FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Valkyrie

Citaat van: FeaR1986 op juni 12, 2011, 13:43:41
Ik zat toevallig net je topic door te lezen. Echt niet normaal meer wat voor mooie crib jij gevonden hebt! Damn, dat uitzicht  :wub:
Weet je nu trouwens al wat er op die sticker staat op die KEF? :P

Ik heb zojuist even voor je gekeken: "Warning! Do not touch the tweeter diaphragm" ;)

Citaat van: FeaR1986 op juni 12, 2011, 13:43:41
Alle ex-vriendinnen hebben de HT Hobby nooit begrepen. Laatste vriendin was ook not amused toen ik op Valentijnsdag voor mezelf de Denon AVR-2809 had gekocht  ::)

Wat raar! Ze verwachten toch echt wat anders op 14 februari... :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

FeaR1986

Citaat van: Valkyrie op juni 12, 2011, 13:49:31
Ik heb zojuist even voor je gekeken: "Warning! Do not touch the tweeter diaphragm" ;)

Ah, klinkt logisch.

Vind het van de Focals nog steeds apart met de tweeters: er zit standaard zo'n beschermkap op en in de manual staat dat deze er op moet blijven.
Echter zeggen medewerkers van Focal dat het kapje er af moet aangezien het puur voor tijdens transport is  :blink:

Citaat van: Valkyrie op juni 12, 2011, 13:49:31
Wat raar! Ze verwachten toch echt wat anders op 14 februari... :D

Van haar had ik ook niets gekregen. Hadden we ook afgesproken: verjaardagen oké, maar die commerciële dingen als Valentijn doen we niet aan. Dus dan was dat toch nergens voor nodig om boos te worden. Vrouwen...   :wacko:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

skyfox

Het is inderdaad een kunst om edn vrouw te vinden die als ze nee zegt dan ook nee bedoeld ipv ja ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

FeaR1986

Heb net de plattegrond eens zitten bekijken en het huisje is nog best wel te doen. Mijn bed gaat sowieso passen, want de kamers zijn redelijk vierkant en elke zijde is minstens 3.5 meter of langer. Dus daar geen problemen, want dat was bij een vorig huisje een heikel punt. Alleen moet ik me niet te veel vast pinnen op de tekeningen, want op de plattegrond is de keuken gesloten maar in de beschrijving gaat het om een open keuken.

Ook al een beetje ingetekend waar de TV moet komen en de bank. Alleen de kijkafstand wordt 3.6 meter, weet niet of 50" dan niet te klein is  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

CoSo

Citaat van: FeaR1986 op juni 12, 2011, 13:43:41
Heb me nog nooit in Pioneer verdiept, dus weet niet of de - hier aangeboden - Pioneer PDP LX-5090 bij die goede serie hoort of niet. Maar de prijs van 1750 euro vind ik persoonlijk te hoog. Die muurbeugel en speakers zijn leuk, maar kennis van me heeft een zelfde TV (geloof ik, pin me er niet op vast) gekocht en die heeft er (veel) minder voor betaald voor een nieuwer model (als in minder branduren).
Zal hem eens vragen welk model hij exact heeft en wat hij er voor had betaald.

Het is de laatste van de Pioneer serie en er is nog geen TV die hem evenaard.
1750 is echt niet teveel voor zo'nTV in goede staat en gaat ook wel 50.000 uur mee ;)

FeaR1986

Citaat van: CoSo op juni 12, 2011, 23:49:49
Het is de laatste van de Pioneer serie en er is nog geen TV die hem evenaard.
1750 is echt niet teveel voor zo'nTV in goede staat en gaat ook wel 50.000 uur mee ;)

Er zijn toch ook KRP-modellen van Pioneer? Maar het is me - na wat inlezen - wel duidelijk dat die LX5090 de beste TV is die je maar kan krijgen (op de 6090 na dan  :P ). Maar hopelijk begrijp je mijn gedachtengang: 1750 euro voor een drie jaar oude Pioneer en dus de beste TV hebben die ooit is gemaakt. Of 1750 euro (al is dat nu weer wat meer geworden) voor een nieuwe Panasonic met ondersteuning voor 3D, HDMI 1.4, ethernet, meer HDMI-ingangen en ga zo maar door. Niet dat ik al die features ga gebruiken, maar ik vraag me echt af of die zwartwaardes van de Pioneer al die punten in het niet laten verdwijnen. Want de VT30 komt toch echt goed uit de tests. Het maakt het allemaal wel lastig op deze manier...

Overigens zat ik wel (helemaal) fout met de Pioneer van die kennis van me. Dat was een 508XD, dus een ouder HD-Ready model. Wel met minder branduren en ook jonger qua jaren. Hij had er toen 1200 euro voor betaald. Maar goed, dat is dus niet te vergelijken met deze situatie.

Over een weekje eerst het huisje maar eens bekijken. Wellicht gaat het niet door en heb ik me druk lopen maken om niets. Al heb ik hier wel ook stapels folders liggen met bankstellen die ik mooi vind en dingen als eetkamerstoelen  :blush:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Nooff

Ik zou het eerlijk gezegd op safe spelen. Ik ben zelf in bezit geweest van een 5090 (onlangs verkocht) en het verschil met de VT30 is geen dag en nacht meer. Beide panelen hebben zo hun voors en tegens. Op dit moment zou ik, indien de keuze tussen de 5090 (zonder garantie) en een VT30 (met garantie) zou gaan, ten alle tijde de VT30 kopen, als je tenminste op hoog niveau wilt spelen. Toegegeven, het zwart van de 5090 blijft ongeëvenaard, maar de VT30 biedt je wel veel meer voor het geld (en is op dit moment zelfs goedkoper te krijgen dan de 5090 die te koop staat).

Denon Focal

ik zou ook voor de Panasonic gaan, gewoon een heel mooi toestel.

Suc6 met je huis!
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Eerste even iets anders: wat is de BCC toch vrouwelijk geslachtsdeel!
Ouders op vakantie en de wasdroger gaat kapot. Maar besloten een nieuwe voor ze uit te zoeken, want heb het idee dat ze het wel tof vinden als er een werkende droger staat als ze terug komen van 22 dagen Kenia. Dus ik een AEG besteld voor €566,- inclusief 22,50 voor bezorgen en aansluiten. Nou bezorgen hebben ze net gedaan. En ik ben net klaar met aansluiten. Op zich stelt het niet veel voor, maar het gaat om het principe....

Citaat van: Nooff op juni 14, 2011, 00:30:32
Ik zou het eerlijk gezegd op safe spelen. Ik ben zelf in bezit geweest van een 5090 (onlangs verkocht) en het verschil met de VT30 is geen dag en nacht meer. Beide panelen hebben zo hun voors en tegens. Op dit moment zou ik, indien de keuze tussen de 5090 (zonder garantie) en een VT30 (met garantie) zou gaan, ten alle tijde de VT30 kopen, als je tenminste op hoog niveau wilt spelen. Toegegeven, het zwart van de 5090 blijft ongeëvenaard, maar de VT30 biedt je wel veel meer voor het geld (en is op dit moment zelfs goedkoper te krijgen dan de 5090 die te koop staat).

Citaat van: Denon Focal op juni 14, 2011, 10:18:55
ik zou ook voor de Panasonic gaan, gewoon een heel mooi toestel.

Suc6 met je huis!

Het moet niet gekker worden: zeg ik hier dat ik een Velodyne of SVS subwoofer wil en ik krijg een bericht van iemand die zijn Velodyne tegen een leuke prijs wil verkopen. Op Tweakers laat ik doorschemeren dat ik twijfel tussen een LX5090 en een VT30 en daar krijg ik een bericht met een wel heel aantrekkelijk aanbod: de 50" VT30 voor 1650 euro. Dat is al 200 euro onder de goedkoopste prijs die je zo kan vinden, maar er zitten meer voordelen aan: één jaar service aan huis, totaal van drie jaar garantie, vier weken zichttermijn (dus niet goed, geld terug) en acht weken weken 0 pixel garantie (bij één kapotte/luie pixel wordt scherm omgeruild). Damn, dan ga je toch wel meer twijfelen. Al heb ik er nu niets aan, want het huisje komt pas in september vrij. Dus wie weet wat de Panasonic dan doet qua prijs.

Maar denk dat ik sowieso voor de Panasonic ga. Net de manual eens door zitten lezen en alles wat die TV kan is toch wel leuk. Dingen als WiFi, 3D, Picture in Picture, et cetera.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

CoSo

Je hebt ook wel gelijk, zelf wil ik wel upgraden naar een 65VT30, eigenlijk alleen voor de maat.
Nieuw Pioneer of Panasonic zou ik kiezen voor Pioneer maar in dit geval zou ik waarschijnlijk ook voor de Panasonic kiezen.

FeaR1986

65" is nog toffer. Maar vind het prijsverschil echt niet grappig meer. 50" is eigenlijk gewoon betaalbaar met een euro of 1750. De 55" springt meteen naar de 2700 euro en de 65" doet daar nog eens 700 - 800 euro bovenop! Dat zijn toch dure inches op die manier.

Overigens weet ik niet of ik dat huisje wel zo tof ga vinden. Ben net even langs gereden en het is nu niet echt je van het om het zo maar te zeggen. De straat is slechter dan ik dacht. Je kan wel zien dat het een mindere wijk is waar vooral de - met alle respect - wat asocialere mensen wonen. Aan de ene kant is dat zeker wel een afknapper. Aan de andere kant is en blijft het - voor mij - een grote ruimte. En als ik de buren geen last bezorg dan zullen ze ook wel oké tegen mij zijn.

Over één - twee weken maar eens binnen kijken. Wellicht is het daar zo erg aan toe dat ik meteen "nee" zeg. Dan is de hele nieuwe TV ook van de baan. Ouders hebben al gezegd dat ik bij twijfel niet moet accepteren. Ik zit ook niet op de schopstoel, dat scheelt altijd.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

En het wordt geen eigen huisje:

Was vanmiddag even langs gereden en de straat is nu niet echt je van het om het netjes te zeggen. De mensen die mij kennen zouden ook raar opkijken als ze de straat in rijden om bij mij op bezoek te komen. Je ziet echt dat het een veel mindere straat en wijk is. Andere slag mensen om het even netjes te zeggen. Maar goed, daar is op zich mee te leven als je je maar niet te veel bemoeit met de buurt.

Maar waar ik niet mee kan leven is dat ik huisnummer 10 toegewezen heb gekregen. En op nummer 12 woont een hoertje waar met regelmaat 4 - 5 man staan te wachten op hun beurt (letterlijk en figuurlijk  ;) ). De buurman van die hoer - nummer 14 - staat ook altijd te wachten en daar zit nog een probleem: de meneer van nummer 14 denkt dat het een vriendendienst is en betaald niet. En hop, nog meer gezeik in de straat! Keer op keer weer. Op nummer 4 woont een Marokkaan waarvan bekend is dat deze nogal losse handjes heeft en ook niet op of om kijkt de spullen uit jouw huis in zijn huis te zetten. En last but not least wonen in die straat ook twee van de drie andere meest criminele gezinnen van heel onze omgeving.

Nee, bedankt. De informatie heb ik trouwens van iemand die uit die straat is verhuisd vanwege al deze bovenstaande redenen. Dus de informatie schat ik redelijk betrouwbaar.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

CoSo

jammer maar er komt vanzelf weer wat nieuws op je pad.

Softpower

Bij twijfel niet inhalen is mijn devies altijd. En dat geldt hier dus ook weer je twijfel was er al en blijkt dus terecht! Of naar de volgende! Er zijn genoeg huizen.. Er komt binnenkort gewoon een geschikte plek voor je langs!
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

mscofield

Helaas, maar wel beter dat je er nu achter komt en niet als je er al in zit.
Er komt vast nog wel iets leuks langs. Heb je eigenlijk een vaste baan of.. ?
Ik kan me voorstellen dat je nu wel nog veel meer zin hebt om op jezelf te gaan wonen, nu je zo bezig bent met al die foldertjes enzo.

skyfox

Jammer maar helaas. Zoals eerder opgemerkt, er zijn huizen genoeg. Maar als je eenmaal zin hebt om het ouderlijk huis te verlaten dan is het jammer dat een huisje toch niet het 'droom'huis blijkt te zijn... Of je zorgt dat al je vrienden ook in de straat gaat wonen, dan is het plots weer een goeie buurt  :police:  :clapping:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

WickedGame

Citaat van: FeaR1986 op juni 14, 2011, 19:07:00
En het wordt geen eigen huisje:

Was vanmiddag even langs gereden en de straat is nu niet echt je van het om het netjes te zeggen. De mensen die mij kennen zouden ook raar opkijken als ze de straat in rijden om bij mij op bezoek te komen. Je ziet echt dat het een veel mindere straat en wijk is. Andere slag mensen om het even netjes te zeggen. Maar goed, daar is op zich mee te leven als je je maar niet te veel bemoeit met de buurt.

Maar waar ik niet mee kan leven is dat ik huisnummer 10 toegewezen heb gekregen. En op nummer 12 woont een hoertje waar met regelmaat 4 - 5 man staan te wachten op hun beurt (letterlijk en figuurlijk  ;) ). De buurman van die hoer - nummer 14 - staat ook altijd te wachten en daar zit nog een probleem: de meneer van nummer 14 denkt dat het een vriendendienst is en betaald niet. En hop, nog meer gezeik in de straat! Keer op keer weer. Op nummer 4 woont een Marokkaan waarvan bekend is dat deze nogal losse handjes heeft en ook niet op of om kijkt de spullen uit jouw huis in zijn huis te zetten. En last but not least wonen in die straat ook twee van de drie andere meest criminele gezinnen van heel onze omgeving.

Nee, bedankt. De informatie heb ik trouwens van iemand die uit die straat is verhuisd vanwege al deze bovenstaande redenen. Dus de informatie schat ik redelijk betrouwbaar.

Gezellig wijkje! In iedergeval hebben ze daar wel veel sociaal contact  ;D

Je gaat trouwens hard in je topic/upgrades. Ben ik weken zo actief hele veranderingen met Velodyne/Subdude als mooie upgrade. Top!

Denon Focal

In ieder gval fijn dat je niet hoeft te twijfelen, in zo'n buurt wil je zeker niet wonen.
Suc6 met de huizenjacht
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Bedankt voor de troostende woorden jongens  :blush:  :P
Er komt inderdaad wel weer wat nieuws op mijn pad. Is het niet deze maand wellicht de volgende. Ik zit niet op de schopstoel, maar een eigen huisje is op je 25e wel een keer tijd. Maar in dat aangeboden huis zou ik nooit met een gerust hart naar buiten gaan. Wetende dat er in de woonkamer toch voor enkele duizenden euro's aan apparatuur staat. Laatst eens alles voor de grap onder elkaar gezet van wat ik nu heb staan en wat het me gekost heeft. Daar had ik toch ook een hele leuke motor van kunnen rijden...

Ben overigens nog steeds extreem blij met de Velodyne. Onze poes wat minder, die weet soms niet waar ze het zoeken moet. Afgelopen donderdag met het onweer lag ze rustig op bed te slapen, maar toen ik een filmpje opzette was ze zo weg :angel: . Moet wel zeggen dat ik het volume op standje aso had staan, want de buren waren toch niet thuis. Op een gegeven moment toch maar weer naar de normale -27.5 dB op de Denon gegaan, want werd zelf naar van al het geluid en de klappen die uit de Velodyne kwamen. De Velodyne stond op standje 30 overigens en dat was al way too much, welke zieke geest heeft bedacht dat het volume tot de 80 kan :crazy:

Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Martijnst1990

Denk eerder dat de kat minder gecharmeerd was van de hoge tonen ;) Als het goed is hoort een kat geen bass namelijk.

Maar inderdaad, er komt echt wel weer wat anders op je pad. Kan me heel goed voorstellen dat je daar niet wilde wonen (wie wel?!).
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

FeaR1986

Citaat van: Martijn90 op juni 17, 2011, 19:59:15
Denk eerder dat de kat minder gecharmeerd was van de hoge tonen ;) Als het goed is hoort een kat geen bass namelijk.

Horen wellicht niet, maar voelen wel  :devil:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Nee, geen nieuwe apparatuur en ook geen eigen huisje (al heb ik me wel weer ingeschreven voor een woning, maar dan moet ik die nog wel toegewezen krijgen). Maar toch iets wat ik even wilde posten  :angel: :

Ik heb - zoals jullie hier wellicht gezien/gelezen hebben - een Squeezebox Touch staan. Iemand wees mij laatst op dat het geluid niet echt heel goed is van dat apparaat en dat Sonos wellicht beter was. Ook op bepaalde sites heb ik inderdaad gelezen dat de Squeezebox niet helemaal je van het zou zijn. Dat wilde ik dus wel even testen...

Dit heb ik gedaan met de CD "Da Vinci Mood" welke ik best goed ken. CD zelf geript naar FLAC zodat ik 100% wist dat het goed was geript. CD (origineel) in de Denon DVD-2500BT gedaan en de FLAC-bestanden in de Squeezebox geladen.

De Denon DVD-2500BT is via HDMI aangesloten op mijn receiver en de Squeezebox via optische toslink. Zodat in beide gevallen mijn receiver het decodeerwerk doet. Ik wil de Squeezebox overigens nog een keer analoog testen met de Van den Hul-interlinks die ik hier heb liggen aangezien de DAC van de Squeezebox soms wel ter discussie staat. Maar de Van den Huls geven redelijk wat kleuring aan het geluid, dus dat is niet eerlijk op die manier.

Maar goed, CD en de FLAC bestanden tegelijk opgezet en regelmatig van source gewisseld. In het begin schrok ik echt van het verschil!  :crazy:
Bleek alleen de Denon DVD-2500BT op Dolby Pro Logic II te staan en de Squeezebox op Pure Direct. Dat is van zichzelf natuurlijk nogal een groot verschil, maar bij mij nog meer aangezien in Pure Direct ik de crossover op 60 Hz heb staan (speciaal voor muziek) en de overige modi zijn ingesteld op 80 Hz (films).

Beide ingangen op de Denon-receiver op Pure Direct gehad én op 5 Channel Stereo en met beide gelijk hoor ik geen verschil. Enige waar het nu dus nog aan zou kunnen liggen zijn de beperkingen van mijn Denon AVR-2809. Of natuurlijk mijn speakers en subwoofer...  :blush:

Wellicht dat anderen het verschil wel kunnen horen, maar voor mij is het toch een bewijs dat de Squeezebox gewoon mag blijven  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

skyfox

Gaaf dat je zo'n vergelijk hebt uitgevoerd! Zo voelt mijn aankoop van mijn SB Touch toch weer extra lekker...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

FeaR1986

De vorige keer was het dus geen eigen huisje, maar we geven niet op! Heb me vandaag weer ingeschreven en hoop weer een goede kans te maken.

Huis waar ik nu op heb gereageerd is in dezelfde straat als de vorige die ik had afgewezen. Maar wel aan de hele andere kant, dus wat rustiger. Verder heb ik met wat buren gesproken (mijn moeder kent veel mensen, dat is altijd handig) en die wonen er met plezier. In een ander huis waren ze aan het verbouwen, dus daar heb ik even binnen mogen kijken. In het kort: méér dan genoeg ruimte voor mij alleen. Woonkamer van 24m², drie slaapkamers van 13, 11 en 8m², een bergzolder en tuin met schuur. En een moestuin van 125m² die je moet onderhouden, maar zo te zien kweken alle buren onkruid dus daar doe ik wel aan mee  :P

Enige is dat ik nu op de 5e plek sta voor een ander huis, wel kleiner maar een rustigere buurt. Dus gokken of ik daar voor ga of toch het grotere huis... maar dat zal je altijd houden. Zodra je iets hebt komt er iets beters waar je niet meer op kan reageren.

Ben nu al voorzichtig aan het kijken naar dingen als nieuwe speakerkabel en meer van dat. Gewoon puur qua informatie en om wat voorbereid te zijn als ik ooit een huis krijg toegewezen. Heb mijn ouders al gemeld dat ik sowieso 1750 euro uit ga geven aan een 50" plasma (VT30) als ik uit huis ga, dus daar kunnen ze dan niet meer boos om worden. Al viel dat toch wel mee toen ik zei dat ik mijn huidige 42 inch Philips 9000-serie achterlaat in het ouderlijk huis  :smile:

Ben ik mijn hoofd al aan het inrichten. Ik zie de slaapkamer al voor me: extra Squeezebox Touch voor aan een leuke (Denon, Marantz, NAD?)-versterker voor op de slaapkamer. Daar dan een paar mooie A25 van Boston Acoustics aan. En voor de studeerkamer een paar mooie actieve monitoren, iets van KRK of Audioengine.

Maar goed, dat is allemaal toekomstmuziek. Maar dagdromen mag wel een keertje  :wub:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

rallufff

Haha mooie dromen kevin. Hopelijk komen ze allemaal uit  O0.
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'