riwi's woonkamer hometheater

Gestart door riwi, januari 16, 2011, 23:03:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

riwi

Citaat van: Audioloog op april 30, 2011, 18:31:58
Ik kon in mijn vorige post een reminder nog net onderdrukken  :D

Ik zal wel naar de wok komen, woensdag. Lekker. Ik heb alleen pieper dienst komende week. Kijken of een collega het een paar uur over kan nemen dan.

Citaat van: Blue-Eyes op april 30, 2011, 18:35:44
Kan je die Pioneer weer een schop geven :D

Of voor in de slaapkamer ;)

Ik heb tegenwoordig een thuiswerkplek op zolder. Daar staat nu alleen een gettoblaster. Dus de Pioneer kan daar prima de radio en achtergrond muziek doen. Moet ik wel nog een paartje goedkope speakers op de kop tikken eerst, maar dat komt nog wel.

Citaat van: Kjelt op april 30, 2011, 19:15:34
:thumbs-up: alleen toch niet de beloofde "in de loop van april"   :hmmm:
Ach, de melding was nog net in april.  1 week later valt nog wel mee vind ik. En dan nog : wat doe je er aan? :)

Citaat van: Teejoo op april 30, 2011, 19:23:16
Ik ben benieuwd naar je bevindingen van het HDMI board. Vraag eens of dit er zelf in te zetten is?
Ik zal de mensen van SG vragen wat de procedure is. Ik wil sowieso (ook al schiet ik er niks mee op) de oude SSP800 bij hen eens aan sluiten om hen ook te laten zien wat er loos is met het ding. In de laatste mail van hen kreeg ik de indruk dat zij denken dat het een klein probleem is en dat ik er nog dagelijks naar luister. Maar feit is dat ie amper door de zelftest komt en dat ie nu 98% van de tijd geen geluid geeft en dat ie hier al een maand in de doos staat. Maar goed dat lossen zij nu zelf op voor ze hem verder verkopen.
Op AVS las ik dat de HDMI resync en schakeltijden ongeveer 2x zo snel zijn. Dus dat zal wel fijn zijn als dat zo is of nog beter :)

riwi

Vandaag bevestiging gehad. Hij staat nu klaar in de winkel daar :)
Ik ga hem vrijdag ophalen. Dan neem ik een dag vrij. Zo kan ik tijdens kantoortijd rijden (ivm waakdienst 24/7 buiten kantoortijd deze week).

hifiman

Citaat van: riwi op mei  3, 2011, 00:14:23
Vandaag bevestiging gehad. Hij staat nu klaar in de winkel daar :)
Ik ga hem vrijdag ophalen. Dan neem ik een dag vrij. Zo kan ik tijdens kantoortijd rijden (ivm waakdienst 24/7 buiten kantoortijd deze week).
Alvast een goede reis gewenst  :pompom:

riwi

Citaat van: Audioloog op mei  3, 2011, 10:32:44
Alvast een goede reis gewenst  :pompom:

Ik zie je morgenavond bij de WOK nog :) Tot morgen.  :popcorn:

hifiman

Citaat van: riwi op mei  3, 2011, 16:19:17
Ik zie je morgenavond bij de WOK nog :) Tot morgen.  :popcorn:
Inderdaad das waar ook  :pompom: Tot morgenavond!

Teejoo

Citaat van: riwi op mei  3, 2011, 00:14:23
Vandaag bevestiging gehad. Hij staat nu klaar in de winkel daar :)
Ik ga hem vrijdag ophalen. Dan neem ik een dag vrij. Zo kan ik tijdens kantoortijd rijden (ivm waakdienst 24/7 buiten kantoortijd deze week).
Mooi. Het wordt in elk geval mooi reisweer en het is best een mooie rit.

Doe ze de groeten ;-)

riwi

Citaat van: Teejoo op mei  3, 2011, 16:23:27
Mooi. Het wordt in elk geval mooi reisweer en het is best een mooie rit.

Doe ze de groeten ;-)

Zal ik doen :)
En ik zal navragen of het HDMI bord met zelfbouw ingebouwd kan worden (maar ik ben daar bang voor ivm garantie etc.). Of dat zij dat lokaal kunnen in de winkel terwijl je er op wacht.

HTip

Veel plezier vanavond en goede reis vrijdag! Hoop voor je dat je dan probleemloos kan gaan genieten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

riwi

#158
De Classe is binnen :) Nu nog aansluiten :) Wel even vast een paar fotootjes gemaakt :



Met 5 stuks  HDMI 1.4 inputs nu (ipv 4 stuks HDMI 1.3) en zonder de s-video ingangen.



Nog een kort vriendelijk gesprek gehad met 2 heren in een zwarte BMW. Deze gaven op niet mis te verstane wijze aan dat ik ze moest volgen (Bitte Folgen ;) ) Dus dat heb ik maar gedaan, volgzaam type als ik nu eenmaal ben. Het gesprek verliep zo prima dat ik ze 35 euro heb gegeven en ben verder gereden :) Valt mee 159 geklokt waar 130 mocht. En hij had na de meting mij nog rond de 180 gezien, maar dat wilde hij vergeten... ik ook natuurlijk.  ::)

Verder in Karlsruhe een hele partij alcoholvrij duits bier ingeslagen :) 40 halve liters   :lookaround:  :blink:

R


hifiman

hahaha, mooi verhaal  ;D

Veel plezier met je nieuwe Classe!  :pompom:

Grindtegel

Citaat van: riwi op mei  6, 2011, 17:52:43
De Classe is binnen :) Nu nog aansluiten :) Wel even vast een paar fotootjes gemaakt :



Met 5 stuks  HDMI 1.4 inputs nu (ipv 4 stuks HDMI 1.3) en zonder de s-video ingangen.




:headbanging: :headbanging: :headbanging:
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Kjelt

Citaat van: riwi op mei  6, 2011, 17:52:43
De Classe is binnen :) Nu nog aansluiten :) Wel even vast een paar fotootjes gemaakt :
:thumbs-up: mooi en nu genieten.
Overigens opvallend dat er nu een sticker met DUAL-DSP op zit, vroeger kon je het verschil niet zien tussen de diverse versies.
Aangezien dit de allernieuwste 1.4 versie is, vraag ik me af of dat ook nog ergens aan te zien is, of staat dit ook nog ergens vermeld op het apparaat of handleiding?

Jean Sibelius

Succes en veel plezier met je nieuwe aanwinst! O0
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

riwi

Citaat van: Kjelt op mei  6, 2011, 19:13:24
:thumbs-up: mooi en nu genieten.
Overigens opvallend dat er nu een sticker met DUAL-DSP op zit, vroeger kon je het verschil niet zien tussen de diverse versies.
Aangezien dit de allernieuwste 1.4 versie is, vraag ik me af of dat ook nog ergens aan te zien is, of staat dit ook nog ergens vermeld op het apparaat of handleiding?

De oude stond ook dual DSP op hoor.
Maar de nieuwe heeft 5 HDMI inputs en geen svideo meer. Dus dat kan je makkelijk zien.
Ook firmware v3 is voor de nieuwe (v1 is oude SSP 800 zonder DSP HD codecs, v2, is met dual DSP, v3 is de huidige).

dit was een goed moment voor een waakdienst oproep, dus ik moet eerst wat werken nu.

riwi

Hij doet het :) Alle apparaten weer gedefinieerd.
Ook 1 speaker setup snel afstanden zonder na te meten, maar uit mijn hoofd zoals het was. Klinkt al weer goed in ieder geval, maar ik moet nog wel wat tweaken, ik weet niet meer alle settings zoals ik ze had. Analoge kabels moet ik nog aansluiten weer.

De OSD menu's zijn verbeterd. Ze zijn nog hetzelfde, maar dan kleiner. Ze staan nu in de linker onder hoek (quadrant) van het scherm en niet meer pontificaal in het midden 80% beeld vullend, maar netjes discreet in de hoek dus. Mooier zeker. Ook de OSD event zaken zijn navenant 4x zo klein geworden.

Verder kan ik er nog weinig van zeggen ivg met de vorige, ik ben toch te moe nu om echt wat te luisteren. In ieder geval klikt ie niet :)
De power led is wel appart. Tijdens de eerste start is ie loei fel, maar in standby is ie redelijk gedimd. Als de amp dan aan is gaat de powerled uit.

O ja de HDMI board upgrade moet bij B&W gebeuren. Dus waarschijnlijk eerst contact opnemen met de winkel ivm reservering en schaarste van het bord. Dan krijg je bericht als ie er is, dan kan je hem brengen en als ie klaar is weer halen. Hoe lang? tsja dat is niet gezegd, maar denk aan minstens een week lijkt me. 500 euro valt wel mee in ieder geval.

Morgen verder aansluiten en luisteren.

riwi

Citaat van: Kjelt op mei  6, 2011, 19:13:24
Aangezien dit de allernieuwste 1.4 versie is, vraag ik me af of dat ook nog ergens aan te zien is, of staat dit ook nog ergens vermeld op het apparaat of handleiding?

Ik zag dat als je op info drukt dat ie bij video zegt "1080p24 2D", dat 2D stond er eerst niet :)

Teejoo

Die powerled was mijn eerste request :-). Maar gaat hij nu ook helemaal uit als het display uitgaat? Want dat had ik gevraagd. Ik hoop dat de update voor die van mij hetzelfde is, ook ivm het osd.

riwi

Citaat van: Teejoo op mei  7, 2011, 06:53:02
Die powerled was mijn eerste request :-). Maar gaat hij nu ook helemaal uit als het display uitgaat? Want dat had ik gevraagd. Ik hoop dat de update voor die van mij hetzelfde is, ook ivm het osd.

De power led is helemaal uit als de SSP aan staat. Dus onafhankelijk van het display.
Ik heb ze in de winkel even het apparaat aan laten zetten, omdat ik zeker wilde zijn dat ie het deed :) Tijdens de zelftest is de led echt heel fel. Maar dan in standby is ie al redelijk mat. Als je dan de SSP aan schakelt gaat de led uit.

riwi

#169
Correctie :

zelftest : led = fel
standby : led = dim
SSP Aan, display aan : led = uit
SSP Aan, display uit : led = dim


Ik had het LCD scherm nog niet getimeout, vandaar dat ik het niet goed had.
Ik vind tijdens setup die timeout niet zo handig, de menu's moeten dan gewoon blijven staan.
Overigens zie ik dat er nu een timeout van 3 uur mogelijk is (=default), dus  3 sec, 10 sec, 30 sec, 3 uur, "never timeout" en "video on timeout".

<edit>
Nog een correctie : onder "config setup", "display setup" "brightness" kan je "standby led dim" Aan en Uit zetten :) Staat default Aan (dus dim).


kermit

#170
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Jammer van de Polizei, je kon een bluraytje gekocht hebben..... :D
Ik denk dat er een foto van je golf vast wel op het prikbord hangt bij de polizei  :D

Teejoo

Citaat van: riwi op mei  7, 2011, 13:57:15
<edit>
Nog een correctie : onder "config setup", "display setup" "brightness" kan je "standby led dim" Aan en Uit zetten :) Staat default Aan (dus dim).


Mooi!

riwi

#172
Citaat van: kermit op mei  8, 2011, 12:44:36
Ik denk dat er een foto van je golf vast wel op het prikbord hangt bij de polizei  :D

Ik denk het ook :) Deze bv. , maar dan met kenteken erbij ;)

HTip

Geen problemen meer met de Classe gehad?

P.S. Mooie auto 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

riwi

Citaat van: HTip op mei 19, 2011, 22:57:27
Geen problemen meer met de Classe gehad?

Geen enkel probleem met de Classe. Het is dan ook een compleet splinternieuwe he? :)
Afgelopen week mijn Marantz vs3002 aan een forumgenoot verkocht, dus als de SSP800 nu weer stuk zou gaan heb ik ook een probleem met HDMI switching. Maar ik heb er alle vertrouwen in nu.
Ik zal nog even wat screen shots posten van de menu's nu zodat Teejoo en B-E kunnen zien hoe het iets gewijzigd is. 't is niet schokkend, maar wel handig.

Afgelopen weekend met Audioloog een avondje zitten luisteren, voornamelijk stereo, maar ook wat muziek files via de Dune. Ook wat vergeleken tussen de 2 kanaals analoge uitgang van de Oppo en de HDMI en coax aansluiting en daarnaast de CEC. Digitaal is de CEC best wel duidelijk het mooiste, maar de 2 kanaals analoge uitgang van de Oppo heeft veel van het karakter dat ik in de CEC mooi vind. En dan heb ik maar de simpele Oppo 83 zonder extra letters :)
Maar de CEC heeft soms dat ie een CD'tje niet pakt op wat hapert af en toe. Ik zit er aan te denken om dan beide te vervangen door een Oppo 95, dan heb je een nog mooiere 2 kanaals analoge uitgang. En ruimt ook wat op in het rack.

Citaat van: HTip op mei 19, 2011, 22:57:27
P.S. Mooie auto 8)
Ik rijd ruim 40k km per jaar, varierend tussen 30k en 50k. Voor mij is ie puur functioneel. Ik geef niet veel om uiterlijk, maar de 140pk 2.0 TDI is een erg fijne motor. Ik had gisteren van de garage een 1.4 TSI 150pk 4 wiel aangedreven Tiguan mee. Reed ook wel lekker, maar moet zeggen dat de 2.0TDI in mijn Golf lekkerder is. Ik hou ook niet zo van de hoge zit in zo'n SUV type, dus ik was blij na de beurt weer in mijn Golfje te stappen.