Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

morca

Ik ben aan het kijken of die er is............gevonden.
Deze Electri-Q - posihfopit: http://www.aixcoustic.com/index.php/Products/8/0/ die is gratis heeft 1 preset.
Maar ik zie niks over de mac staan....... moet je even kijken,misschien dat er voor de mac een andere EQ is,even denken waar al die troep een keer heb zien staan,kom ik op terug.
De vst heb je niet nodig die zit in MP,ga je MP testen dan?

Ik zal van het weekend nog eens meekijken wat er voor de mac is of misschien heb je het gevonden dan,zo slapie morgen weer arbeiten  :D

RalphH

Citaat van: morca op februari 16, 2012, 22:19:44
Is dit met de vst dan? of het verschil tussen je luisterplek en net ernaast?

Verschil tussen luisterplek en ernaast.

Citaat van: morca op februari 16, 2012, 23:01:45
De vst heb je niet nodig die zit in MP,ga je MP testen dan?

Bedoeling was om met Foobar te testen MediaPlayer staat niet eens geinstalleerd geloof ik. Heb gister wel een vst voor Foobar gevonden (yongh vst wrapper). Maar dat is voor later, nu eerst de dagelijkse klusjes, dan komt er nog iemand een nieuwe gastank in de auto bouwen en dan moet er nog een droger aangesloten worden denk ik. Hmm, wordt wellicht pas morgen of volgende week (druk weekend met concertje en een beetje carnaval).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


kuiperik

Hier een link naar hoe je dit in Foobar in kunt regelen:

http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=Foobar2000:Components/VST_adapter

Je moet wel eerst de VST adapter installeren.

Zelf gebruik ik hierin de eletri-q. Deze getipt gekregen vanuit Morca  ;)
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


Ejorne

Citaat van: RalphH op februari 17, 2012, 09:06:37
Verschil tussen luisterplek en ernaast.

Bedoeling was om met Foobar te testen MediaPlayer staat niet eens geinstalleerd geloof ik.

Morca bedoeld Mediaportal

Maar als het alleen om even te testen gaat denk ik dat foobar eenvoudiger is. Je bent al bekend met de configuratie en plugins. Even een vst-host instellen en daarbinnen de electriQ plugin.

Mediaportal is een mooie mediacenter en zeker de moeite waard om eens te proberen. Echter moet je je wel even inlezen wil je de weg weten met het instellen van plugins. Voor het beste resultaat in Mediaportal kun je de pure-audio plugin gebruiken. Daarvoor is wel een asio geluidskaart nodig. Verder nog de ElectriQ plugin. Mediaportal heeft standaard al een VST host aan boord dus je kan wel gelijk de electriQ dll in de juiste map droppen. Dan wel de bass-player gebruiken als je geen pure-audio plugin gebruikt.

RalphH

aaaaaah, ok, MediaPortal. Duidelijk. Die heb ik niet draaien inderdaad en het gaat ff om testen.
Zit nu voor films op xbmc, zal eens kijken of ik daar iets voor kan vinden mocht het in Foobar zin hebben.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Ejorne

Citaat van: RalphH op februari 17, 2012, 16:06:13
aaaaaah, ok, MediaPortal. Duidelijk. Die heb ik niet draaien inderdaad en het gaat ff om testen.
Zit nu voor films op xbmc, zal eens kijken of ik daar iets voor kan vinden mocht het in Foobar zin hebben.

Zo ver ik weet is het met XBMC niet mogelijk om VST plugins te draaien. Ik ben overigens wel aan het zoeken geweest maar nog geen enkele manier tegengekomen om het geluid te beïnvloeden binnen XBMC. Verder is het wel een enorm fijn software pakketje. Ik ben nog geen noemenswaardige dingen tegengekomen die deze player niet slikt.

morca

Citaat van: RalphH op februari 17, 2012, 16:06:13
aaaaaah, ok, MediaPortal. Duidelijk. Die heb ik niet draaien inderdaad en het gaat ff om testen.
Zit nu voor films op xbmc, zal eens kijken of ik daar iets voor kan vinden mocht het in Foobar zin hebben.
Dat is die bij mij ook draaide bij de M&G RalphH

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

 ;D
Nog niet gelukt inderdaad, oorzaak zijn enkel niet de klusjes, maar het ietwat aparte volksfeest hier in het zuiden.
Ben nu een beetje aan het uitgaren en dan komen inderdaad de klusjes...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: RalphH op februari 21, 2012, 12:59:26
;D
Nog niet gelukt inderdaad, oorzaak zijn enkel niet de klusjes, maar het ietwat aparte volksfeest hier in het zuiden.
Ben nu een beetje aan het uitgaren en dan komen inderdaad de klusjes...
Hahahaha beetje ziek ,teveel gezopen  :clapping:

Doe rustig aan dan man

RalphH

"te veel" is relatief, ik leef nog :-). Maar maandag was wel een heftige jaar. Voorlopig weer voor een jaar genezen  ;).
Back to HT business. Net ff de dB meter er bij gepakt om de sub nog ff met de testcd in te stellen, klopt r ineens geen bieeeeeep meer van de settings van fronts tov de rest.
Erg vaag.
Vlug op natte vingerwerk even de fronts wat zachter gezet, de buurjongen kwam net binnen om een stukkie muziek te komen kijken.
Nu maar even fatsoenlijk inmeten. Snap r enkel geen snars van waarom het nu ineens fout was. Scheelde iets van 4dB dat de fronts harder stonden.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


Streutker

Nou, ik heb mijn kamer al meerdere keren opgemeten en heb een flinke dip van zo'n 20db op de luisterplek. Als ik zo'n twee meter naar voren ga is de dip grotendeels verdwenen. Hoe kan dit?
Zijn dit de zogenaamde "room modes"? Of heb ik hier dan te maken met een staande golf?

Hoe kan ik dit probleem oplossen?


P.s. Ik heb al verschillende posities geprobeerd voor mijn subwoofer. Ook heb ik met de fase gespeeld. Beiden hadden weinig invloed.

morca

Je zit op een staande golf aan je beschrijving te horen,je kan je meting opslaan,daar is een knopje voor in rew, als jpeg dan kunnen we even kijken,kijk even dat hij 700 bij 400 is(afbeelding)anders is hij te groot voor het forum.
Plaats hem even als je wilt met eventuele foto,s van  je kamer van 2 kanten om enigsinds een beeld te krijgen.

Gelukkig ben je nog aan het meten geslagen,na mijn foute info,ik baalde daar flink van.

Streutker

Foto's van mijn kamer staan al op dit forum. Ik zal ze even zoeken als ik tijd heb. Ik had nog een oude mixer liggen en die heb ik gebruikt als microfoon versterker. Ik heb dus niets extra's aan moeten schaffen en heb alle gekocht artikelen in gebruik. Een klein gelukje dus geen probleem.


morca

Pffff gelukkig heb je geen extra kosten gemaakt.
Doe rustig aan,bekijken we vd week met ze alle je kamer en meting even  :thumbs-up:
Doe er ook een waterfall bij als je wilt?

RalphH

Vanmiddag even met de fase zitten rommelen. Best lastig trouwens als je niet met zijn 2 en bent  :smile:.
Er zat dip in de meting met sub en fronts tov de afzonderlijke metingen (enkel fronts en enkel sub). Is het omcirkelde gedeelte in het plaatje hieronder. Door de fase op 90 graden te zetten (uitgevogeld met testtoontje en heen en weer rennen tussen sub en luisterplek :smile:) vervalt de dip tussen 50 en 65Hz voor een deel. Creeert enkel wel een 0 op 72Hz. Het gaat hier om het verschil tussen de paarse en blauwe lijn.



Een klein verbeteringetje, maar elke is er 1.

De groene lijn is overigens van toen de sub achter stond.
De opstelling zoals het nu is, zorgt wel voor flink wat meer nagalm tussen 25 en 60Hz. Zal nog eens wat met de panelen spelen morgen of straks.

Nog niet met EQ aan de gang gegaan. Heb nog ff goed zitten kijken en volgens mij zijn het vooral dips waar ik last van heb en geen pieken..EQ gaat me hier niet helpen wel?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Front,s /sub fase 0 zou ik zeggen.
Ja die paarse lijn lijkt me wel enigsinds beter te krijgen RalphH,
Die piek op 28hz iets drukken misschien,heel kleintje op 39hz ong,en die van 70hz tot 85 ong.
Om eens mee te beginnen  :popcorn:

RalphH

Citaat van: morca op februari 23, 2012, 21:13:37
Front,s /sub fase 0 zou ik zeggen.

Ja ik eigenlijk ook, maar doe ik dat, dan zit er een dip op 57 die er in de afzonderlijke metingen niet zit..
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer