FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

mscofield

Ziet er prima uit! Volgens mij is dat een redelijk 'standaard' huis/indeling, waar er heel veel van zijn!

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

FeaR1986

Vanavond eens langsrijden om te zien hoe de buren zijn, maar verder ziet het er allemaal wel erg goed uit. Ga ik me zeker op inschrijven!
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Ik heb gereageerd, dus nu afwachten tot aanstaande dinsdag om te zien op de hoeveelste plek ik ben geëindigd. Aan de ene kant heb ik er goede hoop op dat ik hoog sta, want ik sta lang genoeg ingeschreven. Maar de locatie en woninggrootte zijn zodanig goed dat ik ook wel verwacht dat er veel reacties zullen komen van mensen die een stapje hoger willen. Ach, we zien het wel. Ik ga ook nog niet te veel plannen van hoe ik het in wil gaan richten, dat is dan wellicht allemaal loze moeite. Want al is het wel een redelijk standaard indeling voor een huis, hier in Zaltbommel zie je ze niet heel vaak voorbij komen. Wel jammer, want vind het wel een veilige gedachte dat de dure apparatuur niet van buiten te zien is, dat staat immers om de hoek :)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

skyfox

Dat huisje ziet er goed uit! Ben erg benieuwd naar de uitslag :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

rallufff

Mooie ruimtes!

Afwachten........... Ben benieuwd!
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

FeaR1986

,Mmm... tot op heden nog maar 55 reacties op de woning. Valt me echt alles mee. Normaliter komt zo'n woning uit op zeker > 100 reacties. Mijn tante heeft bij de Woningbouw gewerkt en vind het ook erg goedkoop voor wat de woning biedt (hopelijk is de prijs wel goed!), maar snapt ook deels dat er niet al te veel reacties zijn. Marokkaanse gezinnen kiezen deze woning namelijk al niet. De reden is de open keuken en dat is in die culturen niet echt gewenst. Dus dat is wel een mogelijke verklaring.

Ben stiekem toch al vast naar de rears aan het kijken en denk dat het toch maar de 816V moeten worden. De 816W matchen wel mooier met de 826W qua sound en qua kleur (de 816W zijn nu in Satin Black te krijgen namelijk), alleen het prijsverschil is zo'n 150 euro de stuk, en op 600 euro is dat behoorlijk  :-X
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Spollie

Citaat van: FeaR1986 op februari 19, 2012, 14:55:05
,Mmm... tot op heden nog maar 55 reacties op de woning. Valt me echt alles mee. Normaliter komt zo'n woning uit op zeker > 100 reacties. Mijn tante heeft bij de Woningbouw gewerkt en vind het ook erg goedkoop voor wat de woning biedt (hopelijk is de prijs wel goed!), maar snapt ook deels dat er niet al te veel reacties zijn. Marokkaanse gezinnen kiezen deze woning namelijk al niet. De reden is de open keuken en dat is in die culturen niet echt gewenst. Dus dat is wel een mogelijke verklaring.

Ben stiekem toch al vast naar de rears aan het kijken en denk dat het toch maar de 816V moeten worden. De 816W matchen wel mooier met de 826W qua sound en qua kleur (de 816W zijn nu in Satin Black te krijgen namelijk), alleen het prijsverschil is zo'n 150 euro de stuk, en op 600 euro is dat behoorlijk  :-X

Denk je niet dat een paar 816V's als rears enorme overkill is, zeker in zo'n kleine woning? Gebruik je de rears ook voor muziek of alleen voor films en games? Voor films / games is een paar 806V's toch ook prima? Kun je weer meer besteden aan je versterking :devil:

FeaR1986

Citaat van: Spollie op februari 19, 2012, 15:02:53
Denk je niet dat een paar 816V's als rears enorme overkill is, zeker in zo'n kleine woning? Gebruik je de rears ook voor muziek of alleen voor films en games? Voor films / games is een paar 806V's toch ook prima? Kun je weer meer besteden aan je versterking :devil:

Overkill ja, maar qua looks kan ik de 806V op een stand niet waarderen. Vind ze te veel uit verhouding. Plus ik ben zo'n purist die dan de originele Focal-stands wil (vanwege de looks ten opzichte van andere merken) en die zijn behoorlijk aan de prijs. Geloof dat je dan richting de 150 euro de stuk gaat. Daarbovenop komt dan nog de 330 euro van één Chorus 806V en dan zit je totaal toch redelijk richting de prijs van een Chorus 816V. Dus qua prijs komt het niet zo heel nauw als ik de 816V neem en niet de 816W, want de 816W gaat inderdaad behoorlijk wat meer kosten. En de 816W in Satin Black zijn redelijk nieuw en zeldzaam, dus tweedehands hoef ik er niet veel van te verwachten.

Enige is dat een gehele W-set wel handig zou zijn met muziek, dan kan je makkelijker gebruik maken van All Channel Stereo, al zou ik dan de CC 800V ook moeten vervangen voor een CC 800W. Maar goed, allemaal plannen voor de toekomst, eerst dat huis maar eens krijgen en aankleden. Weet zelf niet waar ik eerder geld aan uit zou geven. Aan rears of aan een nieuwe TV, één van de twee wil ik sowieso kopen als ik uit huis ga. Maar welke dan de prio heeft...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Spollie

Citaat van: FeaR1986 op februari 19, 2012, 15:46:09
Overkill ja, maar qua looks kan ik de 806V op een stand niet waarderen. Vind ze te veel uit verhouding. Plus ik ben zo'n purist die dan de originele Focal-stands wil (vanwege de looks ten opzichte van andere merken) en die zijn behoorlijk aan de prijs. Geloof dat je dan richting de 150 euro de stuk gaat. Daarbovenop komt dan nog de 330 euro van één Chorus 806V en dan zit je totaal toch redelijk richting de prijs van een Chorus 816V. Dus qua prijs komt het niet zo heel nauw als ik de 816V neem en niet de 816W, want de 816W gaat inderdaad behoorlijk wat meer kosten. En de 816W in Satin Black zijn redelijk nieuw en zeldzaam, dus tweedehands hoef ik er niet veel van te verwachten.

Enige is dat een gehele W-set wel handig zou zijn met muziek, dan kan je makkelijker gebruik maken van All Channel Stereo, al zou ik dan de CC 800V ook moeten vervangen voor een CC 800W. Maar goed, allemaal plannen voor de toekomst, eerst dat huis maar eens krijgen en aankleden. Weet zelf niet waar ik eerder geld aan uit zou geven. Aan rears of aan een nieuwe TV, één van de twee wil ik sowieso kopen als ik uit huis ga. Maar welke dan de prio heeft...

Heel herkenbaar allemaal, ik woon zelf ook sinds een half jaar op mezelf. Ik wil ook nog een fatsoenlijke TV, rear speakers en een center speaker kopen (ik draai nu 2.1). Daarnaast wil ik ook nog mijn stereo weergave verbeteren, ik heb namelijk het idee dat mijn AV receiver mijn speakers tekort doet. Dus dan moet er nog een geïntegreerde stereo versterker bijkomen, of een losse stereo processor en een eindversterker (bijv. Emotiva USP-1 i.c.m. een Emotiva XPA-2, de USP-1 kun je als het goed is heel gemakkelijk in je Home Theater opstelling integreren). Volgende stap is dan weer een fatsoenlijke DAC erbij kopen. Zo blijf je aan de gang, van sparen komt voorlopig in ieder geval niet veel terecht :-\ Toen ik nog thuis woonde was het allemaal goed op te brengen, maar nu met hypotheek e.d. blijft er aan het einde van de maand niet zo veel meer over :(

Probleem bij mij is dat mijn interesses heel erg wisselen. De ene keer speel ik een tijdje veel games, dan richt ik me weer een paar maanden op films en TV-series en vervolgens luister ik alleen nog maar muziek. Ik denk dat ik qua TV's nog even wacht op de 2012 lijn van Panasonic, die modellen zien er wel goed uit. Dus eerst maar eens mijn speakerset compleet maken en eventueel iets aan de versterking doen.

rallufff

Ik kan mij ook heel goed vinden in wat ik hierboven allemaal lees. Ik ga dezelfde kant op als Kevin.. Ik wil ook als rears de 816V en wellicht nog is mijn Harman Kardon AVR 460 (Waar ik nog erg blij mee ben) vervangen voor een dikke Integra met een eindversterker als XPA-5.

Maargoed ik heb vandaag een nieuwe Panasonic 37'' LED besteld voor op mijn slaapkamer, inclusief muurbeugel en ziggo CI module dus ik ben weer een 700,- Euro lichter.  8)... Volgende aanpassingen gaan toch echt de rears worden denk ik... Ik was eerst van plan om op mijn slaapkamer ook gelijk een mooi acceptabel geluidssetje neer te zetten maar dat kan wel even wachten.

Wel mooi al die plannen voor de toekomst... zo hebben we wat om naar uit te kijken.  ;D



| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

FeaR1986

Dat je aan het einde van de maand minder over hebt als je op jezelf woont wordt mij ook wel duidelijk. Wil daarom eigenlijk ook - nu ik nog thuis woon - de hand weten te leggen op een Emotiva XPA-5 of een XPA-2. Puur voor nu zou ik eerst de XPA-2 willen om de fronts wat meer te geven, maar qua upgradebaarheid zou een XPA-5 de betere keuze zijn: dan kan de Denon AVR wellicht vervangen worden voor een processor. Dus die hoop ik nog te kopen voor eind maart (mits ik het huis krijg). Dan kan ik als ik een eigen huis heb me richten op de rears of de nieuwe TV. Aan de ene kant ga ik liever meteen voor de rears, want dan staat dat er maar vast. Maar mijn huidige Philips TV denkt daar toch anders over. Op één of andere manier gaat de TV niet altijd meer aan, beeld is er dan niet maar het geluid hoor je wel. Keertje aan en uit zetten door en de stroom er af zorgt dat de TV het dan wel weer goed doet. Soms start de TV ook op met kanaal 7 geselecteerd terwijl ik hem daar niet mee afgesloten heb. De TV werkt dus nog wel, maar als ik het zo zie wordt het toch eerder een nieuwe TV dan rear speakers. Welke TV wordt dan nog even afwachten. De VT30 staat me aan en ik zie niet in waarom ik op de VT50 zou moeten wachten. Ik ga er sowieso qua formaat (42 > 50") en qua techniek (LCD > Plasma) op vooruit. En de 50" van de VT30 is nu voor heel aantrekkelijke prijzen te koop. Iets wat we met de VT50 nog maar even af moeten wachten. Gelukkig geef ik niets om vakantie, uitgaan, drank en sigaretten dus daardoor houdt ik wel wat meer over dan een gemiddeld persoon. En het upgraden hoeft ook niet meteen in één keer klaar te zijn, het is juist leuk om het in stappen te doen. Mijn oude Magnat Motion speakers komen bijvoorbeeld op de toekomstige slaapkamer te staan. De versterker zal een simpele Sony worden die ik voor een paar tientjes van Marktplaats haal. Als er maar muziek is tijdens het slapen :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

mscofield

Citaat van: FeaR1986 op februari 19, 2012, 22:52:38
Als er maar muziek is tijdens het slapen :P
Kijk, voor dit soort teksten doe ik het! Daar heb ik die lange teksten van jou dan wel weer voor over.  :music:
Hoelang duurt het eigenlijk zoiets? Voor je hoort of je de woning krijgt toegewezen of niet?

FeaR1986

@%&@!^&(@$^@!  :nopompom:

Vierde van de 71 mensen die zich op het huis hadden aangemeld. Nu zegt dat nog niets, want het kan zeker zijn dat de eerste drie man het huis afwijzen. Echter valt het me toch wat tegen. Ik heb ook rond de vierde plek gestaan op huizen waar meer dan honderd man op hadden gereageerd. Nu maar afwachten dus.

Enige positieve is wel dat ik redelijk veilig kan kijken voor een XPA-5 of XPA-2  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

rallufff

Zonde!!! Wie weet komt het alsnog goed...

Citaat van: FeaR1986 op februari 21, 2012, 13:20:30
Enige positieve is wel dat ik redelijk veilig kan kijken voor een XPA-5 of XPA-2  :P

:headbanging: Bestelling is onderweg naar USA?  :headbanging:

;D
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

FeaR1986

Citaat van: rallufff op februari 21, 2012, 15:30:49
Zonde!!! Wie weet komt het alsnog goed...

:headbanging: Bestelling is onderweg naar USA?  :headbanging:

;D

Ik zag net de totaalprijs van de XPA-5 in het Emotiva-topic en met 1030 euro is het me toch wat veel. Hoopte dat een XPA-5 (dan wel XPA-2) eerder een procent of 20 lager uit zou vallen. Euro of 800 - 900 ofzo  :blush:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

rallufff

Ja € 1030 is best veel geld inderdaad.... Maar aan de andere kant zeggen ze dat de XPA-5 presteert als een eindbak van rond de € 2000..... Dan is het weer goedkoop!

Maar net hoe je het bekijkt natuurlijk.

Al met al zal het er toch een keer van komen denk ik  ;).
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

FeaR1986

Citaat van: rallufff op februari 21, 2012, 16:00:51
Ja € 1030 is best veel geld inderdaad.... Maar aan de andere kant zeggen ze dat de XPA-5 presteert als een eindbak van rond de € 2000..... Dan is het weer goedkoop!

Maar net hoe je het bekijkt natuurlijk.

Al met al zal het er toch een keer van komen denk ik  ;).

Meer dan waar, alleen heb ik vorig jaar ook eens een berekening gemaakt en toen kwam ik echt enkele honderden euro's lager uit. Komt wel doordat de dollar toen een stuk gunstiger stond voor ons. En begin nu te twijfelen of die berekening ook niet was gemaakt in de tijd van een Holiday Sale aangezien dat zo een 150 - 200 dollar kan schelen. Maar al met al is een bedrag van meer dan duizend euro nu behoorlijk meer als je nog een euro of achthonderd in je achterhoofd had staan.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

rallufff

Vanaf 800 euro gezien is het bijna 30% meer!

Is die dollar zoveel duurder geworden ja? Pffff

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

FeaR1986

Twijfel of ik de berekening niet had gemaakt tijdens een Holiday Sale, dat scheelt ook weer. Kan me inderdaad niet voorstellen dat de dollar zo veel is bijgetrokken. Maar er was een tijd dat je globaal kon zeggen dat de prijs in dollar gelijk stond aan de prijs in euro's tot aan de voordeur. Dat is nu dus zeker niet meer. Ach, geduld :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

paaj

Of zelf een Hypex eindbak bouwen, dat lukt je wel voor €800 en is ook erg strak.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

FeaR1986

Het zit niet mee....

Ik stond dus vierde op het huis waar ik twee weken geleden op had gereageerd. Op zich is er dan nog wel een kans, maar hoor net dat de persoon op de eerste plaats het huis heeft geaccepteerd. Dat huis krijg ik dus niet meer.
Stond er deze week een ander leuk huis in. Kleine woonkamer, maar wel netjes drie slaapkamers, bergzolder en voortuin en achtertuin. En dat voor nog geen 400 euro per maand. Toch wantrouwig, want was wel te mooi om waard te zijn. En inderdaad, de huurprijs was fout. Het moest 588 euro per maand zijn  :-X
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Martijnst1990

Balen joh, zit inderdaad niet echt mee  ???
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Zoals Martijn al zegt, balen man! Het is altijd rot dat je moet wachten tot er iets vrij komt wat je echt wilt hebben, of zelfs maar binnen de marge valt van acceptabel... Ik help je hopen dat je volgende keer bij het ideale huis voor jou op nummer 1 staat  :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9