riwi's woonkamer hometheater

Started by riwi, January 16, 2011, 23:03:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

hifiman

Zo he, dat is niet verkeerd Richard  :notify:  :pompom:

Valkyrie

Mooie upgrade!!! :pompom: Deze staat ook nog bij mij op het wensenlijstje! :wub:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

diceman

Is de keuze dan al rond, dacht dat Riwi eerst uitgebreid ging luisteren alvorens een keuze te maken, toch?

Teejoo

Dat is weer mooi nieuws in Riwi's HT!

riwi

Quote from: diceman on January  3, 2015, 19:42:50
Is de keuze dan al rond, dacht dat Riwi eerst uitgebreid ging luisteren alvorens een keuze te maken, toch?

De Chord staat er nog naast. Maar het is best veel werk om al die kabels om te steken. Dus echt AB testen kan niet makkelijk.

Bovendien is de gain van de Classe minder dan die van de Chord (beide XLR). Dwz de volume knop moet wat verder open en dan moet de subwoofer evenveel dB's zachter ingesteld.
De Classe is wat smoother en iets meer laid back maar goede controle op het laag. De Chord is sneller en iets dynamischer, misschien iets luchtiger. Voorlopig zijn ze wel aan elkaar gewaagd en zou ik met beide kunnen leven.

Audiofiel

Mooie nieuwe aanwinst! ;)


Weet je ook of alle kanalen van de CA-5100 voorheen in gebruik waren? Want anders kan het wat inspeeluren duren voordat de Classé weer lekker gaat klinken. ::)


Anderzijds is de Chord natuurlijk ook een geduchte tegenstander. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

Quote from: Audiofiel on January  3, 2015, 21:40:01
Mooie nieuwe aanwinst!

Weet je ook of alle kanalen van de CA-5100 voorheen in gebruik waren? Want anders kan het wat inspeeluren duren voordat de Classé weer lekker gaat klinken. ::)

Anderzijds is de Chord natuurlijk ook een geduchte tegenstander. ;D

Dank je

Nou Kjelt had deze in gebruik voor de achter kanalen. Dus 4 stuks in gebruik van de 5. maar welke precies weet ik niet. Ik neem aan dat hij het center kanaal niet gebruikt heeft logisch gezien.

Audiofiel

In de CA-5100 zit 1 trafo met 3 wikkelingen. Een voor linksvoor en -achter, een voor rechtsvoor en -achter en een voor het centerkanaal. Die niet gebruiken is dus zonde, want dan gebruik je ook niet de hele voedingsbuffer.

In oudere Classé multikanaals eindversterkers maakte het minder uit omdat alles uit 1 grote voorraad werd gehaald door alle 5 de kanalen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

kermit

Quote from: riwi on January  3, 2015, 15:03:17
Afgelopen week de Classe CA5100 opgehaald bij Kjelt.


Gefeliciteerd Riwi. Mooie aanwinst.  :popcorn:

riwi

#459
Quote from: Audiofiel on January  3, 2015, 22:15:19
In de CA-5100 zit 1 trafo met 3 wikkelingen. Een voor linksvoor en -achter, een voor rechtsvoor en -achter en een voor het centerkanaal. Die niet gebruiken is dus zonde, want dan gebruik je ook niet de hele voedingsbuffer.

In oudere Classé multikanaals eindversterkers maakte het minder uit omdat alles uit 1 grote voorraad werd gehaald door alle 5 de kanalen.


Ik zie inderdaad 1 grote trafo.

Maar de ingangen zijn genummerd op de achterzijde :   boven 3, 2, 1 en onder 5 en 4  (waarbij channel 2 dus in het midden zit).



Dus welke is dan de ingang die de trafo wikkeling voor zichzelf heeft? Channel 2 neem ik aan?


Ik kan me voorstellen dat kjelt omwille van de symmetrie 1, 3, 4 en 5 heeft gebruikt.

kabels naar de CA5100


kabels naar de SSP800

riwi

Ik herinner me trouwens dat kjelt zei dat ie 1 kanaal voor zn butt kickers had gebruikt... de grrrrmmmpf  ;D

Kjelt

Ik heb inderdaad ch2 niet gebruikt maar zie het probleem niet zo want idle gebruiken de eindtrappen ook een beetje ruststroom. Ik zou er bijna geld op durven zetten dat je blind het ongebruikte kanaal er niet uit haalt  ;)
En nee niet voor de transducers gebruikt hoor daar had ik de MA700s voor maar sinds ik naar aparte eindversterkers ben overgestapt werk ik gebalanceerd dus konden deze niet meer aangesloten worden, dus staan deze al 4 jaar werkloos onder het podium te hangen.

hifiman

#462
Mocht je de MA700's weg doen Kjelt, heb ik mogelijk interesse ^_^ Overweeg om over te stappen naar een surround processor, en eindversterking apart te doen, daar ik toch maar 2 kanalen versterking nodig heb (ik draai 4.1 en de fronts hebben al hun eigen  stereo versterker).

Excuus voor deze kleine kaping van jouw topic Richard ;-)

Audiofiel

Quote from: riwi on January  3, 2015, 23:33:32
Maar de ingangen zijn genummerd op de achterzijde :   boven 3, 2, 1 en onder 5 en 4  (waarbij channel 2 dus in het midden zit).



Dat klopt, kanaal 2 is 'bedoeld' voor het centerkanaal. Het blok links (boven+onder) en het blok rechts (boven+onder) zijn de andere 2 secundaire wikkelingen van de voeding.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Kjelt on January  4, 2015, 00:34:19
Ik heb inderdaad ch2 niet gebruikt maar zie het probleem niet zo want idle gebruiken de eindtrappen ook een beetje ruststroom.

Het gaat er ook niet om dat het slecht is voor de versterker, maar je gebruikt kunt niet het volle potentieel van de voeding gebruiken. Ik vind 1 grote pot voor de voeding wat dat betreft mooier, alle kanalen zijn nooit allemaal gelijktijdig volledig actief, dus ongebruikte energie kan dan voor een ander kanaal worden ingezet. In dit geval heeft FL + SL een gezamenlijke voeding, net als FR + SR en net als FC in plaats van alle 5 uit 1 grote.

Voordeel bij losse secundaire wikkelingen als de CA-5100 is dat je in theorie een grotere kanaalscheiding zou kunnen halen. Maar dat is in surround niet zo interessant, want de kanaalscheiding van de surroundbron is vele malen kleiner.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

Dank voor de info audiofiel.

Quote from: Audioloog on January  4, 2015, 00:44:22
Excuus voor deze kleine kaping van jouw topic Richard ;-)

Geen probleem. Misschien is de Onkyo pre-pro van Kjelt wat voor je?

hifiman

Quote from: riwi on January  4, 2015, 13:54:59
Dank voor de info audiofiel.

Geen probleem. Misschien is de Onkyo pre-pro van Kjelt wat voor je?
Hij staat al gereserveerd voor me, ik ben even aan het kijken of het gaat lukken met plaatsen in mijn dressoir i.c.m. eindversterking enzo ;-)

blue-eyes

#467
NU hoor je er echt bij Riwi :P

Als ze aan elkaar gewaagd zijn zou ik kiezen voor synergie in bediening en uiterlijk.


Anderzijds stel je wel dat ze verschillend zijn. Ik herken ook de meer laid back achtige Classe (je kent het ook van hier, mijn speakers, de JBL Ti-K's, versterken dat nog meer!
Dan voor de Classe kiezen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

vik

Gefeliciteerd Riwi.... mooie bak!  :pompom:

Veel plezier met de Classé  ;)


Quote from: riwi on January  3, 2015, 15:03:17
Afgelopen week de Classe CA5100 opgehaald bij Kjelt.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Robbo

Quote from: riwi on January  3, 2015, 20:30:53
De Chord staat er nog naast. Maar het is best veel werk om al die kabels om te steken. Dus echt AB testen kan niet makkelijk.

Bovendien is de gain van de Classe minder dan die van de Chord (beide XLR). Dwz de volume knop moet wat verder open en dan moet de subwoofer evenveel dB's zachter ingesteld.
De Classe is wat smoother en iets meer laid back maar goede controle op het laag. De Chord is sneller en iets dynamischer, misschien iets luchtiger. Voorlopig zijn ze wel aan elkaar gewaagd en zou ik met beide kunnen leven.

Eens met de kenmerken van Chord.  En dat was voor mijn B&W setup juist de reden om voor Chord te kiezen.  Tot dan was ik nooit echt tevreden. Geen pit erin, te donker.

riwi

#470
Ik heb vanavond nog weer even de Chord aangesloten....   :coffee:



De Chord via Cinch en de ca5100 via XLR, dan hoef ik alleen de luidspreker kabels maar om te steken en het subwoofer level aan te passen.

papaleo

Je kan geen afstand doen...? 😂😜
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Je kan niet vergelijken zonder ze ook daadwerkelijk om en om aan te sluiten :)

Audiofiel

Is het dan niet handiger om de Chord ook op de laagste plank te zetten? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

#474
Quote from: Audiofiel on January  6, 2015, 23:13:16
Is het dan niet handiger om de Chord ook op de laagste plank te zetten? ::)

Ik ben net 4 maanden in de ziektewet geweest ivm weer een hernia. Sinds gisteren weer 100% aan het werk :)
Ik wilde niet te veel voorover gebogen achter de set hangen :) Op de bovenste plank kan ik er beter bij :)

Ik denk stiekem wel dat de Chord een stuk(je) mooier is.