riwi's woonkamer hometheater

Gestart door riwi, januari 16, 2011, 23:03:43

Vorige topic - Volgende topic

kermit

:D

bmateijsen

@Riwi, het is graag gedaan, je kan in ieder geval fijn doordraaien.
Ik hoop dat de Chord voor jou weer snel retour is!

Groet,

Bjorn

riwi

Vergeten te melden hier dat de Chord perfect is gerepareerd door de mannen in Engeland. En wel buiten de garantie periode zonder kosten voor mij. Alleen de verzendkosten heb ik hoeven te betalen wat ik gewoon normaal vind.
Super bedankt aan BB&G voor de coordinatie en de importeur voor het versturen etc. De Chord doet het weer perfect en speelt al weer een hele poos thuis.

Verder was ik aan het kijken naar een nieuwe TV. maatje groter lijkt me wel fijn 46 inch ipv de 40 die ik nu heb.
Ik ben vanmiddag naar een Samsung wezen kijken bij Smits in Arnhem. Maar ik ben met lege kofferbak weer naar huis gereden. Ik zocht een 46 inch ES 7000 of 8000. De 7000 stond voor 1099 op de website, maar het bleek een demo model te zijn en geen nieuwe. Dus dat wilde ik niet.
Vanmiddag op het net ergens anders een 7000 besteld, maar ook die bleek niet meer leverbaar, maar ze deden een alternatief aanbod voor de 46ES8000. Dus dat heb ik maar gedaan. Komt hopelijk binnen een paar dagen thuis gebracht.

diceman

Feli dan maar weer, maar de "mazzel" hangt wel aan je kont ;D

Eerst de bediening van je scherm, en nu de Chord "kostenloos" ben blij dat er zoals ik eerder heb gezegd bedrijven zijn, die begrijpen wat service en aftersales betekenen en deze in die hoedanigheid dan ook uitvoeren.

Hulde, ook voor BB&G uiteraard, maar had niet anders verwacht dan dat zij zich zouden inspannen om dit te bewerkstelligen, begrijpen ook het concept service en bereidheid.
Zeker in deze tijd zie je dat de echte toppers blijven bestaan en laten zijn wat zij in hun mars hebben.
veel luister en kijplezier.

Robbo

Bij mij is het idem gegaan voor mijn Chord SPM1200B enkele jaren terug.   Via BB&G en de importeur gratis gerepareerd.    Dat was een leuke verrassing.  :pompom:

Kjelt

Klinkt een beetje als de Engelse luxe auto,s zoals de Rolls Royce. Die kosten bij aanschaf een vermogen maar als er iets mis was werd dat met veel coulance opgelost want een Rolls gaat natuurlijk niet zomaar kapot  :D

riwi

Ja zeker, perfect service. En natuurlijk zit daar een deel van in de aankoop prijs. Desalniettemin is het leveren van service-beyond-contract iets dat steeds minder voorkomt helaas. Ik merk dat ook in mijn eigen werk. Je mag de 'klant' niet blijer maken door meer te leveren dan waarvoor is betaald.

Ik heb nog een aantal mails gewisseld met de persoon bij Chord (via de importeur) om precies te achterhalen wat de klacht was omdat ze het daar niet goed konden reproduceren. Uiteindelijk dus prima gerepareerd.

De Samsung TV doet het goed. Maandagochtend geleverd, nadat ik hem zondag had besteld en betaald via internet. Supersnel dus. Ben nog een beetje met alle instellingen aan het spelen.

Een probleempje dat ik had met de Dune Base3D is nu opgelost. Doordat ik een 2D TV en 3D projector had wilde de Dune geen 3D spelen tenzij ik de Classe versterker een keer uit en aan zette. Nu dat zowel de TV als de projector 3D ondersteunen werkt het spelen van 3D direct. Da's wel zo handig.

O ja : vorige week de hele week voor het werk in Boekarest in een hotel gezeten. Super saai, ben blij dat ik weer thuis van het HT kan genieten :)

riwi

Dit wordt zeer waarschijnlijk de laatste hometheater aankoop van 2014 :

Classe CA5100

Dat past mooi bij de SSP800 denk ik.

Even wachten tot Kjelt zijn Genelec's binnen heeft en de Onkyo verkocht dan kan ik de CA5100 overnemen.

Eerst even vergelijken met de Chord spm2400 en dan kies ik welke er blijft.

Harry HT

Hi Riwi,

Mooi man, gefeliciteerd alvast.

ben benieuwd welke versterker blijft.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

williams

Dat is weer een mooie upgrade ,ga je deze versterker gebruiken om eventueel Atmos speakers mee aan te sturen ?

Williams.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

R

kermit

Alvast gefeliciteerd! Mooie upgrade!

RPO

5-kanaals Classé eindversterkers....altijd de moeite waard.
Mooi vooruitzicht!
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

riwi

Bedankt allemaal.
Ik weet nog niet of het een upgrade is. Dit is de 'instap' Classé en de Chord die ik heb is ook niet mis. Kwa prijs is het een downgrade (Classé CA5100 was advies €6000 als ik het goed heb en de Chord €8500), maar kwa synergie is de Classé gewoon een mooie optie denk ik.

@Williams : nee niet voor Atmos. Als ik voor Atmos ga dan zou ik een pre-pro of receiver erbij nemen voor de plafond kanalen en de HDMI doorlussen door de Classé voor de normale 5.1. En dan actieve speakers ala Genelec lijkt me wel wat. Eerst eens luisteren bij Kjelt als hij het heeft hangen. Voorlopig ben ik nog zeer tevreden met de bubble die ik met mijn huidige setup ervaar dus Atmos heeft nog geen haast bij mij. Deze aankoop was ook weer onverwacht dus het HT budget moet weer een beetje aangroeien.
Ik zie je dinsdag :)

jaco

Tja of wachten tot Classe Atmos gaat doen en weer 10K € of meer neerleggen..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

papaleo

Ik weet dat jij niet zit te wachten op uiterlijk vertoon,maar dit is toch wel weer een beauty... :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

hifiman

Citaat van: riwi op december  7, 2014, 21:45:54
Dit wordt zeer waarschijnlijk de laatste hometheater aankoop van 2014 :

Ach, je hebt nog een paar weken  :pompom: :clapping:

Mooi spul man  :headbanging:

riwi

@jaco : Je hoort heel weinig van ontwikkelingen van Classe op Atmos gebied. Ze hebben al wel gezegd dat er geen upgrade-board voor de SSP800 gaat komen. Dus niet zoals voorheen een nieuw DSP bord voor HD Audio of 3D.

@Leo : Als het optisch matcht vind ik dat ook wel mooi. Het is alleen niet een voorwaarde voor mij. Het kost ook veel geld om een set 'optisch' op orde te houden. Ik heb dat vroeger gedaan met Rotel destijds. Allerlei investeringen om de looks, maar wat heb je er aan uiteindelijk? :)

@Ronald : Je bedoelt dat de bestelling voor een vw300 ook nog wel de deur uit kan? :)  ha ha. Nog even niet.

jaco

Citaat van: riwi op december  8, 2014, 11:31:25
@jaco : Je hoort heel weinig van ontwikkelingen van Classe op Atmos gebied. Ze hebben al wel gezegd dat er geen upgrade-board voor de SSP800 gaat komen. Dus niet zoals voorheen een nieuw DSP bord voor HD Audio of 3D.
Tja dat heb je met (semi) high end bedrijven. Die verkopen te weinig om veel research te doen zoals de grote merken en die hobbelen achter de markt aan.

Wat stappen lager in de markt ruil je de voorversterker of receiver gewoon om als er iets komt wat je wil qua features.

Tja.. Ik ben die weg maar weer ingeslagen.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

brtram

Processor en eindversterker Classé zou, alleen al voor het oog, een prachtige combinatie zijn.

Er wordt vaak gezegd dat de processor grotendeels het karakter van het geluid bepaald.
Jij laat de processor ongewijzigd, dus dit is een mooie test om te kijken hoe jij dit ervaart en of je veel verschil hoort tussen de Classé en Chord.

We wachten het verslag rustig af  ;D

riwi

Ik luister steeds minder stereo en kijk veel meer series, films en concerten en ben wat makkelijker 'tevreden'.
Het audio rack is ook half leeg. Moet ik ook eens aanpakken om die te halveren of er een laag af te halen.

Zoals bij Audioloog waar alles uit het zicht is weg gewerkt is ook wel mooi. Kjelt heeft alle apparatuur in de trapkast, maar dat vind ik dan weer te onhandig kwa bediening.

riwi

Citaat van: brtram op december  8, 2014, 11:59:12
Processor en eindversterker Classé zou, alleen al voor het oog, een prachtige combinatie zijn.

Er wordt vaak gezegd dat de processor grotendeels het karakter van het geluid bepaald.
Jij laat de processor ongewijzigd, dus dit is een mooie test om te kijken hoe jij dit ervaart en of je veel verschil hoort tussen de Classé en Chord.

We wachten het verslag rustig af  ;D
2 jaar geleden is de Chord voor reparatie weg geweest en had ik een Lexicon GX7 te leen van BB&G. Dat speelde ook wel, maar het 'snelle', 'sprankelende', 'direct maar niet hard' geluid van de Chord spm2400 miste ik toen wel. Al was ik er wel vlot aan gewend was ik wel blij dat de Chord terug was toen.

Ik ben ook benieuwd hoe de vergelijking met de Classe uitpakt.

diceman

Als set is het een mooie look de beide Classe`s , of het geluid je bevalt is een tweede inderdaad.

Als je de set eventueel toch wilt wegwerken maken de looks niet meer uit alleen wat je oren er van vinden toch ;) ?!

Maar het is altijd fijn dat je de keuze heb om te vergelijken, en na een gedegen luister periode een keuze te maken.

Ben benieuwd welke amp er "wint".
Maar alvast veel luister plezier.

riwi

Afgelopen week de Classe CA5100 opgehaald bij Kjelt.

papaleo

Nogmaals feli...!
Het jaar is nog maar net begonnen en jij heb al weer wat moois in huis gehaald.  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels