Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

audio_stabilo

Citaat van: morca op augustus  2, 2015, 13:36:45
Is de sub rechts in  een hoek gesloten,of loopt die muur achter je set nog een stukje door?

Er staat een kast rechts.

Overigens gaat dit om een gesloten sub.

cardas49



Citaat van: RalphH op augustus  1, 2015, 00:54:15
2 zal nog wel ff lomper zijn inderdaad..
Laatste transformers, het begin, is ook wel een leuke sub laag bankenschudder.

Heb hier nog een monstersplittertje liggen. Mocht je in de buurt van eindhoven of den bosch wonen/werken, laat maar weten. Wellicht is t iets voor je.

Hoi Ralph,

Dank voor het aanbod 😊. Ik woon in omgeving leiden en werk in Amsterdam, jammer genoeg niet in de buurt. Mocht ik binnenkort in omgeving Eindhoven zijn laat ik het je weten
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

audio_stabilo


morca

Heb je de sub al eens links geprobeerd?
ADSY laten draaien op beide plaatsen,hoe meet je in.
Middels een meerpunts meting globaal voor de ruimte,of op jouw luisterplek.
Waar houd je percies de mic tijdens de verschillende metingen?

Witalik

Citaat van: Witalik op augustus  1, 2015, 22:20:53
Ik had laatst even een SR5006 op bezoek. Met de audyssy op dit apparaat maakt ie me sub toch wel een beest(je) scheelt echt heel veel in de positieve zin met de room correctie van de sherbourn.

Jammer alleen dat je de instellingen van de EQ niet van de sub kan zien. Die kon ik dus niet overnemen helaas voor de sherbourn.

Maar maak anders eens foto van de EQ van de mains en laat de audyssy je sub instellen , dan kan je daarna die EQ weer aanpassen op je huidige stand ?

@Audiogek
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

audio_stabilo

Citaat van: Witalik link=topic=109300.msg2821445#msg2821445 date 643870
@Audiogek

bij onkyo kun je geen eq aanpassen als je audyssey hebt gedraaid. Links vind ik de sub niet mooi klinken.
Ik houd mijn mic gewoon op mijn luister plek. Midden links rechts en voor mij doe ik dat nog een keer. Verder valt er daarna niks in te stellen

morca

Citaat van: audiogek op augustus  4, 2015, 09:38:48
bij onkyo kun je geen eq aanpassen als je audyssey hebt gedraaid. Links vind ik de sub niet mooi klinken.
Ik houd mijn mic gewoon op mijn luister plek. Midden links rechts en voor mij doe ik dat nog een keer. Verder valt er daarna niks in te stellen
Dan doe je een nearfield/zitplaats meting,zou het op je luisterplek aardig goed moeten klinken.
Jammer genoeg kan je het resultaat niet echt aflezen maar moet je dat meten......

audio_stabilo

Heb hem nu naast mijn rechter speaker en mijn tv meubel staan. Klinkt al beter.
Echter het voelbare merk ik nog niet echt. Dit zou ik toch wel erg graag willen

morca

Moeilijk te zeggen zo,echt meten zou hier meer beeld op geven.
Er zal iets verkeerd gaan in je ruimte of plaatsing.

Heb je een aparte vorm kamer?,je kan in REW ook SubSim doen,dan kijkt REW waar je sub het beste zou moeten klinken/staan in je ruimte.
Heb je geen mic voor nodig,je gaat niet echt meten .

Ik zou het eens testen,link naar REW staat in de startpost.

audio_stabilo

Citaat van: morca op augustus  4, 2015, 19:13:15
Moeilijk te zeggen zo,echt meten zou hier meer beeld op geven.
Er zal iets verkeerd gaan in je ruimte of plaatsing.

Heb je een aparte vorm kamer?,je kan in REW ook SubSim doen,dan kijkt REW waar je sub het beste zou moeten klinken/staan in je ruimte.
Heb je geen mic voor nodig,je gaat niet echt meten .

Ik zou het eens testen,link naar REW staat in de startpost.

Ik heb het geinstalleerd. Echter zie ik Subsim niet staan.
Wel heb ik dit testje net gedaan. Maar ik heb hier geen kaas van gegeten (nog)


thebest106

Midden in het scherm staat 8 icoontjes, hiervan moet je de rechtse hebben "room sim"


audio_stabilo

Citaat van: thebest106 op augustus  4, 2015, 19:45:30
Midden in het scherm staat 8 icoontjes, hiervan moet je de rechtse hebben "room sim"

Daar zit ik.... maar ik weet niet waar staat waar ik mijn sub dan neer moet zetten

audio_stabilo

Slaat dit programma ook de instellingen op waardoor mijn sub beter kan gaan klinken? Ik luister muziek via de pc


audio_stabilo

Citaat van: morca op augustus  4, 2015, 20:58:10
Met de PC en foobar?
Dan kan je een dsp toepassen.

Je hebt geen mic toch, die heb je nodig om die dsp in te stellen.

Hoe werkt dat dan? Ik heb een microfoon in mijn geluidskaart gedaan. Dus ik kan met rew een meeting doen en deze dan toepassen in foot bar?

En hoe kan ik zien waar ik mijn sub moet plaatsen met dat roomsim?

XtrmB

HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

audio_stabilo

Citaat van: XtrmB op augustus  5, 2015, 14:46:58
Welke microfoon heb je eigenlijk?

ik heb gewoon die van mijn onkyo even gebruikt.
Maar ik weet niet hoe ik een dsp instel in rew en deze kan gebruiken in footbar.

jvanhambelgium

Citaat van: audiogek op augustus  5, 2015, 16:00:13
ik heb gewoon die van mijn onkyo even gebruikt.
Maar ik weet niet hoe ik een dsp instel in rew en deze kan gebruiken in footbar.

Die van je Onkyo kan je niet gebruiken hoor.
Is allemaal niet zo evident hoor, je zal binnen Foobar de "Impuls Response Convolver" plugin/component moeten installeren
Vervolgens in REW, na een meting gedaan te hebben en filters gemaakt te hebben zal je een EXPORT moeten doen "Export Filter Impulse Response as WAV" en daarna dan die WAV importeren in de Foobar.

Ik gebruik het zelf niet hoor, dit is maar wat ik lees.
Het belangrijkste : je kan de Onkyo (Audyssey) MIC niet echt gebruiken om correct te meten en dat is *ESSENTIEEL*
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

XtrmB

Idd die zijn er niet voor geschikt. Je zult een mic nodig hebben ala umik-1 of een setje met een behringer 8800.
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

RalphH

Gebruik zelf equalizerapo voor dsp (over de windows mixer, werkt niet met wasapi, dus directsound instellen in foobar)
Werkt met textfile die je on the fly aan kunt passen, wat erg handig is voor finetuning op t oor.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

audio_stabilo

Citaat van: jvanhambelgium op augustus  5, 2015, 16:13:38
Die van je Onkyo kan je niet gebruiken hoor.
Is allemaal niet zo evident hoor, je zal binnen Foobar de "Impuls Response Convolver" plugin/component moeten installeren
Vervolgens in REW, na een meting gedaan te hebben en filters gemaakt te hebben zal je een EXPORT moeten doen "Export Filter Impulse Response as WAV" en daarna dan die WAV importeren in de Foobar.

Ik gebruik het zelf niet hoor, dit is maar wat ik lees.
Het belangrijkste : je kan de Onkyo (Audyssey) MIC niet echt gebruiken om correct te meten en dat is *ESSENTIEEL*

Alleen kom ik er niet uit hoe ik die meting en filters maak.
lijkt me dat die dan een paar testtonen doet

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jvanhambelgium

Ne wijzen sjinees heeft ooit gezegd dat een beeld meer zegt dan 1000 woorden.
Daarom moet je mischien op Joetube een wat "REW Tutorials" bekijken

https://www.youtube.com/results?search_query=rew+tutorial

Moest Engels wat een probleem zijn heb je helaas wat pech en moet je mischien op zoek naar buurtgenoten die een REW demonstratie kunnen geven
zodat je goed begrijpt waar je mee bezig bent.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

audio_stabilo

Dankje.

zijn er trouwens goede opvolgers voor niet al te veel geld voor de velodyne sms 1?