FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Apoc@

Ziet der mooi uit zeg, mooie upgrade van de setup weer zeg :clapping:
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

pagr

Hi Kevin. Mooie aanwinst!
Maar goed dat je ouders op vakantie zijn. Kun je mooi alle functies proberen en aan alle knoppen draaien zonder dat iemand thuis een hardverzakking krijgt.
Er bestaan diverse subwoofer CD's op usenet om het laag uit je sub te testen of te demo-en  >:D

Wellicht moet je U571 weer eens kijken m.n. de dieptebomaanval op de onderzeeer. Daar ga je buikpijn van krijgen.

Have fun!!!
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

DV79

Ziet er goed uit zeg die Velodyne, veel plezier ervan.
Misschien komt die er bij mij ook nog eens een keer.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

rallufff

Mooi man! Ziet er top uit zo met de focals! Past er goed bij..

Neem aan het lekker klinkt. Althans ik heb vluchtig even op tweakers gekeken ;).

Veel plezier ermee!
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Valkyrie

Heel erg gaaf! Zo'n Velodyne zou ik ook nog wel eens willen hebben. :inlove:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

FeaR1986

Bedankt voor alle leuke reacties. De Velodyne is inderdaad een hele toevoeging. Zelfs op de hogere volumes is het lastig te horen dat het laag uit een andere unit komt dan uit de Focals. Enige waarom je het weet is omdat een vloerstaander nooit zo asociaal laag en hard kan gaan.

Het High Gloss Black van de Velodyne is dan wel heel anders dan het Satin Black van de Focal, maar doordat de Focal bovenop en aan de voorkant ook High Gloss is past het qua kleur toch allemaal netjes bij elkaar. Neem je dan ook nog mee dat de Velodyne schuint afloopt naar achter is het plaatje compleet.

Net voor de grap even de subwoofer op volume 80 gezet (hoogste stand) en wat muziek gedraaid met wat mooie bassen er in. Nou, dat was echt geen grapje meer. Wist niet hoe snel ik mijn Squeezebox op pauze moest zetten :P Denk als ik zo'n film als U571 ga kijken niet alleen de buren maar ook de rest van de straat kan meegenieten.

Nu maar lekker Dire Straits - Brothers In Arms luisteren. Heerlijke muziek als je een goede subwoofer hebt als toevoeging. Denk dat ik heel wat muziek opnieuw kan ontdekken met de huidige set-up. Want de Velodyne doet in Pure Direct natuurlijk wel gewoon mee :headbanging:

Citaat van: woutjeeh op juni  5, 2011, 15:42:34
Zal deze subwoofer ook lekker klinken met hiphip / rap / R&B? Dat is meer de muziek smaak die ik luister, en dan is soms wel lekker als de bass af en toe even lekker dreunt.

Zou ik je niet durven zeggen. Ik heb een relatief brede muzieksmaak maar de stijlen die jij noemt luister ik niet. Ik ben meer van het New Age (eRa, Enigma) tot rock/metal tot klassiek/jazz.

Citaat van: woutjeeh op juni  5, 2011, 15:42:34
Was het instellen van de EQ moeilijk? Heb je dat met behulp van de microfon gedaan en verder niet meer zelf aan afgesteld?

Dat was een hele opgave: 3,5mm jack van de microfoon in de subwoofer prikken, microfoon op de luisterplaats leggen en op EQ drukken op de remote. Ja, dan ben je toch blij dat je HBO-niveau hebt  :P

Subwoofer maakt dan een minuutje wat rare tonen - leek wel wat op experimentele muziek - en dan is het klaar.

Citaat van: woutjeeh op juni  5, 2011, 15:42:34
Zit er standaard geen powercord bij? En zal dat echt veel verschillen met een goedkopere?

Powercord heb ik er bijgekregen, maar aangezien dat een standaard 230 Volt powercable is leek me die niet echt het meest interessant om op de foto's te zetten. Vond de dingen als microfoon, remote en de QED-subwooferkabel leuker om op de foto te zetten.

Citaat van: woutjeeh op juni  5, 2011, 15:42:34
Ga je er nog zo'n plaatje bij kopen om de sub of te zetten of laat je het hier bij.

Ik twijfel nog om er een Gramma onder te gaan zetten. Subdude zal net te klein zijn aangezien de Velodyne pootjes heeft en deze - zo te zien - net te groot zijn voor een subdude. Maar een Gramma gaat te ver uitsteken aan de voor en achterkant. Want het DVD-kastje wat je op de foto's op de achtergrond ziet loopt door tot op de grond. Daardoor komt iets als een Gramma al zeker een centimeter of 15 extra naar voren. Dat gaat niet echt mooi zijn denk ik.

Andere optie is een granieten tegel, maar dat was ik ook van plan met de Focal speakers maar dat heb ik nooit doorgevoerd.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

yorkie13

Andere optie is een Gramma nemen en er een klein stukje afzagen  :ph34r:

de Gramma werkt echt zoveel beter als een natuursteen tegel.

FeaR1986

Citaat van: RA SUBS op juni  6, 2011, 17:22:31
Andere optie is een Gramma nemen en er een klein stukje afzagen  :ph34r:

de Gramma werkt echt zoveel beter als een natuursteen tegel.

Denk dat een emoticon als " :crazy: " of " :wacko: "meer op zijn plaats was geweest  :P De zaag zetten in een product. Maar goed, als dat een optie is...
Zal nog eens een keer de Velodyne goed opmeten. Want wellicht vallen de pootjes wel exact op een Subdude, da zou dat een mooiere oplossing zijn (denk ik). En weet nog niet wat er nu met de trillingen gebeurt. Subwoofer staat op vloerbedekking welke vast is gelijmd op een betonnen vloer.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

CoSo

Citaat van: FeaR1986 op juni  6, 2011, 17:29:35
Denk dat een emoticon als " :crazy: " of " :wacko: "meer op zijn plaats was geweest  :P De zaag zetten in een product. Maar goed, als dat een optie is...
Zal nog eens een keer de Velodyne goed opmeten. Want wellicht vallen de pootjes wel exact op een Subdude, da zou dat een mooiere oplossing zijn (denk ik). En weet nog niet wat er nu met de trillingen gebeurt. Subwoofer staat op vloerbedekking welke vast is gelijmd op een betonnen vloer.
pootjes passen erop maar beter is zonder pootjes op de subdude.

screw

Ziet er mooi uit! en ik weet wat deze sub kan  :D en je buren binnenkort ook  :devil:

En idd pootjes eraf en vlak op de subdude zetten.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

woutjeeh

Ok, maar nadat je met de m.b.v. de EQ wat 2 minuten werk was de sub had afgesteld, klonk die toen al echt goed of heb je nog handmatig veel moeten veranderen?

DENK je dat de subwoofer voor house muziek en rap wel een lekkere dreun onder de beat kan geven of raad je dan een SVS aan?
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

FeaR1986

Citaat van: CoSo op juni  6, 2011, 18:09:01
pootjes passen erop maar beter is zonder pootjes op de subdude.

Citaat van: screw op juni  6, 2011, 18:10:19
Ziet er mooi uit! en ik weet wat deze sub kan  :D en je buren binnenkort ook  :devil:

En idd pootjes eraf en vlak op de subdude zetten.

Iemand die dan ook weet hoe de pootjes er af moeten? Als ik het zo zie zijn ze niet echt gemaakt om er af gehaald te worden. Maar goed, kan ook zijn dat ik te voorzichtig ben aangezien ik mijn nieuwe aanwint niet wil beschadigen.

Citaat van: woutjeeh op juni  6, 2011, 18:22:25
Ok, maar nadat je met de m.b.v. de EQ wat 2 minuten werk was de sub had afgesteld, klonk die toen al echt goed of heb je nog handmatig veel moeten veranderen?

DENK je dat de subwoofer voor house muziek en rap wel een lekkere dreun onder de beat kan geven of raad je dan een SVS aan?

Nadat die EQ heeft gedraaid kan je niet echt meer veel doen. Natuurlijk speakers op "small" zetten en dan de crossover instellen, maar dat doe je allemaal op de receiver. Zit alleen nog te kijken wat ik met de vier mogelijke "phase" aan moet. Op één of andere manier hoor ik wel verschil tussen de diverse voorinstellingen, maar ik zou niet weten welke de goede is. Het zijn redelijk subtiele verschillen die ik hoor als ik de Phase op 180 of op 270 zet.

Ik DENK dat je voor de echte dreunen onder dat soort muziek naar een SVS moet. Maar dat is alleen gebaseerd op horen zeggen wat een SVS kan en dat ik denk dat jouw definitie van "dreun" ook nog anders ligt dan mijn definitie. Ik ben ook voor de subwoofer gegaan voor de subtiele aanvulling op mijn set met muziek. Als ik had willen dreunen had ik wel iets van een Z-5500 gekocht, maar die tijd heb ik gehad ( een jaar of 13 geleden :P )
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

woutjeeh

Haha ok, ik heb hier nog wel een Z-5500 staan naast m'n focals :P, maar ik bedoel niet per se hard, maar gewoon wel een stevige maar wel gecontroleerde bass die wel een lekkere kick geeft onder bv. house muziek. Ik vroeg me dus meer af of de subwoofer dus ook wel een redelijke kick kon geven voor rap / house / hiphop muziek, ookal luister je dat zelf niet.
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

CoSo

Citaat van: FeaR1986 op juni  6, 2011, 19:32:00
Iemand die dan ook weet hoe de pootjes er af moeten? Als ik het zo zie zijn ze niet echt gemaakt om er af gehaald te worden. Maar goed, kan ook zijn dat ik te voorzichtig ben aangezien ik mijn nieuwe aanwint niet wil beschadigen.

Nadat die EQ heeft gedraaid kan je niet echt meer veel doen. Natuurlijk speakers op "small" zetten en dan de crossover instellen, maar dat doe je allemaal op de receiver. Zit alleen nog te kijken wat ik met de vier mogelijke "phase" aan moet. Op één of andere manier hoor ik wel verschil tussen de diverse voorinstellingen, maar ik zou niet weten welke de goede is. Het zijn redelijk subtiele verschillen die ik hoor als ik de Phase op 180 of op 270 zet.

Ik DENK dat je voor de echte dreunen onder dat soort muziek naar een SVS moet. Maar dat is alleen gebaseerd op horen zeggen wat een SVS kan en dat ik denk dat jouw definitie van "dreun" ook nog anders ligt dan mijn definitie. Ik ben ook voor de subwoofer gegaan voor de subtiele aanvulling op mijn set met muziek. Als ik had willen dreunen had ik wel iets van een Z-5500 gekocht, maar die tijd heb ik gehad ( een jaar of 13 geleden :P )
pootjes kan je er gewoon afdraaien.

jowi

Een SPL 1200 zowel als een DD15 passen beide PERFECT op een subdude... no problem. De DD15 valt er iets overheen maar dat is niet erg.

Xander32

Wow, mooie aanwinst joh. Een fijn ht-setje heb je er in korte tijd neergezet.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

marz01

ik heb de kleinere broer: velo spl 1000 ultra zonder pootjes op een subdude staan en heb nog wat ruimte over dus een 1200 zal er mooier op staan.
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

FeaR1986

Citaat van: CoSo op juni  6, 2011, 21:59:52
pootjes kan je er gewoon afdraaien.

Zal het morgen bij daglicht eens proberen. Wil in de duisternis niets forceren en kapot maken.
Want neem aan dat je een subwoofer wel zonder pootjes op iets als een Gramma of Subdude moet zetten? Wegens het zo krijgen van het meeste contactoppervlak?

Citaat van: jowi op juni  6, 2011, 22:05:11
Een SPL 1200 zowel als een DD15 passen beide PERFECT op een subdude... no problem. De DD15 valt er iets overheen maar dat is niet erg.

Citaat van: marz01 op juni  6, 2011, 22:22:22
ik heb de kleinere broer: velo spl 1000 ultra zonder pootjes op een subdude staan en heb nog wat ruimte over dus een 1200 zal er mooier op staan.

Goed om te horen. Vind een Subdude namelijk wat mooier dan een Gramma. Weet alleen niet of ik de meerprijs voor de Subdude Home Design (HD) over heb ten opzichte van de gewone Subdude. Want zo te zien is het alleen een ander kleurtje. Al is de HD wel in de aanbieding bij Hifi123, dus dat scheelt dan weer wat de twijfel nog wat groter maakt.

Want - just for the record - een Subdude (HD) en een Gramma doen toch 100% hetzelfde? Want op de foto's lijken het andere producten.


En de Subdude:


Nu is de foto van de Subdude wel vanaf de verkeerde kant genomen, maar heeft die Subdude ook van die "piramides" onder het vlakke deel net zoals de Gramma?

Citaat van: Xander32 op juni  6, 2011, 22:07:55
Wow, mooie aanwinst joh. Een fijn ht-setje heb je er in korte tijd neergezet.

Sander.

Eigenlijk gaat het best snel. Heb binnen nog geen half jaar een paar Focal Chorus 826W, Focal Chorus CC 800V, Denon DVD-2500BT, Squeezebox Touch, QNAP NAS en nu weer een Velodyne SPL-1200 Ultra gekocht. En dat zijn dan alleen de aanwinsten qua speakers en apparatuur, want "kleine" dingen als kabels, banaanpluggen en dergelijke tel ik dan niet mee. Terwijl daar ook voor wat euro's inzit bij elkaar.

Nu toch echt een eigen huisje zodat ik de Chorus 816V als rear neer kan gaan zetten. Gelukkig zijn er nog wel wat andere dingen die ik wil hebben zodat ik aan het upgraden kan blijven. Dat is toch altijd wel het leukste, want wat als je eenmaal klaar bent...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

jowi

Citaat van: FeaR1986 op juni  6, 2011, 22:33:40
een Subdude (HD) en een Gramma doen toch 100% hetzelfde?
heeft die Subdude ook van die "piramides" onder het vlakke deel net zoals de Gramma?
Ja en ja :)

hier zie je mijn voormalige 1200 op een Gramma en en SubDude. Op de Dude staat ie iets te ver naar voren op de foto, dus dat ziet er misschien een beetje raar uit:

FeaR1986

Citaat van: jowi op juni  6, 2011, 22:36:11
Ja en ja :)

Heb nu één foto kunnen vinden op Google welke het een beetje laat zien inderdaad:


Nu dus een nachtje slapen over of ik de Subdude of de Subdude HD ga bestellen. Scheelt op zich nu nog geen twee tientjes meer aangezien Hifi123 hem dus in de aanbieding heeft.

Nog één vraagje: want daar zegt Google me - op afbeeldingen af gaande - niets over. Hoe plaats je zo'n Subdude?
Met de poten naar voren of juist met de open kant naar voren?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

jowi

Plaatsing maakt niet uit.

Beter plaatje misschien:

jowi

... en vervolgens de DD15 op een subdude. Dan schrik je wel weer hoeveel groter een DD15 is tov een 1200 ;)


FeaR1986

Citaat van: jowi op juni  6, 2011, 22:50:37
Plaatsing maakt niet uit.

Beter plaatje misschien:


Die Velodyne SPL-1200 Ultra ziet er bekend uit. Toch leuk dat hij op deze manier binnen het forum blijft  :smile:
Ow, dat weet je wellicht niet eens: die SPL-1200 Ultra die jij had ingeruild bij Beter Beeld & Geluid is toen gekocht toen de verkoper van wie ik de Velodyne heb. Dus mocht je hem missen, je mag hem altijd op komen zoeken  :tongue2:

Qua looks vind ik de SPL-1200 Ultra - er van de foto's - wat mooier uit zien dan de DD. De DD komt wat blokkeriger over en de woofer zelf is wat drukker door de vorm. Maar goed, geluid zal wel extreem veel beter zijn van zo'n DD15 ten opzichte van de SPL-1200 Ultra. Voor mij is zoiets toekomstmuziek, want de stap van Magnat naar Velodyne is toch al een hele fikse stap.

Op de foto's is wel te zien dat een Subdude toch wat mooier past. Ik heb altijd wel gezegd dat een Gramma beter zou zijn aangezien deze dan mijn deur tegen kon houden, maar vind het uitsteken toch net wat te erg.

Bedankt voor de foto's! Dat zegt toch meer dan de afmetingen van beide producten en een plaatje in je hoofd.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Pootjes zijn er inmiddels af geweest. Gewoon om te kijken hoe het werkte. Bleek allemaal mee te vallen aangezien het om simpel schroefdraad gaat. Wat heb ik toch een geduld  :sarcasm:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT