Pino´s Room!

Gestart door Pinohelmond, februari 26, 2011, 14:22:20

Vorige topic - Volgende topic

Pinohelmond

Citaat van: WickedGame op november 16, 2011, 10:10:37
Als ik puur kijk naar je poll en je wil de beste kwaliteit in stereo dan zeg ik de Pearl. Toch merk je een maar in mijn zin, en dat is eigenlijk de tussenkomst van je receiver. Die haalt de kwaliteit/potentie van de pearl naar beneden als het gaat om stereo kwaliteit. En dat is uiterst zonde.

Mijn zusje hanteert nu de UD7006 als speler en ik kan niet anders concluderen dat het een erg goede speler is die naast blu-ray ook nog eens op stereo prima zijn mannetje staat. Mocht blu-ray niet nodig zijn zou ik de SA7003 hanteren die puur audio gerelateerd is. En ik blijf dan ook van mening dat een CD-Speler vrijwel altijd beter is dan een multi-speler.

Mijn advies zou dan de SA7003 zijn, tenzij je blu-ray ook wil dan de UD7006.

Je opmerkingen kloppen helemaal. De Pearl is enigszins uit verhouding met de receiver dus in dat opzicht zou het overkill zijn. Maar.... Ik ken de aard van het beestje inmiddels wel en de kans dat de SR6004 op termijn vervangen gaat worden is aanwezig. Op dit moment vind ik de kosten van een upgrade naar bijvoorbeeld een SR7005 te hoog maar ook hiervan zal de prijs rap omlaag gaan binnen nu en een jaar.

De overtuiging dat een dedicated cd-speler beter is als een multi-player deel ik volkomen. Aan de andere kant is een blu-ray kunnen kijken ook wel een pré. Het is dus lastig....
Marantz is in ieder geval een prettige match met de speakers dus de voorkeur gaat uit om bij Marantz te blijven. Creek bevalt ook meer dan uitstekend maar die hebben geen receiver in hun lijn dus dat is geen optie. Marantz is it dus.

Citaat van: skyfox op november 16, 2011, 11:14:25
Gezien je wensen en reacties heb ik gestemd op de KI Pearl. Als je het geld ervoor over hebt dan zou ik voor de beste kwaliteit gaan.

Is het anders geen optie om bijvoorbeeld twee apparaten thuis uit te proberen alvorens er eentje te kiezen? Dan weet je helemaal wat je koopt.

Time will tell... Wil sowieso zsm de specificaties van de diverse opties nog eens onder elkaar gaan zetten en nog wat reviews lezen om daarna te gaan strepen.
Zal de onderlinge verschillen en dergelijke hier wel posten. Zoals het er nu uit ziet komt de UD5005 erg goed uit alle test en vergelijkingen en word deze ook door diverse `experts` aangeraden.
Maar zoals hierboven ook al aangegeven, ik wil zeker zijn van de keuze en op de toekomst voorbereid zijn. Anders blijf je maar aan het upgraden en veranderen.

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

WickedGame

Citaat van: Pinohelmond op november 16, 2011, 12:14:27
Je opmerkingen kloppen helemaal. De Pearl is enigszins uit verhouding met de receiver dus in dat opzicht zou het overkill zijn. Maar.... Ik ken de aard van het beestje inmiddels wel en de kans dat de SR6004 op termijn vervangen gaat worden is aanwezig. Op dit moment vind ik de kosten van een upgrade naar bijvoorbeeld een SR7005 te hoog maar ook hiervan zal de prijs rap omlaag gaan binnen nu en een jaar.

De overtuiging dat een dedicated cd-speler beter is als een multi-player deel ik volkomen. Aan de andere kant is een blu-ray kunnen kijken ook wel een pré. Het is dus lastig....
Marantz is in ieder geval een prettige match met de speakers dus de voorkeur gaat uit om bij Marantz te blijven. Creek bevalt ook meer dan uitstekend maar die hebben geen receiver in hun lijn dus dat is geen optie. Marantz is it dus.

Time will tell... Wil sowieso zsm de specificaties van de diverse opties nog eens onder elkaar gaan zetten en nog wat reviews lezen om daarna te gaan strepen.
Zal de onderlinge verschillen en dergelijke hier wel posten. Zoals het er nu uit ziet komt de UD5005 erg goed uit alle test en vergelijkingen en word deze ook door diverse `experts` aangeraden.
Maar zoals hierboven ook al aangegeven, ik wil zeker zijn van de keuze en op de toekomst voorbereid zijn. Anders blijf je maar aan het upgraden en veranderen.

Een SR7005 zal nog niet dusdanig de keus voor een Pearl rechtvaardigen. Dan nog zou ik mijn keus blijven hanteren voor een UD7006 of SA7003. Even een voorbeeld, mijn zusje draait met een SR7400 van Marantz en de UD7006 en deze presteert erg goed. Mocht je ze naast elkaar kunnen beluisteren dan zou dat nog idealer zijn.

HTip

De meerwaarde van de UD7006 is de 7.1 analoge aansluiting. Met een receiver zoals de SR7005 heb je dezelfde DACs (beeld én geluid) en maak je daar geen gebruik van. Daarom adviseerde ik de UD5005. Misschien is de dedicated stereo uitgang van de UD7006 beter dan de UD5005, maar dat weet ik niet.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Citaat van: HTip op november 16, 2011, 14:27:00
De meerwaarde van de UD7006 is de 7.1 analoge aansluiting. Met een receiver zoals de SR7005 heb je dezelfde DACs (beeld én geluid) en maak je daar geen gebruik van. Daarom adviseerde ik de UD5005. Misschien is de dedicated stereo uitgang van de UD7006 beter dan de UD5005, maar dat weet ik niet.

Okay dat zou best kunnen, UD7006 is juist vanwege de 7.1 geadviseerd aan mijn zusje vanwege haar verouderde receiver. Maar als de DAC van de SR7005 zelfde is als de UD7006 dan is de 5005 logischer. Op dedicated stereo weet ik niet of ze beide gelijk zijn.

Pinohelmond

Voordeel van bijvoorbeeld de SR7005 is de mogelijkheid tot het (laten) doen van een pro audyssey meting. Met de komst van een groot hoogpolig vloerkleed is de akoestiek al erg vooruit gegaan maar hier valt nog veel winst te behalen. De kamer aanpassen is lastig dus zal dat beter aan kunnen pakken met bijvoorbeeld zo´n audyssey pro meting.

Zojuist trouwens een analoge audiokabel gehaald, puur om eens te vergelijken. Heb nu de DVD/CD-Speler alleen via HDMI aangesloten, vanavond of in ieder geval zsm eens kijken of het verschil maakt als ik de cd-weergave analoog naar de receiver breng.

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

HTip

Citaat van: WickedGame op november 16, 2011, 14:32:00
Okay dat zou best kunnen, UD7006 is juist vanwege de 7.1 geadviseerd aan mijn zusje vanwege haar verouderde receiver. Maar als de DAC van de SR7005 zelfde is als de UD7006 dan is de 5005 logischer. Op dedicated stereo weet ik niet of ze beide gelijk zijn.
Is een heel goed advies, want het scheelt je de aanschaf van een nieuwe receiver.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Pinohelmond op november 16, 2011, 14:47:41
Voordeel van bijvoorbeeld de SR7005 is de mogelijkheid tot het (laten) doen van een pro audyssey meting. Met de komst van een groot hoogpolig vloerkleed is de akoestiek al erg vooruit gegaan maar hier valt nog veel winst te behalen. De kamer aanpassen is lastig dus zal dat beter aan kunnen pakken met bijvoorbeeld zo´n audyssey pro meting.

Zojuist trouwens een analoge audiokabel gehaald, puur om eens te vergelijken. Heb nu de DVD/CD-Speler alleen via HDMI aangesloten, vanavond of in ieder geval zsm eens kijken of het verschil maakt als ik de cd-weergave analoog naar de receiver breng.
Dat zou inderdaad een goede reden zijn voor de aanschaf van de SR7005. Ik ben geen voorstander van Audyssey, omdat het een teken is dat er iets is met akoestiek van de ruimte. Maar in woonkamers heb je vaak geen andere mogelijkheid. Ben benieuwd naar je ervaring met analoge aansluiting van de DV4003 op je SR6004.
Showcase - Topic

Xander32

Citaat van: Pinohelmond op november 16, 2011, 14:47:41

Maandag a.s. ga ik ervaren wat de PRO-versie doet, ben erg benieuwd.

Zelf heb ik wisselende ervaringen met audyssey; een combi van een beetje van audyssey en een beetje van mijzelf leverde bij mij vaak het beste resultaat op. Maar ik ben wel overtuigd van het nut van EQ en/of autom. set-up in een niet acoustisch aangepaste ruimte, wanneer het een meerkanaalssysteem betreft. Inzake stereo; voor mij geen EQ (de Velo is daar de enigste uitzondering op).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Pinohelmond

Citaat van: HTip op november 16, 2011, 15:29:31
Dat zou inderdaad een goede reden zijn voor de aanschaf van de SR7005. Ik ben geen voorstander van Audyssey, omdat het een teken is dat er iets is met akoestiek van de ruimte. Maar in woonkamers heb je vaak geen andere mogelijkheid. Ben benieuwd naar je ervaring met analoge aansluiting van de DV4003 op je SR6004.

Het analoog aansluiten van de cd-speler vond ik bepaald geen verbetering. Met name `drukke` muziekstukken zoals bepaalde nummers van de Dire Straits kwamen rommelig over.
Had zelfs het gevoel dat het geluid minder was als ik weer schakelde naar HDMI terwijl de analoge kabel nog wel tussen de cd-speler en receiver zat. Beetje alsof de op dat moment niet gebruikte analoge aansluiting een beetje signaal van de HDMI aansluiting weg trok. Heb de analoge kabel dus weer verwijderd. Wellicht dat ik het in het weekend nog eens ga proberen en dan eens rustig de instellingen in receiver en cd-speler na loop. Misschien dat daar iets zit waar ik geen rekening mee gehouden heb.

Citaat van: Xander32 op november 17, 2011, 08:04:15
Maandag a.s. ga ik ervaren wat de PRO-versie doet, ben erg benieuwd.

Zelf heb ik wisselende ervaringen met audyssey; een combi van een beetje van audyssey en een beetje van mijzelf leverde bij mij vaak het beste resultaat op. Maar ik ben wel overtuigd van het nut van EQ en/of autom. set-up in een niet acoustisch aangepaste ruimte, wanneer het een meerkanaalssysteem betreft. Inzake stereo; voor mij geen EQ (de Velo is daar de enigste uitzondering op).

Sander.

Hmmz, erg benieuwd naar je ervaringen met de PRO-versie. Als je zou willen delen dan lees ik het graag!!

Moet nog steeds een nieuwe meting doen na het veranderen van de bekabeling en het wat naar voren en dichter naar elkaar plaatsen van de fronts. Het probleem is dat het haast nooit echt stil is in huize Pino.  :crazy:

Zal de resultaten van de meting ook eens posten. Vind de uitkomsten uit het verleden niet altijd logisch, de speakers zelf worden -x DB gezet maar alle frequenties gaan dan een veelvoud in de +x DB.
Heb ze toentertijd zelf wat aangepast maar wel met gelijke verhoudingen als de audyssey meting.

Stereo uitsluitend in pure direct, sub high level aangesloten. Blijft toch het beste resultaat geven voor mij al zal ook meespelen dat de rears gewoon een stuk minder zijn als de rest van de speakers.

Las trouwens in je topic hoe blij je bent met de Velo. Fijn dat hij, net als je complete nieuwe setup en situatie je zo bevalt.  :worship:

Pino's Room

HTip

Citaat van: Pinohelmond op november 17, 2011, 08:24:49
Het analoog aansluiten van de cd-speler vond ik bepaald geen verbetering. Met name `drukke` muziekstukken zoals bepaalde nummers van de Dire Straits kwamen rommelig over.
Had zelfs het gevoel dat het geluid minder was als ik weer schakelde naar HDMI terwijl de analoge kabel nog wel tussen de cd-speler en receiver zat. Beetje alsof de op dat moment niet gebruikte analoge aansluiting een beetje signaal van de HDMI aansluiting weg trok. Heb de analoge kabel dus weer verwijderd. Wellicht dat ik het in het weekend nog eens ga proberen en dan eens rustig de instellingen in receiver en cd-speler na loop. Misschien dat daar iets zit waar ik geen rekening mee gehouden heb.
Het ligt eraan hoe je de input in je receiver hebt ingesteld. Ik heb aparte bronnen om via HDMI en ANA te luisteren. Die kan je dan weer hernoemen in bijv. DVD (HDMI) en CD (ANA). Dan weet je zeker dat de ingang niet wordt gebruikt.

Hetzelfde geldt voor de speler. Je kan (tenminste met mijn DV9500/9600) instellen welke uitgangen bij muziek je wil gebruiken. Je kan dan bijv. de video- en digitale uitgang uitschakelen (soort pure direct). Ik weet niet of dat ook bij jouw DV4003 kan.

Een simpele tweak is ook het afdekken van de niet gebruikte ingangen met zgn. RCA-caps. De ervaringen hiermee zijn wisselend. Bij mij was het in ieder geval een (lichte) verbetering.
Showcase - Topic

Pinohelmond

Citaat van: HTip op november 17, 2011, 10:27:28
Het ligt eraan hoe je de input in je receiver hebt ingesteld. Ik heb aparte bronnen om via HDMI en ANA te luisteren. Die kan je dan weer hernoemen in bijv. DVD (HDMI) en CD (ANA). Dan weet je zeker dat de ingang niet wordt gebruikt.

Hetzelfde geldt voor de speler. Je kan (tenminste met mijn DV9500/9600) instellen welke uitgangen bij muziek je wil gebruiken. Je kan dan bijv. de video- en digitale uitgang uitschakelen (soort pure direct). Ik weet niet of dat ook bij jouw DV4003 kan.

Een simpele tweak is ook het afdekken van de niet gebruikte ingangen met zgn. RCA-caps. De ervaringen hiermee zijn wisselend. Bij mij was het in ieder geval een (lichte) verbetering.

In de receiver heb ik dit inderdaad netjes aangegeven maar het menu van de DV4003 heb ik niet bekeken. Weekendklusje dan maar.... Hell! Die lijst met klusjes is inmiddels enorm.

Pino's Room

Pinohelmond

Ai Ai, kan een Oppo BDP-83 SE kopen voor de prijs van een Marantz UD 5005.... De twijfel slaat toch weer toe. De 83 schijnt juist op audio uit te blinken.... Maar eens snel zoveel mogelijk informatie opzoeken.

Pino's Room

HTip

Citaat van: Pinohelmond op november 18, 2011, 18:45:42
Ai Ai, kan een Oppo BDP-83 SE kopen voor de prijs van een Marantz UD 5005.... De twijfel slaat toch weer toe. De 83 schijnt juist op audio uit te blinken.... Maar eens snel zoveel mogelijk informatie opzoeken.
Kijk even in het topic van Madhouse. Hij heeft voor de zelfde keuze gestaan.
Showcase - Topic

Pinohelmond

Citaat van: HTip op november 18, 2011, 18:56:10
Kijk even in het topic van Madhouse. Hij heeft voor de zelfde keuze gestaan.

I know.... Maar die zou nu zijn UD5005 wel willen upgraden naar een 83 SE....
Het is een beetje de afweging, Marantz matcht natuurlijk perfect met de set maar mijn gevoel neigt toch naar de Oppo. Kan het ook niet helemaal staven met feiten maar is meer het gevoel.  :confused:

OPPO Digital beveelt de BDP-83 Special Edition aan klanten die voornamelijk gebruik van de analoge audio-uitgang voor aansluiting op een stereo of een toegewijde een multi-channel surround systeem. Voor klanten die voornamelijk gebruik van de HDMI-uitgang naar een A / V-receiver of direct aansluiten op een tv / projector, en voor klanten die voornamelijk gebruik van de optische / coaxiale digitale audio-uitgang, de standaard BDP-83 wordt aanbevolen.

http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-83SE/blu-ray-BDP-83SE-Comparison.aspx

Pino's Room

HTip

Klopt helemaal wat Oppo aangeeft. Ik geef de voorkeur aan de analoge aansluiting voor CD's. Klinkt natuurlijker en neutraler. Maar ik heb de SE TUC versie, dus is niet helemaal vergelijkbaar...

Vergeet overigens niet de andere gemakken van een Oppo:
- snelle laadtijden van BD
- geheugen voor laatste positie voor elke schijf, als de schijf het toelaat
- verschuiven van ondertiteling
- 24p weergave van DVD's
- etc.
Showcase - Topic

Pinohelmond

Zojuist tot een overeenkomst gekomen met een forumgenoot. De Oppo BDP-83 SE (Regiovrij) komt nog deze week mijn kant op, de verkoper komt hem netjes brengen inclusief doos, aankoopbon en alle verdere accessoires.
Mijn gevoel heeft toch de doorslag gegeven, een Oppo heeft (voor mij) toch iets magisch. Mocht het alsnog totaal niet bevallen dan kan hij altijd weer de verkoop in maar dat is natuurlijk niet de verwachting. Een beetje proberen en experimenteren is sowieso een leuke bezigheid.
Nu maar eens rustig gaan bekijken met welke kabels ik de Oppo aan ga sluiten op de receiver.

Alvast wat internetpics toegevoegd!

:pompom: :pompom: :pompom:

Pino's Room

Haspel

yorkie13

Leuk speelgoed dus.

Ik gebruik zelf de Oppo 93 , en dan alles via HDMI.Ben er zeer content mee.

HTip

Showcase - Topic

Pinohelmond

Wil de Oppo met HDMI aansluiten en met een Analoge Interlink. Jij hebt de Inakustik NF-1302 volgens mij, toch HTip? Ga zelf beginnen met een wat goedkopere kabel maar wil wel wat fatsoenlijks, voor HDMI geldt hetzelfde. In de marktsectie staat van alles:  

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116366.0

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114425.0

Net gemeten,  minimaal vereiste lengte is 90cm. Daar verkijk je je al snel op.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116596.0

Pino's Room

Skyfox

Voor hdmi ben ik wel fan van de Carbon hifisupply kabels. Niet te duur en de connector zit strakker dan menig andere hdmi kabel.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Pinohelmond

Citaat van: skyfox op november 21, 2011, 10:55:05
Voor hdmi ben ik wel fan van de Carbon hifisupply kabels. Niet te duur en de connector zit strakker dan menig andere hdmi kabel.

Ziet er goed uit maar heb zojuist de ViaBlue S-900 Silver HDMI Cable 1.3C besteld. Mooie (sponsor marktsectie) aanbieding bij een forumsponsor, scheelt meer dan de helft van de normale prijs.
De analoge interlink moet ik even goed kijken hoe en wat precies, zit zoveel verschil in...  :confused:

Pino's Room

Skyfox

Is ook niet verkeerd  :D

Veel plezier in ieder geval met je aangeschafte Oppo. Een Oppo staat bij mij ook nog wel op de verlanglijst... Maar goed, eerst m'n HT kamer bouwen, daarna pas weer serieus naar upgrades kijken.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

WimB

Gefeliciteerd met je aankoop. Heb er nu al een tijdje veel plezier van zowel op video als audio gebied.

mtissink

Citaat van: Pinohelmond op november 21, 2011, 13:05:45
Ziet er goed uit maar heb zojuist de ViaBlue S-900 Silver HDMI Cable 1.3C besteld. Mooie (sponsor marktsectie) aanbieding bij een forumsponsor, scheelt meer dan de helft van de normale prijs.
De analoge interlink moet ik even goed kijken hoe en wat precies, zit zoveel verschil in...  :confused:
Was em gaan ophalen! Had je even kennen buurten bij mij. Woon dr ongeveer 200 meter vandaan!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>