Pino´s Room!

Gestart door Pinohelmond, februari 26, 2011, 14:22:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Former member 78


Lex Groningen

Wat een super gave foto's. Mooi, heel mooi.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Pinohelmond

De twins willen blu-ray films kijken, potjandorie negen maanden oud en nu al eisen gaan stellen.  :D

Afijn, inmiddels een week of twee het internet af aan het struinen naar een goede upgrade van de set waarbij de nadruk ligt op weergave van cd´s en de mogelijkheid om sacd´s af te spelen. Als de speler blu-ray aan kan dan is dat wel een hele mooie toevoeging..

De voorlopige shortlist bestaat uit:

Marantz UD 7005 (circa € 640,-)
Marantz UD 5005 (circa € 600,-)
Oppo BDP 93 (circa € 749,-)

Hoewel de Oppo erg populair is hier op het forum kom ik toch verschillende reviews en gebruikerservaringen tegen waarbij men de audioweergave van de Marantzen beter beoordeeld als bij de Oppo.
Vooralsnog gaat de voorkeur uit naar Marantz en dan vanwege het kleine prijsverschil dan maar meteen de UD 7005.

Iemand hier die voor de zelfde keuze heeft gestaan? Of deze spelers weleens met elkaar vergeleken heeft? Of nog tips heeft waar ik niet bij stil gestaan heb?

Hoor het graag!

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

larzie

Citaat van: Pinohelmond op november 10, 2011, 08:32:50
Of nog tips heeft waar ik niet bij stil gestaan heb?

Playstation 3? Je kan dan ook gamen en het besturingssysteem werkt prettig en er zit ook nog een hdd in :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Citaat van: larzie op november 10, 2011, 08:52:04
Playstation 3? Je kan dan ook gamen en het besturingssysteem werkt prettig en er zit ook nog een hdd in :D

En de PS3 kan SACD aan?

Pinohelmond

Citaat van: larzie op november 10, 2011, 08:52:04
Playstation 3? Je kan dan ook gamen en het besturingssysteem werkt prettig en er zit ook nog een hdd in :D

Nee, een PS3 kan niet tippen aan een Marantz of Oppo. Om te gamen heb ik een Xbox.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

larzie

Citaat van: WickedGame op november 10, 2011, 08:56:01
En de PS3 kan SACD aan?

De eerste 2 generaties wel.

"The first two generations of Sony's PlayStation 3 (PS3) game console were capable of reading SACD discs. Starting with the third generation (introduced October 2007), SACD playback was removed altogether."

Een PS3 kost 240 euro. Wat kosten die Marantz en Oppo?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Pinohelmond

Kosten staan enkele posts terug maar ondanks het prijsverschil is een PS3 geen optie voor mij.

Heb Marcel van H&C Hifi eens een PM gestuurd om te kijken hoe die zit met de prijzen voor de UD5005 en UD7005.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

larzie

Een Oppo moet uit Amerika komen toch? Of heb je in NL ook Oppo dealers?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Pinohelmond

Citaat van: larzie op november 10, 2011, 10:03:47
Een Oppo moet uit Amerika komen toch? Of heb je in NL ook Oppo dealers?

www.livingcinema.nl
www.stegen.com

Krijg net een mail terug van Stassen: `onze excuses voor de verwarring maar de UD 7005 is niet leverbaar. Het is de UD 7006 die wij u kunnen leveren. Die kunnen wij u aanbieden voor 849,- incl BTW`.

Kan ik me aan ergeren, zetten ze wel iets op de site maar kunnen ze het vervolgens niet leveren.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Martijnst1990

Citaat van: Pinohelmond op november 10, 2011, 10:14:22
www.livingcinema.nl
www.stegen.com

Krijg net een mail terug van Stassen: `onze excuses voor de verwarring maar de UD 7005 is niet leverbaar. Het is de UD 7006 die wij u kunnen leveren. Die kunnen wij u aanbieden voor 849,- incl BTW`.

Kan ik me aan ergeren, zetten ze wel iets op de site maar kunnen ze het vervolgens niet leveren.
Inderdaad vervelend dat soort dingen. Als ze die 7006 nou voor dezelfde prijs kunnen aanbieden als de 7005 was het mooi geweest.. ;)

Ik weet dat Madhouse een Oppo met een Marantz UD5005 heeft vergeleken, dacht alleen dat dat de Oppo 83 was. Hij vond de Marantz in ieder geval beter qua audio.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Pinohelmond

Kreeg net een volgende reactie van Stassen: De UD7005 is nooit op de markt gekomen. Daar is een dik jaar geleden de UD7006 voor op de markt gekomen  L O S E R S
Speel het spel gewoon eerlijk en zet dan zo´n onzinaanbieding niet online.

De Oppo 95 is wel van (heel) goede cd/sacd kwaliteit maar die is me te duur. Er zijn grenzen natuurlijk  :nowink:

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

mtissink

Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

larzie

Citaat van: Pinohelmond op november 10, 2011, 11:09:43
Kreeg net een volgende reactie van Stassen: De UD7005 is nooit op de markt gekomen. Daar is een dik jaar geleden de UD7006 voor op de markt gekomen  L O S E R S
Speel het spel gewoon eerlijk en zet dan zo´n onzinaanbieding niet online.

De Oppo 95 is wel van (heel) goede cd/sacd kwaliteit maar die is me te duur. Er zijn grenzen natuurlijk  :nowink:



De 93 is een stuk goedkoper of is deze kwalitatief een stuk minder?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Pinohelmond

Citaat van: larzie op november 10, 2011, 11:32:46
De 93 is een stuk goedkoper of is deze kwalitatief een stuk minder?

De 93 is een (heel) stuk goedkoper en is kwalitatief, met name op (stereo)audio gebied beduidend minder als de 95. De 83, die inmiddels uit productie is en dus alleen 2e hands gekocht kan worden is op (stereo)gebied ook weer beter als de 93.
De Oppo´s blinken met name uit in beeldkwaliteit. De 95 heeft bepaalde aanpassingen die het audiogedeelte tov de 93 enorm opkrikken maar daar is dan ook de prijs naar.

Citaat van: mtissink op november 10, 2011, 11:28:53
En zoiets dan?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116218.0

Prachtige speler en ik heb ook flink getwijfeld om een PM te sturen maar ik wil juist naar harmonie in de set. De voorkeur gaat daarom sowieso uit naar een Marantz (of eventueel Creek maar dan moet ik sowieso blu-ray schrappen) of tenminste een speler in zwart met dezelfde breedte als de rest van de apparatuur.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Pinohelmond

#140
Die dekselse Marcel van H&C Hifi toch ook altijd hè!!
Ook hem uiteraard om prijzen en advies gevraagd. Hij geeft, en dat wist ik eigenlijk al wel, als advies om een dedicated cd-speler te kopen gezien mijn absolute fixatie op de kwaliteit van (sa)cd weergave.

De opties:
UD 5005 (goedkoopste)
UD 7006 (een na duurste)
SA 7003 (een na goedkoopste)
SA KI Pearl Lite (duurste)

Ga er maar eens een poll aan wagen. Wil eigenlijk pas tot aanschaf aangaan de week na kerst dus heb nog alle tijd om te lezen en te vergelijken. Aan de andere kant is geduld bepaald mijn sterkste kant niet.  :crazy:
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

fugazi_2009

Die SA KI Pearl Lite is wel een stereo speler (ik heb niet gekeken hoe het met je alternatieven zit), maar heb je geen interesse om je SACD's in multichannel te draaien?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Pinohelmond

Citaat van: fugazi_2009 op november 10, 2011, 17:18:13
Die SA KI Pearl Lite is wel een stereo speler (ik heb niet gekeken hoe het met je alternatieven zit), maar heb je geen interesse om je SACD's in multichannel te draaien?

Die interesse is er nauwelijks. Waarschijnlijk mede doordat mijn fronts van veel hoger niveau zijn dan de rears luister ik muziek uitsluitend in stereo. Helaas heb ik niet de (plaatsing )ruimte om de VS336´s ook als rears te plaatsen, dat was eigenlijk helemaal het ultieme geweest maar dat gaat dus simpelweg niet.

Vanmiddag ook (opnieuw) een aantal PM´s op en neer tussen Marcel (H&C) en mij. De Pearl lijkt vrij duur voor wat hij aan meerwaarde levert tov de SA 7003 (en UD 5005) zeker in verhouding tot mijn receiver: Marantz SR6004.

Het is fijn om dergelijke tips en advies te krijgen, niet zoals vaak voorkomt dat men je de duurste optie probeert aan te smeren.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Skyfox

Mijn mening is dat je moet kijken naar hoe je upgradewensen op versterkingsvlak zijn. Wil je op een later moment naar een losse stereoversterker of naar een betere processor, neem dan de mooiste sacd speler die je wilt betalen. Wil je de versterking later niet gaan upgraden, kijk dan naar best value for money.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

SV..S

Citaat van: Pinohelmond op november 10, 2011, 10:14:22
Krijg net een mail terug van Stassen: `onze excuses voor de verwarring maar de UD 7005 is niet leverbaar. Het is de UD 7006 die wij u kunnen leveren. Die kunnen wij u aanbieden voor 849,- incl BTW`.

Kan ik me aan ergeren, zetten ze wel iets op de site maar kunnen ze het vervolgens niet leveren.
Klinkt erg stassen achtig vind ik, heb ik al vaker grelezen.
Voor serieuze zaken zou ik daar niet naar toe gaan, maar jij woont er waarschijnlijk dicht in de buurt?
Wat je keuze betreft, probeer in te schattrn hoelang je hem gaat gebruiken, zodat je de investering af kan schrijven over een bepaald aantal jaren.

Hele leuke foto's trouwens :thumbs-up:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Als je je vastlegt op stereo dan ben je verplicht te upgraden als je toch surround wil. Ik denk dat je beter voor een UD5005 kan gaan. Is een prima speler, misschien niet de beste, maar dan hou je geld over voor de eventuele upgrade van je rears. Heeft BA geen monitor uit de serie van je fronts? Je receiver kan prima overweg met de laatste geluidsformaten, dus analoge aansluitingen voor 7.1 zijn overkill.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Pinohelmond

Citaat van: skyfox op november 10, 2011, 19:57:24
Mijn mening is dat je moet kijken naar hoe je upgradewensen op versterkingsvlak zijn. Wil je op een later moment naar een losse stereoversterker of naar een betere processor, neem dan de mooiste sacd speler die je wilt betalen. Wil je de versterking later niet gaan upgraden, kijk dan naar best value for money.

Een losse stereoversterker is sowieso geen optie. Heb enkele maanden geleden de eindversterker aangeschaft en deze brengt een enorme verbetering, zeker nu de fronts bi-amped aangesloten zijn. Een betere processor zou er in theorie best eens kunnen komen maar niet op korte of middenlange termijn. De SR6004 voldoet en ik wil sowieso bij Marantz blijven, de speakers, Creek eindversterker en Marantz matchen gewoon dusdanig goed dat ik niet meer ga veranderen. Alhoewel ik helemaal verliefd ben op het hele Chord spul maar goed, dat is iets om van te dromen en niet haalbaar.
Aan de andere kant ben ik wel graag op de toekomst voorbereid. De compnenten die ik nu koop moeten deze keer ook tenminste 5 jaar mee kunnen. In dat opzicht is € 300,- meer of minder voor bijvoorbeeld de Pearl geen onoverkomelijk iets.

Citaat van: SV..S op november 10, 2011, 23:08:03
Klinkt erg stassen achtig vind ik, heb ik al vaker grelezen.
Voor serieuze zaken zou ik daar niet naar toe gaan, maar jij woont er waarschijnlijk dicht in de buurt?
Wat je keuze betreft, probeer in te schattrn hoelang je hem gaat gebruiken, zodat je de investering af kan schrijven over een bepaald aantal jaren.

Hele leuke foto's trouwens :thumbs-up:

Heb nog nooit wat bij Stassen gekocht. Op tweakers maakt men melding van de aanbieding bij Stassen: UD 7005 voor € 639,- en aangezien ik op zoek men naar een nette speler heb ik een mailtje gestuurd naar Stassen voor de details. Onder andere hier op HT meende ik al gelezen te hebben dat de UD 7005 nooit op de markt gebracht is en hiervoor de UD 7006 in de plaats gekomen is.
Erg vreemde praktijken bij Stassen aangezien de aanbieding niet eerder op hun site gestaan heeft dus dit is gewoon een bewuste lokadvertentie geweest. Stassen heeft inmiddels per mail beloofd de aanbieding van de site te halen. Verder deden ze me nog was `excuus-aanbiedingen` maar die prijzen waren totaal niet interessant in vergelijking tot enkele forumsponsors hier.

Citaat van: HTip op november 11, 2011, 07:59:23
Als je je vastlegt op stereo dan ben je verplicht te upgraden als je toch surround wil. Ik denk dat je beter voor een UD5005 kan gaan. Is een prima speler, misschien niet de beste, maar dan hou je geld over voor de eventuele upgrade van je rears. Heeft BA geen monitor uit de serie van je fronts? Je receiver kan prima overweg met de laatste geluidsformaten, dus analoge aansluitingen voor 7.1 zijn overkill.

100% overstappen naar stereo gaat sowieso niet gebeuren. Af en toe een filmpje en een xbox game in surround blijft toch een kick geven.
BA heeft bijpassende rears uit de VS serie, toevallig heeft Skyfox er deze week stands bij gevonden dus dat is een optie. Helaas heeft H&C de rears niet meer in volledig hoogglans zwart en bij andere aanbieders kost de VS serie dubbel zo veel als bij H&C.
Ach ja, nog enkele weken om de voors en tegens tegen elkaar af te wegen van de diverse spelers. Aan de andere kant, ik moet me nu al bedwingen om niet in de auto te stappen richting Oostrum.

Hoop serieus nooit `klaar` te zijn met de set. Vind het veel te leuk om er mee bezig te zijn, er over te lezen en steeds meer te weten over HT. Maar potverdorie, wat is er veel om rekening te houden en nog altijd word ik dagelijks op dingen gewezen of lees ik ze zelf ergens waar ik nog niet aan gedacht had.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

WickedGame

Als ik puur kijk naar je poll en je wil de beste kwaliteit in stereo dan zeg ik de Pearl. Toch merk je een maar in mijn zin, en dat is eigenlijk de tussenkomst van je receiver. Die haalt de kwaliteit/potentie van de pearl naar beneden als het gaat om stereo kwaliteit. En dat is uiterst zonde.

Mijn zusje hanteert nu de UD7006 als speler en ik kan niet anders concluderen dat het een erg goede speler is die naast blu-ray ook nog eens op stereo prima zijn mannetje staat. Mocht blu-ray niet nodig zijn zou ik de SA7003 hanteren die puur audio gerelateerd is. En ik blijf dan ook van mening dat een CD-Speler vrijwel altijd beter is dan een multi-speler.

Mijn advies zou dan de SA7003 zijn, tenzij je blu-ray ook wil dan de UD7006.

Skyfox

Gezien je wensen en reacties heb ik gestemd op de KI Pearl. Als je het geld ervoor over hebt dan zou ik voor de beste kwaliteit gaan.

Is het anders geen optie om bijvoorbeeld twee apparaten thuis uit te proberen alvorens er eentje te kiezen? Dan weet je helemaal wat je koopt.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9