Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

1969mach1

Dat staat zeker op de planning.
De resultaten op verschillende plaatsen zal ik hier posten.
Valt hopelijk wat interessants uit op te maken. En zo niet, dan is het jammer maar metingen doen is ook gewoon leuk werk.

Bart_M


morca

Citaat van: kuiperik op januari 20, 2012, 20:51:14
Panelen zien er netjes uit. Ben ook wel benieuwd naar de resultaten die je er mee gaat halen. Ik vraag me wel af of je meettechnisch (grote) verschillen zult zien. Wil je eens een nagalm meting doen voor en na de panelen?
Het is hoorbaar,meten moet ik even terug zoeken naar RalphH zijn voor en na meting,maar hij hoort duidelijk minder galm als eerst.
Kort gezegd,het helpt hem hoorbaar.
Ik zal nog eens wat metingen met en zonder panelen,of in Ejorne zijn geval met de bank als bastrap in de startpost plaatsen.
Kan men sneller een resultaat van een actie vinden,met een linkje naar de discussie erover natuurlijk.

En idd misschien eens vaker aanhalen wat jvanhambelgium teste dat ga ik in de startpost opnemen morgen, kijk hier maar eens:
Karretje eronder en meten maar ,zie hier http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.msg2086410#msg2086410

jvanhambelgium mooi in beeld gebracht hoe alle plaatsen te testen, en Kuiperik weer bedank voor het mij erop wijzen hoe belangrijk het is  terwijl ik het wel weet,nou denk ik eraan om het toe te voegen  ;)
Ik vind dit leerzaam dus met jouw goedvinden word jouw test in de startpost opgenomen om mensen een idee te geven hoeveel dat scheelt  :thumbs-up:


Kuiperik,ik vermoed dat met die panelen de nagalm minder maar niet helemaal weg is,daar moet je meer voor doen,denk toch meer aan basstraps.
Maar het is een goeie basis om mee te beginnen,daarna maar eens kijken hoe verder als Mach dat wil.En zijn WAF :D


Mach als je niet zoveel verschil meet zal je mits ze goed geplaatst zijn ,dat is testen,wel verschil horen.
Ik heb ze niet maar de beschrijving van RalphH wat er beter was ,en dat Raphie ermee kwam,die weet met zijn studio achtergrond wel wat een goed paneeltje in.
Daar heb ik vertrouwen in na RalphH zijn resultaat.
Ze moeten alleen op de goeie plek hangen dat is even zoeken  ;)


Ejorne

Mooie panelen van GIK.  8) Ik denk alleen niet dat ik ze hier aan de muur krijg...  :-[ Misschien wel wanneer ze met een mooie canvas print bedekt worden. Maar canvas is denk ik niet akoestisch transparant genoeg?
Wie weet een adresje waar je voor niet al teveel geld mooie transparante stof kunt laten bedrukken?

Ik kwam tijdens een zoektochtje op dit volgende filmpje tegen. Daar kun je mooi horen wat het met het geluid doet. (luisteren met een headphone is gewenst)


RalphH

Ik heb me 3x in de rondte gezocht voor een mooi bedrukt stofje. Veeeel te duur. Je komt bij professionele drukkers uit waar je ruim 100 euro voor 1 paneel kwijt bent.

Advies: Pak de Art Panels van GIK, ben je overall goedkoper uit en weet je zeker dat je het goeie stofje er op hebt zitten  :thumbs-up:. Zien er erg mooi uit, staan wat plaatjes op de site.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

kuiperik

Nog wat interessante info over plaatsing:
http://thehbproject.com/nl/artikelen/1/0/Praktische-benadering--luidsprekers-plaatsen

Andere goede optie is het boek Get Better Sound van Jim Smith. Hierin wordt ook een gedeelte ingegaan op het plaatsen van de luisterplek en de luidsprekers.
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

kuiperik

En nog een pdf van Floyd E Toole. Hierin is veel informatie terug te vinden over plaatsing van een of meerdere subwoofers. Is ook goed de theorie in uitgelegd over de werking van subs in een ruimte en ook de plaating van subs in de aanwezige nodes.

http://www.harman.com/EN-US/OurCompany/Technologyleadership/Documents/White%20Papers/LoudspeakersandRoomsPt3.pdf
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

morca

Aanpassingen en tips vd laatse blz worden vd week of volgende week netje,s in de startpost verwerkt.
Even kijken wat en nog meer voor leuke tips bij komen.

Volgende week maak ik de mainpage in grote lijnen klaar met jullie tip,s  :thumbs-up:

Die van Floyd ken ik ,maar heb hem expres er niet bijgezet omdat niemand wil meeposten die hier echt ervaring mee heeft,meten instellen plaatsen,van meerdere woofers.En het zelf thuis super draaiend heeft.
Men noemt het ook wel Geddes toch?
Ik zet hem erbij en ga het zelf doen,heb er al wat over gelezen en nagedacht.En heb zelf ook 2 sub,s.

Ik probeer zoveel mogelijk te plaatsen waar ook de ervaring is bij de vaste meeposter en mij om mensen te helpen.

Meeste mensen vinden 2 sub,s ivm WAF al een probleem dat was een 2e reden.

Streutker

Ok, nu sta ik op het punt het volgende te kopen;

1. Behringer hcm8000
2. Beringer PS400
3. Behringer UCA202

Kan iemand mij vertellen welke kabels ik moet kopen? Moet ik de geluidskaart ook op mijn receiver aansluiten? Of kan ik een test cd gebruiken?

morca

emc 8000 is de mic ipv h
de rest is ok maar je mic komt hier in het kastje en moet de output op de line in van de UCA202,en dat is tulp(rca)
Dus je moet van de Mic naar Mic input dan uit; tru, naar RCA L&R input,en die output die je gewoon voorop je aux van je receiver Dus een gewone tulp l&r.Zie de afb:


Testfile,s zitten in REW,Kan je zelf instellen of je bv van 0 tot 200 meet.Dat komt via de usb naar je kaart.
Als je alles binnen heb probeer ik je wel even uit te leggen hoe REW in te stellen,en belangrijk je gain goed stellen,dat doe je ook een REW


morca

Vind zo gauw alleen deze verloop

das wel de goeie denk ik.sluit je alleen links aan of je doe er een splitter tussen van 1 naat 2 tulp

HuubF

Waar kan ik dergelijke verloopstekkers (XLR-RCA) in alle mogelijke combinaties in een goede kwaliteit kopen?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: HuubF op januari 25, 2012, 21:58:44
Waar kan ik dergelijke verloopstekkers (XLR-RCA) in alle mogelijke combinaties in een goede kwaliteit kopen?
Misschien google en goed spellen  ;) http://www.google.nl/search?q=XLR-RCA&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&source=hp&channel=np
Mag er geen baxshop linkjes ofzo neerzetten Huub,dat wist je toch wel ?

Nog leuk filmpje over mensen die zich te druk maken over spelfouten,moet je eens naar kijken is echt lachen  :D
En om ook nog even duidelijk te zijn,jij hebt ervaring zat dat je zelf die kabeltje,s kan vinden.
Dus kom hier niet weer mokken vd week dat je je af wil melden,want das gewoon goed lezen.
Ik verwijs je bij voorbaat door naar een mod,of achteraf,om even duidelijk te zijn naar je.
Er zijn pas al genoeg,hoe zet ik dit topic uit berichtje door je geplaatst en weer werk voor de mods om jouw troep op te ruimen, dusueh vraag niet naar de bekende weg  :devil:


Is een niet sponser link Hipster die is zo weg denk ik daaron liet ik hem weg,wel bedankt kerel  ;)  :thumbs-up:

Streutker

Moet ik een gebalanceerde kabel kopen voor mic naar voeding? Ik wil een kabel van ongeveer 6 meter.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


Ejorne

Bij de ecm zit geen kabel meegeleverd dus die moet er inderdaad nog bijgekocht worden.

morca

Ik zal de kabeltjes even plaatsen vd week,om het meetsetje compleet te maken,maar dat zal wel weer niet meevallen met die sponserlinks.......

Thanks mate,ik dacht al dat de kabel er niet bij zat.

morca

Ik heb in de startpost een aantal leden toegevoegt als team:(vorige week al  :D )
Morca
Ejorne
Hipster
RalphH
HTip
Bart_M

Ze zijn in grote lijnen altijd aanwezig geweest met hun tips,vanaf het begin.

Ik ben nu deze aan het lezen,iemand zin om mee te komen denken te bouwen kast met demping:http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51635.msg2114236#msg2114236

Onze akoestiek man en onze panelen man zeg maar  :D

mimic

Kijk eens aan! Hulp van alle kanten.

Belangrijk om te onthouden, ik heb gemeten met een Radioshack dB meter ( met .cal ). Ik meen mij te herinneren dat die niet heel erg nauwkeurig zijn in het hoog. Wellicht is het beter om specifieke ( oplossingsgerichte ) voorstellen wel gewoon in mijn eigen topic te verzamelen? :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

Kingpin

Ik heb een RT60 meting gedaan met XTZ Room Analyzer software.
Kunnen jullie mij wat meer vertellen over de volgende resultaten: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=120179.msg2114405#msg2114405
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

morca

Ik had hem al zitten bekijken,maar het leest net iets anders af als bij REW,kom vd week nog even kijken nu slapen

Dacht er wel uit op te maken dat je in het gebied van 50 tot 70-80 wel wat nagalm hebt en wat pieken en dalen die je vlak zou kunnen regelen.Met sub bedoel ik.
XTZ analyzer,leuk kom vd week nog even meekijken en posten