11:02:10
Ik verwacht wel dat de verschillen tussen de Marantz AV 7005 en deze nieuwe 8 serie wel wat meer behappen dan een andere behuizing en XLR aansluitingen. Verwacht een betere voeding (ringkern) verkoperd chassis betere video processing en Dac's + de nieuwst ADSY..Straks wordt ie nog zo goed als de Integra.. :D

Ringkern is iets waar ik ook wel op hoop, maar zoals je zelf al aangeeft lijkt erop (althans, dat staat zo in het artikel) dat het alleen een paar XLR-aansluitingen zijn en een andere behuizing. Ach, we gaan het zien. Ben ook wel benieuwd naar de achterkant.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Ik ben nog steeds aan het kijken wat ik nu echt wil.
Kreeg wel een goede prijs op de Click.

Dus ik twijfel, de Click en die ook gebruiken als VV voor CD's en rechtstreeks op de eindtrappen van de Denon.
Of toch een versterker met HT throughput.
Of een Click met EV
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Citaat van: Denon Focal op juni 15, 2012, 15:59:07
Ik ben nog steeds aan het kijken wat ik nu echt wil.
Kreeg wel een goede prijs op de Click.

Dus ik twijfel, de Click en die ook gebruiken als VV voor CD's en rechtstreeks op de eindtrappen van de Denon.
Of toch een versterker met HT throughput.
Of een Click met EV

Ben je van alle dilemma's af  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Neig nu toch vooral naar de Click en later eventueel een extra eV.

Zag dat je me quote op GOT  8)
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Citaat van: Denon Focal op juni 19, 2012, 15:17:31
Neig nu toch vooral naar de Click en later eventueel een extra eV.

Zag dat je me quote op GOT  8)

Click is een mooi apparaat en puur met muziek (2.0) zal je toch geen vermogen te kort hebben?

Jup, wilde daar op GoT de discussie van Marantz en Denon ook maar eens starten. Al komt het daar niet echt los... Komt tijd komt raad, ik weet in ieder geval zeker dat mijn AVR-2809 eerder naar de PC-kamer (of toekomstige slaapkamer) zal gaan dan dat ik hem verkoop.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Nou, de Black Trim is binnen voor de XPA-2 en XPA-5:


Maar om eerlijk te zijn weet ik het nog niet echt wat het moet worden...

Helemaal geen schroefjes zoals sommigen het hebben vind ik sowieso niet mooi:


Geen Trim en alleen zwarte schroefjes ziet er al wat beter uit:


Al breekt geen Trim en zilveren schroefjes wel beter:


Met Trim heb je dan ook nog vier mogelijkheden:

Zwarte Trim met zwarte schroefjes (links) of zwarte trim met zilveren schroefjes (rechts):


Of andersom...

Zilveren Trim met zwarte schroefjes (links) of zilveren trim met zilveren schroefjes (rechts):


Tsja... je kan maar ergens van wakker liggen  :P
Al heeft Zwarte Trim met zilveren schroefjes tot op heden wel mijn voorkeur. Zwart en chroom/zilver/grijs matched altijd wel mooi en past ook bij de Focals  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Zwart met zilveren schroefjes.

Zilveren trims is erg kitsch
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Citaat van: Denon Focal op juni 19, 2012, 16:41:59
Zwart met zilveren schroefjes.

Die heb ik er net op gezet! Toeval en/of beiden dezelfde smaak :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Pinohelmond

Geen Trim en zilveren schroefjes vind ik nog het meest chique en stijlvol!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room