riwi's woonkamer hometheater

Started by riwi, January 16, 2011, 23:03:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Maar, nu de hamvraag.

Wat is de status van de POLL, de gordijnen :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

#126
Quote from: Blue-Eyes on April  3, 2011, 10:07:01
Maar, nu de hamvraag.

Wat is de status van de POLL, de gordijnen :D








Question:    Moeten er nieuwe gordijnen komen in mijn HT / woonkamer?
---------------------------------------------------------
Nee want riwi gaat die toch niet ophangen6 (11.3%)
Ja, deze zijn lelijk ze moeten zwart11 (20.8%)
Ja, deze zijn lelijk ze moeten bruin1 (1.9%)
Ja, deze zijn lelijk ze moeten sowieso weg26 (49.1%)
Ik vind de gordijnen mooi!9 (17%)

Total Voters: 53

Iedereen bedankt voor het stemmen :) Het wordt dus voorlopig optie 1 (Audiofiel had gelijk).

Ik had zelf optie 5 gestemd :)

riwi

#127
Ik heb de lichtopbrengst van de lamp weer gemeten gisteravond na 300 uur. Weinig verval :) Cijfers ook in post nr. 2 http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=108747.msg1874007#msg1874007

<01/09/2010, nieuwe lamp>
iris3 : high-lamp : 244 Lux, low lamp : 155 Lux
iris2 : High-lamp : 190 Lux, low lamp : 119 Lux
iris1 : High-lamp : 139 Lux, low lamp : 88 Lux

<26/10/2010>
Na 104 uur :
iris 3 : High-lamp : 196 Lux, Low lamp 134
iris 2 : High-lamp : 147 Lux, Low lamp 99
iris 1 : High-lamp : 102 Lux, Low lamp 64
Dus na 100 uur ong. 20% minder licht.

<01/01/2011>
Na 207 uur :
iris 3 : High-lamp : 188 Lux, Low lamp 130
iris 2 : High-lamp : 141 Lux, Low lamp 96
iris 1 : High-lamp : 96 Lux, Low lamp 70
Dus na 200 uur slechts een klein beetje terugval tov de 100 uur meting.

<edit 2/04/2011>
Na 301 uur :
iris 3 : High-lamp : 186 Lux, Low lamp 118
iris 2 : High-lamp : 141 Lux, Low lamp 98
iris 1 : High-lamp : 98 Lux, Low lamp 63
Nog steeds bijna gelijk aan de meting na 200 uur

reza

Heb je het licht wel uit gedaan in je woonkamer, anders heb je meer licht als toen je de lamp kocht :blink:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Quote from: reza on April  6, 2011, 12:24:28
Heb je het licht wel uit gedaan in je woonkamer, anders heb je meer licht als toen je de lamp kocht :blink:
Waar zie je dat dan? Volgens mij haal je high lamp en low lamp modes door elkaar  ;)  :)

riwi

Quote from: reza on April  6, 2011, 12:24:28
Heb je het licht wel uit gedaan in je woonkamer, anders heb je meer licht als toen je de lamp kocht :blink:

Goed lampje dat je hebt geleverd hoor :)
Blijft lekker stabiel. Maar hij loopt niet op volgens mij  :)

Hoe bevallen de afgewerkte Kimber 8TC kabels? Heb je ze al geprobeerd?

HTip

Mooi om te zien dat de lamp niet echt terugloopt in output. Hoe meet je eigenlijk? En is dat moeilijk?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

riwi

#132
Quote from: HTip on April  6, 2011, 23:31:22
Mooi om te zien dat de lamp niet echt terugloopt in output. Hoe meet je eigenlijk? En is dat moeilijk?

Is super makkelijk. Ik heb een metertje gekocht daarvoor.

Dopje eraf. Ding aan . Keer op range drukken zodat het in de schaal past en dan aflezen terwijl je met een test DVD/Bluray een 100 IRE patroon projecteert. Met dat sensor ding dan voor het doek staan.

metertje is een Voltcraft LX1108 van de Conrad. Iets van 100 euro.


HTip

Quote from: riwi on April  6, 2011, 23:42:37
Is super makkelijk. Ik heb een metertje gekocht daarvoor.

Dopje eraf. Ding aan . Keer op range drukken zodat het in de schaal past en dan aflezen terwijl je met een test DVD/Bluray een 100 IRE patroon projecteert. Met dat sensor ding dan voor het doek staan.

metertje is een Voltcraft LX1108 van de Conrad. Iets van 100 euro.


Wist niet dat het zo eenvoudig was. Ben ook wel benieuwd naar het verloop. Ik heb er nu bijna 300 uur opzitten en elke 100 uur meten lijkt me best een goed idee.

Het vaker wisselen van low naar high lamp mode, is dat niet slecht voor de lamp?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

't Is gewoon een lichtmeter. (beetje vergelijkbaar met wat fotografen en cameramannen gebruiken, wanneer automatisch/interne meting niet mogelijk is)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Quote from: HTip on April  6, 2011, 23:52:35
Wist niet dat het zo eenvoudig was. Ben ook wel benieuwd naar het verloop. Ik heb er nu bijna 300 uur opzitten en elke 100 uur meten lijkt me best een goed idee.

Het vaker wisselen van low naar high lamp mode, is dat niet slecht voor de lamp?

De JVC laat je niet te snel wisselen, de optie is grayed out de eerste minuut. Ik wissel maar 2x voor de meting, 1x op Low meten, dan naar High en nogmaals meten. Dan terug naar Low voor het kijken. Valt wel mee volgens mij.

riwi

Quote from: celerontje on April  6, 2011, 23:55:31
't Is gewoon een lichtmeter. (beetje vergelijkbaar met wat fotografen en cameramannen gebruiken, wanneer automatisch/interne meting niet mogelijk is)

Voor een goede contrast meting heb je een meter nodig die ook zeer weinig licht kan meten. Deze is daar denk ik net niet goed genoeg voor. Bij het scherm met 0 IRE meet ik niet echt representatieve cijfers. Je zou dan iets van 0.010 Lux moeten zien of nog wat lager, maar dat meet ie niet stabiel. Met 150 Lux op 100 Ire kom je dan op een contrast cijfer van 15.000:1

Kjelt

Quote from: HTip on April  6, 2011, 23:52:35
Het vaker wisselen van low naar high lamp mode, is dat niet slecht voor de lamp?
Nee dat is niet slecht voor de lamp, wat er in feite gebeurt is dat de lampstroom iets wordt verhoogd (want de lampspanning blijft constant en verloopt alleen over tijd) en daardoor het vermogen verhoogd.
De lamp is geschikt voor high lamp mode en kan daar gewoon continu op draaien dus er is geen enkel probleem.
Wat slecht is voor de lamp is vaak aan/uit zetten en heel slecht is warm ontsteken, daar slijten de electrodes het meeste van. Dat komt omdat hoe warmer de lamp is des te hoger de ontsteekspanning moet zijn om hem weer te ontsteken. Sommige lampen (zoals autolampen) zijn daar speciaal voor gemaakt en hebben hele dikke electrodes, projectorlampen niet. Voor meer details zie mijn projectorlamp topic.

HTip

Thanks! Weer wat geleerd! Dat van high/low lamp mode wist ik nog niet. Wel dat warm ontsteken heel slecht is. Ik zet daarom ook de projector op hide als ik even ga eten. Beter een uur langer aan, dan 2 keer ontsteken.

Ga denk ik ook zo'n meter aanschaffen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Kjelt

Quote from: HTip on April  7, 2011, 09:21:43
Thanks! Weer wat geleerd! Dat van high/low lamp mode wist ik nog niet. Wel dat warm ontsteken heel slecht is. Ik zet daarom ook de projector op hide als ik even ga eten. Beter een uur langer aan, dan 2 keer ontsteken.
Tja waar de grens precies ligt is moeilijk aan te geven, echter als ik een uur later weer wil kijken zet ik hem wel uit hoor, tegen die tijd is de lamp wel goed afgekoeld.
Het gaat er meer om (bij wijze van spreken) dat je hem voor "een toiletbezoek" of "er wordt gebeld" niet uit zet en daarna weer aan. Ik persoonlijk zet de grens op een dik half uur, bij twijfel laat ik hem ook aanstaan.

HTip

Quote from: Kjelt on April  7, 2011, 09:26:42
Tja waar de grens precies ligt is moeilijk aan te geven, echter als ik een uur later weer wil kijken zet ik hem wel uit hoor, tegen die tijd is de lamp wel goed afgekoeld.
Het gaat er meer om (bij wijze van spreken) dat je hem voor "een toiletbezoek" of "er wordt gebeld" niet uit zet en daarna weer aan. Ik persoonlijk zet de grens op een dik half uur, bij twijfel laat ik hem ook aanstaan.
Is denk ik ook moeilijk aan te geven, wanneer aan laten staan beter is dan uit- en aanzetten. Ik neem in ieder geval geen risico. Ik kijk gem. 300 uur per jaar, dus de lamp gaat sowieso jaren mee ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

reza

Quote from: Kjelt on April  6, 2011, 13:00:39
Waar zie je dat dan? Volgens mij haal je high lamp en low lamp modes door elkaar  ;)  :)



I was just kidding ;) Maar niemand begreep de grap, dat schijn ik wel vaker te hebben :-\ :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Quote from: riwi on April  6, 2011, 23:30:05


Hoe bevallen de afgewerkte Kimber 8TC kabels? Heb je ze al geprobeerd?



Ik heb ze er even tussen gehad, maar het klonk gelijk een stuk minder detailrijk ( naar mijn idee ). Ik heb ze er dus ook gelijk weer tussenuit gehaald. Maar als je zin/tijd hebt kan je het zelf ook komen beluisteren.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Net een mailtje van de Classe dealer gehad dat mijn SSP800HD komende week waarschijnlijk binnenkomt  :ph34r:

Kijken of ik hem komend weekend op kan halen :) Yesss..  ;D

hifiman

Quote from: riwi on April 30, 2011, 17:35:58
Net een mailtje van de Classe dealer gehad dat mijn SSP800HD komende week waarschijnlijk binnenkomt  :ph34r:

Kijken of ik hem komend weekend op kan halen :) Yesss..  ;D

Hee das goed nieuws Richard!  :pompom:



Groetjes,

Ronald

riwi

Quote from: Audioloog on April 30, 2011, 17:43:25
Hee das goed nieuws Richard!  :pompom:

Zeker weten :) Dan kan ik eindelijk eens de lang uitgestelde meet & greet gaan organiseren :)

hifiman

Quote from: riwi on April 30, 2011, 18:29:30
Zeker weten :) Dan kan ik eindelijk eens de lang uitgestelde meet & greet gaan organiseren :)
Ik kon in mijn vorige post een reminder nog net onderdrukken  :D

blue-eyes

Kan je die Pioneer weer een schop geven :D

Of voor in de slaapkamer ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

#148
Quote from: riwi on April 30, 2011, 17:35:58
Net een mailtje van de Classe dealer gehad dat mijn SSP800HD komende week waarschijnlijk binnenkomt  :ph34r:
:thumbs-up: alleen toch niet de beloofde "in de loop van april"   :hmmm:

Teejoo

Quote from: riwi on April 30, 2011, 17:35:58
Net een mailtje van de Classe dealer gehad dat mijn SSP800HD komende week waarschijnlijk binnenkomt  :ph34r:

Kijken of ik hem komend weekend op kan halen :) Yesss..  ;D
Ik ben benieuwd naar je bevindingen van het HDMI board. Vraag eens of dit er zelf in te zetten is?