Screw's living HT,bezig met een NAS!

Gestart door screw, januari 19, 2011, 16:31:12

Vorige topic - Volgende topic

screw

Citaat van: Kingpin op mei  8, 2011, 10:41:24
Dus de crossover is in te stellen, misschien met een software update dat ze dit kunnen veranderen als bij de 650, mooi (dat is wat ik mis bij de Dune, analoog niet te gebruiken door het gemis van deze opties).
Thx.

Ik denk idd dat dit een van de eerste software update's gaat zijn, ik ben ook erg benieuwd naar de 751R  :D
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

screw

Net ff een dvd gekeken en moet zeggen  :devil: :worship: :pompom: :clapping: :headbanging: :D :inlove:

Blu-ray is gewoon haar en haar scherp, maar het upscalen wat deze speler doet met mijn "oude" dvd collectie is gewoon super, en echt super een dvd lijkt haast een blu-ray!

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

RobertVanWoerden

Mooi man, dat is zo te lezen een uitstekende aankoop!

Robbert54

klinkt allemaal erg positief dus! super. Gefeliciteerd met de aanwinst! :thumbs-up: ben nu toch wel erg benieuwd naar het vergelijk met een oppo :lookaround:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

screw

Citaat van: The Vampire op mei  8, 2011, 18:22:16
klinkt allemaal erg positief dus! super. Gefeliciteerd met de aanwinst! :thumbs-up: ben nu toch wel erg benieuwd naar het vergelijk met een oppo :lookaround:

Ik ook al maakt het voor mij eigenlijk niet uit wat eruit komt ik ben en blijf CA fan  :D

Hier wat foto's die ik net heb gemaakt van de DVD avatar om te laten zien hoe het beeld is na upscaling in de CA751BD (al is mijn foto techniek verre van top  8) )

twdi

Mooi verslag en uiteraard bedankt voor je ervaringen.

Heb je echt de disc van avatar gebruikt of een download die je via USB afgespeeld hebt? Dat kan volgens mij ook met deze CA of vergis ik me?

Ben ook wel benieuwd of je hem als een volwaardige vervanger gaat gebruiken van een dedicated CD speler, maw kan deze CA een echte CD speler vervangen zonder verlies aan geluidskwaliteit?

Jammer dat we nog even moeten wachten op de 751R want gezien je ervaringen met deze BD is iedereen daar wel nieuwsgierig naar.
Als het me lukt ga ik volgende week ook maar eens even luisteren en me lekker laten maken. Ben ook wel erg gecharmeerd van de CA's.

screw

Citaat van: twdi op mei  9, 2011, 08:36:22
Heb je echt de disc van avatar gebruikt of een download die je via USB afgespeeld hebt? Dat kan volgens mij ook met deze CA of vergis ik me?

Ben ook wel benieuwd of je hem als een volwaardige vervanger gaat gebruiken van een dedicated CD speler, maw kan deze CA een echte CD speler vervangen zonder verlies aan geluidskwaliteit?
Nee dit was gewoon een dvd, en jha er zit een "home menu" in die de meest formaten wel afspeeld via usb en sata.

Ik gebruik hem dus idd gezien de dac's ook als cd speler.

twdi

Begrijp ik het goed, dat het CD geluid dan via de dedicated stereo analoge uitgang gaat en het film geluid via de analoge 5.1 aansluitingen?

screw

Citaat van: twdi op mei  9, 2011, 16:16:36
Begrijp ik het goed, dat het CD geluid dan via de dedicated stereo analoge uitgang gaat en het film geluid via de analoge 5.1 aansluitingen?

Als je gebruik wilt maken van de betere dac's die in de 751BD zitten , idd jha! Ik heb het hier als volgt aan gesloten:

SACD via HDMI.
CD analoog,aparte stereo uitgang, reciever op stereo direct.
DVD/BD via 5.1/7.1 analoog out op de 751BD, reciever op 7.1 direct.

De video out (HDMI 1) verzorgt bij mij puur het beeld, het geluid is uitgeschakeld op deze uitgang,Via de HDMI2 out kan ik evt de 650R alles laten decoderen, en hierover speelt ook SACD.

twdi

Oke dan. Heftig :)
Waarom gaat SACD wel over HDMI en gebruik je daarvoor niet de DAC van de BD?

Mooi zeg....

screw

Citaat van: twdi op mei  9, 2011, 17:31:54
Oke dan. Heftig :)
Waarom gaat SACD wel over HDMI en gebruik je daarvoor niet de DAC van de BD?

Mooi zeg....

Tja... anders heb je geen geluid of een tussenconversie van DSD naar PCM.

Daarom gekozen voor HDMI, maby dat dit nog veranderd als de 751R er is en er wat meer bekend van is.

twdi

screw

Citaat van: twdi op mei  9, 2011, 18:28:39
Bedankt voor je uitleg!!
Veel fun met je aankoop

Your welkom! ben benieuwd naar jouw luister ervaringen, tevens ben ik erg benieuwd als ik straks hie rgeheel compleet ben hoe het dan klinkt.

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

screw

Citaat van: Zefanja op mei 11, 2011, 11:09:13
Ziet er heel mooi.
De apparatuur is mooi strak.

Dank u!

Gisterenavond weer eens een oudje uit de dvd collectie gekeken en kan er maar niet overuit hoe de upscaling zijn werk zo goed doet! gewoon weg prachtig!

Nu hopen dat mijn sub snel binnen is bij RA-Subs en dat ik het af kan gaan maken, want de tuin roept ook momenteel, en het werk, en de vrouw en kinderen  :D

En de subtitel shifting functie werkt ook zeer pretting gisteren even gebruikt met de tv op zoom1

twdi

Volgende week gaat het weer regenen en is het toch geen tijd voor de tuin :)

screw

Citaat van: twdi op mei 12, 2011, 08:07:14
Volgende week gaat het weer regenen en is het toch geen tijd voor de tuin :)

Juist dan is het de perfecte tijd voor de tuin  :D , Die zeeuwse blauwe klei is mij nu iets te hard  :angel:

Tinus_

rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

screw

Citaat van: Tinus_ op mei 12, 2011, 08:20:39
Na de bui van afgelopen dinsdag gaat het prima hoor.  ;)

Op dat walcherse wel jha... hier is wel geteld 3 mm gevallen mooi hoor exact op de punt van Z.B wonen, alles waait hier de zeedijk over maar vallen doet het niet  >:(

Robbert54

Super dat de ca je zo goed bevalt!! Weet je al wanneer de sub komt? Kan niet lang meer duren toch?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

screw

Citaat van: The Vampire op mei 12, 2011, 11:25:51
Super dat de ca je zo goed bevalt!! Weet je al wanneer de sub komt? Kan niet lang meer duren toch?

Nee nog geen nieuws maar Ralf zit er kort op!  :D

Roger Black

Mooie set heb je hoor!

En wat heb je een gave powerplant! Waar heb je die vandaan als ik vragen mag?

screw

Citaat van: Roger Black op mei 12, 2011, 13:38:03
En wat heb je een gave powerplant! Waar heb je die vandaan als ik vragen mag?

China  :D beetje DIY werk erin en je hebt een pracht van een blok!  8)

Robbert54

Woonkamer HT
Stereo

Zefanja

Citaat van: screw op mei 12, 2011, 08:03:55
Dank u!

Gisterenavond weer eens een oudje uit de dvd collectie gekeken en kan er maar niet overuit hoe de upscaling zijn werk zo goed doet! gewoon weg prachtig!

Nu hopen dat mijn sub snel binnen is bij RA-Subs en dat ik het af kan gaan maken, want de tuin roept ook momenteel, en het werk, en de vrouw en kinderen  :D

En de subtitel shifting functie werkt ook zeer pretting gisteren even gebruikt met de tv op zoom1

Goed om te horen dat hij zo goed bevalt.
Heerlijk dat de oude dvd's ook een goede kwaliteit te bekijken zijn.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |